Известие

Collapse
No announcement yet.

Полиране на автомобил

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Полиране на автомобил

    Тази пролет мисля да си полирам колата. Едно качествено полиране струва 170 лв. затова искам сам да го направя:
    1. Ще спестя по 340 лв на година
    2. Искам да се науча на нещо ново
    3. Ще изпитам удволетворение от себе си


    Така, гледах клипчета разни в нета, четох това онова, но има няколко момента, които не са ми ясни. Първо се минава колата с по- абразивна паста (ако има драскотитни). После с по-финна и накрая се запечатва с вакса. Каква трябва да е гъбата, с която се полира и при какви обороти?

    Например започвам да кажем по следния начин:
    1. Минавам с SONAX ProfiLine Abrasive polish
    2. после SONAX ProfiLine Polish & wax NanoPro
    3. Слага се вакса SONAX ProfiLine Nano paint protect

    Това ОК ли е като ред? И При това с каква гъба се прави и на какви обороти на машината всяка стъпка?
    Lexus IS200

  • #2
    Ще те улесня максимално, чети тази тема:
    http://www.renault-bg.com/smf/index.php?topic=94785.0

    Има ги дори и 5-те пасти на Сонакс и видовете гъби, с които да се нанасят.
    И само да допълня, че машинно полиране по този метод, не се прави повече от 2 пъти в живота на боята и лака. Виж, ръчно пастиране с най-фината паста за блясък, може и 2 пъти в годината да си правиш, ако искаш, не пречи...
    Две черни перли...

    Alfa Romeo 156 1.6 Twin Spark '99 | Renault 19 1.4 Energy '93

    Comment


    • #3
      Погледни тази тема и постовете на KGB, има дадени и линкчета!
      http://clubalfaromeo.com/forum/showt...5%ED%E5&page=2
      2.0 8V - R4 T.S -164 Super -ЕX, 2.5 12V - V6 - 155 Super-EX, 3.0 24V - V6 - GTV CF3 -EX
      CLK 430 - V8 Monster-EX, Семейна Корола е150, 3-ка е36 за кеф

      Comment


      • #4
        Дълбоко полиране изтънява слоя лак/боя...и както колега е споменал се прави рядко.

        Пастирането е по-доброто и може да се прави по-често, това знам от мой познат, занимаващ се с това:
        - 1 номер паста (абразивна) се използва само за дълбоки дръскотини.
        - 2 номер паста цялата кола (отстранява дръскотини)
        - 3 номер паста цялата кола (придава гланц и блясък)
        След 2 и 3 номер можеш да я ваксираш....като вакса може да и слагаш на няколко месеца сам...дори и ръчно...Пастират знам на есен и пролет...аз скоро ще си пастирам моята...но при приятел, който се занимава с това...нямам нужните инструменти и няма да ми струва нищо! Пастиране с машина, за да има резултат!
        Успех, ще следя темата, и ще очакваме снимки
        Last edited by rusiq86; d.m.y г., 11:10.
        sigpic
        Gulfstream G650 with Italian design...

        Comment


        • #5
          Три вида пасти, ако ползваш продуктите на един от производителите... ако си със Сонакс, са 5 вида пасти.
          Аз нарочно дадох линк към темата в Рено форума, там на стр. 2 има снимки, как един юнак-професионалист прави нещата във Франция върху един Роувър. Освен, че облепя всичко с тиксо, за да не цапа и клепа навсякъде, замерва дебелината на боята и лака. Всичко по-различно от този тип работа, е половинчато или любителско. Включително 90% от бояджиите у нас могат да спаднат към аматьорската категория, и заради неизпълнение на всички стъпки, и за неспазване технологията на пастите, и дори заради машините, с които работят... обаче 200 лв за цялостно пастиране си искат винаги...
          Две черни перли...

          Alfa Romeo 156 1.6 Twin Spark '99 | Renault 19 1.4 Energy '93

          Comment


          • #6
            Мерси за отговорите. Понеже боята ми е в добро състояние, ще взема само вакса за полиране и една паста за дребни драскотини. Принципно всеки ъглошлайв с регулиране на оборотите ли става за тази работа?
            Lexus IS200

            Comment


            • #7
              Въобще не. Реално, има си машинки специално разработени за такова нещо, и по-евтини, и безкрайно скъпи такива за високо ниво професионалисти (като французина с Роувъра например). Но на ъглошлайф да набиеш гъбата и да въртиш - така има реална опасност да опечеш лака на колата.
              Ако ще си купуваш машинка, купи си специално пригодена за целта, защото при тях е предвидена макс скоростта, с която да работят, защото се знае, че ще търкат боя и лак, а не като при ъглошлайфа...
              Още една вметка - не търкай с машината при топло време или пряка слънчева светлина, за да не опечеш лака. Аз съм полирал кола на -1 градус, даже прехвърчаха снежинки, и при преминаване на най-висока степен на полиращата машина, след това като си сложиш ръката - ламарината е топла. Реално, около 0 градуса, облачно, са перфектните условия за полиране.
              Две черни перли...

              Alfa Romeo 156 1.6 Twin Spark '99 | Renault 19 1.4 Energy '93

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от Mind_Control Покажи съобщение
                Тази пролет мисля да си полирам колата. Едно качествено полиране струва 170 лв. затова искам сам да го направя:
                1. Ще спестя по 340 лв на година
                2. Искам да се науча на нещо ново
                3. Ще изпитам удволетворение от себе си


                Така, гледах клипчета разни в нета, четох това онова, но има няколко момента, които не са ми ясни. Първо се минава колата с по- абразивна паста (ако има драскотитни). После с по-финна и накрая се запечатва с вакса. Каква трябва да е гъбата, с която се полира и при какви обороти?

                Например започвам да кажем по следния начин:
                1. Минавам с SONAX ProfiLine Abrasive polish
                2. после SONAX ProfiLine Polish & wax NanoPro
                3. Слага се вакса SONAX ProfiLine Nano paint protect

                Това ОК ли е като ред? И При това с каква гъба се прави и на какви обороти на машината всяка стъпка?
                Ако знаеш английски погледни тук: http://www.detailingworld.co.uk/foru...ad.php?t=66024
                Това е едно от най-пълните описания, които съм виждал за процеса на полиране.
                There's always more money to make and more shit to bitch about.
                156 SW 2.4 JTD

                Comment


                • #9
                  Не съм специалист, но доколкото знам се полира на темп по висока от 15 градуса навън, мрясно измита и подсушена кола, в гараж, където няма нито прашинки от вятър, нито слънчева светлина!
                  200 лв за пастиране си е ужансо много...в габрово има човек, който вутши чудеса, судейки по снимки на коли, които е правил...и взема около 120 лв ми каза за моята кола. Като ми каза че това се върши на пролет или есен.
                  Кичето с което се прави процедурата, ако е хубаво струва доста парички...всяка полирпаста/вакса си има препоръки на какви обороти да се "слага".
                  Убеден съм, че дори сам да си правиш процедурата стига да си внимателен, ще има резултат +, аз скоро сам си ваксирах колата, с препарат на Turtle и няколко вълнени парцала, и мерак...усезаемо става по-глатка на допир, "заглади косъма", малко по лъскава...но просто боята е в добро здраве и няма нужда от интервенции.
                  Английският сайт е мн интересен.
                  Last edited by rusiq86; d.m.y г., 12:50.
                  sigpic
                  Gulfstream G650 with Italian design...

                  Comment


                  • #10
                    ще си позволя и аз да копирам един линк по темата, надявам се информацията да е полезна http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=86861
                    Lancia Delta 1.6 i.e.

                    Comment


                    • #11
                      Със същият човек, говорих за пастиране на моята красавица!
                      sigpic
                      Gulfstream G650 with Italian design...

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от zloster Покажи съобщение
                        Ако знаеш английски погледни тук: http://www.detailingworld.co.uk/foru...ad.php?t=66024
                        Това е едно от най-пълните описания, които съм виждал за процеса на полиране.
                        Това е много полезно. Обаче наблягат на това как да отстраниш драскотини. Аз такива почти нямам или ако има са много леки. В тази връзка искам просто да сложа защитен слой върху боята, но никъде не прочетох, че ваксата защитава боята. В едно друго клипче гледах, че ваксата е като кремът за ръце- попива в боята.

                        За мен стигнах до заключението, че трябва да използвам най- финната гъба, заедно с полираща вакса, без никакви абразивни вакси или гъби.

                        Мисля да си купя машина Sparky PMD 1200 или PM 1631CE, но не съм решил още продуктите за полиране, на коя фирма да използвам. Sonax гледам, че май много не ги тачат на запад, защото никъде не се споменават, а тия дето ги използват ги няма в България.

                        Също така ще ми трябва и уред за измерване на дебелината на боята, но понеже струва към 200 лв, като начало мисля без него да мина.
                        Last edited by Mind_Control; d.m.y г., 23:31.
                        Lexus IS200

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от Mind_Control Покажи съобщение
                          Това е много полезно. Обаче наблягат на това как да отстраниш драскотини. Аз такива почти нямам или ако има са много леки. В тази връзка искам просто да сложа защитен слой върху боята, но никъде не прочетох, че ваксата защитава боята. В едно друго клипче гледах, че ваксата е като кремът за ръце- попива в боята.

                          За мен стигнах до заключението, че трябва да използвам най- финната гъба, заедно с полираща вакса, без никакви абразивни вакси или гъби.
                          Ваксата ще я усетиш, като отидеш на автомивката и всичко си падне от първото изпръскване с пароструйката. А и се лепи по-малко мърсотия
                          Alfa Romeo 146 1.6TS '97 - ex
                          Fiat Grande Punto 1.4 Dynamic - ex
                          BMW 328i

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от Mind_Control Покажи съобщение
                            Това е много полезно. Обаче наблягат на това как да отстраниш драскотини. Аз такива почти нямам или ако има са много леки. В тази връзка искам просто да сложа защитен слой върху боята, но никъде не прочетох, че ваксата защитава боята. В едно друго клипче гледах, че ваксата е като кремът за ръце- попива в боята.

                            За мен стигнах до заключението, че трябва да използвам най- финната гъба, заедно с полираща вакса, без никакви абразивни вакси или гъби.

                            Мисля да си купя машина Sparky PMD 1200 или PM 1631CE, но не съм решил още продуктите за полиране, на коя фирма да използвам. Sonax гледам, че май много не ги тачат на запад, защото никъде не се споменават, а тия дето ги използват ги няма в България.

                            Също така ще ми трябва и уред за измерване на дебелината на боята, но понеже струва към 200 лв, като начало мисля без него да мина.
                            Да, наистина темата се фокусира върху отстраняването на проблеми. След отстраняването на дефектите някрая сложихме ей тази вакса: http://www.1z-usa.com/einszett_glanz_car_wax.html
                            Но за ваксите (Wax) доколкото ми е известно машинка не ти трябва. Поне тази се сляга на ръка, седи малко и бършеш.
                            Също машинката за мерене дълбочината на боята не ти трябва. Ще ти е нужна, ако полираш много наранена боя, за да знаеш до колко можеш да полираш.
                            There's always more money to make and more shit to bitch about.
                            156 SW 2.4 JTD

                            Comment


                            • #15
                              Така, купих всичко необходимо:
                              - полираща машина Спарки
                              - паста Сонакс- абразивен фактор 5, полиращ 3
                              - Гъба средно твърда
                              - карнаубова вакса за запечатване Сонакс
                              - микрофибърни кърпи
                              - хартиено тиксо

                              и вчера започнах с полирането. Днес довърших и ефектът е много добър според мен. При коли с по- стара боя ефектът е още по осезаем.

                              Малко по късно ще кача и снимки.
                              Lexus IS200

                              Comment

                              Working...
                              X