Известие

Collapse
No announcement yet.

Питане относно работата на така наречения VIS (VIM)

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Питане относно работата на така наречения VIS (VIM)

    Колеги интересува ме тези от вас, които имат VIS (VIM) да проверят дали могат да мръднат на ръка буталцето на VIS-а...и въобще дали може да се движи на горе на долу, когато колата е изгасена. След това да повторят процедурата на запалена кола на празен ход....

    Понеже преди няколко дни вързах VIS-а и ми е интересно как функционира на кола фабрично с VIS, за да сравня с това как работи при моето "ГМО"

    Да опиша как седят нещата при мен:

    На празен ход и на загасена кола буталцето на VIS-а седи максимално на ГОРЕ (колектора е на дългия път) и не мога дори със сила да го дръпна на долу (къс път)....

    Като изфорсирам колата на място, някъде около 5000-5200 оборота виждам как буталцето се избутва НАДОЛУ и колектора минава на късия път на въздушния поток....

    Ако изключа буксата на VIS-а и държа колата на празен ход мога с ръка да издърпам буталцето и то пада до ДОЛУ....и от там мога да си го мърдам на ръка без никакви проблеми и усилие...

    Въпроса ми е защо, когато буксата е включена и загася колата не мога дори и със сила да накрам буталцето да слезе, а когато изключа буксата за VIS-а, паля колата и с лекота мърдам буталцето с ръка на горе на долу?

    Какво го застопорява така при положение, че на загасена кола няма вакуум, който да го дърпа?
    Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..

    FIAT Coupe 16VT
    Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD

  • #2
    Брат, и аз не мога да го мърдам. Тъкмо разглабям мотора и прочетох и пробвах. И аз не мога да го мърдам ни с закачена букса ни с разкачена. Пружината държи.

    Като извадя колектора от коша едва тогава успявам. Просто с един пръст не ми стига силица. Пречат ми маркучите на хидравликата.

    Щом работи защо се занимаваш с глупости аз да те питам?
    Last edited by oem; d.m.y г., 16:07.
    Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

    Comment


    • #3
      Ми стана ми интересно, защото случайно пробвах на едно КуВе, а и на колегата the_cleaner. При тях на празен ход буталцето е долу (къс път) и мога да го мърдам на горе на долу

      В нета (алфа оунър и алфа156.нет) прочетох различни версии на това как трябва да работи тоя VIS...В нашия форум също...Според някой трябва да е на къс път от 0-2800 и след това от 2800-5200 на дълъг път и след 5200 пак се връща на къс път... Според други от 0-5200 оборота е на дългия път и след това е на късия...(както е при мен в момента)....
      Та аз се чудя кой от двата варианта ще е по-добър ?
      Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..

      FIAT Coupe 16VT
      Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD

      Comment


      • #4
        Моето седи на къс на изгасена кола и не мога да го мръдна на горе с един пръст докато е монтиран колектора. Може моите пръсти да са слаби. Не мога да промуша повече за да го бутна на горе по силно. Само на изваден колектора го бутвам много лесно с 3 пръста обаче. Иначе най-лесно да разбереш как е по-добре като му извадиш буксата и пробваш в ниски как е. После я мушкаш и пробваш как е.
        Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

        Comment


        • #5
          А така... При мен е различно: на изгасена и на запалена кола, буталцето седи заварено на дълъг път и не мога да го мръдна на долу Единствено, когато я изфорсирам виждам как буталцето се мърда на долу и минава на късия път....

          Това ми е въпроса на мен защо на изгасена кола не пада на долу буталцето самостоятелно на късия път(както е при теб и останалите, които съм пробвал), а седи горе (даже и с дърпане не пада)
          Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..

          FIAT Coupe 16VT
          Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD

          Comment


          • #6
            Тоя колектор просто е уникална глупост ако искате ще ви го снимам отвътре - проблема е че е тъпо направен и винаги запича и ако не му помага вакума или пружината се ебава самия поток на въздуха също помага във високи обороти А иначе системата която ви интересува е къс в ниски и средни и дълъг във високи

            Обаче има много голяма ралика мюу вро2 и евро3 екутата.

            Евро 3 държи колектора на дълъг път когато няма товар и го скъсява като се повиши товара на мотора

            А при евро две за да стане на дълъг път трябва много висок товар - който м/у другото ако нещо в колата не е в час - например дебитомер изобщо не включва виса

            Надявам се ви отговорих на драмата
            Last edited by Bobo; d.m.y г., 16:37.
            0888 232 484 - Бобо Extreme Service
            sigpic
            Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
            Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

            Comment


            • #7
              МЕрси Бобо, това ме интересуваше
              Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..

              FIAT Coupe 16VT
              Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD

              Comment


              • #8
                Така е и аз му го казах на светлин ма той упорит. И не му е запекла клапата. И моята не мога да я мърдам докато колектора е закачен. Сега го извадих вече даже и си го мърдам. Нищо ти няма на колата. Карай си я ВИС-а си работи перфектно.

                И друго. От идъл режим до 5150 об/мин. както е при светлин на ВИС-а се подава напрежение и при 166 2.0 с ЦФ2. Просто зависи как е устроена смукателната система. Според това в завода са си направили сметка как да го програмират. Резонансно пълнене както се нарича при нашите кошнички. Нали за да подобри в определен режим на работа турболентноста на входящия въздух и по-доброто разпръскване на сместа из горивната камера. Да свали разхода и прочее.

                Познайте и защо е и онази фуния в кутията на филтъра на 156 примерно
                Last edited by oem; d.m.y г., 17:06.
                Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                Comment


                • #9
                  Алфадиага имаше тест на тоя селеноид, правил съм го, като го активирам с пръст под палеца, се усеща как го дига нагоре, почти до края това, при изгасен двг.....
                  "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                  F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                  Comment


                  • #10
                    Той при теста си се мърда,но при него седи на дълъг път. Не е на къс както при теб и при мен.
                    Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                    Comment


                    • #11
                      Пикчърс....
                      Attached Files
                      "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                      F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                      Comment


                      • #12
                        Малко развитие по темата...

                        Бобо ми подари едно "кълбо" да пробвам с него, защото имахме съмнение, че това първото, си отваря и затваря, когато си иска...

                        СЛожих "новото" и сега вече като изгася колата буталцето си пада (а преди не искаше, защото акутатора беше нещо пиян и блокираше буталцето в горно положение, дори и при изгасен мотор)

                        Сега като я запаля и веднага се качва на дълъг път....На магистралата на отиване към и на връщане от Трак дея пробвах на 5-та многократно кога отваря ВИС-а....Точно след 5200 звука на мотора се променя и почва да буботи много яко

                        Смених и филтъра с конусен и това допълнително допринесе за по-отчетливата промяна в звука
                        Last edited by digitalundgrd; d.m.y г., 19:51.
                        Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..

                        FIAT Coupe 16VT
                        Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD

                        Comment


                        • #13
                          На място като я форсираш селеноида задейства ли се - преди 2 седмици доде една 147 със същия двг, и при форсаж се чуваше едно странно изчаткване откъм колекторите, оказа се вима, малко металически беше звука и първоначално не звучеше логично......
                          "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                          F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                          Comment


                          • #14
                            Дам на място като я форсирам соленоида се задейства и буталцето слиза на долу..(къс път).

                            Забелязах, че като леко натискаш газта и качваш оборотите плавно, дори и над 6000 соленоида не мърда....

                            Набиеш ли педала до долу още в началото, то около 5000 оборота ВИС-а мърда (иска повечко Engine Load, за да се задейства).
                            Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..

                            FIAT Coupe 16VT
                            Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD

                            Comment


                            • #15
                              само ще изгубиш...
                              Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..

                              FIAT Coupe 16VT
                              Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD

                              Comment

                              Working...
                              X