Известие

Collapse
No announcement yet.

Въпрос за хидравличен цилиндър.....

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Не казвам че няма да се получи,просто няма да е трайно работещо.Интензивното движение при амортисьора ще доведе до прекомерно бързо износване на гумения уплътнител,според мен ако ще правиш нещо в посока външни клапани и т.н.,ползвай амортисьор за основа,а не обикновен хидравличен цилиндър.Винаги може да си направиш бутало без дупки и да. разпробиеш и да му завариш штуцери.

    Comment


    • #17
      Първоначално публикувано от 546 Покажи съобщение
      Не казвам че няма да се получи,просто няма да е трайно работещо.Интензивното движение при амортисьора ще доведе до прекомерно бързо износване на гумения уплътнител,според мен ако ще правиш нещо в посока външни клапани и т.н.,ползвай амортисьор за основа,а не обикновен хидравличен цилиндър.Винаги може да си направиш бутало без дупки и да. разпробиеш и да му завариш штуцери.
      Защо гумен уплътнител, като може съвсем спокойно да сложи някое от тефлоновите производни сегменти.
      Не забравяйте, че тука не е необходимо буталото да не пропуска, а напротив!
      На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
      Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

      Comment


      • #18
        Ами като се умислих при плътно бутало си трябват два клапана в посока свиване и евнтуално един в посока разтягане плюс регулируем бай пас.Напълно е възможно гаражна разработка да доближи като функционалност някоя скъпа система.колко ще е трайна е друг въпрос.

        Comment


        • #19
          Първоначално публикувано от mordohy Покажи съобщение
          Защо гумен уплътнител, като може съвсем спокойно да сложи някое от тефлоновите производни сегменти.
          Не забравяйте, че тука не е необходимо буталото да не пропуска, а напротив!
          Ползвал съм част от лентата дето се къса при отваряне от туба селения за заместител на износен пластмасов сегмент на обикновен маслен разглобяем амортисьор на ланча от 80-те години и изкара повече от 10 000км.

          Comment


          • #20
            Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщение
            .......не съм свръхвещ по хидравлика и затва сондирам ситуацията......
            В момента съм на фаза "Направи си сам койловъри", и се боря с евентуалните трудности.......
            Пружините не са проблем като цяло, близо до СТЗГ има заводче, правят ги както ти кефне, и колкото си твърди човек иска.......не е проблем и да се направи регулирането по височина на амортисьора - проблема е че стоковите амортисьори имат твърде голям ход, спортните имат малко по малък, но пак е твърде голям.......а като се сложат по твърди пружини колата се вдига, а това е нежелателно......единствения изход е амортисьор с ход който може да се лавира.......
            В случая искам да ползвам обикновен хидравличен цилиндър вместо амортисьор......щото се си мисля че амортисьора е просто един пневматичен или хидравличен цилиндър........

            Както го виждате на снимката - вход и изход обозначени с Е на схемата - по принцип оттам се подава или отнема течност под налягане и буталото се движи нагоре надолу........свързваме входа и изхода, слагаме един регулируем клапан там който да пропуска повече или по малко течност от едната към другата посока или обратно и мисля че имаме готов амортисьор......или поне аз така си го обяснявам......
            Все пак работата на амортисьора е да тушира рязкото пропадане или скачане на гумата нагоре надолу, а в случая тва даже ще може и да се регулира.......
            Въпроса е дали въпросните и масови хидравлични цилиндри могат да свършат тази работа.......
            Ся знам че ще е много гърч да се монтира тва на кола и накара да работи, но понеже не съм спец по хидравлика, и не знам дали тия хидр цилиндри могат да понесат резки смени на посоката на налягането, затва пускам и тая тема........
            Някой вещ по въпроса......????
            аз не разбирам от хидравлика и затова имам 2 въпроса
            1-амортисьора (познат всъщност като шок абсорбер) каква му е задачата - примерно да превръща едикакъвси вид енергия в едитакъвси вид енергия
            2-е ако е така, какви са приликите и разликите с хидравличен цилиндър.
            точка

            Comment


            • #21
              Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
              1-амортисьора (познат всъщност като шок абсорбер) каква му е задачата - примерно да превръща едикакъвси вид енергия в едитакъвси вид енергия
              2-е ако е така, какви са приликите и разликите с хидравличен цилиндър.
              1 - омекотява един вид пружинирането на пружината, чийто вибрации предизвикани от дупка са много по големи и намалят контакта на гумата с пътя......амортисьора ги тушира......
              2 - принципа на действие е почти същия, само че предназначението им изглежда различно......
              Чесно казано тва ще се кара само на писта, което ще рече не повече от 2-3к на година.......
              Първоначално публикувано от 546 Покажи съобщение
              Интензивното движение при амортисьора ще доведе до прекомерно бързо износване на гумения уплътнител,
              При положение че като разгледах предлаганите хидр цилиндри, повечето им дават макс работно налягане 250 бара, при движение надали ще се стигне до това налягане......и се предполага уж че тва няма да му съкрати живота или претовари.....
              Last edited by ФЕРАРИСТ; d.m.y г., 10:48.
              "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
              F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

              Comment


              • #22
                Най-важната функция на амортисьора е да не позволява на окачването да вибрира.
                Влизайки в дупка, пружината рязко се свива.
                Противодействието е също толкова рязко да се разпъне.
                Резултата е затихващо трептение, с център на колебаенето около точката на нормалното положение в покой.
                Всичко това води д нещо много неприятно.
                В един момент, вследствие от това трептене, колелото в определени моменти е във въздуха. По-скоро в определени моменти се опира в пътя.
                Ако караш след кола с развален амортисьор, това колело визуално сякаш е повдигнато от пътя.
                Всичко това означава липса на сцепление!
                Нормалния амортисьор се сгъва лесно, но трудно се разгъва.
                Така гаси вибрациите.
                По-съвременните са с определено затормозяване и при свиване. Това са двойно действуващите, които може да са в различно съотношение на свиване-разгъване.
                Колкото по-трудно се свива, толкова по-твърд е амортисьора.
                Прекалено твърдия амортисьор е вреден. Тоест не действа.
                На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                Comment


                • #23
                  Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщение
                  1 - омекотява един вид пружинирането на пружината, чийто вибрации предизвикани от дупка са много по големи и намалят контакта на гумата с пътя......амортисьора ги тушира......
                  2 - принципа на действие е почти същия, само че предназначението им изглежда различно......
                  Чесно казано тва ще се кара само на писта, което ще рече не повече от 2-3к на година.......

                  При положение че като разгледах предлаганите хидр цилиндри, повечето им дават макс работно налягане 250 бара, при движение надали ще се стигне до това налягане......и се предполага уж че тва няма да му съкрати живота или претовари.....
                  я ми направи една схема на циркулацията на флуида и ще говорим
                  точка

                  Comment


                  • #24
                    Нищо не мога да направя, щото хидравликата не ми е силна страна, затва съм пуснал и тва питане.....
                    "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                    F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                    Comment


                    • #25
                      Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
                      я ми направи една схема на циркулацията на флуида и ще говорим
                      Каква схема да чертае? Иска да свърже двата щуцера "E" с връзка на която ще променя пропусквателната способност. Така ще получи двойно действащ амартисьор с променлива твърдост.


                      159 1.8 MPI
                      166 2.0 TS (ex)

                      Comment


                      • #26
                        Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                        Каква схема да чертае? Иска да свърже двата щуцера "E" с връзка на която ще променя пропусквателната способност. Така ще получи двойно действащ амартисьор с променлива твърдост.
                        Не е така
                        При рязко свиване(например при преминаване през дори и не голяма изпъкнанлост с висока скрост) ако така наречената връзка се окаже с недостостатъчна пропускателна способност натоварването на щока и бомбето може да е разрушително.Затова мисля на буталото трябва да има клапан който да се отвори при голямото натоварване и да осигури преминаване на маслото. Не знам дали еднаквото действие в двете посоки доколко ще е задоволително,може би в посока свиване е нужно по-малко съпротивление,тоест още някъв клапан ще трябва чрез който да се променя дебита в завосимост от посоката на движение на маслото. Същевременно, ако колелото се окаже във въздуха при свит амортисьор е добре да има клапан който да отваря поне до достигане средно положение с оглед на по бързото отпускане на колелото към земята и намаляване загубата на сцепление . Задачката е интересна и с много неизвестни,но е решима с няколко регулируеми клапана. Въпроса е как да се събере всичко това в амортисьора и да е лесно регулируемо за да се постигнат оптимални резултати за конкретния автомобил и писта.

                        Comment


                        • #27
                          Първоначално публикувано от 546 Покажи съобщение
                          Не е така
                          При рязко свиване(например при преминаване през дори и не голяма изпъкнанлост с висока скрост) ако така наречената връзка се окаже с недостостатъчна пропускателна способност натоварването на щока и бомбето може да е разрушително.Затова мисля на буталото трябва да има клапан който да се отвори при голямото натоварване и да осигури преминаване на маслото. Не знам дали еднаквото действие в двете посоки доколко ще е задоволително,може би в посока свиване е нужно по-малко съпротивление,тоест още някъв клапан ще трябва чрез който да се променя дебита в завосимост от посоката на движение на маслото. Същевременно, ако колелото се окаже във въздуха при свит амортисьор е добре да има клапан който да отваря поне до достигане средно положение с оглед на по бързото отпускане на колелото към земята и намаляване загубата на сцепление . Задачката е интересна и с много неизвестни,но е решима с няколко регулируеми клапана. Въпроса е как да се събере всичко това в амортисьора и да е лесно регулируемо за да се постигнат оптимални резултати за конкретния автомобил и писта.
                          Колега, по същество си набарал линията и си много прав!
                          За това и ти отговарям.
                          Клапана, който да отваря при свит амортисьор до средно положение е инженерна глупост.
                          Казах, че идеалния амортисьор има нула съпротивление при сгъване и голямо при разгъване
                          Усилието при сгъване е само помощ на пружините.
                          нещата са прости!
                          не ги усложнявайте!
                          На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                          Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                          Comment


                          • #28
                            Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                            Каква схема да чертае? Иска да свърже двата щуцера "E" с връзка на която ще променя пропусквателната способност. Така ще получи двойно действащ амартисьор с променлива твърдост.
                            що е нужно да се чертае


                            Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщение
                            Нищо не мога да направя, щото хидравликата не ми е силна страна, затва съм пуснал и тва питане.....
                            какво ще кажеш за следната ситуация. примерно имаш 2 цикъла - събиране и отваряне.
                            да речем че имаш и 2 камери и можеби двоен корпус за шунт
                            да речем че при единия цикъл течността в едната камера се компресира и това я кара да преминава през много и малки отвори в буталото към другата камера с ниско налягане отделяйки топлина.
                            при другия цикъл ако се повтаря ситуацията,но с разменени камери, ако добавим и един шунтиращ клапан който да отваря при по-високо от едиколкоси налягане, така че колата да не заприлича на бмв 1-ва серия с херния , ако добавим и още няколко благинки с които устройството ще действа различно при различна скорост , може ли да го наречем амортисьор
                            да речем че имаме един регулиращ се амортисьор, неговата врътка какво точно променя в устройството. чувал съм че и пропускливостта при двата цикъла била различна
                            сега, друг е въпроса дали амортисьора оказва влияние върху височината на окачването и това негова работа ли е. виждали ли сте автомобил с изпуснали амортисьори който е клекнал заради това
                            точка

                            Comment


                            • #29
                              Изкушавам се и аз да изложа моята гледна точка по въпроса, поставен в тази тема.
                              Все си мисля, че масовите амортисьори оказват съпротивление при разтягане - т.е. когато пружината се опитва да се разтегне и натиска колелото на автомобила надолу. При това положение, в/у буталния прът (стержена) действат сили на опън. Този машинен елемент е много по-устойчив на опът (при това многократно) отколкото на натиск - или така нареченото изкълчване. Още повече, че тази сила на пружината, която действа във всеки един момент в/у буталото е предвидима - има една характеристика на пружината "С", която дава връзката м/у деформация и сила.
                              Обратния случай - натиск на буталния прът - крие много неизвестни. Никой не може да каже с каква скорост ще се движеш, с каква неравност на пътя ще се срещнеш и колко ще бъде натоварен автомобила. Отделно, че за да не се изкриви буталния прът при подобни условия, той трябва да бъде мнооого дебел - представете си хидравличния крик. А устойчивостта на изкълчване на един прът зависи не само от диаметъра, но и от дължината му.
                              И така - мисля, че поопростихме задачката. Оставяме свиването да се поема изцяло от пружината, а импулса на разтягане да се гаси от амортисьора - в случая, нашето модифицирано хидравлично цилиндърче.
                              Та, мисля си, че еднопосочно действащ клапан на единия от щуцерите "А" ще върши достатъчно работа.
                              AR 155 1,7TS 8v, modified - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=29433
                              Здравословно общество е това, в което почтено и с уважение към мнението на другите и към човечността, несъгласните могат да изразят своето несъгласие.

                              Comment


                              • #30
                                Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
                                сега, друг е въпроса дали амортисьора оказва влияние върху височината на окачването и това негова работа ли е. виждали ли сте автомобил с изпуснали амортисьори който е клекнал заради това
                                При монтиране на по - твърди пружини, единственото което може да окаже влияние на височината на колата е хода на амортисьора......затва и правя тия гимнастики, трябва ми амортисьор с по къс ход......
                                По принцип пружината носи колата, аморт обира вибрациите, или поне при Алфа 156 е така,
                                "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                                F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                                Comment

                                Working...
                                X