Известие

Collapse
No announcement yet.

оборотомер

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • оборотомер

    някой може ли да даде някаква принципна схема на това как работи един оборотомер

    от приложените снимки ме интересува кой елемент отговаря за отместването на стрелката

    http://hfhpe.clubalfaromeo.com/dedra/jtd/IMG_3736.jpg
    http://hfhpe.clubalfaromeo.com/dedra/jtd/IMG_3737.jpg
    http://hfhpe.clubalfaromeo.com/dedra/jtd/IMG_3738.jpg
    http://hfhpe.clubalfaromeo.com/dedra/jtd/IMG_3739.jpg

  • #2
    Що ли си мисля, че стрелковия механизъм е всъщност волтметър/амперметър, а тая схема е ЦАП... не съм отварял такова чудо, та може и да греша, но тоя номер на доста уреди го ползват, обръщат в напрежение по скала и те ти измерване.
    Welcome to the real world

    Алфа Ромео 156 2.4 JTD (01г.); Алфа Ромео 146 1.9 TD (98г.); Лада 21051 - Бивша.

    Comment


    • #3
      по принцип тая интегрална схема трябва да конвертира честота в напрежение, обаче нещо не намирам дейташит. може ли да кажеш къде идват 12 волта.
      ти все с интересни работи се занимаваш май.
      точка

      Comment


      • #4
        часовника на оборотомера превръща синусоидата в квадратна вълна като разликата в потенциалите е пропорционална на скоостта на въртене на коляновия вал.
        Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от търтей Покажи съобщение
          часовника на оборотомера превръща синусоидата в квадратна вълна като разликата в потенциалите е пропорционална на скоостта на въртене на коляновия вал.
          тц... синусоидата влиза в интегралната схема където се обръща на правоъгълни импулси, те се подават на един операционен усилвател който изкарва напрежение което е зависимост от честотата на импулсите , един кондензатор и резистор. след това напрежението се мери от волтметъра.
          ето нещо такова
          http://www.national.com/ds/LM/LM2907.pdf
          хубаво е да отбележиш на картинката къде е +, къде сигнал и въобще всичко което е ясно какво е. вижда ли се каква е системката на самата стрелка.
          аз ако пипах на сляпо , първо щях да променя зеления резистор , че ми се вижда прецизен или другия от същата страна.
          точка

          Comment


          • #6
            Колев, кое от написаното от мен не е вярно?
            Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

            Comment


            • #7
              не бе, не е ясно за кои потенциали говориш.
              ПП
              понеже не е писано никъде, това е бензинов оборотомер сложен на дизел и целта на упражнението е стрелката сега където показва 8000об да бъде 6000 , да не се чудите кви са тия резистори които съм писал.
              Last edited by kolev; d.m.y г., 16:45.
              точка

              Comment


              • #8
                Има по-лесен начин. Взима сигнал от W клемата на алтернатора и е в джаза.
                Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
                  не бе, не е ясно за кои потенциали говориш.
                  ПП
                  понеже не е писано никъде, това е бензинов оборотомер сложен на дизел и целта на упражнението е стрелката сега където показва 8000об да бъде 6000 , да не се чудите кви са тия резистори които съм писал.
                  смени "циферблата" ?
                  sigpicFiat Grande Punto 1.3 Multijet Alfa Romeo 155 1.8TS 8V -SOLD

                  Comment


                  • #10
                    В крайна сметка защо никой не допуска възможността, "часовника" на оборотомера всъщност да е стъпков двигател ? Aз, като гледам тия 4 кабела, които отиват към него, точно на това ми прилича.
                    Всички нови табла са именно със стъпкови моторчета. При това положение , единствените начини да вкараш оборотомера в "час" са 2 . Или на входа слагаш делител/множител на честота (има специлизирани ИС) , или сменяш картинката на циферблата

                    Comment


                    • #11
                      наистина оборотомера е стъпково моторче
                      за жалост утре ще мога да дам информация кои 2 пина са захранване и на кой е сигнала

                      оборотомера е бензинов
                      и показва абсолютно точно, но не ме кефи да имам едни ненужни 2000 об/мин на скалата

                      за жалост няма табло от дедра дизел, което да получава директно сигнала от ЕКУ-то и за това трябва да преработя това табло

                      идеята е да сложа скала от дизел до 6000об/мин, и за това искам стрелката да се отмества с х1.33 повече, по моите изчисления

                      kolev и аз съм му се заканил на зеленият резистор, там да сложа потенциометър и да видя как ще се държи
                      пък datasheet и аз не можах да намеря питайки чичо гугъл

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от голямата риба Покажи съобщение
                        наистина оборотомера е стъпково моторче
                        за жалост утре ще мога да дам информация кои 2 пина са захранване и на кой е сигнала

                        оборотомера е бензинов
                        и показва абсолютно точно, но не ме кефи да имам едни ненужни 2000 об/мин на скалата

                        за жалост няма табло от дедра дизел, което да получава директно сигнала от ЕКУ-то и за това трябва да преработя това табло

                        идеята е да сложа скала от дизел до 6000об/мин, и за това искам стрелката да се отмества с х1.33 повече, по моите изчисления

                        kolev и аз съм му се заканил на зеленият резистор, там да сложа потенциометър и да видя как ще се държи
                        пък datasheet и аз не можах да намеря питайки чичо гугъл
                        Чини ми се по-лесно да се направи нова скала, същите пропорции но до 6000 - ще е малко по-къса скалата, голяма работа.
                        Welcome to the real world

                        Алфа Ромео 156 2.4 JTD (01г.); Алфа Ромео 146 1.9 TD (98г.); Лада 21051 - Бивша.

                        Comment


                        • #13
                          късата скала * мамата на пейзажа
                          ако е така нямаше изобщо да го пипам

                          Comment


                          • #14
                            Нееее, аз чaк от предният пост разбрах какво иска да направи.
                            Значи, оборотомера си показва вярно, но никога няма да стигне до края, защото там са 8000rpm. До колкото разбирам, той иска да "разтегли" показанието на стрелката до края на уреда и да изпечата нов циферблат. Демек , когато са 6000 стрелката да показва 8000, но на новата лепенка , там ще пише 6000 нали ?

                            Тук сигналите са цифрови, така, че с промяна на стойностите на елементите едва ли ще постигнеш нещо. Аз все си мисля , че ползват една и съща интеграла и за дизел и за бензин, просто някой пин от нея я превключва в двата режима. Там в дясно липсва един резистор(до кондензатора, над резистора от 3к3) ,вържи ги с един R от 1к, да видим какво ще стане ?
                            Last edited by dobromirski; d.m.y г., 07:16. Основание: Не пишете пяни във форума :D

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от dobromirski Покажи съобщение
                              Нееее, аз чк от предният пост разбрах каквоискада направи.
                              Значи, оборотомера си показва вярно, но никога няма да стигне до края, защото там са 8000rpm. До колкото разбирам, той иска да "разтегли" показанието на стрелката до края на уреда и да изпечата нофциферблат. Демек , като пусне 6000 стрелата да показва 8000, но на новата лепенка , там ще пише 6000 нали ?
                              да точно така
                              горното да го заменя с това
                              http://hfhpe.clubalfaromeo.com/tablo...NIO_1_0003.jpg

                              Comment

                              Working...
                              X