Известие

Collapse
No announcement yet.

Да разсеем заблудите за паленето на JTD-то

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Да разсеем заблудите за паленето на JTD-то

    Много пъти е обсъждано във форума,това че JTD-то пали на 2-ри,3-ти оборот.Много обяснения се дадоха за това,като най-разпространеното и приемано включително и от мен е,че ECU-то трябва да получи инфо от датчиците и тогава да подаде сигнал към дюзите.
    Да,ама не.Току що видях,как колата запали от четвърт.И бензинка така не е палила.Чекът и накалът беше за не повече от 3 секунди и с чукването на ключа запали.
    Ако ме питате,какво съм правил по колата?Отговорът е - нищо.Просто си купих нов акумулатор,същия като стария(него го получих в комплект с колата) и го сложих,както си е с праха от рафта на магазина.
    За мен извода е,че здравото JTD си пали от раз.
    Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

  • #2
    Аз всеки път искам да опровергая това ама си мълча...
    Повечето коли им слагат някакви акумулатори, колкото да имат...Моя беше с пусков 560А (72Ah/560A), като му купих след време 780А (77Ah/780A) повярвайте 2,4-ката почна да пали като 1,1 бензинова корса
    156 2.4JTD 136+ PS

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от myato Покажи съобщение
      Много пъти е обсъждано във форума,това че JTD-то пали на 2-ри,3-ти оборот.Много обяснения се дадоха за това,като най-разпространеното и приемано включително и от мен е,че ECU-то трябва да получи инфо от датчиците и тогава да подаде сигнал към дюзите.
      Да,ама не.Току що видях,как колата запали от четвърт.И бензинка така не е палила.Чекът и накалът беше за не повече от 3 секунди и с чукването на ключа запали.
      Ако ме питате,какво съм правил по колата?Отговорът е - нищо.Просто си купих нов акумулатор,същия като стария(него го получих в комплект с колата) и го сложих,както си е с праха от рафта на магазина.
      За мен извода е,че здравото JTD си пали от раз.
      Веднага ти обеснявам че реално проблема е точно в еку-то ако имаш нов и здрав акумулатор и колата е ок кондензаторите които отварят дюзите се пълнят за миг Докато при леко слаб акумулатор докато стартера тегли ток може да се види какво се случва с тока на кондензаторите и от там и леко забавяне, изразено в повече обороти за палене Има и друго ЖТД-то трябва да вдигне налягане на нафтата - ако нафтата е хубава и помпата и дюзите на колата са ок при бързо първоначално завъртане всичко се случва както трябва но ако едно от трите не е в супер състояние е нормално да поразвърти. В тая цялата сметка не трябва да забравяме и стартера и гъстотата на студеното масло - колкото по гъсто и масло толкова повече тормоз на стартера при студен старт, а и самия стартер когато не е чисто нов, а като нашите на N години си има износване на втулките и четки и е нормално скоростта му да не е подобаваща

      Сетих се че на по-старите ЖТД кондензаторите вече са на 13 години, което също оказва влияние
      Last edited by Bobo; d.m.y г., 14:55.
      0888 232 484 - Бобо Extreme Service
      sigpic
      Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
      Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

      Comment


      • #4
        дюзите не се ли отварят от мощни транзистори в ключов режим.
        точка

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
          дюзите не се ли отварят от мощни транзистори в ключов режим.
          ДА но транзисторите работят с 70волта които минават през кондензатори
          0888 232 484 - Бобо Extreme Service
          sigpic
          Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
          Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

          Comment


          • #6
            аз си мисля че инжекторите работят на 12 волта обикновено захранени директно от реле а минуса им се прекъсва от фет транзистор с по един предпазен диод да пази транзистора.
            виждал съм еку само с един електролит поставен непосредствено на входа на захранването на екуто. обикновено електролитите се поставят за филтриране на захранването като се практикува и локално филтриране - с малък електролитен кондензатор непосредствено до захранващите пинове на всяка интегрална схема като по тоя начин не се позволява на разни паразитни истории да се разхождат из платката.
            за авто приложение обикновено се ползват low ESR електролитни кондензатори с разширен температурен диапазон - -40 до 105 градуса /рубикон,мацушита,панасоник/, които се байпасват с керамични кондензатори с малка стойност /които имат нисък импеданс при високи честоти/ като по тоя начин електролитния кондензатор се облекчава и живота му значително се повишава.

            иначе за паленето - от акумулатора е , просто еку-то иска да види някакви обороти на двигателя и да предприеме стратегия за палене.
            точка

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от Bobo Покажи съобщение
              Веднага ти обеснявам че реално проблема е точно в еку-то ако имаш нов и здрав акумулатор и колата е ок кондензаторите които отварят дюзите се пълнят за миг Докато при леко слаб акумулатор докато стартера тегли ток може да се види какво се случва с тока на кондензаторите и от там и леко забавяне, изразено в повече обороти за палене Има и друго ЖТД-то трябва да вдигне налягане на нафтата - ако нафтата е хубава и помпата и дюзите на колата са ок при бързо първоначално завъртане всичко се случва както трябва но ако едно от трите не е в супер състояние е нормално да поразвърти. В тая цялата сметка не трябва да забравяме и стартера и гъстотата на студеното масло - колкото по гъсто и масло толкова повече тормоз на стартера при студен старт, а и самия стартер когато не е чисто нов, а като нашите на N години си има износване на втулките и четки и е нормално скоростта му да не е подобаваща

              Сетих се че на по-старите ЖТД кондензаторите вече са на 13 години, което също оказва влияние
              Благодаря за изчистването на въпроса и изясняването на техническато му страна.
              Казано просто:"Козата си сака пръч."
              Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
                аз си мисля че инжекторите работят на 12 волта обикновено захранени директно от реле а минуса им се прекъсва от фет транзистор с по един предпазен диод да пази транзистора.
                виждал съм еку само с един електролит поставен непосредствено на входа на захранването на екуто. обикновено електролитите се поставят за филтриране на захранването като се практикува и локално филтриране - с малък електролитен кондензатор непосредствено до захранващите пинове на всяка интегрална схема като по тоя начин не се позволява на разни паразитни истории да се разхождат из платката.
                за авто приложение обикновено се ползват low ESR електролитни кондензатори с разширен температурен диапазон - -40 до 105 градуса /рубикон,мацушита,панасоник/, които се байпасват с керамични кондензатори с малка стойност /които имат нисък импеданс при високи честоти/ като по тоя начин електролитния кондензатор се облекчава и живота му значително се повишава.

                иначе за паленето - от акумулатора е , просто еку-то иска да види някакви обороти на двигателя и да предприеме стратегия за палене.
                Бъркаш,дюзите на комън рейла работят на 70-80 волта
                Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
                  аз си мисля че инжекторите работят на 12 волта обикновено захранени директно от реле а минуса им се прекъсва от фет транзистор с по един предпазен диод да пази транзистора.
                  виждал съм еку само с един електролит поставен непосредствено на входа на захранването на екуто. обикновено електролитите се поставят за филтриране на захранването като се практикува и локално филтриране - с малък електролитен кондензатор непосредствено до захранващите пинове на всяка интегрална схема като по тоя начин не се позволява на разни паразитни истории да се разхождат из платката.
                  за авто приложение обикновено се ползват low ESR електролитни кондензатори с разширен температурен диапазон - -40 до 105 градуса /рубикон,мацушита,панасоник/, които се байпасват с керамични кондензатори с малка стойност /които имат нисък импеданс при високи честоти/ като по тоя начин електролитния кондензатор се облекчава и живота му значително се повишава.

                  иначе за паленето - от акумулатора е , просто еку-то иска да види някакви обороти на двигателя и да предприеме стратегия за палене.
                  Няма да коментирам познанията ти по електроника евла ма в случея .... Но относно "стратегия-та за палене" такава няма има си фиксиран начин да запали този мотор и в екуто никой не избира нищо всичко е предварително заложено да работи в зависимост от условията
                  0888 232 484 - Бобо Extreme Service
                  sigpic
                  Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
                  Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщение
                    Бъркаш,дюзите на комън рейла работят на 70-80 волта
                    в интерес на истината са пиезоинжектори ,нали.

                    ето едц16
                    Last edited by kolev; d.m.y г., 17:37.
                    точка

                    Comment


                    • #11
                      Добре де, акумулатор... моята 156 я качвах на репатрак с тоя същия акумулатор въртейки на включена първа стартер.
                      И преди това и след това, все си прави един, два оборота преди да запали?
                      Welcome to the real world

                      Алфа Ромео 156 2.4 JTD (01г.); Алфа Ромео 146 1.9 TD (98г.); Лада 21051 - Бивша.

                      Comment

                      Working...
                      X