Известие

Collapse
No announcement yet.

Въртящ момент

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Въртящ момент

    Значи колеги признавам си че съм доста невеж относно двигателите и техните характеристики та за това искам малко да се ограмотя задавайки следните въпроси.

    1.Какво е това въртящ момент, от какво зависи, как оказва влияние на мошноста на автомобила , връзката му с оборотите и достигане на оптималното му ниво.
    2.Защо при дизелите е по висок и защо при същите се достига при по малки обороти.
    Alfa 146 1.6TS 16v '98
    Fiat Punto 55 1.1 `97 - градската

  • #2
    колега това не се ли учи в училище вече?

    като прачетеш това:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Torque
    ще говорим пак
    Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

    Comment


    • #3
      така накратко:
      въртящ момент - предтави си че си заварил едан пръчка дълга точно един метър на колянове вал и на края има закачена пружина
      като се върти двигателя рразтяга тази пружина - с колкто Нютона я разтяга толкова е въртящият монет - то там и мерната единица Нютонметра
      (е всъщност меренето е малко по-сложно но това е принципа)

      понеже двг има ротационно движение (а не примерно възвратно постъпателно) мощността е функция на въртящия момент т.е. мощността е равна на въртящият момент Х ъгловата скорост
      Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

      Comment


      • #4
        Re: Въртящ момент

        Първоначално публикувано от SNAIPERIST
        Какво е това въртящ момент, от какво зависи, как оказва влияние на мошноста на автомобила , връзката му с оборотите и достигане на оптималното му ниво.
        Чети тука:
        http://www.renault-bg.com/forum/viewtop ... F2&start=0

        Тука:
        http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=13753

        А това вече трябва да си чел
        http://www.dur.ac.uk/r.g.bower/PoM/pom/pom.html
        97' Alfa Romeo 146 1.6 TS

        .....и тогава Ботев слязъл от Балкана със "Шмайзер" в ръка....

        Comment


        • #5


          Извинявай ама по-безумно обяснение от това с пружината не бях чувал.
          Кажи му на човека че на края на пръчката си сложил тежест която се повдига. И като приемем че 1 кг = 10 нютон ето ти елементарно обяснение за незапознат човек
          Alfa Romeo 155 2,5 TD 12.1994 recicled
          Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW 04.2003 EX
          Peugeot 508 RXH 02.2013

          Comment


          • #6
            Re:

            Първоначално публикувано от Alexanderbb
            Извинявай
            я ти обасни как с тежест се измерва променяща се сила щото на мен не ми е ясно
            аре да не бъркаме понятията
            Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

            Comment


            • #7


              човека пита какво е въртящ момент. Надали се интересува от диференциални уравнения, променливи сили, коефициенти на загуба, КПД, криви на мощността и всевъзможни такива. Като му се обясни простичко първото тогава може да се пристъпи и към динамиката на процеса
              Alfa Romeo 155 2,5 TD 12.1994 recicled
              Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW 04.2003 EX
              Peugeot 508 RXH 02.2013

              Comment


              • #8
                Re:

                Първоначално публикувано от Alexanderbb
                диференциални уравнения
                е^х

                само дето по твоите обяснения ще стигне до логиката - "в ниските обороти е важен въртящият момент а във високите мощността"
                цитата нема да казвам от къде е шото момчето уж разбир аза какво говори
                Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

                Comment


                • #9
                  Малко закъсняло но и аз ще дам мнение.
                  Ако повторя нещо моля да ме извините.
                  Мв=9554xPn/Nдв
                  Мв- въртящ момент
                  Pn-(мощностна двигателя) при Nдв(обороти на двигателя)
                  Мощноста си е мощност и товае, въртящия монент се определя от мощността ,която постига двигателя при дадени обороти. По-мощния двигател върви повече. Дизеловите двигатели постигат по-големи мощности при по-ниски обороти , затова и усещането е че "дърпат" повече. Ако искаш и бензиновия мотор да се държи така ще му трябват по-високи обороти. ако някой не ми вярв ада сравни ускоренията и максималните скорости на колите
                  156 1,8 ТS 99
                  Nissan Murano 2005

                  Comment


                  • #10
                    Мощността на мотора е една и съща при всички обороти
                    Затова има различни предавки

                    Дано съм бил най-ясен, че като се зачетох в тая терминология ми бръмна главата
                    sigpic

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от Dodo 155
                      Мощността на мотора е една и съща при всички обороти
                      Затова има различни предавки

                      Дано съм бил най-ясен, че като се зачетох в тая терминология ми бръмна главата

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от Dodo 155
                        Мощността на мотора е една и съща при всички обороти ...
                        Е защо тогава се нарича 'крива на мощността' Би трявало да е права и то хоризонтала, но не е Освен това, друг жокер е, че когато се говори за мощност на даден двигател, става въпрос за максимална мощност при дадени обороти.
                        _______
                        146 JTD - ex
                        Renault Megane II 1.5 dci - ex

                        Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от gigi
                          Първоначално публикувано от Dodo 155
                          Мощността на мотора е една и съща при всички обороти
                          Затова има различни предавки

                          Дано съм бил най-ясен, че като се зачетох в тая терминология ми бръмна главата

                          Май не само аз съм шокиран
                          Дано съм се изказал правилно ...
                          Имах предчид, че един двигател е 100 к.с. примерно и при 3000 на първа и при 3000 оборота на 5-та. Не може да бъде 15 к.с. на 1000 оборота, а на 3000 вече да става 100
                          sigpic

                          Comment

                          Working...
                          X