Известие

Collapse
No announcement yet.

С и без решетките от предната част на дебитомера

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • С и без решетките от предната част на дебитомера

    Преди време бях чел при англичанчетата че като се махнели мрежичката и решетката от предната страна на дебитомера, и потока ставал по арен, и ала бала - днеска имах време и реших да поставя тва на тест с 2.5V6 - имах маф сензора с който дойде колата от Англ, и такъв на 5-6 месеца - Бош оригинален номер, не само сензор, а и по номер, щото с 2.5 тоя номер с взаимозаменяемоста не минава.......
    Първо сложих стария сензор без решеткаи, после новия пак без........почти никаква разлика, по АлфаД ми даде 10-15кгч отклонение в полза на новия, правя до прекъсвач от първа до трета......
    После стария и новия съответно в друго дебитомерско тяло, с оригиналните си решетки отпред - отново още по минимална разлика в полза на новия.....но разликите вижте на шотовете оттолу, това е на новия сензор първо без решетка, после със - по добрите показания са със решетката.......
    И за да ми е приключението по сладко, нещо взе приятно и тихичко да хлопа в или около двигателя(по вероятно е във), на обороти се чува най отчетливо, 3-4 пъти в сек. при 700обм, при 3кобм не се чува, колата до 3к се наема с едно леко прикашляне все едно някоя дюза не пръска като ората.....
    Знаех си че скоро ще е време да пръсна двигателя както си му е реда, щото откакто го сложих нищо не му е пипано, а е крайно време и да му сменя ремъците и вод помпа който прашасват от половин година в гаража.......хем и да посменя малко лагерчета, ако те са причината......хем и междувременно да се поогледам за евтинджос пети за 3.2ГТА, че ми предлагат разпр валове от гта доста изгодно, но пък с петите от 2.5 не мога да ги зацепвам, и това засега ме спира.....
    Че с 2 думи - махането на решетките не подобрява вървежа на колата......на някой ако му се обяснява защо, може и да се пробва......
    Attached Files
    "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
    F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

  • #2
    Отново полезна тема, с практическо значение.

    Браво за труда и най-вече споделянето с нас!
    sigpic
    ex Аlfa Romeo 156 2.0 16V TWIN SPARK mod '99 замина...
    0889 636 093

    Comment


    • #3
      Ники, няма да навлизам в подробности, но все пак - тая решетка има само предпазна функция, а не - да спира въздуха ... хихи. Ако по някаква причина колата е останала без въздушен филтър!?!, да не попадат листенца и пеперудки върху високотехнологичното чудо на Бош - Дебитомерът!

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от spe4elist Покажи съобщение
        Ники, няма да навлизам в подробности, но все пак - тая решетка има само предпазна функция, а не - да спира въздуха ... хихи. Ако по някаква причина колата е останала без въздушен филтър!?!, да не попадат листенца и пеперудки върху високотехнологичното чудо на Бош - Дебитомерът!
        Освен за предпазване на измервателния елемент,съм чувал,че служи за стабилизиране на потока от въздух.Дори си мисля,че това е главната функция.
        sigpic

        Comment


        • #5
          Тоест потокът да е ламинарен а не турболентен ли ?
          Alfa Romeo 145 JTD 105+ HP BY sigpic
          Alfa Romeo GT 1.9JTD 150+ HP BY DAGI

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от Иво Кръстев Покажи съобщение
            че служи за стабилизиране на потока от въздух.Дори си мисля,че това е главната функция.
            Мда, първата черна решетка е с елементи който са линейно издължени назад, предполагам за да "канализират"(знам че не е точния израз, но образно казано) потока въздух за да мине с еднаква скорост през целия диаметър на дебитомера, с което се цели по точно измерване......последващата по ситна и метална решетка може и да има функцията И на цедка за боклуци.....макар че тежко на двг-то дето филтъра му мое да пусне такива по размер боклуци.....
            "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
            F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

            Comment


            • #7
              Тоест потокът да е ламинарен а не турболентен ли ?
              Не знам подробности,но идеята е да не се получават разни нежелани завихряния на въздуха,от което да следва некоректно отчитане.
              Термините,които си написал не са ми съвсем ясни,но до колкото знам турболентността е точно завихряне,а другото не съм го чувал
              Last edited by Иво Кръстев; d.m.y г., 19:34.
              sigpic

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от S_G_M Покажи съобщение
                Тоест потокът да е ламинарен а не турболентен ли ?
                точно!
                Затова на 156 като махнеш декоративната мрежичка в бронята пред радиатора и започва да грее със скорост.
                Точно за ламинарност на въздушния поток става дума!
                Ако е замърсена тази решетчица на самия дебитомер, пак ще има грешки в отчитането - просто се нарушава потока!
                Затова е хубаво да има въздушен филтър и той да работи де .
                Last edited by Furious 155; d.m.y г., 19:37.


                Даването на газ, води до пристрастяване!
                Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
                Volvo V50 2.0D by RuBig

                Comment


                • #9
                  С няколко думи нещата седят така:
                  MAF- сензора отчита скоростта на потока в оределана точка от потока (и тазаи точка е върха на сензора) Като го умножиш по диаметъра на тръбата в която си го пъхнал получаваш дебита. Това е така, ако скоростта на потока е еднакъв по целият диаметър. За да бъде изпълнено това , то преди и след разходомера трабва да има достатъчно дълъг прав участък (20 пъти D преди и 5 пъти D след раходомера) .Когато няма възможност се слага струеизправител (решетката ). От там нататък всякакви вмешателства по струята на потока водят до НЕЛИНЕЙНИ грешки в измерването в зависимост от скоростта на потока (дебита).
                  ПП: Като искате да промените стойностите на дебиЛомера, просто намалете диаметъра на тръбата, ( жокер: с по едно тиксо в двата края)

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от dobromirski Покажи съобщение
                    ПП: Като искате да промените стойностите на дебиЛомера, просто намалете диаметъра на тръбата, ( жокер: с по едно тиксо в двата края)
                    Пробвах го преди и това, но пък си е някакъв риск да не се разлепи нещо и да полети навътре......затва ми се вижда излишно, пък и проблеми с мафовете не съм имал.....
                    "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                    F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                    Comment


                    • #11
                      И имаше ли ефект?
                      Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..

                      FIAT Coupe 16VT
                      Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от dobromirski Покажи съобщение
                        С няколко думи нещата седят така:
                        MAF- сензора отчита скоростта на потока в оределана точка от потока (и тазаи точка е върха на сензора) Като го умножиш по диаметъра на тръбата в която си го пъхнал получаваш дебита. Това е така, ако скоростта на потока е еднакъв по целият диаметър. За да бъде изпълнено това , то преди и след разходомера трабва да има достатъчно дълъг прав участък (20 пъти D преди и 5 пъти D след раходомера) .Когато няма възможност се слага струеизправител (решетката ). От там нататък всякакви вмешателства по струята на потока водят до НЕЛИНЕЙНИ грешки в измерването в зависимост от скоростта на потока (дебита).
                        ПП: Като искате да промените стойностите на дебиЛомера, просто намалете диаметъра на тръбата, ( жокер: с по едно тиксо в двата края)
                        Евала Добри,както винаги обяснение на ниво,но от думите ти ми идва една идея,демек като се сменя само иглата на дебитомера,и не се измерва диаметъра на хаузинга,дори и с нова игла,може да отчита грешно,ако иглата не е сметната с този хаузинг
                        Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                        Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                        Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                        Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от digitalundgrd Покажи съобщение
                          И имаше ли ефект?
                          Пробвах някакъв боклук дето свалих от англичанка - имаше нещо като подобрение, но не си струва - някой им дупчат дупки отзад, но пак е кофти решение - читавия маф си е най - добре, тия експрерименти дори и аз не бих ги правил....
                          "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                          F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщение
                            Евала Добри,както винаги обяснение на ниво,но от думите ти ми идва една идея,демек като се сменя само иглата на дебитомера,и не се измерва диаметъра на хаузинга,дори и с нова игла,може да отчита грешно,ако иглата не е сметната с този хаузинг
                            Идейте ти нещо не ги обесняваш читаво как може да смениш еднакви игли като характеристики и в различния хаузин да не работят както трябва - когато колата е сметната с дадения хаузинг и с дадената игла няма никакъв проблем да си работи
                            0888 232 484 - Бобо Extreme Service
                            sigpic
                            Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
                            Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от Bobo Покажи съобщение
                              Идейте ти нещо не ги обесняваш читаво как може да смениш еднакви игли като характеристики и в различния хаузин да не работят както трябва - когато колата е сметната с дадения хаузинг и с дадената игла няма никакъв проблем да си работи
                              А ако колата е оригинално с по малък хаузинг,а иглата е сметната с друг,това имах предвид.Ако се замислиш ще се сетиш за кой случай точно говоря
                              Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                              Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                              Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                              Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                              Comment

                              Working...
                              X