Известие

Collapse
No announcement yet.

Спирачна течност

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Спирачна течност

    Здравейте,
    Интересува ме каква спирачна течност ползвате?
    Какви са ви впечатленията?
    И още - какво освен "DOT" числото трябва да се гледа?
    Има ли марки, които е за предпочитане да се използват, или е важно да се избере течност с подходящ "DOT" номер, а останалото(производителя) не е важно?
    Поздрави!
    Alfa Romeo 33 1.7 i.e. '89

  • #2
    ИДА НА СПИРАЧНАТА ТЕЧНОСТ

    Често се прави дискусия за това каква спирачна течност да използваме DOT3, DOT4, DOT5
    или новата DOT5.1 в мотоциклета си. Следващата представена информация има за цел да ви
    помогне сами да решите каква течност би било добре да използвате.

    Освен това, искам да подчертая, че спирачната течност изпозвана в мотоциклетите и
    функционалността на спирачната система има огромно значение от гледна точна на безопасността.
    Ако се занимавате със спирачките си, бъдете много внимателни. Не използвайте детайли с лоши
    качества и наливайте спирачната течност много внимателно.

    DOT3

    Спирачната течност DOT3 е традиционна и се използва в повечете превозни средства.

    Преимущества:
    Не е добра спирачна течност и може да се закупи от повечето автомагазини.

    Недостатъци:
    - Поврежда спирачните маркучи от есествена гума и не трябва да се използва в мотоциклети
    с такива маркучи;
    - Поврежда боята;
    - Доста бързо поглъща вода (хигроскопичност).
    - Тъй като DOT3 поглъща водата, водата може да предизвика корозия в спирачните магистрали и
    цилиндри.


    DOT4
    Спирачната течност DOT4 се препоръчва за използване в последните модели мотоциклети.
    Най-известната марка е "Castol1 GT-LMA".

    Преимущества:
    - Може да бъде закупена в болшинството магазини за авточасти;
    - Не поглъща вода толкова бързо колкото DOT3;
    - Има по-висока точка на кипене в сравнение с DOT3. Затова се използва в спирачни системи,
    които често прегряват.

    Недостатъци:
    - DOT4 разяжда боята! Малки течове по цилиндрите разяждат боята около мястото на утечката и
    предпоставя появата на ръжда;
    - По принцип DOT4 е с около 50% по-добра от DOT3. Но тъй като и двете поглъщат вода, влагата
    е предпоставка за корозия в спирачните магистрали и цилиндри.


    DOT5
    Известна е още като силиконова спирачна течност.

    Преимущества:
    - Не разяжда боята;
    - Не поглъща вода и може да бъде използвана там където се появява проблем с абсорбцията;
    - Съвместима е с различни гумени части (относно това - виж недостатъците).

    Недостатъци:
    - DOT5 не трябва да се смесва с DOT3 или DOT4. Повечето проблеми с DOT5 възникват вероятно
    от смесване с някои други видове спирачни течности. Най-добрия начин на преход към DOT5 е
    цялостна смяна на хидравличната система;
    - проблема, че DOT5 извежда от строя гумените части на спирачните системи и присъщ предимно
    на първите формули (композиции) на DOT5. Счита се, че този проблем е бил в следствие на
    несъвместими добавки използвани в течността. В последствие този проблем бива отстранен;
    - Тъй като DOT5 не поглъща вода, случайна влага попаднала в хидравличната система, ще
    остане на определено място. Това ще предизвика локална корозия с хидравличната система.
    За целта е необходимо щателно обезвъздушаване на спирачната система. В течността може да се
    оформят малки мехурчета, чийто размер се увеличава с времето. Може да се наложи отново
    обезвъздушаване;
    - DOT5 се явява малко компресионна (появява се едва забелезим "мек педал"). Точката на
    кипене е по ниска от тази на DOT4;
    - DOT5 е два пъти по-добра от DOT, но за сметка на това е трудно да се набави. Рядко се
    среща в авто магазините.

    DOT5.1
    Спирачната течност DOT5.1 е относително нова, и често заблуждава механиците. Това заблуждение
    вероятно произтича от факта, че е наречена така. Означението 5.1 навежда на мисълта, че е
    модификация на DOT5 на силиконова основа. По естествено би било да се нарича 4.1 или 6, тъй
    като е на гликонова основа, както DOT3 и DOT4, а не на силиконова. В момента Spectro
    разпространяват подобна нова спирачна течност, която се нарича Supreme DOT4.
    Що се отнася до принципния характер на спирачната течност 5.1, тя може да се определи като
    високо-технологична спирачна течност DOT4, за разлика от традиционната DOT5.

    Преимущества:
    - DOT5.1 се характеризира с превъзходна работа, в сравнение с другите спирачни течности. Тя
    има най-висока точка на кипене както начална, така и крайна. Фактически крайната точка на
    кипене (около 275 градуса Целций) и почти такава като при всички спирачни течности
    (около 300 градуса Целций), но началната точка на кипене на 5.1 (около 175-200) градуса е
    естествено значително по-висока отколкото при другите (около 145 градуса);
    - Смята се, че DOT5.1 е съвместима с различни видове гумени компоненти.

    Недостатъци:
    - DOT5.1 (и Spectro Supreme DOT4) - не са силиконови, следователно - поглъща водата;
    - DOT5.1, както и DOT3, DOT4 разяждат боята;
    - DOT5.1 се намира по-трудно, предимно в специализираните магазини;

    Общи препоръки:
    1. Ако вашата спирачна система няма утечки или други неизправности, не сменяйте типа на
    спирачната течност след като сте прочели тази статия. Ако системата ви не е повредена -
    по-добре не я поправяйте - за да не я повредите вместо това!
    2. Правете профилактик на спирачната система на всеки две години с цел премахване на
    абсорбираната вода, за да не възниква корозия независимо от типа на спирачната течност, която
    използвате.
    3. Течност DOT3 е опасно да се използва в модели с естествени гумени маркучи, следователно
    не е добре да се използва освен при извънредни ситуации, когато трябва да се доберете до
    вкъщи и преди ремонт. В такива случаи е най-добре бързо да прочистите системата и да се
    подготвите за смяна на всички маркучи.
    4. DOT3 е подходяща за използване и в съвременните мотоциклети, въпреки че не се препоръчва.
    5. DOT4, макар и не най-добрата, абсорбира слабо вода и съответно намалява риска от корозия
    в сравнение с DOT3.
    6. DOT4 има по-висока точка на кипене спрямо DOT3, и затова за явява по-предпочитана при
    по-големи натоварвания. За по-голяма ефективност разгледайте прехода към DOT5.1 или на
    високотехнологичната версия на DOT4.
    7. DOT5 е добър избор за красивия мотоциклет. Единствения недостатък е, че не абсорбира вода,
    и попаднала в системата, тя се среми да попадне в по-ниските точки. В този случай е възможда
    корозия.
    8. DOT5 може да се използва, но не е задължително при спортните мотоциклети, тъй като издържа
    на по-високи температури при състезателни условия. Вижте трудностите при обезвъздушаването
    описани по-горе.
    9. При замяна на една спирачна течност с друга, най-малкото трябва да се източи цялата стара
    спирачна течност. За най-добри резултати трябва да се сменят всички маркучи в системата.
    10. Както винаги, вашия опит може да се различава от нашия...

    Информацията е копирана от
    http://www.tuning.bg/forum/viewtopic.ph ... D%EE%F1%F2
    "BEAUTY IS NOT ENOUGH!"
    Alfa Romeo 145 1.4 T.S 97 - EX
    Opel Astra J GTC

    Comment


    • #3
      Благодаря, това е интересна информация, но не се целех точно в нея..
      Искаше ми се да споделя опита ви. Ако някой иска, може да каже каква спирачна течност използва (като марка) и дали е забелязал някаква промяна след (ако) я е сменил с друга. И още - ако знаете кои спирачни течности са за предпочитане (пак като марки), и кои са по-добри?
      Поздрави.
      Alfa Romeo 33 1.7 i.e. '89

      Comment


      • #4
        Миналата седмица смених мойта с RBF 600 на Motul.
        Настоящий альфист "крепок духом и слаб на голову".

        Comment


        • #5
          DOT4 руска "Нева" или нещо подобно, ма на тая кола още не съм наливал, ми то кат се замисля и на предната не съм наливал , бре вярно за 40К км. на предната колица - не съм пипал нищо по спирачките.
          На уно-то след смяна на маркучите съм наливал горепосочената руска течност и не съм имал ядове.
          Mitsubishi Outlander
          Mitsubishi Space Star
          Daihatsu Terios

          Comment


          • #6
            (ползвам) DOT 4 Motul, 9 лева 450грама, покрива всички режими на каране, достъпна е и е безпроблемна за смесване с всичко освен ДОТ 5 (както и е написано в огромния цитат).
            пред Админите... със сапун !

            Comment

            Working...
            X