Известие

Collapse
No announcement yet.

Маслен обтегач на V6

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Маслен обтегач на V6

    Здравейте колеги, изчетох из форума каквото имаше за този маслен обтегач, но имам доста неясноти. Имам Крома 2,5 V6 и онзи ден при смяна на температурния датчик забелязах, че при изгасен двигател, ангренажния ремък е адски хлабав. До колкото разбрах, трябва да е обратното - при изгасен двг. да е изпънат, а при запален да се разпуска. Иначе нямам никакви течове. Та моля някой който се е сблъсвал с проблема, да сподели, каква може да е причината, защото се опасявам да не прескочи ремък при палене.

    Предварително благодаря за всяко мнение и помощ.

    Лек и успешен ден

  • #2
    Първоначално публикувано от VET Покажи съобщение
    при изгасен двг. да е изпънат, а при запален да се разпуска
    Така работят по-новите обтегачи(с биметална пружина),при загрят двигател отпускат ремъка.А маслените са обратно(когато мотора е в покой няма налягане за разпусквача и ремъка е отпуснат)
    33Imola/1351cc/1994 & 33Boxer16v/1712cc/1990 & 164SuperV6/2959cc/1997

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от rasho 33 imola Покажи съобщение
      Така работят по-новите обтегачи(с биметална пружина),при загрят двигател отпускат ремъка.А маслените са обратно(когато мотора е в покой няма налягане за разпусквача и ремъка е отпуснат)

      Не съм съгласен.
      Конструкцията на двигателя е почти същата т.е. принципа е същия.
      До колкото си спомням, маслото противодейства на пружина , която обтяга ремъка.

      Също е възможно преминаването от маслен на биметален.
      145 1.6 Boxer - Alfetta GT - Sprint Veloce 16v - Lada 1500S - GTV 3.0 24v

      www.ClassicCar-bg.com

      Comment


      • #4
        Като начало не е "обтегач" ,а "разпусквач" и целта му е дане се преобтегне и дори скъса ангренажа при топлинното разширение, защото блока и главата на този алуминиев двигател си се разширяват доооста. Лично за мен масления разпусквач е малко недоразумение поне в сравнение с биметалния. Няма проблем, на празен ход дори съм виждал на 6-так с маслен разпусквач поради липса на налягане ремъка си прави балони между двете зъбни колела - горе и долу... Направи една проба. Свали капака запали, и виж дали на празен ход ремъка е отпуснат и хлабав и при подаване на газ се обтяга, ако е така не мисля, че имаш проблем...
        Аlfa 75 - 1.8 Turbo 155hp '87
        Lancia Dedra 2.0 Turbo Integrale 180hp '92

        България от векове за векове - НАД ВСИЧКО!

        Comment


        • #5
          Всъщност точното наименование (някой беше публикувал патента) е горе-долу 'устройство за автоматично поддържане обтегнатостта на ремъка'. И си работи двупосочно - и обтяга и разпуска, когато е нужно.
          Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
          Lancia Kappa JTD '98 -

          Comment


          • #6
            Е добре де, няма ли опастност да прехвърли зъб, като е толкова отпуснат, а налягане на маслото има едва няколко секунди след запалването. Логиката е ремъка да е обтегнат в момента на завъртане на коляновия вал, за да се избегне Бау. Чудя се дали не е счупена пружината.

            Comment


            • #7
              колега ако беше счупена пружината да си "изревал" досега. А иначе най-лесно ще ти е ако свалиш капака на ангренажа и да видиш дали си върши работата. А ако не се движи и е хидравличен като моят,то пролемат е че или е запекъл цилиндъра на обтегача (от много соене),което нее много вероятно, или запушване на маслените пътища до него ( кеото също не го вярвам много но го има на теория). А ако е с метална пластина и пружина мисля чее почти вечен.
              EX-AlfaRomeoSuper155 2.5 V6 + Remap by O.E.Motorsport and LPG Injection
              EX Mazda 6 2004 +Lpg ----EX SAAB 9-3ss 2.8V6-AERO 250hp MY2006 - With LPG+obd
              NOWAudi a6 c6 Allroad 3.2 FSI + LPG

              Comment


              • #8
                Здрасти, мерси за съвета. Това със запичането от стоене също е вариант, защото откакто съм я купил 2006 година, съм минал 5000 км с нея. Няма как да карам всичките си коли едновременно. Ще я поразглобя тези дни и ще сменя поне ангренажния ремък, че въпреки че е на 5000 км е и на 5 години.

                Ще съм благодарен на още съвети, защото ще я разглобявам събота или неделя, а до тогава има време да науча още нещо полезно за този двигател от хора с опит.

                Лек и успешен ден

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от don_pepone Покажи съобщение
                  колега ако беше счупена пружината да си "изревал" досега. А иначе най-лесно ще ти е ако свалиш капака на ангренажа и да видиш дали си върши работата.
                  Такааа, значи вчера при опит да направя проверка дали си върши работата обтегача, резултата е среща между клапани и бутала в тесен кръг. В следствие на това на 3 и 4-ти цилиндър компресия-0, на на втори и пети - 9, а на 1 и 6 -ти - 12,5 атм. Оказа се че коляновия вал е прескочил два зъба. Знаех си че не трябва да я паля преди да проверя центровката, ама нали все време няма, та сега ще и отделя бая време. Довечера след работа, докато почивам, ще сваля двигателя, ще сваля главите - отиват за нови клапани и шлайф, след това портване и тн. Ще отворя и картера да видя лагери на коляновия вал, че досега не съм видял италианка със здрави лагери на тея години. Ще попилея гадния обтегач, за да видя защо ми изигра тоя гаден номер ей така от нищото, та съсипах перфектен двигател.
                  Та в крайна сметка изревах.

                  Лек и успешен ден
                  Last edited by Kuker; d.m.y г., 11:06.

                  Comment


                  • #10
                    Не знам дали Ви интересува или не, че нещо се умълчахте след ценните съвети да запаля и да видя дали си върши работата обтегача, но ще напиша още няколко неща. Дисекцията на двигателя показа следното: абсолютно перфектни клапани - шах с пешката. Личи си че са срещнали буталата, но няма никакво изкривявяне. Цилиндри - още с хонинг. Наистина обтегача е блокирал, но всъщност е блокирала обтяжната ролка в оста около която се движи на ексцентрик. Затова не е бил обтегнат ремъка. Никакво омасляване откъм обтегача. Текло е малко масто от капачката над обтегача която затваря колелцата за маслената помпа горе в главата.

                    Защо по дяволите показваше 0 компресия - ами защото при удара минималния нагар по буталата се е отлепил и е попаднал върху клапанните гнезда, в резултат на което клапаните не са затваряли.

                    Ами това е в общи линии.

                    Лек и успешен ден

                    Comment


                    • #11
                      Колега, по повод упреците, за това ти казах да звъннеш да видим( аз или някой друг от колегите, който има представа от тези двигатели), но ти предпочете сам да опиташ. Щом хлабината на ремъка е била толкова голяма, че да прескочат достатъчно зъби за да удари клапани...значи не е трябвало да го палиш, но това се преценява на място. Колкото до двигателя, е чудесно че няма поражения по главата, но все пак ми се струва странно, нагара да е чак толкова много, за да покаже комрпесия 0... Надявам се всичко да мине добре и колата да си заработи както преди, че и по-добре..
                      Аlfa 75 - 1.8 Turbo 155hp '87
                      Lancia Dedra 2.0 Turbo Integrale 180hp '92

                      България от векове за векове - НАД ВСИЧКО!

                      Comment


                      • #12
                        Здравеите колеги чувал съм ,че тук в италия има много ретро коли с този мотор ,алфа 75,90,164 и др. И италианците слагат този елемент от алфа 156 ,прави се някаква доработка и се запушват каналите на маслото ,но как става точно не знам моята е 156 и няма проблеми до ,колкото знам ,също казват ,че алфа с този мотор никога не трябва да я палиш с бутане или теглене
                        155 2.0 16v МY95 Sport

                        Comment


                        • #13
                          Виждам малко късно темата, в същност доста късно. Без никой да се сърди ще кажа това, което съм научил от моята безмилостна борба с шестаците.

                          Шестцилиндровият мотор на Бусо, за който си говорим е много уязвим откъм прескачане на ангренажния ремък. Най-критичните моменти са в покой на скорост, ако се завърти назад мотора и в момента на самото палене. За това е измислен този разпусквач, който държи допълнително натегнат ремъка когато мотора е в покой и докато върти стартера.
                          Това е така, защото при монтиране на ангренажния ремък разпусквача се събира и се държи събран с щифт. След монтажа и първоначалното обтягане щифта се изважда и се получава допълнителното напрягане от пружината която натиска буталото и на която противодейства налягането на маслото.
                          В момента в който загасне лампата за маслото, налягането на вече е натиснало буталото в разпусквача и така оста закачена за буталото се оттегля. Разпусквача се задейства при паленето и държи ремъка охлабен ПРЕЗ ЦЯЛОТО ВРЕМЕ докато мотора работи.
                          Ремъкът НЕ се обтяга като даваш газ!!! Невъзможно е като подадеш газ той да се обтегне, тъй като налягането се повишава и така той е още по силно притиснат там където е бил откакто работи мотора.

                          Отегачът с биметална пластина никак не е вечен, защото пружината често се чупи от умора на материала и всичко свършва.
                          Неговата работа е да държи ремъка натегнат повече докато мотора е студен тоест когато е в покой и не е работил и евентуално докато палиш и не е работил. Със загряването на мотора биметалната пластина отпуска и така може да се компенсира разширението на алуминия, което би довело до натягане на ремъка при топъл мотор. Какво се случва когато мотора е горещ и загасен и малко след това го палим оставям на вас да се сетите
                          За мен лично е много по-добре е течащ разпусквач, отколкото биметален обтегач, който не се знае кога ще се строши. А най-добрия вариант е преправен маслен разпусквач на механичен със статично обтягане без промяна. Такъв съм направил на 90-та ми, такива съм направил и на 10-ина други коли, които се движат без проблем и до днес.

                          Поста ми стана твърде дълъг и спирам за сега до тук като добавям една снимка за вариантите на обтегачи.
                          Attached Files
                          Alfa Romeo 75 24V

                          Comment


                          • #14
                            Здравей колега Венци, много ти благодаря за мнението. Мотора вече е сглобен. Оказа се че е блокирал обтяжния лагер в оста около която се върти на ексцентрик и пружините просто не се можели да обтегнат ремъка, когато двигателя е изгасен. При сглобяването, настроих обтегача така че ремъкът да е добре опънат в покой, като си направих и дорник за фиксиране на рамото на ролката. Когато двигателя запали наистина установих че работното бутало на обтегача всъщност се прибира и по този начин охлабва ремъка. Когато двигателя загря да работна температура, установих че всъщност има доста сериозно температурно разширение на блока и главите, защото рамото на ролката се измести и опря в работната ос на обтегача, та се наложи малка корекция в положението на обтегача, за да може рамото на ролката да е свободно и да вибрира, както видях че трябва да бъде от клипове в интернет. Ще опитам да кача малко снимки на работния процес.
                            Attached Files

                            Comment


                            • #15
                              Двигателя се оказа в добро общо състояние. Смених профилактично основни и биелни лагери, защото старите бяха тръгнали вече, все пак колата е на почти 200 000км. Намирането на частите обаче се оказа сериозен проблем. Гумичките за клапаните например ги събирах две седмици от всички магазини в София. Девятки гумички за водач 11,5 се оказаха егати проблема, но нямаше начин, старите бяха просто дървени. Интересното е че колата нямаше съществен разход на масло преди отварянето. За сметка на това се оказа че цилиндровите втулки нямат почти никакво износване. Елипсата на цилиндрите беше в границите на 1-2 стотни. Хонинга си стоеше още все едно не е работил двигателя. Това измерено на око според Дригата - после ще приложа специално за него какви окомерни средства използвам, когато правя ремонт на двигатели. Ключа на сегментите беше в рамките на 3-4 десети, което според мануала за този двигател е нормално. Наложи се малко портване на главите- има снимки. Оказа се също че главите нямат никакво изкривяване и измятане - това също на око - на фреза и индикатор, така че не ги шлайфах. Опита ми с дизелови двигатели е показал че колкото по-малко пипаш главата, толкова по-добре работи двигателя. Всички О-пръстени по двигателя бяха сменени. Няма да описвам каква драма беше накрая с намиране на ангренажен ремък, защото се оказа че моят ремък е с дълбоки и овални зъби, а навсякъде ми предлагаха с плитки и трапецовидни зъби. Всъщност имам сега един такъв ремък с трапецовидни зъби, ако на някой му трябва. Накрая сложих и едни нови свещички НЖК, въпреки че старите бяха на 5 000км. Общо взето е това, вече имам почти 200 км навити.
                              Специално за Дригата:
                              Attached Files

                              Comment

                              Working...
                              X