Известие

Collapse
No announcement yet.

Fuel cooler на 2,4 jtd

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Fuel cooler на 2,4 jtd

    Колеги, с много волове под капака идва ред и на охлаждане на горивото особено при темп над 10 градуса, та исках да попитам по-знаещите или тези който са го правили, кое по-добър вариант за поставянето му - между горивния филтър и ГНП-то или като се прибира обратното гориво към резервоара. Логиката казва че първия вариант ще е по-ефективен но се зачетох по чуждестранни сайтове и там пишат все за охладители на обратната нафта в резервоара, Нямам наблюдение как са направени бегачките затова питам.
    Също така ако някой знае от каква кола мога да си взема, такава, която има фабрично добър такъв охладител. От тук в България продават ли в някой от тези тунинг магазини такива? Или пък в и-бея ако някой ми посочи че аз не успях да намеря приличен.
    И въобще мнения за поставянето му и т.н. Смятам че най-добрия вариант е да е челен но пък мястото е силно ограничено отпред, мисля си за дупка в капака и като на субарутата отгоре с дупка в капака да зима въздух, но незнам.
    AR 156 2.4 JTD 98' RED ~200 bhp - EX
    Seat Toledo 1L 1,9 TDI EX
    AUDI A4 Avant B5 1,9 TDI ~150 H.P Quattro

  • #2
    и каква е далаверата. според простата логика,нафтата трябва да е топла, а въздуха -колкото може по-студен. все пак той е в много по-голямо количество.
    точка

    Comment


    • #3
      На Golf 5/ Seat Leon/ Audi a3/a4 и т.н. след 2005 помпо дюзите охладителя е радиатор, който се намира под краката на пасажера, под купето и охлажда обратната нафта! Размерите му са около д/ш - 60/25 см. Нов е 265 лв. - втора ръка около 100.
      Audi A6 3.0 TDI
      Infiniti FX35

      Comment


      • #4
        Точно щях да пиша за ПД моторите на ВАГ, че го имат фабрично. Обаче там целта не е перформънс...
        И аз не разбирам, що искаш да охлаждаш горивото преди помпата?
        Sprint-ex./155 2.0 16v. x2-ex./145QV-еx./156 2.0-ex./ GTV2.0 -ex./166 2.0-ех./147jtd-ex./156SW 2.4jtd-ex./146jtd-ex.
        Alfa 147jtd/Alfa 147 Selespeed

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от Ilko Ivanov Покажи съобщение
          Точно щях да пиша за ПД моторите на ВАГ, че го имат фабрично. Обаче там целта не е перформънс...
          И аз не разбирам, що искаш да охлаждаш горивото преди помпата?

          Идеята е в помпата за високо налягане да влиза по охладена.
          Last edited by pininfarina; d.m.y г., 09:07.
          sigpic
          Автосервиз, Варна, ул.Наум 8, 0888757558
          Alfa Romeo GT 1.9 16v 05'

          Comment


          • #6
            Така де, ама каква е целта...
            В смисъл какво се подобрява, като е по-студена нафтата.
            Не се "бъзикам" наистина не се сещам.
            В повечето дизелови двигатели има какви ли не варианти за подгряване на горивото преди помпите, система за охлаждане не съм видял при нито един.
            То аз не че много съм виждал де...
            Sprint-ex./155 2.0 16v. x2-ex./145QV-еx./156 2.0-ex./ GTV2.0 -ex./166 2.0-ех./147jtd-ex./156SW 2.4jtd-ex./146jtd-ex.
            Alfa 147jtd/Alfa 147 Selespeed

            Comment


            • #7
              Много от по-новите дизелови двигатели си имат охлаждане на дизеловото гориво.
              Горивото се загрява след като премине през помпата и инжекторите. За това поставяне на охлаждането му преди помпата е по-безсмислено от колкото на изхода, когато се е загряло.
              Загрятата нафта има понижен вискозитет. Това води до по-лошо смазване на компонентите помпа/инжектори, и съответно по-лошо изгаряне причинено от по-лошото разпрашаване в горивната камера.
              Също така ако горивото загрее над определена граница в ЕКУ-то има таблица, която намалява налягането на горивото с цел охлаждането му. От там и понижено вървене на автомобила.
              По спомен всички ждт двигатели са снабдени с косвен "радиатор" за охлаждане на горивото. Това представляват тръбите от двигателя до резервоара. Тръбата за връщане на горивото не отива директно от двигателя в резервоара, а прави едни завои, за да мине по-дълъг път и съответно да се охлади от въздуха, който минава под колата.
              A20DTH ЖТД ама не баш
              1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
              Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
                По спомен всички ждт двигатели са снабдени с косвен "радиатор" за охлаждане на горивото. Това представляват тръбите от двигателя до резервоара. Тръбата за връщане на горивото не отива директно от двигателя в резервоара, а прави едни завои, за да мине по-дълъг път и съответно да се охлади от въздуха, който минава под колата.
                И точно затова в жегите е добре да се кара с поне наполовина пълен резервоар - аз винаги допълвам догоре, като падне до половината.
                Volvo XC90 D5 '06
                Alfa Romeo Spider 2.0 '90
                Lancia Ypsilon 1.2 '00



                ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Distinctive '02
                ex Jeep Grand Cherokee 3.1 TD Limited '00
                ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD Q2 '99

                Comment


                • #9
                  Нещо такова ли имаш предвид?

                  http://cgi.ebay.com/GO-Fuel-Filter-E...item27bcb208b8

                  http://cgi.ebay.com/OFNA-HOBAO-Hyper...item2a12acc433
                  Attached Files
                  _156_2,4_JTD_136hp_-EX
                  156 FL 1,9 JTD 115hp "05

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от zdravko_ss Покажи съобщение

                    Това е за RC модели с ДВГ колега
                    sigpic
                    Автосервиз, Варна, ул.Наум 8, 0888757558
                    Alfa Romeo GT 1.9 16v 05'

                    Comment


                    • #11
                      Не имам впредвид охладител приличащ на радиатор, кулер само че горивото минава през него и тогава в помпата. Идеята е че точно както обясни колегата по-горе в жегите това горещо гориво ми води до понижаване на налягането и от там не върви и дава грешки..
                      AR 156 2.4 JTD 98' RED ~200 bhp - EX
                      Seat Toledo 1L 1,9 TDI EX
                      AUDI A4 Avant B5 1,9 TDI ~150 H.P Quattro

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от ReLeFNIQ Покажи съобщение
                        Не имам впредвид охладител приличащ на радиатор, кулер само че горивото минава през него и тогава в помпата. Идеята е че точно както обясни колегата по-горе в жегите това горещо гориво ми води до понижаване на налягането и от там не върви и дава грешки...
                        ...и понякога и гасне...
                        какво стана с моя вариант не го ли одобрихте? Иначе къде ще го сложите е ваше решение, на 530-ката е след помпата и след филтъра
                        156 2.4JTD 136+ PS

                        Comment


                        • #13
                          Повишената температура на нафтата не води до по-ниско налягане и колата не гасне заради това.
                          Таблицата реже друго, не е налягането.
                          Потърси нещо такова
                          http://www.ebay.co.uk/itm/Flex-A-Lit...item2312809ba4
                          http://www.ebay.co.uk/itm/Cooler-Inl...item3cb4669a5e
                          http://www.flex-a-lite.com/auto/html/fuel-coolers.html
                          В VW форума ползват и охладители за масло за скорости, които са същите но по-големи
                          http://forums.tdiclub.com/showthread.php?p=1507329
                          FIAT Bravo 1.9 JTD

                          Comment


                          • #14
                            Колега @ReLeFNIQ,гледам си писал в подписа че караш на 1450 бара.Ако не си си сменил рейл сензора с 1800-баров или пък не си пипал картата на рейл сензора е ясно защо ти гасне колата.На високи обороти може да има пикове в налягането 40-60 бара и хоп колата гасне,мисля знаеш защо.По отношение на охладителя направи го така(като на снимката).Колко ти е температурата на горивото като искаш да слагаш охладител?Знаеш че в софта може да се направи така че дори и 130 градуса(примерно) да е горивото пак да подава 1500 бара(примерно).Никакъв проблем.
                            Attached Files

                            Comment


                            • #15
                              Колега тоя сензор се лъже с коефицент и без проблеми държи и 1600 бара, и аз си мисля че не е от температурата на горивото ама скоро ще сложа челен кулер между горивния и преди ГНП-то пък ще видим тогава.
                              AR 156 2.4 JTD 98' RED ~200 bhp - EX
                              Seat Toledo 1L 1,9 TDI EX
                              AUDI A4 Avant B5 1,9 TDI ~150 H.P Quattro

                              Comment

                              Working...
                              X