Известие

Collapse
No announcement yet.

Проблем с охлаждането - Алфа Ромео 145

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Проблем с охлаждането - Алфа Ромео 145

    Здравейте колеги,

    Имам Алфа Ромео 145, 95г.
    Колата ми е давала изключително малко проблеми (да не чуе дявола) за 3-те години, през които я карам. Вчера обаче се появи един леко притеснителен за мен проблем:
    Попринцип, перката на вентилатора ми се включва на около 90-95 градуса. До такава степен съм и свикнал, че видя ли температурата на водата да е 90 градуса сам очаквам да чуя прищракването на релето.
    Проблемът, който се появи вчера е, че перката започна да се включва под 80 градуса. Първо като паркирах видях, че на място остана пусната около 15 мин, което никога не се беше случвало. След това видях, че се включва на 60-65 градуса.
    Погледнах антифриза и видях, че е малко над минимума. Купиш един литър, от който изсипах към 500 мл, но проблема остана. Няма логика да прегрява колата в това студено време.

    Според мен може да е от термостата, защото колата не губи вода.
    Има те ли други идеи?

    Много благодаря за съдействието!

    П.П. Пускам темата си в този форум, защото може да разбират от нея и хора с други модели Алфа.

  • #2
    Първоначално публикувано от free_style Покажи съобщение
    Здравейте колеги,

    Имам Алфа Ромео 145, 95г.
    Колата ми е давала изключително малко проблеми (да не чуе дявола) за 3-те години, през които я карам. Вчера обаче се появи един леко притеснителен за мен проблем:
    Попринцип, перката на вентилатора ми се включва на около 90-95 градуса. До такава степен съм и свикнал, че видя ли температурата на водата да е 90 градуса сам очаквам да чуя прищракването на релето.
    Проблемът, който се появи вчера е, че перката започна да се включва под 80 градуса. Първо като паркирах видях, че на място остана пусната около 15 мин, което никога не се беше случвало. След това видях, че се включва на 60-65 градуса.
    Погледнах антифриза и видях, че е малко над минимума. Купиш един литър, от който изсипах към 500 мл, но проблема остана. Няма логика да прегрява колата в това студено време.

    Според мен може да е от термостата, защото колата не губи вода.
    Има те ли други идеи?

    Много благодаря за съдействието!

    П.П. Пускам темата си в този форум, защото може да разбират от нея и хора с други модели Алфа.
    Радиатора затопля ли? Да няма въздух? Пробвай с обезвъзушаване. Може да имаш теч някъде и да глътва въздух.
    Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

    Comment


    • #3
      Нищо чудно и прибора на таблото да дава разлика заради датчика. Ако има въздух ще надува, пробвай на затоплен мотор съвсем леко да развиеш капачката на разширителният съд и се ослушай за съскане. Боксер или Туинспарк е матора, защото Туинспарк е с 2 степени на перката, а боксер е с една.
      In God we trust, all others pay cash.
      Alfa Romeo 145 1.3 Boxer - Ex-car
      Оpel Vectra C 2.2i '08 Elegance

      Comment


      • #4
        Вчера когато отворих капачката на водата, за да изсипя антифриза, се чу типичното изсъскване (не я бях отварял от доста време и сякаш си пое въздух). Мога ли сам да си обезвъздуша радиатора?

        Колата е 1.6 боксеров двигател.
        Last edited by free_style; d.m.y г., 11:26.

        Comment


        • #5
          Съскането при първоначално отвиване на капачката идва от налягането в системата. Не си е дръпнала въздух тогава а е изпуснала. Нормално е. Провери като се пусне перката дали радиатора е топъл. Ако не е обезвъздушавай. Преди това най-добре измери с термометър или сонда реалната температура на мотора.
          Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
            Съскането при първоначално отвиване на капачката идва от налягането в системата. Не си е дръпнала въздух тогава а е изпуснала. Нормално е. Провери като се пусне перката дали радиатора е топъл. Ако не е обезвъздушавай. Преди това най-добре измери с термометър или сонда реалната температура на мотора.
            ОК! Днес преди да тръгна ще отворя капачката за малко. След това ще изчакам да се включи перката и отново ще отворя, ако се чува "съскане", на изпускане на въздух, ще се опитам да измеря температурата на водата (примерно от резервоара, където изсипвам антифриза) и ще се опитам да обезвъздуша радиатора.

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
              Съскането при първоначално отвиване на капачката идва от налягането в системата. Не си е дръпнала въздух тогава а е изпуснала. Нормално е. Провери като се пусне перката дали радиатора е топъл. Ако не е обезвъздушавай. Преди това най-добре измери с термометър или сонда реалната температура на мотора.
              Бе ти боксер виждал ли си? Стига си писал глупости за обезвъздушаване
              Боксерите се сомообезвъздушават още щом налееш охладителната течност, благодарение на тънкия маркуч в най-високата част на радиатора, връщащ се в казанчето
              Парното също се самообезвъздушава чрез маркуч от изхода на парното, минаващ през дросела и който се връща пак казанчето
              Самият мотор е най-ниско в цялата охладителна система
              Alfa 33 1.7 16V QV `85г. карбураторен бензинояд

              Comment


              • #8
                Не съм виждал боксер бе бате, не съм виждал и въздух в боксер. Така добре ли е?

                Във всяка една система може да има въздух. Той и ТС-а е по-ниско от всичко ама пак си бълбука като не се обезвъздуши ръчно. Ами ако има газ?

                Въздуха понеже е лек ходи на горе ако има от къде да премина на горе. В двигателя има и препядствия. На теб ако не ти се е е налагало да обезвъздушаваш боксер ръчно, не значи че няма как да стане.

                П.П. В долния край на радиатора нямаше ли датчик за перката?
                Last edited by oem; d.m.y г., 13:33.
                Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                Comment


                • #9
                  Според мен, без да съм спец по боксерите, проблемът вероятно е от датчика на перката. След като се включва рано и остава включен самосиндикално 15 мин след като двигателя е загасен... За мен - ако перката си включва, колата има парно и всичко останало е наред - датчик на уреда за темперетурата; ако перката включва, но на по-ниски градуси(според показанията на уреда), а колата няма добро парно и има също аномалии при включването на парката(при теб остава включена) - датчик на перката; ако има проблем с термостата, то колата би прегрявала и датчика щеше да ти отчита високи стойности на темп. на ДВГ и "късно" включване на перката, а не обратното...
                  Аlfa 75 - 1.8 Turbo 155hp '87
                  Lancia Dedra 2.0 Turbo Integrale 180hp '92

                  България от векове за векове - НАД ВСИЧКО!

                  Comment


                  • #10
                    Точно. Най-добре като включи перката да се измери реално температурата на мотора. Така най-правилно и бързо ще се открие проблема. Ако мотора е наистина студен все още значи датчика на перката отчита висока температура. Той е датчик/ключ. При определена температура дава верига и включва реленцето на перката.

                    Другата вероятност е термостата или въздух в системата и да не може да завърти водата в големия кръг. Така единия край на радиатора е топъл, другия студен. Не помня точно къде беше разположен датчика за температурата на боксера (някъде около дясната глава май) и този вариант малко не съм сигурен дали може да се случи.

                    А третия вариант е таблото да лъже.

                    П.С. Срещал съм много странни проблема с охлд. система на много други коли. Включително и на такива с електрически управляем термостат като да речем на Пежо. Та за това варианти много.
                    Last edited by oem; d.m.y г., 14:48.
                    Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                    Comment


                    • #11
                      Здравейте отново!

                      Първо искам да ви благодаря за изчерпателните отговори и идеи, а същевременно да ви разкажа какво установих след малко каране.
                      Перката не се включваше докато водата (видяно от таблото) не достигна 75-80 градуса. След като се включи обаче почти не е спирала, дори след като температурата падна до 40-45 градуса. Включва се за около 2-3 мин и спира, след 1-2 мин се включва отново.
                      Загасих колата за около 20 мин и видях, че дори след като наново я запалих прави същото - перката е почти постоянно включена.

                      В момента относително резонно ми се вижда да е сензора на перката, но също така си мисля, че не е изключено да е именно неравномерното охлаждане на радиатора, тъй като пипнах радиатора през решетката и е абсолютно студен, но не съм го пипал в долния край, за да проверя там как е. Днес ще ми донесат термометър, за да измеря и температурата на водата.

                      Искам също да кажа, че парното си работи прекрасно. Загрява си доста бързо и сухо топло (както преди).

                      Благодаря още веднъж за съветите.
                      Днес след повторен оглед + термометър, ще внеса още малко яснота.

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
                        Не съм виждал боксер бе бате, не съм виждал и въздух в боксер. Така добре ли е?

                        Във всяка една система може да има въздух. Той и ТС-а е по-ниско от всичко ама пак си бълбука като не се обезвъздуши ръчно. Ами ако има газ?

                        Въздуха понеже е лек ходи на горе ако има от къде да премина на горе. В двигателя има и препядствия. На теб ако не ти се е е налагало да обезвъздушаваш боксер ръчно, не значи че няма как да стане.

                        П.П. В долния край на радиатора нямаше ли датчик за перката?

                        Хайде сега обясни на нас невежите, как точно ръчно ще я обезвъздушиш тая кола и обясни къде може да се е скрил тоя въздух в тоя кола


                        А до колегата с проблема: може да е от датчик, може да е от релето управляващо перката или перките
                        Колега, колата има ли климатик?
                        Last edited by Bobi_33; d.m.y г., 15:44.
                        Alfa 33 1.7 16V QV `85г. карбураторен бензинояд

                        Comment


                        • #13
                          Като загрее мотора поне на 85 градуса (мериш с термометър ако на таблото не покаже толкова) пусни му малко въздух от радиатора да излезе каквото има да излиза. Да потече малко антифриз и ако това е проблема ще затопли радиатора. Ако пак не го затопли се насочваш към термостата.

                          Колата има ли АГУ?

                          ---------- Post added at 16:51 ---------- Previous post was at 16:48 ----------

                          Първоначално публикувано от Bobi_33 Покажи съобщение
                          Хайде сега обясни на нас невежите, как точно ръчно ще я обезвъздушиш тая кола и обясни къде може да се е скрил тоя въздух в тоя кола


                          А до колегата с проблема: може да е от датчик, може да е от релето управляващо перката или перките
                          Колега, колата има ли климатик?
                          Абе ти сега за цел имаш да ме критикуваш или да помогнеш на човека?

                          Много ми е странно така. Голям "батка" се изкарваш с критика, а като съпорт нищо!??? Като си голям речи и отсечи "е те тука е проблема" и да му ясно на човека. Ма то е много лесно да чакаш другите да покажат пътя и на края да се изкажеш. Прав ли съм? Всички дето сте много големи в тоя форум мълчите на проблемите, а като трябва само да се покажете колко много сте големи тогава се изкарвате на гърба на другите чрез плювания и не толкова доказвате големината си, а по точно колко не разбират другите. Не се сърди. Несериозно е.
                          Last edited by oem; d.m.y г., 16:02.
                          Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                          Comment


                          • #14
                            Здравейте отново колеги,

                            Колата е с АГУ и има климатик.
                            Също така понеже филтъра за климатика ми е за смяна и при дъжд много ми се потят стъклата, аз карах доскоро почти постоянно на клима, поради дъждовното време.

                            Comment


                            • #15
                              А така. Колко неща излязоха сега. Обърни внимание на радитора. Трябва да има пробка за обезвъздушаване в някой от горните краища. Обикновено в левия/твое ляво (най-отдалечения от маркуча). И като загрее пусни антифриз да изтече от там. Карай едно по едно нещата и ще се разбере къде е проблема.

                              П.П. Един специалист би го разбрал проблема за 5 - 10 мин. като огледа колата. Но щом си решил сам да се справяш ще погадаем
                              Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                              Comment

                              Working...
                              X