Известие

Collapse
No announcement yet.

Въпрос за ТПС потенциометъра

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Въпрос за ТПС потенциометъра

    Питането ми е следното:
    Колата е 1.6 ТС, мотора 67601, не знам коя версия се води еку-то 99г. е колата. Ако разкача ТПС потенциометъра, докато колата си върви с примерно 100км/ч.(един вид в движение на скорост) дали ще запише грешка в компютъра и дали ще се повлияе на работата на мотора? Искам да направя една електроника и да го спирам и пускам в движение този блок.
    За разяснение.
    Решил съм с едно приятелче да направим круиз контрол за всички коли които са с жило като моята. Преди да кажете не може... нека да се опитам и аз. На първо време хрумването ми е да накарам този модул да държи дросела отворен в определено положение, като това положение ще го контролирам от допълнително създаден за целта контролер, който ще се изключва и разделя от основната ел. верига с натискането на съединител или спирачка. Но преди да започнем с експериментите искам да разбера, дали ще запише грешка компютъра на колата когато го разкача от него в движение и го ползвам в режим автопилот.
    СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
    сегашната: Алфа Ромео 1.9 JTDm 150 кончета под капака

  • #2
    Ако го откачиш ще запише грешка Плюс това мисля, че моторчето няма да успее да преодолее и втората пружина на дросела и ще изгори бързо. И плюс това круиз контрола не е толкова проста система. Тя следи скорост, обороти, натоварване, някои системи работят и с АБС централата за да поддържат еднаква скорост.

    В твоя случай ако успееш все пак да накараш дросела да седи сам отворен в една позиция това съвсем не значи, че ще поддържа една скорост. Ако се закачиш на диагностика в кола с включен круиз и гледаш реални данни ще видиш, че ъгъла на дросела се изменя постоянно. В някои случай дори може да се отвори напълно Общо взето можеш да постигнеш нещо на равен път. И това което ще постигнеш пак няма да е близо до това което се иска. През известно време ще ти се налага да правиш нещо. Я спирачки, я да и подадеш.... загубена кауза според мен И със сигурност пропускам сега и още неща, но на първо четене тези въпроси ми изникнаха в главата.
    Last edited by oem; d.m.y г., 15:46.
    Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

    Comment


    • #3
      виждал съм такива круиз контроли. имаш блок за управление, стопмашинка на съединителя и един актуатор който с 2-ро жило отваря дроселовата клапа. друг начин за кола която не е с електронна газ няма.
      точка

      Comment


      • #4
        ясно, значи трябва да пригодя друг механизъм който да мърда дросела. За изгарянето не съм много сигурен, понеже предавката е червячна и не вярвам да се натовари кой знае колко. Основно проблема е че ще запише грешка. Ще го измисля.
        п.с.
        Ники, разхода се вдигна след настройките.
        Махнах катализатора, колата върви доста по пъргаво. Сякаш почна да диша по-спокойно
        СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
        сегашната: Алфа Ромео 1.9 JTDm 150 кончета под капака

        Comment


        • #5
          да, има контролери и то качествени, но те следят и някои реални данни от колата и не са евтини и пак не е пълно щастието. Все ще има нещо което да ти се иска да не е така.
          Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
            виждал съм такива круиз контроли. имаш блок за управление, стопмашинка на съединителя и един актуатор който с 2-ро жило отваря дроселовата клапа.
            малко повече информацийка...
            ако подкарам това, доста хора ще са радостни и нали знаете, че всичко ще кача тук, какво и как!

            Освен това трябва да се закачим към оборотомера и километража, така че и там някакви данни ще трябва да изкопчим.
            Last edited by phoenix; d.m.y г., 15:51.
            СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
            сегашната: Алфа Ромео 1.9 JTDm 150 кончета под капака

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от phoenix Покажи съобщение
              ясно, значи трябва да пригодя друг механизъм който да мърда дросела. За изгарянето не съм много сигурен, понеже предавката е червячна и не вярвам да се натовари кой знае колко. Основно проблема е че ще запише грешка. Ще го измисля.
              п.с.
              Ники, разхода се вдигна след настройките.
              Махнах катализатора, колата върви доста по пъргаво. Сякаш почна да диша по-спокойно
              Ми тя беше удушена. За сметка на това пък върви? Ако не искаш да си чупиш мотора по-добре не я бутай На газ също има детонации при бедни смеси

              Какъв разход ти даде?
              Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

              Comment


              • #8
                направо пиши в гугъл
                vdo cruise control
                има и схеми и снимки и всичко. виждал съм такива системи на МБ и хонда.

                ПП
                трябва да се види и с колко зъба броят скоростта, че под определена скорост не се пускат.
                Last edited by kolev; d.m.y г., 15:53.
                точка

                Comment


                • #9
                  От оборотомера и скоростомера можеш да вземеш импулсни сигнали за скорост и обороти. Трябва ти контролер който да ги обработи. Демек ще ти трябва хардуерен програмист. Има хубави атмеги за тази цел.
                  Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                  Comment


                  • #10
                    Имам такъв приятел!
                    ... а ако накарам машинката да се размърда без да я разкачвам?
                    Last edited by phoenix; d.m.y г., 16:48.
                    СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
                    сегашната: Алфа Ромео 1.9 JTDm 150 кончета под капака

                    Comment


                    • #11
                      Ще ушашкаш ЕКУ-то. Неговия контрол кой ще го излъже? Ще му пуснеш напрежение на него. И ще стане една каша страшна. Не го барай ТПС-а. Помисли как да въртиш дросела от жилото. Но пък там ще ти пада и педала Ще местиш целия педал.... Според мен ще се вкараш в приключение.
                      Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                      Comment


                      • #12
                        точно това ще направя, не ме бърка, че педала ще се размърда...
                        СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
                        сегашната: Алфа Ромео 1.9 JTDm 150 кончета под капака

                        Comment


                        • #13
                          Старите круизи не следят обороти, само скорост - на която и предавка да е колата. От спирачката взимаш сигнал от вече присъстващото ключе, трябва ти и едно на съединителя. Сигнал за скорост мисля е от километража.
                          Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
                          Lancia Kappa JTD '98 -

                          Comment

                          Working...
                          X