Известие

Collapse
No announcement yet.

нагреватели на задното стъкло

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • нагреватели на задното стъкло

    колеги помагайте
    днес реших да си забърша стъклата отвътре и докато бърсах задния прозорец отлепих клемата от реотаните .с какво и как да ги залепя.благодаря предварително
    алфа ромео 156 1.8 тс -на части
    алфа ромео 164 2.0тс -на части
    нисан примера п10 1,6 16в хечбек
    sigpic

  • #2
    Първоначално публикувано от starata alfa Покажи съобщение
    колеги помагайте
    днес реших да си забърша стъклата отвътре и докато бърсах задния прозорец отлепих клемата от реотаните .с какво и как да ги залепя.благодаря предварително
    Bison имат едно проводящо лепило -доста е скъпо. И първо поставяш кабела на клемата, после лепиш с някаква смола клемата за джама и тогава ползваш Bisona-a за да направиш контакта м/у клемата и реотаните
    Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
    156 1.8TS 16V (01.2001)
    147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
    0879369082

    Comment


    • #3
      Колега много внимавай с тази клема. Преди време и моята се отлепи така. После веднъж я запоих, после тя пак падна и аз я залепих с такова електропроводимо лепило. Оказа се че обаче се получава разлика в съпротивлението и ефект на локална температурна разлика около нея. Миналата зима една сутрин при -7 градуса и снеговалеж бях изминал има няма километър от нас и отзад се чу страшен взрив и цялото стъкло се пръсна на малки парченца. Добре че бяха щорите а и бях сам в колата. Още намирам стъкла из колата и багажника. Та с ръка на сърцето ако не намериш някой да ти направи читава спойка там по-добре не я лепи или си намери стъкло втора употреба със здрава спойка
      Alfa Romeo 155 2,5 TD 12.1994 recicled
      Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW 04.2003 EX
      Peugeot 508 RXH 02.2013

      Comment


      • #4
        Аз съм запоил едната клема преди 3 години. Няма проблем досега.
        Никак не е лека задачката. Трябва си и читав поялник.
        Alfa Romeo GTV 2.0 16V Twin Spark 150hp
        Alfa Romeo 159 2.4 20V JTDm Q-Tronic 200hp

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от b_angelov Покажи съобщение
          Аз съм запоил едната клема преди 3 години. Няма проблем досега.
          Никак не е лека задачката. Трябва си и читав поялник.
          колега с тинол ли го залепи или с алуминиево телче,като пускаш нагревателите не нагряват ли спойката,почиства ли се с нещо преди да се запои
          алфа ромео 156 1.8 тс -на части
          алфа ромео 164 2.0тс -на части
          нисан примера п10 1,6 16в хечбек
          sigpic

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от starata alfa Покажи съобщение
            колега с тинол ли го залепи или с алуминиево телче,като пускаш нагревателите не нагряват ли спойката,почиства ли се с нещо преди да се запои
            С тинол колега. С поялник няма как да топим алуминий. Първо контактната повърхност на клемата се почиства много добре със шкурка, докато лъсне чиста мед. С поялника и щедро топене в колофона се накалайдисва тази повърхност, както и едно петно от стъклото, в максимална близост до мястото, където на времето е била запоена клемата. Това последното е трудно, защото стъклото (особено сега зимата) отнема много бързо топлината от човката на поялника и му трябва по-голяма мощност, за да успееш да накалайдисаш това петно, където ще последва запояването на клемата. Преди да я запоиш, гледай да напластиш малко тинол на нея. След това се притиска към стъклото (където е накалайдисано) и се нагрява с поялника отгоре, докато се разтопи калая и се получи сигурна спойка.
            По време на накалайдисването на пътеката на стъклото бъди максимално бърз. Слагай много колофон и бъди бърз с тинола и разстилането му. Ако се забавиш - прегрява метализираната част (пътеката върху стъклото) и започва да се отлепя. Ако късмета ти хич го няма, може и да стигнеш до пукане на стъклото.

            След качествено запояване, по време на нормална работа на нагревателите, мястото на спойката и самата клема НЕ трябва да се нагряват. Ако го правят - това говори за лош контакт или между самата клемна обувка и клемата, или в спойката (по-малко вероятно).
            Alfa Romeo GTV 2.0 16V Twin Spark 150hp
            Alfa Romeo 159 2.4 20V JTDm Q-Tronic 200hp

            Comment


            • #7
              благодаря за изчерпателния отговор колега
              алфа ромео 156 1.8 тс -на части
              алфа ромео 164 2.0тс -на части
              нисан примера п10 1,6 16в хечбек
              sigpic

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от starata alfa Покажи съобщение
                благодаря за изчерпателния отговор колега
                Аз само не разбрах едно - клемата е с една подложка, да кажем, залепена за стъклото и вързана с реотаните. Ти кое строши - отлепи цялото от стъклото или счупи клемата от подложката? Защото моето писание беше за първия случай
                Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
                156 1.8TS 16V (01.2001)
                147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
                0879369082

                Comment


                • #9
                  мисля че се отлепи клемата от реотаните и стъклото
                  алфа ромео 156 1.8 тс -на части
                  алфа ромео 164 2.0тс -на части
                  нисан примера п10 1,6 16в хечбек
                  sigpic

                  Comment


                  • #10
                    Да, и моя случай беше такъв - цялата клема се откърти от стъклото.
                    Alfa Romeo GTV 2.0 16V Twin Spark 150hp
                    Alfa Romeo 159 2.4 20V JTDm Q-Tronic 200hp

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от b_angelov Покажи съобщение
                      Да, и моя случай беше такъв - цялата клема се откърти от стъклото.
                      Ако се е откъртила заедно с "подложката" запояване не помага, а моят метод, който е пробван веднъж и работи и до днес
                      Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
                      156 1.8TS 16V (01.2001)
                      147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
                      0879369082

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от NightRider Покажи съобщение
                        Ако се е откъртила заедно с "подложката" запояване не помага, а моят метод, който е пробван веднъж и работи и до днес
                        Помага, помага. Метализацията върху стъклото успях да я накалайдисам идеално, по описания горе начин. Да, на старото масто, където е била клемата му беше паднала метализацията, но 10мм в страни от него накалайдисах едно петно с размерите на подложката и го пляснах там. Преди това се тренирах на едно Пежо Боксер, и него успях да направя по този метод.
                        Alfa Romeo GTV 2.0 16V Twin Spark 150hp
                        Alfa Romeo 159 2.4 20V JTDm Q-Tronic 200hp

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от b_angelov Покажи съобщение
                          Помага, помага. Метализацията върху стъклото успях да я накалайдисам идеално, по описания горе начин. Да, на старото масто, където е била клемата му беше паднала метализацията, но 10мм в страни от него накалайдисах едно петно с размерите на подложката и го пляснах там. Преди това се тренирах на едно Пежо Боксер, и него успях да направя по този метод.
                          Общо взето всичко зависи от начина на откъртване
                          Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
                          156 1.8TS 16V (01.2001)
                          147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
                          0879369082

                          Comment


                          • #14
                            чувал съм че в такъв случай не се ползва колофон, а нещо друго което почиства по-добре и прави живота на човек по-лесен
                            точка

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
                              чувал съм че в такъв случай не се ползва колофон, а нещо друго което почиства по-добре и прави живота на човек по-лесен
                              Може би нишадър, но нямах под ръка. А и ме е страх от него да не се разяде метализираното покритие на джама.
                              Alfa Romeo GTV 2.0 16V Twin Spark 150hp
                              Alfa Romeo 159 2.4 20V JTDm Q-Tronic 200hp

                              Comment

                              Working...
                              X