Известие

Collapse
No announcement yet.

ШИМ за 4х4

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • ШИМ за 4х4

    Колеги, трябва ми малко помощ.!
    Трябва ми схема за широчинно-импулсен модулатор.
    Трябва ми за ел. магнита за 4х4 на катъра.
    Компа се наака, както и АБС-а, а те са свързани и става много сложно. За сега съм решил временно проблема с едно яко съпротивление, достойно за "Селски тунинг", но губя около 200-250 вата мощност в топлина. Ако го ръгна в линията за отопление на джама ще е супер, ама...
    Спрял съм се на полеви транзистор IRFP250, полеви с приличен ток, управляван от ТL 494.
    Проблема ми е, че схемата, която открих е с доста външни елементи.
    Някой ако има идея за нещо по-просто, включително и някой кит за ученици- да свирка.
    Всъщност проблема с 4х4 си е доста сериозен, но няма нищо по въпроса.
    Бобо е писал някога по него, но препратката е ялова!
    Last edited by Boby; d.m.y г., 19:08. Основание: По желание на mordohy
    На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
    Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

  • #2
    Първоначално публикувано от mordohy Покажи съобщение
    Колеги, трябва ми малко помощ.!
    Трябва ми схема за широчинно-импулсен модулатор.
    Трябва ми за ел. магнита за 4х4 на катъра.
    Компа се наака, както и АБС-а, а те са свързани и става много сложно. За сега съм решил временно проблема с едно яко съпротивление, достойно за "Селски тунинг", но губя около 200-250 вата мощност в топлина. Ако го ръгна в линията за отопление на джама ще е супер, ама...
    Спрял съм се на полеви транзистор IRFP250, полеви с приличен ток, управляван от ТL 494.
    Проблема ми е, че схемата, която открих е с доста външни елементи.
    Някой ако има идея за нещо по-просто, включително и някой кит за ученици- да свирка.
    Всъщност проблема с 4х4 си е доста сериозен, но няма нищо по въпроса.
    Бобо е писал някога по него, но препратката е ялова!
    Препоръчвам ти да ползваш таймер 555 за целта. По-просто от това - здраве. Ето и схема.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • #3
      Колега, схемата е супер и ако няма нещо друго, ще я тръсна на сина да я прави!
      Вече нямам нерви и най-важното очи за тая работа.
      Ако някой има друга идея да свирка!
      На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
      Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

      Comment


      • #4
        ТL 494 си е специализирана схема за ШИМ. Предназначена е за доста по прецизни приложения. Вероятно е и по-скъпа.
        На теб ти трябва един регулатор на среден ток (или мощност). Нещо което се постига с един прост мултивибратор на който му се променя коефициента на запълване. Това, което е реализирано с 555, който струва стотинки и същевременно е много стабилна схема със широки граници на захранващото напрежение, добра температурна стабилност..... Действай с него и няма да сбъркаш.

        Успех!


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • #5
          Изобщо не ти трябва ШИМ. Схемата на 555 за 1кHz честота с коефициент на запълване 50%. Това ти трябва
          http://home.cogeco.ca/~rpaisley4/LM555.html#2
          Само внимавай как ще направиш управлението, че е яка бобина
          Оригиналното от компа е f=1kHz 50% запълване и тук нямаш някаква променлива за да ползваш ШИМ. Тук имаш само включено/изключено
          Транзисторът на Колев IRL1004 е точно за тази цел
          Last edited by NightRider; d.m.y г., 08:45. Основание: Уточнение
          Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
          156 1.8TS 16V (01.2001)
          147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
          0879369082

          Comment


          • #6
            алоууу стария
            кажи колко мощен е товара, каква ще е честотата и какъв ще е коефициента на запълване. освен това, избрал си N канален мосфет. убеден ли си че ще ти свърши работа, че той се слага долу на минуса.
            иначе в общия случай 555 ще ти свърши идеална работа, а ако искаш да не слагаш радиатор на транзистора - виж IRL1004
            точка

            Comment


            • #7
              Това е просто един ел. магнит.
              Няма нищо особено.
              Има около 100 навивки як тел, около 1.35 или 1.5 мм.
              Съпротивлението и е 0.6 ома и за това още от началото си мислех, че ще е нещо променливо, а не прав ток, както се опита да ме убеди един колега!
              На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
              Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от mordohy Покажи съобщение
                Това е просто един ел. магнит.
                Няма нищо особено.
                Има около 100 навивки як тел, около 1.35 или 1.5 мм.
                Съпротивлението и е 0.6 ома и за това още от началото си мислех, че ще е нещо променливо, а не прав ток, както се опита да ме убеди един колега!
                Добре, че ни си дал 12V постоянен, та да се подпалиш
                Ето ти схемата, дясната
                Attached Files
                Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
                156 1.8TS 16V (01.2001)
                147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
                0879369082

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от NightRider Покажи съобщение
                  Добре, че ни си дал 12V постоянен, та да се подпалиш
                  Ето ти схемата, дясната
                  Не е ясно, дали коефициент на запълване 0,5 няма да му дойде множко. По-добре да започне пробите с по-ниски стойности.


                  159 1.8 MPI
                  166 2.0 TS (ex)

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                    Не е ясно, дали коефициент на запълване 0,5 няма да му дойде множко. По-добре да започне пробите с по-ниски стойности.
                    Друже, вервай ми. Гледал съм го с осцилоскоп навремето
                    Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
                    156 1.8TS 16V (01.2001)
                    147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
                    0879369082

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от NightRider Покажи съобщение
                      Добре, че ни си дал 12V постоянен, та да се подпалиш
                      Ето ти схемата, дясната
                      Давал съм му и все още го карам на прав ток, ама през едно съпротивленийце 1.2 ома.
                      Разбира се не постоянно, а само при нужда.
                      След около 10-15 минути, съпротивлението загрява до около 50-70 градуса.
                      Темата е интересна и не е ровена май никога. Поне аз не намерих нищо по въпроса, освен един ялов линк на Бобо.
                      Схеми има доста, но все на кабелите и нито ред за токовете, които текат по тях.
                      На мене ми беше странно, от електронния блок да излизат два кабела за минуса( управлението е по минус. плюса е постоянен), от два транзистора. Едва ли са в паралел. По скоро е двутактно стъпало.
                      От бушони, кабели и бобина на ел. магнита съдя, че тока трябва да е около 10 А, но не повече. Това означава коефициент на запълване 50% и по-ниско.
                      Благодаря за отговорите.
                      Очаквам да я разчоплим темата из основи.
                      На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                      Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от mordohy Покажи съобщение
                        Давал съм му и все още го карам на прав ток, ама през едно съпротивленийце 1.2 ома.
                        Разбира се не постоянно, а само при нужда.
                        След около 10-15 минути, съпротивлението загрява до около 50-70 градуса.
                        Темата е интересна и не е ровена май никога. Поне аз не намерих нищо по въпроса, освен един ялов линк на Бобо.
                        Схеми има доста, но все на кабелите и нито ред за токовете, които текат по тях.
                        На мене ми беше странно, от електронния блок да излизат два кабела за минуса( управлението е по минус. плюса е постоянен), от два транзистора. Едва ли са в паралел. По скоро е двутактно стъпало.
                        От бушони, кабели и бобина на ел. магнита съдя, че тока трябва да е около 10 А, но не повече. Това означава коефициент на запълване 50% и по-ниско.
                        Благодаря за отговорите.
                        Очаквам да я разчоплим темата из основи.
                        Pri skorostniq лост имаш един кафяв куплунг май беше. стъпалото е мостово - 4 транзистора, така, че ще ти трябва нещо повече от таймер.
                        Ако не беше сложил 1.2 ома щеше да си навремето като рали - с пушеци и тръгнала да гори инсталация, че някой и бушона бе усилил или май нямаше такъв. Но имай предвид, че компа изключва 4х4 при спирачки над 60км/час за да не се разбие скоростната кутия
                        Last edited by NightRider; d.m.y г., 11:15. Основание: допълнение
                        Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
                        156 1.8TS 16V (01.2001)
                        147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
                        0879369082

                        Comment


                        • #13
                          Оригинално си има бушон 30 А.
                          Явно е толкова голям, за да не кляка прекомерно напрежението.
                          12 В няма как да му дам, защото ако беше за нещо такова, то щяха да шибнат едно яко реле и готово.Обаче КПД-то на такава схема е много малко.
                          При калпавия генератор на 33-ките, това си е голям проблем.
                          На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                          Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от mordohy Покажи съобщение
                            Оригинално си има бушон 30 А.
                            Явно е толкова голям, за да не кляка прекомерно напрежението.
                            12 В няма как да му дам, защото ако беше за нещо такова, то щяха да шибнат едно яко реле и готово.Обаче КПД-то на такава схема е много малко.
                            При калпавия генератор на 33-ките, това си е голям проблем.
                            Да, ама на Рали, или той самият, беше заобиколен бушона. А на перманентките генераторът беше по-мощен. Имам един вискозен съединител
                            Last edited by NightRider; d.m.y г., 17:01. Основание: допълнение
                            Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
                            156 1.8TS 16V (01.2001)
                            147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
                            0879369082

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от NightRider Покажи съобщение
                              Да, ама на Рали, или той самият, беше заобиколен бушона. А на перманентките генераторът беше по-мощен. Имам един вискозен съединител
                              Такъв съединител отдавна си търся!
                              Ако го имах изобщо нямаше да я има тая тема
                              На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                              Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                              Comment

                              Working...
                              X