Благодаря за изчерпателните отговори,гумите са на 1 год.205х15,дискове и накладки нови.Днес намерих подходящо място и изпробвах спирачките по различен начин и наистина, а може и така да ми се струва, когато не използвам зверско усилие сякаш спря по-добре.Може и да греша но останах с такова впечатление.Ама като ти дойде на главата не мислиш ами настъпваш.Еми с таз кола нещо, я карам по-спокойно, навремето с Ладата правех простотии, но всяко нещо с времето си.Слава богу никой не пострада, ама наистина с таз кола не бях попадал в такава ситуация и останах изненадан.Мерси за взетото отношение.
Известие
Collapse
No announcement yet.
Въпрос за спирачки.
Collapse
X
-
И на мен ми се струваше в началото че не спира, обаче осъзнах , че тази кола я карам по-бързо от предишната.
Гумите може и на 1 месец да са но ако са някви ментаци не очаквай да спира добре.
Пишеш , че дисковете и накладките са нови. Ако са съвсем нови им трябва време за да започнат да спират оптимално. Докато не поработят малко спират зле ! И се препоръчва да не натискаш рязко спирачката първите 200-500 км след като смениш дискове с накладки.
И ако си с гадни ATS накладки като мен - студени спират зле. Първото спиране сутрин е кошмар. Скоро ще бъдат изхвърлени....
Comment
-
Миии, не мога да се сетя за марката на гумите, помня че с отстъпката дадох към 630 пари.Дисковете и накладките са на около 4-5 месеца.Накладките бяха към 50 лв.,ако по цената може да се ориентираш за качеството,щото и тяхното заглавие не помня, ама ми се струва че май са твърди.Понастъргват от време на време.По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
Alfa Romeo 156 1.8ts 2001
Comment
-
Първоначално публикувано от dimitar_vd62 Покажи съобщениеНакладките бяха към 50 лв.,ако по цената може да се ориентираш за качеството
Comment
-
Първоначално публикувано от Walker Покажи съобщениеГрешиш!
Именно с АБС ако усетиш да се пуска и искаш да спреш бързо, трябва да натиснеш педала още по-силно.
На няколко места съм чел, че това е силно препоръчително.Alfa Romeo 147 1,9 JTD 8v 115 cv + STEINHOF SPORT
Comment
-
Нали АБС-а затова е изобретен, щото не може всеки да е мастър-състезател и да знае точно какво усилие да приложи на педала, че да спре колата максимално ефективно, особено пък като летиш към катастрофа и си в стрес...С АБС колата спира максимално ефективно при положение, че от теб се иска единствено да се подчиняваш на първосигналните си рефлекси (тоест да скочиш с двата крака на спирачката и да стоиш така)
Comment
-
Частен случай: правил съм следния опит в зимни условия: Ако караме и е заснежено, скачаме яко на спирачките, АБС-а само клопа и не спираме. Колата си се носи...
Същото упражнение го правим с максимален натиск, но така че да бъдем на ръба АБС-а да не сработи. Резултата е, че така спираме много по-добре
Лошото е, че това явление съм го усетил само с АБС на Алфите (156/147)...На други марки коли не е такаЯсно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..
FIAT Coupe 16VT
Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD
Comment
-
Първоначално публикувано от badmadafaka Покажи съобщениеДа, според мен са пълен боклук за тая цена.Туй беше груба цена.За 4 колела дадох към 160 мисля щото с дисковете и др.работи ми направиха някаква отстъпка.Не съм си правил разбивка но доколкото си спомням 46 беше за едно колело плюс 48 за диск.Май това беше.
Last edited by dimitar_vd62; d.m.y г., 01:10.По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
Alfa Romeo 156 1.8ts 2001
Comment
-
Първоначално публикувано от dimitar_vd62 Покажи съобщениеМи тва за един комплект бе.Баси колко струват хубави плочки.
Comment
-
Таман се връщам от едно място, до което ходих 3 пъти за да направя експеримент.Първо с Ладата.Сложих един камък засилих я до 70 и набих спирачки.Сложих друг камък.Върнах се, взех Бравата и повторих упражнението.Спирачки на първия и спрях до втория.И двете блокираха колелетата,Бравата е със серво.Трети опит с Алфата.Неприятното чувство че няма да спре пак се появи.Подминах камъка.И трите са с изправни спирачки и нови гуми не ментаци.Тук обаче идва въпроса за размер на гуми и тегло на колите.Ладата и Фиата - 175, с малка разлика в теглото.Алфата 205 и е най тежка от трите.Кое как влияе на експеримента не знам, но е логично Алфата да има по-дълъг спирачен път.Все пак, успях да я спра до камъка но това беше контролирано бързо спиране ,а не скачане на педала.В смисъл при упражняване на определен натиск на педала, но в екстремна ситуация сигурно пак ще скоча на спирачката.Снощи помолих един приятел да ми демонстрира спирачките на Пасата си, еми друго беше.И той е с ABS без други системи.
Колкото до цените и качеството,нямам толкова опит колкото с Ладата и нямам база за сравнение.Пък и едно и също изделие може да се намери на различни цени.Доверявам се на един магазин,казвам какво искам,примерно за феродото казах че искам нещо с добро качество.Няма как да знам коя марка феродо да купя,коя марка ремък и т.н.Увериха ме че добро.Надявам се че продавачите осъзнават какво ти продават.Last edited by dimitar_vd62; d.m.y г., 12:50.По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
Alfa Romeo 156 1.8ts 2001
Comment
-
Обикновено търговците печелят доста повече пари ако ти продадат някакви ментаци за 50 лева (които са ги внесли примерно на себестойност 20), отколкото от истински, които струват 200 лева (но те са ги купили от вносителя за 190 и нали се сещаш, че ако ти кажат цена от примерно 300 ти съвсем ама съвсем няма да си ги купиш, тоест принудени са да продават с много малка надценка)... Не са ти "приятели" тия дето ти казват, че някой еФтинджос е "почти същото" (ако не и по-добро) като онова за тройно повече пари и ти си мислиш, че услуга ти правят, като нете "набутват", вЕрвай ми...
Comment
-
Ми добре бе момчета, може ли човек да разбира от всичко.От компютри ли, от бяла и черна техника ли.Еми тоя продавач като си купи уиски за 50-100лв.,нали също ще пие някакво менте.Като си купи сирене ,знае ли какво яде.Ми ний така един друг се клатим.А между другото колата се оправи.Дали дето и набивах спирачките сутринта нещо се е отпушило, отблокирало или нещо друго, нямам идея, ама сега спира по-друг начин.Трябва да сменям носачи, долни,също мисля да си взема съединител.И сега какво - да седна да питам,кажете каква марка,от кой магазин...Айде за ладата не могат да ме прекарат с оксидирана верига,или боядисани рециклирани шарнири.Ми ако някоя жена се блъсне ще ревнем че жените са кофти шофьори макар че проблема е от части менте.Въпроса не е "хехе тоя къв балък е", ами 23г. мисля са достатъчно време да разберем че един живот струва повече от една далавера.По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
Alfa Romeo 156 1.8ts 2001
Comment
-
Първоначално публикувано от dimitar_vd62 Покажи съобщениеМи ний така един друг се клатим.
Ако се е "оправило" е възможно като са ти слагали дисковете (доколкото разбирам е било скоро) да не са ги почистили хубаво от смазката с която идват консервирани против корозия - ако е така, ти трябват едни 400-500 км през които колата не може да спира ако ще и с дискове за 1000 лева да е... Може и такъв да е бил конкретния проблем.
Comment
-
Е не беше чак толкова скоро,ама е възможно.Не си водя сметка на километрите.Надявам се "оправило" да е наистина оправило се.Ама ще съм нащрек известно време, после ще видим.По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
Alfa Romeo 156 1.8ts 2001
Comment
Comment