Известие

Collapse
No announcement yet.

Разпределение на спирачното усилие - преден/заден мост, при снижено окачване

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщение
    Не ми се спори по темата за зимните гуми, всеки сам прави избора си.......
    http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=14203

    П.П - трябваше да видиш при 5-6 градуса на асфалта, едно Волво С60 за 3 часа каране на Калояново с зимни гуми какви парцали хвърчаха от тях, и как бяха на конци после, а ние изкарахме без ядове с 4 летни китайки......не че е показателно, но е любопитно все пак.....
    Да, не че е показателно, ама коя гума е спирала повече, като след 3 часа са били непокътнати китайчетата, това като с накладките. Иначе си прав в едно, че там зимната гума е била прегрявана и няма нищо общо нормални пътни условия, преди време бях готов да се обзаложа ,ама нямаше мераклии, за АБС-а, спирам от 100 до 0 с макс натиск на спирачката (както като стане нещо и не мислиш) с и без АБС, сега съм готов да си завъртя гумите зимни с летни, поне са на джанти и не ми пречи, и да заснема от колкото се иска(макс 100) до 0, без гумите да са подгрявани, прегрявани и т.н.

    ПП. Извинявам се за офф-а !!!
    ---Alfa 147 1.9JTD ---Fiat Coupe 2.0 16V EX ---Alfa GT 1.9 JTDm EX---BMW E90

    Comment


    • #17
      Първоначално публикувано от nastybg Покажи съобщение
      Да, не че е показателно, ама коя гума е спирала повече, като след 3 часа са били непокътнати китайчетата, това като с накладките. Иначе си прав в едно, че там зимната гума е била прегрявана и няма нищо общо нормални пътни условия, преди време бях готов да се обзаложа ,ама нямаше мераклии, за АБС-а, спирам от 100 до 0 с макс натиск на спирачката (както като стане нещо и не мислиш) с и без АБС, сега съм готов да си завъртя гумите зимни с летни, поне са на джанти и не ми пречи, и да заснема от колкото се иска(макс 100) до 0, без гумите да са подгрявани, прегрявани и т.н.

      ПП. Извинявам се за офф-а !!!
      Насти, не спори с Ферариста, че тоя мръсник, освен , че не пие и винаги е трезвен, разбира и от гума, полиуретани и всякакви полимери.
      Иначе говорите за едно и също, ама с ралични сърбежи!
      Аз сега със зимните си перкам с 180-200 по магистралата се държат по-добре от летните ми, скандално скъпи гуми!
      Всичко е относително, за това избягвайте категоричните форми.
      Споделяйте собствените си наблюдения, но не ги налагайте!
      Наздраве!
      На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
      Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

      Comment


      • #18
        Първоначално публикувано от mordohy Покажи съобщение
        Като го гледам е точно като моя, но с по-смотана лостова система. Задните апарати също.
        А те са толкова келяви, че като гледам на моята няма особена файда от кантара, пък какво остава за 155.
        Боби го е изхвърлил неговия. Аз моя съм го "тунинговал" посредством щанга и френски ключ.
        Точно за това казвам, че поста ми по-горе с геометрията си е чиста теория от типа: "напънала се планината и родила мишка"
        ама нищо общо няма с твоя. твоя е закачен за купето и буталото му сочи надолу. дълга пружина е закачена от едната страна на моста и натиска буталото.
        при 155 задното окачване е тотално различно. тоя регулатор е съвсем различен и много кекав. буталото му сочи хоризонтално. има къс лост към него и това е скрито в маншончето му. от долу нагоре гледано имаш 1-ос на лостчето , над него 2-буталото на самия регулатор което се натиска от лостчето, 3- планката за регулация с пружината.
        при регулацията по принцип зависи с барабани ли е колата или с дискове. 155 не знам има ли с барабани, освен това и задницата и е по-тежка от на 146.
        точка

        Comment


        • #19
          Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
          ето тук
          http://www.berlinasportivo.com/Techn...inclBrakes.pdf

          на страници 62 и 73 имаш описание.
          на страница 88 е настройката. дават 5 килограма.
          между другото, регулатора е същия като на 145/146. при нас настройката май беше нещо то рода на 10кг.
          Благодаря за инфото!
          Ще видя дали дефакто ще се промени положението на разпределителя.
          AR 155 1,7TS 8v, modified - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=29433
          Здравословно общество е това, в което почтено и с уважение към мнението на другите и към човечността, несъгласните могат да изразят своето несъгласие.

          Comment


          • #20
            да, тури по една черта с перманентния маркер.
            като го правиш , може да провериш и дали изобщо работи кантарчето. след като охлабиш пружината, надигаш му маншончено и караш някой да натисне спирачката. буталцето му трябва да излезе навън.
            точка

            Comment


            • #21
              Отново имам чуденка по темата с това кантарче.
              По празниците имах малко свободно време и качих колата на канала, за да разгледам ситуацията около кантарчето по-отблизо.
              Оказа се, че пружината на кантарчето е счупена и виси свободно надолу.
              Намерих друга пружина със същата дължина и понечих да я монтирам... и тогава - голямата изненада. Лоста на кантарчето остава доста далече от разпределителя и пружината въобще не седи натегната, а си виси съвсем хлабаво и при всяко едно тръскане на колата съществува реална възможност да изпадне отново.
              Разгледах и около винта, който трябва да се разхлаби, за да се осъществи регулирането на кантарчето, но там въобще няма възможност за такъв голям диапазон на настройка.
              Дали да измисля някаква по-къса пружина и да се опитам да регулирам кантарчето пак по стандартния начин?
              AR 155 1,7TS 8v, modified - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=29433
              Здравословно общество е това, в което почтено и с уважение към мнението на другите и към човечността, несъгласните могат да изразят своето несъгласие.

              Comment


              • #22
                първо принципа на действие
                натискайки спирачката, спирачната течност избутва буталото на кантарчето навън, то по тоя начин стеснява отворите (изходите) към задните спирачки, намаляйки спирачното усилие. фактически пружината противодейства на избутването на буталото. когато задницата се вирне, пружината се разхлабва, позволявайки на буталото да излезе по-навън и то намаля спирачното усилие.
                първо дръпни маншона и се увери че при натискане на спирачката, буталото излиза навън- тоест не е блокирало в някакво положение което е стандартна повреда. ако е ок- пробвай да регулираш. ако не ти стигне хода, търси по-къса сходна пружина. има и вариант и планката да се е спекла и да не може да я движиш.
                точка

                Comment


                • #23
                  В мануала за 155 пише че регулацията на кантара става като колата е на равно на земята и регулацията откъм кантара се опъва надолу с усилие 5кг. В това положение се стяга реглажа и се оставя така.
                  Затова като е на крик колата може пружината да ти се струва хлабава.
                  Сега да ти кажа при мен какво стана:
                  Като сниших колата с пружините, пружината се поопъна още, но след това смених задната щанга с по-голяма, но нейната скоба за пружината беше още по-близо до кантара и така и в нормалнот положение на колата, не се опъваше пружината. Аз малко късно го разбрах това.
                  Оригиналната пружина беше поръждясала и при един от ремонтите отзад я свалих и се счупи едното ухо. Огънах я на ново място и така я закачих с усилие което мисля надвишава 5кг. Явно съм я понатегнал повечко, защото на сухо спираше доста добре, но на мокро и снежно, абс-а се задейства малко по-рано от границата на сцепление. Явно заради задните колела, но пък на калояново на сухо няма такъв кеф на спирането след правата да ти пушат задните колела и да продължават да се въртят .
                  Last edited by Furious 155; d.m.y г., 11:23.


                  Даването на газ, води до пристрастяване!
                  Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
                  Volvo V50 2.0D by RuBig

                  Comment

                  Working...
                  X