Известие

Collapse
No announcement yet.

Въпрос за спирачки.

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Въпрос за спирачки.

    Чудех се дали да задам този въпрос, ама по-добре да се изложа тука.Колата е 156 1.8, имам я от 2 г.,минавал съм прегледите без връзки и забележки,скоро ходих на диагностика и между другото попитах за ABS-а как е.Добре.Обаче ме притеснява едно нещо.Наскоро ме изненада един колоездач,та трябваше да скоча на педала.Че спира - спира,но спирачния път ми се стори дълъг за скорост около 70км.Чуваше се нещо като - хърт,хърт,хърт/ако мога така да го имитирам/, очевидно че сработва системата но така и не изсвириха гумите.Със Ладата или Бравата щях да спра два пъти.И тъй като откак съм я купил не ми се е налагало да спирам екстрено, пък ми е и първата кола с ABS, се чудя нормално ли е, или да ходя в сервиза.Все пак под носа ми има кръстовище и през ден свирят гуми на коли които сигурно имат такива екстри.Притесняваме щото приложих всичкото усилие на което съм способен, и си мисля дали в някакъв момент колелата все пак не трябва да блокират.
    По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
    конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
    Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
    Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

  • #2
    То името на системата си е такова - анти блокираща. Колелата не трябва да блокират.
    Проблема за дългия спирачен път може да се крие на няколко места. Започни с гумите. Те са главен фактор.
    Ако си без анти блокиращата система, спирачният ти път е твърде вероятно да бъде още по голям.
    AR 145 , 1.6 , 76 kw- ex; GT 1.9 JTD 110 KW
    Posted by Bat Vas:Алфиста трябва да има минимум две коли, ако не иска да ходи с градски транспорт от време на време.
    sigpic

    Comment


    • #3
      Ако си с АБС и всеки път скачаш на спирачката до долу е нормално да спира съвсем малко по-бавно отколкото ако спираш с достатъчно усилие но без включване на АБС или подхлъзване на гумите.
      Най-добрия тест е да се качиш на друга 156ца и да видиш има ли осезаема разлика спрямо твоята....
      Alfa Romeo 147 1,9 JTD 8v 115 cv + STEINHOF SPORT

      Comment


      • #4
        Това, което си усетил - "хъркане" или вибриране в педала си е точно задействания ABS. А, за дългия спирачен път... какво да ти кажа... И аз имам чувството, че моята красавица има по-дълъг спирачен път, но съм сигурен, че е от твърдите накладки. Сега съм си взел нови на textar, те са сравнително меки. Като ги сложа ще пробвам и с тях как е и... ще видим.
        bella italiana 156 SW 2.4 JTD 150 елитни жребчета

        Comment


        • #5
          абс-а позволява да запазиш управлението на колата докато спираш точно защото не ти блокират колелата. иначе се носиш като шейна право напред.
          точка

          Comment


          • #6
            Да, благодаря.Нямам идея какви са накладките,но са нови,гумите са ОК, на някоя среща ще помоля някой колега да направим сравнение.Знам за какво е АВS, просто имах чувството че няма да спре.

            п.п.Между другото ако някой е слагал по-големи дискове,може ли да каже какъв е ефекта и евентуално какво да си купя.Пречи ли нещо ако на първо време само отпред се сложат.
            Last edited by dimitar_vd62; d.m.y г., 12:24.
            По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
            конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
            Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
            Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

            Comment


            • #7
              Спирачките на автомобила са оразмерени добре, ако не караш екстремно е безмислено да се прави някакъв ъпгрейд по тях.
              AR 145 , 1.6 , 76 kw- ex; GT 1.9 JTD 110 KW
              Posted by Bat Vas:Алфиста трябва да има минимум две коли, ако не иска да ходи с градски транспорт от време на време.
              sigpic

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от dimitar_vd62 Покажи съобщение
                Да, благодаря.Нямам идея какви са накладките,но са нови,гумите са ОК, на някоя среща ще помоля някой колега да направим сравнение.Знам за какво е АВS, просто имах чувството че няма да спре.

                п.п.Между другото ако някой е слагал по-големи дискове,може ли да каже какъв е ефекта и евентуално какво да си купя.Пречи ли нещо ако на първо време само отпред се сложат.
                Ти с кои фабрични дискове си на 284 мм вентилирани или
                281 - плътен.
                Все пак с които и да си принципно колата спира зверски,но макар че съм със спортни дискове когато някой ми скокне на пътя и имам малко време и път за спиране - винаги чувствам че няма да спре - всичко е в главата спрямо екстремната ситуация.
                Alfa Romeo 147 1,9 JTD 8v 115 cv + STEINHOF SPORT

                Comment


                • #9
                  ...отделно е казуса, че ако ще и с 8 бутално брембо да си - ще спираш за отрицателно време, ама заплеса зад тебе може да те отнесе като стой та гледай

                  Тоест не си хвърляй парите да купуваш по-големи дискове и апарати, а по-добре си вземи хубави нови гуми + дискове и накладки за твоята кола (ако вече не си го сторил)
                  Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..

                  FIAT Coupe 16VT
                  Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD

                  Comment


                  • #10
                    Това дето си го въобразяваш, че ако си бил с ладата си щял да спреш с по-малък спирачен път най-вероятно е измамно (подобно на това, че една кола като е с генерация и реве на дзвер ти си въобразяваш, че тя много върви, а ако е с 5 гърнета и върви по точно същия начин, на теб ти се струва много умрЕла)... Това както си го описал и както вече отговориха преди мен е точно активирането на АБС-а... Тоест с ладата (или еквивалентна кола без АБС) и с точно тези гуми с които си в това тяхно състояние/възраст, практически няма как да спреш с по-малък спирачен път без АБС... Свиренето на гуми се получава когато колелата са блокирали и в този момент практически нямаш абсолютно никакъв контрол върху посоката на движение на колата и именно това е най-важната роля на АБС-а - да ти даде контрол и да подобри сцеплението на гумата с настилката (оттам да намали спирачния път)... Когато гумите ти са зле, АБС-а се включва по-често, защото те по-често губят сцепление с настилката...

                    Това дето го е казал Дигиталния също е факт - колкото повече ъпгрейдваш колата и спирачната и система, толкова повече гледаш в огледалото а не напред при екстремно спиране... За съжаление колите на останалите участници в движението не са под твой контрол обаче...
                    Last edited by badmadafaka; d.m.y г., 14:17.

                    Comment


                    • #11
                      Тези АБС-и и други системи за сигурност на автомобилите са голяма работа. Не искам да си представям колко повече смърт щеше да има, ако нямахме подобни системи.
                      AR 145 , 1.6 , 76 kw- ex; GT 1.9 JTD 110 KW
                      Posted by Bat Vas:Алфиста трябва да има минимум две коли, ако не иска да ходи с градски транспорт от време на време.
                      sigpic

                      Comment


                      • #12
                        Както ти казват колегите,ABS-а ти си бачка и само страхът от предстоящ сблъсък създава измамното чувство за бавно спиране.Предният месец ми докара цяла серия от подобни инфарктни моменти,заради разни олигофрени и благодарение на качествата на автомобила се измъкнах от безобразни ситуации читав,а и за късмет,без увреди по автомобила.За нещастие гледам,че доста от колегите са пострадали
                        Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

                        Comment


                        • #13
                          Както ти казаха колегите, ABS-а работи.

                          Тук, обаче, аз ще се застъпя (малко) за това, че може с него да спира по-зле. Конкретно в нашите коли, дори ако само едно от колелетата започне да блокира (стъпил си на пясък с него, например), ABS-а ти "рита" педала, с което (може би) намалява спирачното усилие върху останалите. По-новите коли имат EBD (Electronic brakeforce distribution), което се справя точно с този проблем, но за съжаление в 156-цата (поне не и преди 2003 година, за след това незнам) няма.

                          Незнам дали тези мои наблюдения са на 100% верни, но съм го пробвал зимата да оставя ръчната леко опъната - ABS-а се обърква тотално и колата не спира грам.

                          ---

                          Допълнение: според още малко прочетено в най-добрия случай ABS е 4-канален - по 1 на всяко колело и ги управлява като хората. В някой има 3-канален - задните са на 1 канал. Незнам в нашите какъв е.
                          Last edited by vladev; d.m.y г., 17:28.
                          Subaru Legacy 3.0R
                          Ex: Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 JTD 140+bhp
                          sigpic

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от vladev Покажи съобщение
                            Както ти казаха колегите, ABS-а работи.

                            Тук, обаче, аз ще се застъпя (малко) за това, че може с него да спира по-зле. Конкретно в нашите коли, дори ако само едно от колелетата започне да блокира (стъпил си на пясък с него, например), ABS-а ти "рита" педала, с което (може би) намалява спирачното усилие върху останалите. По-новите коли имат EBD (Electronic brakeforce distribution), което се справя точно с този проблем, но за съжаление в 156-цата (поне не и преди 2003 година, за след това незнам) няма.

                            Незнам дали тези мои наблюдения са на 100% верни, но съм го пробвал зимата да оставя ръчната леко опъната - ABS-а се обърква тотално и колата не спира грам.

                            ---

                            Допълнение: според още малко прочетено в най-добрия случай ABS е 4-канален - по 1 на всяко колело и ги управлява като хората. В някой има 3-канален - задните са на 1 канал. Незнам в нашите какъв е.
                            Прав си с АБС спира една идея по бавно отколкото с оптимално натискане без вклване на абс или суркане на гуми,ама човек трябва много добре да си познава колата за да улавя точното спирачно усилие и пак такова върховно съвършенство няма.
                            И все пак дори да сте с АБС никога не ковете до долу!
                            Alfa Romeo 147 1,9 JTD 8v 115 cv + STEINHOF SPORT

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от AR147 Покажи съобщение
                              Прав си с АБС спира една идея по бавно отколкото с оптимално натискане без вклване на абс или суркане на гуми,ама човек трябва много добре да си познава колата за да улавя точното спирачно усилие и пак такова върховно съвършенство няма.
                              И все пак дори да сте с АБС никога не ковете до долу!
                              Грешиш!
                              Именно с АБС ако усетиш да се пуска и искаш да спреш бързо, трябва да натиснеш педала още по-силно.
                              На няколко места съм чел, че това е силно препоръчително.
                              Last edited by Walker; d.m.y г., 20:36.
                              --Alfa Romeo 147 1.9JTD -- Keep walking! --
                              sigpic

                              Comment

                              Working...
                              X