Известие

Collapse
No announcement yet.

Как трябва да гасне един дизелов двигател..?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Как трябва да гасне един дизелов двигател..?

    ...
    Last edited by badmadafaka; d.m.y г., 10:16.

  • #2
    Първоначално публикувано от badmadafaka Покажи съобщение
    Преди време разглеждах дизелови алфи за мой човек и ми направи неприятно впечатление, че повечето гаснеха по особено дразнещ начин - като врътнеш ключа и цялата кола за 3 секунди се разтриса все едно, че ще се разглоби...
    Каква е причината за това и нормално ли е..? Нещо тампони, демпфери ли какво причинява това явление..?
    е, малко се разтриса, ама чак много??? Ако нещо от тампоните не е наред трябва да тресе и на празен ход, Колкото до демпфера, аз не го усещах, но не беше разбит и до разпадане. Той се усеща по на съединителя
    Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
    156 1.8TS 16V (01.2001)
    147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
    0879369082

    Comment


    • #3
      Обикновено при разбити/скъсани тампони на мотора прави така. Моята като я взех имаше същите симптоми След смяна на 2 тампона + щангата към ботуша, всичко си дойде на мястото.
      166 2,4JTD 20V Sportronic Edizione collezionisti
      ex 156 2,4JTD; ex 146ti; ex 145 1,6 boxer

      Comment


      • #4
        По новите за това имат клапа за меко гасене
        156 2.4JTD 136+ PS

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от Jivko7777 Покажи съобщение
          По новите за това имат клапа за меко гасене
          Тази клапа има още една функция - като избие турбото и почне да хвърля масло във въздуховода, като изключиш от контакт да спре двигателя. Иначе става страшно
          Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
          156 1.8TS 16V (01.2001)
          147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
          0879369082

          Comment


          • #6
            Бившата (вече) тдс-ка (е39) така разтрисаше могъщо като изгасиш, но беше за <1 сек и на мен ми харесваше - един вид индикатор за якия пауър на 6-ка
            '05 166 V6
            '98 156 2.0 TS ex ...

            Comment


            • #7
              Клапата се намира на пътя на въздуха преди да влезе в двигателя. Управлява се от ел.моторче и ЕКУ-то. Ако има някакъв проблем в работата се регистрира грешка.
              Прикачвам и една примерна схема. Клапата се намира в тръбата 7.
              Не знам в кои двигатели на алфите го има тоя детайл, но ме съмнява, че причината за разтрисането да е от клапата.
              Attached Files
              AR 145 , 1.6 , 76 kw- ex; GT 1.9 JTD 110 KW
              Posted by Bat Vas:Алфиста трябва да има минимум две коли, ако не иска да ходи с градски транспорт от време на време.
              sigpic

              Comment


              • #8
                При мен клапата е на входа на смукателния колектор (на мястото на дроселовата клапа при бензинките) и се управлява от ел. магнит - отворена, затворена
                Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
                156 1.8TS 16V (01.2001)
                147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
                0879369082

                Comment


                • #9
                  Дизелите имат такава клапа заедно с вакумчето/прозрачно силиконова обвивка с буталце/.Точно като дроселова клапа е.Можеш да направиш справка къде се намира.Имат го от 140 к.с. нагоре.И да,тя ако не работи коректно автомобила се тресе при изгасване.
                  Last edited by Linkestis; d.m.y г., 18:07.
                  sigpicnicola 59 каза:....трее да помислиш по въпроса за засилването,понеже в момента можеш да спреш,и хеопсовата пирамида,ма не си в състояние да засилиш и кучешка колиба.

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от badmadafaka
                    Каква е тая клапа, къде се намира по принцип и какво значи "по-новите" (в смисъл от кои мотори нататък се слага)..? Ако мотора има такава клапа, тя може ли да се прецака и заради това да гасне "разбиващо"..?
                    Като дроселова клапа при бензините на входа на всмукателния колектор
                    156 2.4JTD 136+ PS

                    Comment


                    • #11
                      Ако само запецва и седи леко отворена няма да даде грешка.
                      Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                      Comment


                      • #12
                        Никаква грешка няма да даде, при каквито и да е положения, стига ел.клапана, който управлява вакуума към нея (самата клапа нито е с ел.мотор, нито е с ел.магнит) да е изправен. Демек ЕКУ-то да не го регистрира като прекъсната верига или отворена такава.
                        Ако управляващия клапан работи, то всичко след това е без значение дали работи или не. Без значение дали клапата ще се затвори на 100% или няма да мръдне и 1мм от мястото си

                        Относно въпроса, щом се пита такова нещо, то значи потребителя си няма идея от дизелов двигател. Ако е карал цял живот само бензинови двигатели, то и напълно изправен жтд двигател, било то и с клапан за по-меко гаснене, пак може да го счита за проблем и да пита в този случай.
                        А ако пък е жтд без такъв клапан, направо не би си го купил от страх.

                        За това между разтрисане и разтрисане има огромна разлика за различните хора.
                        Last edited by BO; d.m.y г., 16:51.
                        A20DTH ЖТД ама не баш
                        1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                        Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                        Comment


                        • #13
                          Зависи какво му е. Най-често се затлачва и едно почистване се оправя.
                          Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
                            Никаква грешка няма да даде, при каквито и да е положения, стига ел.клапана, който управлява вакуума към нея (самата клапа нито е с ел.мотор, нито е с ел.магнит) да е изправен. Демек ЕКУ-то да не го регистрира като прекъсната верига или отворена такава.
                            Ако управляващия клапан работи, то всичко след това е без значение дали работи или не. Без значение дали клапата ще се затвори на 100% или няма да мръдне и 1мм от мястото си

                            Относно въпроса, щом се пита такова нещо, то значи потребителя си няма идея от дизелов двигател. Ако е карал цял живот само бензинови двигатели, то и напълно изправен жтд двигател, било то и с клапан за по-меко гаснене, пак може да го счита за проблем и да пита в този случай.
                            А ако пък е жтд без такъв клапан, направо не би си го купил от страх.

                            За това между разтрисане и разтрисане има огромна разлика за различните хора.

                            На двигателите, които използвам има такива клапи, обаче не се управляват с вакуум, а само с ел.клапан.
                            На 100 % ако има някакъв проблем с управлението - грешка се отчита. Случвало ми се е клапи да остават или отворени, или затворени.
                            Така че, явно при различните двигатели се използват различни типове управление.
                            AR 145 , 1.6 , 76 kw- ex; GT 1.9 JTD 110 KW
                            Posted by Bat Vas:Алфиста трябва да има минимум две коли, ако не иска да ходи с градски транспорт от време на време.
                            sigpic

                            Comment


                            • #15
                              Аз що все си мислех, че това (клапата) не е за гасенето. Или поне не е основната функция.
                              Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
                              Lancia Kappa JTD '98 -

                              Comment

                              Working...
                              X