Известие

Collapse
No announcement yet.

Тунинг на дизел

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Тунинг на дизел

    Здравейте на всички.
    Първо поздравления за форума, чета го от доста време без да съм регистриран, но сега дойде и този момент. Причината да се регистрирам е поради някои общи техники с други автомобилни компании, а именно Опел. Шофирам Астра ГТЦ с двигател 1,9 CDTI, който е почти същият като 1,9 JTD при Алфите. Та понеже виждам, че има някой доста запалени ентусиасти на тема тунинг на дизел в този форум, реших да потърся и вашето мнение. Какво е подходящо да се направи по този двигател, какви са реалните му възможности, какви части е подходящо да с еползват и т.н. Изобщо съвети по всичко свързано със силовия тунинг. До тук колата има единствено нов софтуер, който според производителят (EDS) дава 200 к.с. и 430 НМ. Нямам намерение да споря дали са точно толкова или не, колата не е замервана на дино, за да кажа. Вървежа е осезаемо по-различен от стандартния двигател, но нещото, което адски много ме дразни е, че доста пуши. И така, това е въведението по темата, вие сте на ход

    Поздрави

  • #2
    в тунинг и рацинг тази тема ще бъде видяна от повече компетентни хора, отколкото в този раздел

    иначе, добре дошъл!
    sigpic
    днес съм в почивка ---

    Comment


    • #3
      Ами ако мислите, че е подходящо, нека да бъде преместена в другия раздел.

      Благодаря!

      Comment


      • #4
        И аз от много четене без опит с дизелите , ми какво да те посъветвам , вземи по-силен съединител , който да може да издържи на 1 по-агресивен ремап, незнам какво е турбото и колко е капацитета има хора в форума , които ги разбират и те да ти кажат , но мисля , че ще издържи 1 приличен надув , ако пък искаш още вземи по-голямо турбо, ама там вече май ще имаш проблеми с охлаждането и т,н, и ще трябва да смениш и други неща.
        Alfa Romeo 156 2.0 TS `99 V3 | BN RICH/DISTINTIVE | Remapped by O.E.Motorsport., Eibach Black Springs, 17'' Rims, V6 Intake mod, Denso Iridium spark plugs, Lighten pulley crank

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от van4o Покажи съобщение
          Здравейте на всички.
          Първо поздравления за форума, чета го от доста време без да съм регистриран, но сега дойде и този момент. Причината да се регистрирам е поради някои общи техники с други автомобилни компании, а именно Опел. Шофирам Астра ГТЦ с двигател 1,9 CDTI, който е почти същият като 1,9 JTD при Алфите. Та понеже виждам, че има някой доста запалени ентусиасти на тема тунинг на дизел в този форум, реших да потърся и вашето мнение. Какво е подходящо да се направи по този двигател, какви са реалните му възможности, какви части е подходящо да с еползват и т.н. Изобщо съвети по всичко свързано със силовия тунинг. До тук колата има единствено нов софтуер, който според производителят (EDS) дава 200 к.с. и 430 НМ. Нямам намерение да споря дали са точно толкова или не, колата не е замервана на дино, за да кажа. Вървежа е осезаемо по-различен от стандартния двигател, но нещото, което адски много ме дразни е, че доста пуши. И така, това е въведението по темата, вие сте на ход

          Поздрави
          Толкос ти е направен и ремапа щом толкова много пуши...
          156 2.4JTD 136+ PS

          Comment


          • #6
            Благодаря за отговорите и, че темата е преместена на правилното място.

            За по-голямо турбо, задължително е нужен интеркулер, който го имам предвид. Намерил съм и по-силен съединител, както и хубав спортен филтър за кутията. Изпускателната система също съм я замислил. По-голямата питанка е какво турбо, нещо друго трябва ли да се сменя по двигателя (дюзи и т.н.)? И разбира се, човек който да направи читав мап на цялото това нещо. Какъв е реално потенциала на двигателя и т.н.?

            Колкотодо ремапа, той е стандартен, не е правен специално за моята кола, така че е нормално да има такива работи, но идеята е сега да се оправят нещата полека и да влизат в правилната посока.

            Поздрави

            Comment


            • #7
              Шофирам Астра ГТЦ с двигател 1,9 CDTI, който е почти същият като 1,9 JTD при Алфите.
              Не почти а е същия !
              Намираш си един по-голям гарет (питай Змеичо) кулер,усилен съединител,права генерация (оставяш само едно краино гърне,тръба ф55 или ф60) и си намираш един добър мапер.
              И най-важното ако искаш да върви трябва да я олекотиш максимално !!!!
              Успех
              Alfa Romeo EX 155 1.8SS,147jtd,156TS,156jtd,
              159 1.9 няколко. 2.4 няколко, Auto, ръчка - всичко
              NEW 159 2.0 JTDm Black TI

              Comment


              • #8
                ...
                Now: 156 2.5 V6 24V
                Ex: 147 Ti, GT V6, 147 1.6, 145QV, 155 TS, Gtv Cup pack, 75 1.6 I.E.

                Comment


                • #9
                  За турбо може да избираш измежду GT2256,2260 както и по-модерните версиии GTB 2256/60. Тези ще ти свършат работа до към 250 к.с а дори и малко повечко. Дюзите смятам че са ти достатъчно добри за до над 200 к.с но това трябва по-запознатите да го кажат. Та на пъво време вземи една турбина да присадиш с един хубав челен кулер, опъни една права генерация на 63 мм минимум и един хубав ремап и ще минеш 200 к.с спокойно
                  AR 156 2.4 JTD 98' RED ~200 bhp - EX
                  Seat Toledo 1L 1,9 TDI EX
                  AUDI A4 Avant B5 1,9 TDI ~150 H.P Quattro

                  Comment


                  • #10
                    Добре, кулера, съединителя и генерацията вече са ясни като марки и модели и т.н. Остава сега да се избере правилното турбо и може би най-важното човек, който да мапне всичко като хората. Вътрешните карантии на тези двигатели до колко могат да издържат според вас? Гледам по международната сцена около 250-260 кончета и над 500 НМ издържат спокойно. Въпроса е дали могат да издържат примерно 300 и т.н.

                    Много ви благодаря за отговорите и очаквам да се включат още компетентни хора.

                    Поздрави!

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от van4o Покажи съобщение
                      Добре, кулера, съединителя и генерацията вече са ясни като марки и модели и т.н. Остава сега да се избере правилното турбо и може би най-важното човек, който да мапне всичко като хората. Вътрешните карантии на тези двигатели до колко могат да издържат според вас? Гледам по международната сцена около 250-260 кончета и над 500 НМ издържат спокойно. Въпроса е дали могат да издържат примерно 300 и т.н.

                      Много ви благодаря за отговорите и очаквам да се включат още компетентни хора.

                      Поздрави!
                      Колега,

                      За коне от сорта на над 250 определено ще ти е нужна 76мм генерация и максимално голям кулер, който можеш да натикаш зад бронята. 280 коня може да си излязат от тоя мотор без да сменяш нищо по горивната система. Но ще трябва да посмениш някои датчици по мотора за да докараш желания ефект. Също така ще са ти нужни фронтални кулери за маслото и за горивото. 300 коня засега няма никой с 1.9 мотор.
                      Най-силното JTD което знам е 2.4 JTDm 314 коня. С ремап и нитро.


                      Според мен се целиш прекалено високо и финансите които ще са та ти нужни ще струват повече от самата ти кола.
                      Снижи малко очакванията си и си помисли за някакъв хибрид примерно от сорта на GT2359V. 2260 според ще е лагава за твоя мотор, поне по лични наблюдения. Идеята е да е тръгваш предполагам не по късно 2000 и нещо оборота.
                      А подсиления съединител за тези коне, които си мислиш струва поне няколко хиляди лева. Евтин вариант е да се направи с двоен притискател, но тогава натискането на съединителя ще ти е буквално фитнес упражнение за прасеца. И определено ще трябва да помислиш за някаква много сериозна гума. Също така ще трябва и да мислиш за по-здрава скоростна кутия, защото тая 100% няма да издържи. Пиши ми на личен относно мапването, мисля че ще мога да ти помогна.
                      A межу другото, говорим за 1.9 CDTI 150 коня, нали така?
                      Last edited by tISHI; d.m.y г., 13:32.

                      Comment


                      • #12
                        Благодаря за изчерпателната информация. Имаш ЛС.

                        Да, за 150 коня става въпрос.

                        Comment


                        • #13
                          За да искараш 250/260 коня от твоя мотор ще ти се наложи да удариш един наистина здрав рокендрол, пък за 300 или 300+ даже и не ми се мисли...

                          До колкото виждам са те ориентирали като цяло колегите, но за да се получи силовия ти тунинг трябва много добре да прецениш на какво "сърце" (турбо-копресор) ще се спреш, тъй като той е основния елемент около който винаги се конструира всичко останало...

                          Модата и получените речултати сочат, че за да постигнеш добър респонс и висока мощ едновременно с това разбира се, твоя охлюв трябва да е от THE NEW BRAND серия GTB, чийто избор задължително ще е обвързан и с изработката на къстъм изпускателен колектор (а защо не и смукателен), комплект усилен маховик+съединител, спортен филтър (пр.airbox BMC), кулер, турбо пътища, по-голям маслен радиатор, пърформънс спирачни комплекти и т.н. и т.н....изобщо хорото на което възнамеряваш да се хванеш е толкоз палаво, криво и засукано, че със сигурност по някое време ще заревеш като хималайска мечка...


                          Вземи като за начало си направи една задълбочена консултация с изпитан тунинг сервиз, за да разбереш какво те чака, за да не се получи отново онази хубавата схема с томахавките в гърба...успех!

                          SNAKE 147 1.9 JTD Z-Edition '05 - THE RED TORPEDO
                          SNAKE 147 1.9 JTDm 8V '06 - Nero
                          SNAKE 159 1.9 JTDm 16V '06 - Rosso

                          Comment


                          • #14
                            Ясно е, че целта не е лесна. Пък и искам всичко да се прави качествено, а не да издържи до утре.

                            За турбото, като основен елемент, кое е най-добрият вариант според теб (извинявам се, че говоря на "ти")? Като гледам вариантите са два - GTB2056VK или GTB2260VK. Най-голямото според мен е малко безмислено. Някаква препоръка за изработка на къстъм колектори, като място, фирма, човек и т.н? Съединителят, както писах по-нагоре съм го намерил вече, за маховик не съм и поглеждал дори, така че ще съм благодарен ако ме насочиш към нещо конкретно. Най-добрите резултати за спортен филтър на Астрата ги дава филтъра на ITG. Така че там нещата са ясни. Един от колегите спомена за кулери на маслото и горивото, това ли е всъщност най-читавия и сигурен вариант плюс разбира се, по-голям кулер отпред. Спирачките са ясни, че са задължителни, все пак трябва и да се спира.

                            И в крайна сметка големия въпрос е, кой сервиз е читав и към кого да се обърна? В БГ въобще има ли някой, който да свърши работа или да търся в Англия и Германия сервизи за тази работа?

                            Много благодаря за обширното и полезно мнение.

                            Поздрави!

                            Първоначално публикувано от Zmeycho Покажи съобщение
                            За да искараш 250/260 коня от твоя мотор ще ти се наложи да удариш един наистина здрав рокендрол, пък за 300 или 300+ даже и не ми се мисли...

                            До колкото виждам са те ориентирали като цяло колегите, но за да се получи силовия ти тунинг трябва много добре да прецениш на какво "сърце" (турбо-копресор) ще се спреш, тъй като той е основния елемент около който винаги се конструира всичко останало...

                            Модата и получените речултати сочат, че за да постигнеш добър респонс и висока мощ едновременно с това разбира се, твоя охлюв трябва да е от THE NEW BRAND серия GTB, чийто избор задължително ще е обвързан и с изработката на къстъм изпускателен колектор (а защо не и смукателен), комплект усилен маховик+съединител, спортен филтър (пр.airbox BMC), кулер, турбо пътища, по-голям маслен радиатор, пърформънс спирачни комплекти и т.н. и т.н....изобщо хорото на което възнамеряваш да се хванеш е толкоз палаво, криво и засукано, че със сигурност по някое време ще заревеш като хималайска мечка...


                            Вземи като за начало си направи една задълбочена консултация с изпитан тунинг сервиз, за да разбереш какво те чака, за да не се получи отново онази хубавата схема с томахавките в гърба...успех!

                            Comment


                            • #15
                              Аз незнам кво толкова го плашите момчето, първо опела нито е с алфова кутия нито е с алфов съединител Освен това никой не попита дори коя година е колата, има ли ДПФ и разни такива екстри

                              Колега засега от точно този мотор съм вадил точно 270 коня с GTB2260 без да има пушечни ефекти

                              Значи според мен с GTB2056 трудно ще постигнеш над 240 коня от този мотор. Хубаво е като се пита да се задават конкретни въпроси и да е ясно точно какво се цели с колата.
                              0888 232 484 - Бобо Extreme Service
                              sigpic
                              Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
                              Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

                              Comment

                              Working...
                              X