Известие

Collapse
No announcement yet.

Питане за съпротивление на искрови запалителни свещи

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Питане за съпротивление на искрови запалителни свещи

    Въпросът ми е как съпротивлението на свещта оказва влияние на искрата и работата на двигателя?
    Питането възникна вчера, защото оригиналните свещи за 8 клапановия мотор са без допълнителен резистор - голдън лодж-а, а иридиевите които се предлагат от денсо са с 5 килоомов резистор.
    Кабелите за свещите са със съпротивление 6 Кома(5кома на лулата на свещта и 1ком на лулата за към бобината) и в добавка тези 5 Кома общото съпротивление става 11.


    Даването на газ, води до пристрастяване!
    Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
    Volvo V50 2.0D by RuBig

  • #2
    Първоначално публикувано от Furious 155 Покажи съобщение
    Въпросът ми е как съпротивлението на свещта оказва влияние на искрата и работата на двигателя?
    Питането възникна вчера, защото оригиналните свещи за 8 клапановия мотор са без допълнителен резистор - голдън лодж-а, а иридиевите които се предлагат от денсо са с 5 килоомов резистор.
    Кабелите за свещите са със съпротивление 6 Кома(5кома на лулата на свещта и 1ком на лулата за към бобината) и в добавка тези 5 Кома общото съпротивление става 11.
    Са да те светна че не се гледа съпротивление както ти го смяташ Представи си че мотора е на 5000 оборота и има компресия около 10 и степен на сгъстяване 10.5 - знаеш ли какво налягане трябва да преодолее искрата за да премине през електродите Тва е само жокер
    0888 232 484 - Бобо Extreme Service
    sigpic
    Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
    Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от Bobo Покажи съобщение
      Са да те светна че не се гледа съпротивление както ти го смяташ Представи си че мотора е на 5000 оборота и има компресия около 10 и степен на сгъстяване 10.5 - знаеш ли какво налягане трябва да преодолее искрата за да премине през електродите Тва е само жокер
      Не чА са меся ма съм сигурен Бобо че знаеш че липсват още множители (и делител, който минава за дробно) за да се сметне това , не ти е пълен жокера, и дай разкажи аджеба как наистина се мери това щото е интересно
      Last edited by ne0; d.m.y г., 15:31.

      http://www.facebook.com/VenturaGarage
      Sotiris Rokkos: "Neno you gave me scary feelings I did not ever feel before in my 30 years experience of racing... you know..."

      Comment


      • #4
        Моето първо разсъжение е от чисто електрическа гледна точка - ел. съпротивление на проводниците + ел. съпротивление на въздуха през който минава искрата. Отделно че когато мотора сгъсти не става ли плътността на въздуха по-голяма и реално ел. проводимост на средата да е по-голяма?
        Иначе пък при 5000 оборота скоростта на газовете е голяма и има и ефект на "отвяване" на искрата. Затова пускам темата - искам да знам повече!
        И отделно - защо има свещи с допълнително ел. съпротивление и такива без?
        Last edited by Furious 155; d.m.y г., 16:10.


        Даването на газ, води до пристрастяване!
        Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
        Volvo V50 2.0D by RuBig

        Comment


        • #5
          Свещи със съпротивление се вграждат за да се защити електрониката на автомобила от електромагнитни смущения. Например на радио, навигация, абс и др. електронни модули.
          Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
            Свещи със съпротивление се вграждат за да се защити електрониката на автомобила от електромагнитни смущения. Например на радио, навигация, абс и др. електронни модули.
            точно кратко и ясно
            AR323.01 ALFA ROMEO 156 Selespeed 99' 180hp ->KILLED BY JACKAL
            http://www.vbox7.com/play:547cada5d0
            Z20LET OPEL ZAFIRA ОРС 03' 200hp
            BAM SEAT LEON CUPRA R 04' 225hp

            Comment


            • #7
              а и въздуха няма съпротивление, той е диелектрик и тук трябва да се говори за пробивно напрежение между електродите на свещта.
              точка

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
                Свещи със съпротивление се вграждат за да се защити електрониката на автомобила от електромагнитни смущения. Например на радио, навигация, абс и др. електронни модули.

                Олеле малеле,пак с краката напред......


                Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
                а и въздуха няма съпротивление, той е диелектрик и тук трябва да се говори за пробивно напрежение между електродите на свещта.
                Да правилно ,но зависимоста идва по отдалече и по точно:


                За посока на тока се приема посоката, в която се движат положителните заряди. Когато токът се обуславя от движението на отрицателни заряди, неговата посока е противоположна на посоката на движение на зарядите.

                Електричният ток се характеризира количествено с физична величниа, която също се нарича електричен ток и се бележи с буквата I . Нека означим с q електричния заряд, който преминава през напречното сечение S на проводника за време t. Токът пореминаващ през сечението S на проводника се изразява с формулата:

                I = q/t

                Токът е равен на заряда, пренесен през напречното сечение S на проводника за единица време t . Измерва се в ампери (А): 1A=1C/s


                Немският физик Георг Ом установява опитно, че в редица проводници токът I е правопропорционален на приложеното между двата края на проводника напрежение U:

                I=U/R или U=RI

                Двете формули са равностойни и всяка една от тях изразява закона на Ом. Величината R=U/I се нарича електрично съпротивление на проводника. Единицата за електрично съпротивление се нарича ом (Ω). Съпротивлението на даден проводник е 1 Ω, ако при напрежение 1 V през него тече ток 1 А: 1Ω=1 V /A

                Зависимостта на тока I от напрежението U за омовите проводници (проводници, за които е в сила законът на Ом) е линейна (I=U/R) и се представя графично с права линия, преминаваща през началото на координатната система
                145 1,7 16v turbo http://www.youtube.com/watch?v=QP5CtDmTIpc

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от drigata Покажи съобщение
                  Олеле малеле,пак с краката напред......
                  Остави ти сега wikipedia и ако имаш да казваш нещо го кажи.
                  Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от ne0 Покажи съобщение
                    Не чА са меся ма съм сигурен Бобо че знаеш че липсват още множители (и делител, който минава за дробно) за да се сметне това , не ти е пълен жокера, и дай разкажи аджеба как наистина се мери това щото е интересно
                    Таз наука е доста по-сложна от писане във форум, а като гледам темата и пишещите не мисля че ще им е интересно и полезно - темата е тръгнала съвсем на другаде

                    ---------- Post added at 18:41 ---------- Previous post was at 18:40 ----------

                    Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
                    Остави ти сега wikipedia и ако имаш да казваш нещо го кажи.
                    Ми прочети около 10 пъти какво е написал може и да схванеш Закона на ом отговаря точно на въпроса
                    0888 232 484 - Бобо Extreme Service
                    sigpic
                    Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
                    Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

                    Comment


                    • #11
                      Разковничето е в това, което каза Колев!
                      Горивната смес няма съпротивление, а пробивно напрежение.
                      При това положение, вторичната намотка на бобината , ако няма съпротивление, ще работи в режим на късо и просто ще изгори.
                      Тука не разглеждаме запалвания, при които комутарора е от стария тип-чукче и наковалня, защото там има достатъчно други ограничения и бобината никога не работи на висок КПД.
                      Въпреки това и там има съпротивления в капачката, палеца, лулите и където се сетите или каквото имат, в границите от 4.5-4.7 го 14-22кило ома.
                      Това съпротивление на пръв поглед е голямо, но при напрежение от 15-32 киловолта, тока е напълно достатъчен за да се образува искра с добра мощност.
                      Изобщо това съпротивление играе ролята на ограничител на тока и предпазва комутатора и останалата електроника както от ток на късо, така и ограничават тока на самоиндукция. То отлага пад на напрежението.
                      Всяка фирма си прави каквото иска и разполага съпротивленията, където си иска.
                      За това и вероятността да се обурудваме с кабели , свещи и лули с общо съпротивление над 30-40 кило ома или просто без такова е много голяма!
                      И в двата случая не е добре.
                      На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                      Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                      Comment


                      • #12
                        е колко е пробивното напрежение при зададените параметри ..така и непрочетох.5000 оборота ....компресия 10 и степен на сгъстяваня 10.5?????според мен ..оеm е отговорил най добре...
                        ааз наскоро си смених свещите с дензо.....ако няма промени други поне радиото ми свири добре ся ......
                        75 2.0 т.с 146HP ланча делта 1.6 16 103 HP
                        kavasaki zzr-600 100 жребеца
                        147 1.9 JTD 115 HP тел.0899 80 80 54

                        Comment


                        • #13
                          пробивното напрежение зависи от
                          1- разстоянието между електродите
                          2- състава и влажността на въздуха и горивото както и от тяхното съотношение
                          3- от температурата
                          4- от налягането
                          и от още доста дреболии

                          не се заблуждавайте и слушайте мордохай. достигне ли се тоя потенциал (пробивно напрежение) между електродите на свещта , имаме искра, каква ще е нейната сила зависи от бобината. резисторите са за да намалят прехвърлянето на паразитни смущения към останалата електроника по колата и да пазят бобината.
                          ако мислите че нещо друго зависи от това съпротивление, направете една сметка по закона на ом. имаме напрежение 30 киловолта и съпротивление 6 килоома примерно. значи максималния ток който може да протече е 5 ампера а мощността ще е 150 киловата !!!!! което е смешно
                          ако се чудите що старите кабели мятат искри - просто пробивното напрежение от сърцевината на кабела през изолацията и по въздуха до корпуса или друг кабел , е по-малко от пробивното напрежение между електродите на свещта. той тока не е глупав - минава по най-краткия път
                          точка

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
                            пробивното напрежение зависи от
                            1- разстоянието между електродите
                            2- състава и влажността на въздуха и горивото както и от тяхното съотношение
                            3- от температурата
                            4- от налягането
                            и от още доста дреболии

                            не се заблуждавайте и слушайте мордохай. достигне ли се тоя потенциал (пробивно напрежение) между електродите на свещта , имаме искра, каква ще е нейната сила зависи от бобината. резисторите са за да намалят прехвърлянето на паразитни смущения към останалата електроника по колата и да пазят бобината.
                            ако мислите че нещо друго зависи от това съпротивление, направете една сметка по закона на ом. имаме напрежение 30 киловолта и съпротивление 6 килоома примерно. значи максималния ток който може да протече е 5 ампера а мощността ще е 150 киловата !!!!! което е смешно
                            ако се чудите що старите кабели мятат искри - просто пробивното напрежение от сърцевината на кабела през изолацията и по въздуха до корпуса или друг кабел , е по-малко от пробивното напрежение между електродите на свещта. той тока не е глупав - минава по най-краткия път
                            Ако при 30kv имаш 5А и без да искаш те удари този ток си мъртвец!!!!!!
                            145 1,7 16v turbo http://www.youtube.com/watch?v=QP5CtDmTIpc

                            Comment


                            • #15
                              Ако ще и 24 волта да е, мине ли над 60 милиампера през тебе и си за
                              На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                              Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                              Comment

                              Working...
                              X