Известие

Collapse
No announcement yet.

Допълнителен ход на спирачния педал..?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Допълнителен ход на спирачния педал..?

    ...
    Last edited by badmadafaka; d.m.y г., 10:17.

  • #2
    Първоначално публикувано от badmadafaka Покажи съобщение
    Ситуацията е следната: Колата спира перфектно, с нови хубави накладки е но дисковете вече са за смяна. Спирачната течност е сменена и системата е обезвъздушена. Колата има АБС.

    Проблема: Когато натисна педала, спира перфектно обаче дори и на място като се "набера" на педала и след като вече е ударил най-ниската си точка от спирането, се премества още малко надолу но това става плавно... При движение имам усещането, че аха-аха да изпусне педала и да потъне - някак си не усещам стабилна долната му граница... Иначе колата спира идеално, АБС-а го пробвах с екстремен шут на педала и се активира тогава, иначе не (най-вероятно защото колата е с чисто нови гуми).

    Аз се чудя между тези причини, а който има опит да каже дали явлението се дължи на една от тях или има нещо прецакано/тръгнало да се прецаква по спирачната система:
    1) Както казах, накладките са нови и читави обаче дисковете имат ръб - предполагам трябва време докато накладките се покривят/износят по този ръб и почнат да контактуват идеално с диска;
    2) Дали може все пак да е останал въздух в системата след обезвъздушаването;

    Мерси предварително за отговорите.
    От опит мога да ти кажа, че ако си минал 200 км на новите накладки те трябва да са легнали по каналите на диска. Щом си сигурен в обезвъздушаването, остава възможността за пропуск на спирачна течност вътре в помпата - гумичката на някое от буталата (най-често) предното пропуска по малко. В този случай не е задължително да се губи спирачна течност.
    AR 166 2,4 ЖТД Волво 460 1,9 ТД, Волво 460 1,7 I ех, Браво 1,4 12V ех, Ланча Y 1,4 12V ех, Пунто 1,1 6 speed ex, Пежо 106 ех и първата ОРел кадет 1,6 печка - "карабина" - с манивели по вратите и вЪлнен салон

    Comment


    • #3
      А на мене ми се струва, че автоматите на апаратите не действат!
      Може да има и малко въздух!
      Но не е определящо
      На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
      Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

      Comment


      • #4
        Щом ти спира добре, също залагам на накладки - т.е. ще се оправи с карането.
        Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
        Lancia Kappa JTD '98 -

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от badmadafaka
          Колата не е минала 200 км, даже и 100 не е минала... Точно затова и аз самия не изключвам тази опция.
          Това за буталото на помпата ме притеснява също и си мислех точно за него, обаче такива ли са симптомите..? В смисъл няма ли да спира по-зле колата и т.н. ако е помпата..? Защото тя практически спира идеално...
          Тц, няма - моята така я купих преди 35 000 км, беше с чисто нови дискове и накладки, имаше го тоя допълнителен ход, спираше си перфектно и така досега, а 166 си е доооста тежка. А ти не бързай да влизаш във филми, покарай 200-ина км, щом имаш ръб, сега като нагазиш яко педала направо кривиш планката на накладките. Аз лично мисля докато не започна да го усещам при спиране да не се хабя, помпата няма да откаже отведнъж.
          AR 166 2,4 ЖТД Волво 460 1,9 ТД, Волво 460 1,7 I ех, Браво 1,4 12V ех, Ланча Y 1,4 12V ех, Пунто 1,1 6 speed ex, Пежо 106 ех и първата ОРел кадет 1,6 печка - "карабина" - с манивели по вратите и вЪлнен салон

          Comment


          • #6
            Подобен симптом имах на ладата, имаше един регулатор на спирачното усилие на задните колела в зависимост от натоварването на колата - махнах го.Всяка седмица съм допълвал спирачна течност, щото изтичаше в купето от помпата но не спираше по зле.На фиата сменях накладки, спирачни маркучи и промивка на системата в сервиза на алфа и след туй се наложи да я дообезвъздуша.Да не говорим че щях да загубя двете предни колела заради нестегнати болтове.Виж с някой приятел я обезвъздушете хубаво особено задните че са най далече.Аз бих поразгледал, ако преди туй не го е правила има нещо недосвършено.Ма мини още стотина км с повишено внимание па тогава.
            По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
            конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
            Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
            Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от badmadafaka
              Ако беше така мисля, че нямаше да спира, или пък щеше да тегли нанякъде или нещо такова...

              А ако игнорираме случая с ръба на диска и новите накладки, ще се държи ли така ако не е обезвъздушена като хората..? В смисъл струва ли си да направя за всеки случай още едно обезвъздушаване..?
              Ако не е обезвъздушена при спиране ще имаш едно "пружиниране" на педала и той ще ти пропада при спиране. Това се проверява на запален двигател за да елиминираш "надървянето" от сервото - натискаш спирачката, пускаш, пак натискаш (напомпваш един път)- ако се вдигне педала значи има въздух (това без зверското газене до допълнителния ход).
              AR 166 2,4 ЖТД Волво 460 1,9 ТД, Волво 460 1,7 I ех, Браво 1,4 12V ех, Ланча Y 1,4 12V ех, Пунто 1,1 6 speed ex, Пежо 106 ех и първата ОРел кадет 1,6 печка - "карабина" - с манивели по вратите и вЪлнен салон

              Comment


              • #8
                а за каква алфа говорим, че на мен са ми познати няколко вида спирачни системи, на които е монтиран АБС.
                точка

                Comment


                • #9
                  ами сигурно има значение как се разпределя спирачното усилие - всяко колело поотделно или преден-заден мост
                  точка

                  Comment


                  • #10
                    Не те съветвам преди на направиш 300-500км (ама не 500км от тук до морето, ами баш си градско тръгни-спри) с новите накладки да правиш експерименти с екстремно спиране итн...Ще ги изпечеш накрая и после ходи чакай да се напаснат по-ръбовете на диска хахахах

                    Според мен накладките ти още не са се "напаснали" и не дават всичко от себе си така да се каже...
                    Last edited by digitalundgrd; d.m.y г., 12:52.
                    Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..

                    FIAT Coupe 16VT
                    Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD

                    Comment


                    • #11
                      ...
                      Last edited by didod; d.m.y г., 13:16. Основание: грешка
                      Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
                      Lancia Kappa JTD '98 -

                      Comment


                      • #12
                        Ако не си отварял системата накладките не са се напаснали по диска но не ги претоварвай както са писали колегите защото ще се опекат и после феродото не става за нищо. Пишеш обаче че си обезвъздушавал системата което ме навежда на мисълта че има още въздух. Хубаво обезвъздушаване като започнеш от щуцерите на помпата минеш през най - близкото колело и завършиш на най - отдалеченото. Скоро го правих това и дори я оставих на самотек да излезе въздуха в реда който написах като използвах една прозрачна шлауфка и като спре да бълбука си готов.

                        Ако бъркам да ме поправи някой. Хубаво е било да се обере този ръб щом слагаш старите дискове дали на струг дали внимателно с флекса.

                        Аз не бих рискувал да я покарам дори 5 км с потъващ педал на спирачката.

                        Поздрави
                        алфа ромео 166 2.0 ТС 1998 г.
                        алфа ромео 166 2.0 ТС 2003 г.

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от badmadafaka
                          Ами като работи мотора и припомпам няколко пъти педала ня място до долу но без да натискам зверски за допълнителния ход, педала се втвърдява, в смисъл всяко следващо припомпване е по-трудно от предишното... Май ще се окаже, че и въздух си има...
                          А какво значение има точно каква е системата и АБС-а, защото не мисля, че това явление е нормално..? Или бъркам..?

                          Аз залагам на това, което предполага колегата Kiko, за вътрешното пропускане на течност заради кофти гумичка. Ако имаше въздух в системата, нямаше да усещаш този изразен праг а педалът щеше да е мек или да усещаш как плавно преминава от мек към по-твърд.
                          Не е добра идея да скачаш с двата крака на педала преди да са се напаснали накладките. Можеш да потрошиш феродото, дори може и диск да спукаш.


                          159 1.8 MPI
                          166 2.0 TS (ex)

                          Comment


                          • #14
                            интересен начин на обезвъздушаване. пробвал съм го, не става. ще се утрепете някъде.
                            точка

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
                              интересен начин на обезвъздушаване. пробвал съм го, не става. ще се утрепете някъде.
                              зависи на какво си го пробвал - на повечето изправни спирачни системи става и след това при "контролно" помпане не излиза никакъв въздух. Аз отвивам всички щуцери едновременно и само доливам - така сменям и течността при всяка смяна на накладки щот колата така и така заема място на подемника на майсторЧето ми
                              AR 166 2,4 ЖТД Волво 460 1,9 ТД, Волво 460 1,7 I ех, Браво 1,4 12V ех, Ланча Y 1,4 12V ех, Пунто 1,1 6 speed ex, Пежо 106 ех и първата ОРел кадет 1,6 печка - "карабина" - с манивели по вратите и вЪлнен салон

                              Comment

                              Working...
                              X