Известие

Collapse
No announcement yet.

оборотомер

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Taкаа, сега на трезва глава, нещата ми изглеждат така:
    Гледайки таз каринка http://hfhpe.clubalfaromeo.com/dedra/jtd/IMG_3738.jpg
    Захранванията са : 0V -долу ляво, 12V горе ляво , in -долу дясно.
    Плюса, минава през зеленият токоограничителен резистор(ония на гърба дет сте му вдигнали мерника) и през черният SMD диод , отива на мощното транзисторче, което е стабилизатор на напрежение в схема-обща база, предполагам на 5V в зависимост от червеното ценерче. Така, че всичко това горе в ляво е просто едно 7805*
    Входа пък, влиза през един диод, и с малкото транзисторче и една шепа RC елементи , са направили едно усилвателче до правоъгълни импулси по схема общ емитер. Така ,че и тук няма какво да се бара !
    Има и пиновете за рефлаш (234567) но пожелавам успех там
    Интересното е синият кварцов резонатор, между 9 и 10 pin на ИС. АКо промениш тактовата честота (с друг кварц) ще се промени клок тайма на IC , спрямо входният сигнал и нещата биха могли да станат !
    Успех !

    ПП:Все пак да не забравяме, че бая на картинка, без възможност да мерна с мултицета, така, че има възможност и да съм сбъркал !
    Last edited by dobromirski; d.m.y г., 07:51.

    Comment


    • #17
      Добромирски захранването и входа си ги уцелил точно.
      ти си моя човек
      казвай къде какво мога да измеря

      пък из нета с ключови думи 14308d description намерих това:
      Description

      mode 5: slow mode, CS inactive (high) between conversion cycles, 11- to 16-clock transfer In this mode, CS is inactive (high) between serial I/O CLOCK transfers and each transfer can be 11 to 16 clocks long. The falling edge of CS begins the sequence by removing DATA OUT from the high-impedance state. The rising edge of CS ends the sequence by returning DATA OUT to the high-impedance state within the specified delay time. Also, the rising edge of CS disables the I/O CLOCK and ADDRESS terminals within a setup time plus two falling edges of the internal system clock.

      Applications

      500 MHz Gain Noise Figure Output IP3 Output P1dB Input Return Loss Isolation 850 MHz Gain Noise Figure Output IP3 Output P1dB Input Return Loss Isolation 1950 MHz Gain Noise Figure Output IP3 Output P1dB Input Return Loss Isolation 2400 MHz Gain Output IP3 Output P1dB Input Return Loss Isolation

      Features

      The 14308D is a single chip solution for PCI-based serial and parallel expansion add-in cards. It is a dual function PCI device, where function 0 offers four ultra-high performance OX16C950 UARTs, and function 1 is configurable to offer either an 8 bit Local Bus or a bi- directional parallel port. Serial port cards with up to 8 ports (or with 4 serial ports and a parallel port) can be designed without redefining any device or timing parameters.
      Last edited by голямата риба; d.m.y г., 09:46.

      Comment


      • #18
        И аз това щях да кажа, това моторче не се управлява с аналогов сигнал, че с промяната на аналогов елемент да мине номера.
        То се управлява с импулси, за да се промени ъгъла на завъртане при същия брой входни импулси какво ни трябва?
        Отдавна не съм виждал на живо стъпков мотор или управление на такъв, та може и да пропускам нещо.
        Пробвайте с промяна на резонатора... но първо защо не потърсите схемата на управление на дизелов оборотомер, все трябва да има някой по моргите дори и фалирал.
        Веднага ще си проличи има ли разлики и какви...

        И едно на ум с поялника, много от тия схеми са ултра капризни... а за демонтаж препоръчвам вакуум помпа.
        Welcome to the real world

        Алфа Ромео 156 2.4 JTD (01г.); Алфа Ромео 146 1.9 TD (98г.); Лада 21051 - Бивша.

        Comment


        • #19
          събрал съм оборотомери
          имам от 156-ца и от 145-ца jtd-та

          въпрос с мултицет мога ли да премеря различни ли са кварцовете, защото по тях няма обозначения

          Comment


          • #20
            значи ако наистина е със стъпков мотор, на мен ми се струва че разликата между бензинов и дизелов оборотомер ще е само някакъв редуктор на моторчето.
            вземи мерни и с мултицета какво излиза на 4-те пина към скалата.

            ПП
            мен ми се струва че от страната на пътечките, най-десния конектор за уреда си е 0 което пък значи че не е стъпково моторче.
            Last edited by kolev; d.m.y г., 11:03.
            точка

            Comment


            • #21
              Е как да не пише ? На последната картинка се види, че пише нещо !!! Можеш да мериш с честотомер или осцилоскоп, но с високоомен вход за да не сринеш осцилатора. Иначе, по тази схема няма кой знай какво да промениш. Единственият шанс, е чипа да е програмиран и за двата вида двигатели, и да се превключва от някой пин(зад 8-мо има едно свободно квадратче , пробвай с един резистор от 1К към + и към - . Другият вариант, го знаеш : Кварц с 1,33 пъти по-ниска честота.
              Kolev, ти къде я видя таз маса ? Най-дясното отива на пин 12 (през синият джъмпер,а масата минава ПОД него) Между 11 и 9-то е R 470к на осцилатора. Кварца се види, че е м/у 9 и 10.

              Иначе , ей тия я правят тази интегралка. Води се хибридна, така , че едва ли ще се намери датаШИТ
              http://www.melexis.com/html/pdf/98_fin_rep.pdf
              На сайта им видях доста интересни неща. За съжаление, инфо за 14308 няма
              Last edited by dobromirski; d.m.y г., 14:50.

              Comment


              • #22
                абе мен ми се чини че отива на 14-ти пин, а свободното квадратче до 8-ми води или на 8 или 7 и от там на никъде.
                точка

                Comment


                • #23
                  само за протокола
                  вместо да изпишем вежди избодохме очи

                  та оборотомера в момента не работи
                  за жалост не знам точно от кой опит
                  а те бяха

                  1. сложих платка от дедра TD към стъпковото моторче-както и очаквах оборотомера не проработи.
                  2. сложихме кварц пак в син цвят от таблото на 145 JTD- оборотомера не проработи- тук се оказа, че не сме взели май правилният кварц
                  3. сложихме кварц от таблото пак на 145 JTD който е оранжев на цвят и се намира между 2 от пиновете на ИС за оборотомера - пак не проработи

                  4 върнахме оригиналният квар и се оказа, че оборотомера не работи

                  утре с нови сили и друг оборотомер

                  само се притеснявам дали има вероятност да е изгоряло нещо в ЕКУ-то

                  Comment


                  • #24
                    Е браво бре !! А проверихте ли дали идва захранване ? Възможно е с платката от дедрата да сте опукали захранването ( ако не съвпадат пиновете).
                    Интересно ми стана и когато каза, че сте объркали правилният кварц !!! Колко кварца мислиш , че има ?
                    По вероятно , да сте турили някой кондензатор на мястото на кварца и да сте опукали осцилатора, но нещо не ми се вярва.
                    Най, вероятно ми звучи, дедрата да не е със стъпков мотор и да сте опукали стъпковото. Измери с мултицета, две по две трябва да има верига ( на чифтове).

                    Comment


                    • #25
                      Добромисрски ти не спиш ли бе

                      аз се събудих в 7:15 заради проклетия оборотомер
                      обаче новините са от хубави по хубави

                      на въпроса ти
                      вчера вече беше тъмно и трябваше да си тръгвам
                      така, че изпсувах и си тръгнах

                      сутринта разбира се проверих захранването прегледах всичко разглобих сглобих и старият оборотомер си тръгна

                      на дедрата цялата платка е малко смотана и по някога когато откачаш платката пистите се сгъват по много странен начин и застават така, че при следващото слагане не дават контакт, може би там е бил проблема

                      малко съм левак с поялника обаче сърце юнашко не трае та реших да не чакам Бобо и сега смених кварца
                      оригиналният е 8мхц, аз сложих 4мхц(че такъв е единият на таблото на 145-цата)

                      и о чудо вече празният ми ход е малко под 2000об/мин - това е на 8000об скалата

                      та сега по моите изчисления май трябва да сложа 6мхц кварц и другата скала и съм в джаза
                      дали са ми верни изчисленията?


                      П.П.относно кварца, на платката на 145-цата видях един син и се насочих към него, Бобо разбира се хвана другият но пък той беше оранжев и аз не го харесах на цвят
                      после като не стана със синият пробвахме и с оранжевият
                      145-цата обаче ползват MLX10407 който е 24 крака и оранжевият вързан на 2 от краката почти като синият при мен

                      сега обаче се оказа, че синият е 4мхц за това и пробвах с него
                      а оранжевият е 8мхц както е и моят оригинален син
                      Last edited by голямата риба; d.m.y г., 09:44.

                      Comment


                      • #26
                        Еййй, ша та връщам в 5-ти клас
                        Tогава така с налучкване ли си решавал задачите по математика ?
                        Ей ти уравнението на условната ти задача , решавай :
                        8000rpm към 6000rpm е тъй както 8Mhz към Х Mhz . Как мислиш , дали са ти верни изчисленията ?
                        Взимай един кварц 6Mhz и си в джаза !
                        Добре, че така са го направили измикярите, та кварца да е цяло число. (сега до колкото искаш да показва , такъв кварц слагаш )
                        На ЛС съм ти пуснал де има кварцове, да не ме пляскат за реклама
                        PS : MLX10407 , управлява 2 стъпкови и 3 волтметъра едновременно. Има го в сайта на melexis. И двете са тяхна рожба, но твойта явно е осиновено от друга фирма отроче и за туй няма биографични данни за нея
                        Last edited by dobromirski; d.m.y г., 10:10.

                        Comment


                        • #27
                          за учението до 8 клас винаги съм бил гола вода
                          тогава ми се наложи да изуча всичко от 4-ти до 8ми

                          въпреки всичко си мисля, че този ИС се програмира и това е по правилното решение, но там съм гола вода
                          защото гледах на 156-цата оборотомера е със 8мхц кварц и е с MLX14308IBF, като оборотомера дори е за 5 цилиндъра
                          за сега резултат ме удвлетворява, от тук натаък трябва да тормоза пчеличката, че ми е обещал нещо срещу шише ром

                          това с рекламата е ...
                          Last edited by голямата риба; d.m.y г., 10:08.

                          Comment


                          • #28
                            Първоначално публикувано от голямата риба Покажи съобщение
                            въпреки всичко си мисля, че този ИС се програмира и това е по правилното решение

                            Първоначално публикувано от голямата риба Покажи съобщение
                            гледах на 156-цата оборотомера е със 8мхц кварц и е с MLX14308IBF, като оборотомера дори е за 5 цилиндъра
                            С този бисер ми напълни душата

                            Не знаех, че оборотите имат нещо общо с цилиндрите на колата Ако си мислиш, че оборотомера чете от бубина/дюза си уекинко в заблуда. Чете "индиректно"от датчика на коляновият вал.
                            PS : Във VW форума си имаме тема за бисери, страшно се забавлявам там. Не е лошо и тук да сътворите една !
                            С най-добри чувства разбира се !

                            Comment


                            • #29
                              Първоначално публикувано от dobromirski Покажи съобщение


                              С този бисер ми напълни душата

                              Не знаех, че оборотите имат нещо общо с цилиндрите на колата Ако си мислиш, че оборотомера чете от бубина/дюза си уекинко в заблуда. Чете "индиректно"от датчика на коляновият вал.
                              PS : Във VW форума си имаме тема за бисери, страшно се забавлявам там. Не е лошо и тук да сътворите една !
                              С най-добри чувства разбира се !
                              тук може и да ме чукна, но все пак ще проведа практически опити?
                              та Ванката 156-цата която е с 2.0 20В турбо, има точно такъв проблем оборотомера и е за 4 цилиндров ТС и сигналите от ЕКУ-то не съвпадат с оборотомера
                              тези дни ще вържа оборотомера от 156-цата да видим има ли разлика в показанията

                              Comment


                              • #30
                                Първоначално публикувано от dobromirski Покажи съобщение


                                С този бисер ми напълни душата

                                Не знаех, че оборотите имат нещо общо с цилиндрите на колата Ако си мислиш, че оборотомера чете от бубина/дюза си уекинко в заблуда. Чете "индиректно"от датчика на коляновият вал.
                                При мен положението е такова за момента обаче !

                                Тъй като неможах да се преборя с оригиналния оборотомер на Т.С ,се принудих да си взема външен,който взима сигнал точно от бубината. И на самият оборотомер има превкючвател за 4,6 и 8 цил мотори,ако не се лъжа.
                                Да поясня само че съм с мотор и ЕКУ от дедра,а таблото и оборотомера съответно си е оригиналния на 145/6 Т.С.

                                Направих и опит да вържа оригиналния оборотомер към ЕКУ-то на дедрата и .....заработи,но имам чувството че започна да показва двойно!! някъде към 11-12 хил об. стигаше стрелката

                                Най-спокойно си подминаваше 8000 и продължаваше почти до нулата
                                Last edited by abart_; d.m.y г., 16:48.
                                146 Turbo

                                Comment

                                Working...
                                X