Известие

Collapse
No announcement yet.

Разхлабена клема на акумулатора...

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Разхлабена клема на акумулатора...

    ...
    Last edited by badmadafaka; d.m.y г., 10:12.

  • #2
    Сега като стягаш болта, двата края на клемата се допират и не можеш да стегнеш повече? Можеш да "изрешеж" или "изстържеш" клемата във вътрешната там, където се допира. Така ще може да се стяга още малко. Друг вариант е да подложиш тънка ламаринка между клемата и полюса, но не е стабилен контакта тогава.
    166 JTD '02 ; 155 1.9TD BASE MY.95 ; 146 1.6TS Junior '98 - бракувана, продава се на части ; 155 1.8TS SILVERSTONE '94 -продадена

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от badmadafaka Покажи съобщение
      Клемата на акумулатора (минусовата) явно от много сваляне и стягане и чистене с шкурка на окиса отвътре, се е деформирала и сега дори в крайно затегнато положение седи хлабава и може да се извади с ръка.

      Клемата е оловна и всякакви кривенета и огъвания могат да завършат зле, а пък кабела така е захванат за нея, че рязането му и слагането на обикновена клема ще е голям филм...

      Така, че моля давайте идея с какво мога да уплътня пространството между клемата и полюса на батерията или пък как да я оправя да се затяга.
      Свали болта, който служи за затягане. След това с нещо остро (примирно кухненски нож) разтвори процепа на клемата за да можеш да бръкнеш в него с тънка пила или шкурка. Целта е да отнемеш по малко материал от двете челни повърхности, които се срещат в процепа. След това слагаш отново болта и би трябвало да се стяга нормално.


      159 1.8 MPI
      166 2.0 TS (ex)

      Comment


      • #4
        Махаш стягащото болтче и минаваш прореза с лист от ножовка и си готов.
        Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от badmadafaka
          Сещам се сами за двата варианта. Тоя с подлагане на ламаринка не ме кефи точно защото се прецаква контакта а другия е практически невъзможен, защото там където е болта и без това е пълна смешка (всяка страна може би е по 1.5-2мм и клемата, както казах е оловна...
          Ако наистина е толкова тънка и не подлежи на ремонт, продават нови клеми, които са разглобяеми спрямо кабела (скрепват се с 2 болта и профилна планка към него) Обикновено са от бронз и вършат добра работа.

          Ето такива:

          Last edited by ecotronic; d.m.y г., 15:59.


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от badmadafaka
            ...(всяка страна може би е по 1.5-2мм и клемата, както казах е оловна...
            Май ти остава само смяна на клемата. Той екотроник го е написал вече.
            166 JTD '02 ; 155 1.9TD BASE MY.95 ; 146 1.6TS Junior '98 - бракувана, продава се на части ; 155 1.8TS SILVERSTONE '94 -продадена

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от badmadafaka Покажи съобщение
              Клемата на акумулатора (минусовата) явно от много сваляне и стягане и чистене с шкурка на окиса отвътре, се е деформирала и сега дори в крайно затегнато положение седи хлабава и може да се извади с ръка.

              Клемата е оловна и всякакви кривенета и огъвания могат да завършат зле, а пък кабела така е захванат за нея, че рязането му и слагането на обикновена клема ще е голям филм...

              Така, че моля давайте идея с какво мога да уплътня пространството между клемата и полюса на батерията или пък как да я оправя да се затяга.

              вземи нова клема и не се занимавай с глупости
              Volvo S80 2.0 T5 180hp
              Saab 9-5 2.3 Hot Aero 250Hp Turbo
              Alfa 147 1.9JTD 16V Turbo- Powered by DAGi and SprintAuto

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от badmadafaka
                Оправих се от втория път. Мерси на всички, които дадоха идеи. В повечето случаи е ясно, че най-доброто решение е нова клема, но когато кабела е дебел колкото палеcа ти, не е сигурно, че новата клема е най-културния начин...

                Някой виждал ли е в БеГе да се продава нещо подобно:
                http://shop.alfisti.net/Tuning-Styli...Off::5402.html
                http://www.tech-co.bg/produkti/klemi-za-akumulator
                това върши ли работа
                Fiat Punto 1.4GT 1996
                Hyundai Tucson 2.0 2007
                Renault Clio 1.5 2019

                Comment


                • #9
                  Върши, но само за по-примитивни системи. Няма допълнителното поле за свързване на допълнителни кабели към клемата.
                  Иначе са много гъзарски/
                  На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                  Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от badmadafaka
                    Така и така си говорим за клеми, да питам и нещо друго, понеже познанията ми в тази област са силно повърхостни...

                    Чел съм някъде, че ако се закачат допълнителни сериозни консуматори (например усилвател), е добре да се пусне допълнителен кабел за маса (от минусовата клема до купето, но евентуално някъде на различно място от там, където е хванат основния кабел за масата)... Има ли нещо вярно в това и изобщо ще има ли някакви положителни или отрицателни ефекти ако се пусне допълнителен кабел за маса от полюса на акумулатора до точка в купето, различна от тази на основната маса..?
                    Колкото по-дебели проводници отиват до даден консуматор, толкова по-добре. Стига разбира се да не са излишно дебели и респективно това да си е разхищение. Това на теория.

                    В конкретния случай при автомобилите (тези, които са с общ минус на корпус), обикновено за някои консуматори се налага тегленето на отделен кабел от положителния извод на акумулатора. Примерно мощни крайни стъпала. Това произтича от съображението, че сечението на минусовия проводник (шасито) е винаги по-голямо в сравнение с положителния проводник. Пример за такова нещо е най-мощният консуматор - стартера. До него отива дебел проводник дирeктно от акумулатора. А минус си получава от масата на двигателя.

                    PS: От друга страна купето, понеже е от желязо, което има по-лоша електропроводимост в сравнение с медта, ако има консуматор, който не допуска никакви загуби (тези в желязото), то до него следва да се изтегли и отделен минусов проводник.
                    Last edited by ecotronic; d.m.y г., 20:56.


                    159 1.8 MPI
                    166 2.0 TS (ex)

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от badmadafaka
                      Много хубаво и ясно обяснение.
                      Всичко това ми е ясно, но не отговаря на въпроса ми.
                      Повечето коли имат един дебел кабел от минуса на батерията до някаква точка по желязото. Въпроса беше дали има (положителен или отрицателен) ефект добавянето на още един кабел от минуса на батерията до друга точка в желязото... Не говоря за конкретен консуматор.
                      Ще степенувам по ефективност пускането на допълнителни проводници до даден консуматор:

                      1 - Пускане на отделен меден проводник от + на акумулатора до консуматора.

                      2 - Пускане на отделен меден проводник от - на акумулатора до консуматора.

                      Накратко:

                      - най-често няма ефект от 2, ако не е изпълнено 1.
                      - по-често се налага 1 и това е достатъчно.
                      - много рядко се налага изпълнението на 1 и 2.

                      Конкренто на въпроса ти:

                      Да, пускането на допълнителен минусов проводник подобрява нещата, но за определени консуматори (повечето) - незабележимо и поради това няма смисъл.

                      PS: В една ситуация трябва да се изпълни 2 без да е необходимо изпълнението на 1.
                      Това е в случая когато се ползва минусова клема, за която ти питаше дали се намира у нас (така наречената ключ-маса). Тогава, когато се прави защитно изключване на минусовия проводник, но някой от консуматорите трябва да има захранване (примерно алармена инсталация), то тогава до този консуматор трябва да се изтегли отделен проводник от отрицателната клема на акумулатора.
                      Last edited by ecotronic; d.m.y г., 22:57.


                      159 1.8 MPI
                      166 2.0 TS (ex)

                      Comment


                      • #12
                        Виждам ,че си оправил проблема ,но има още един начин.Разтопява се олово,на клемата на акумулатора се поставая цилиндрична формичка и оловото се излива в нея.Така клемата става дебела колкото ти е необходимо.
                        Не всички, които се скитат, са изгубени.

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от badmadafaka
                          Оправих се от втория път (след една строшена клема). Мерси на всички, които дадоха идеи. В повечето случаи е ясно, че най-доброто решение е нова клема, но когато кабела е дебел колкото палеца ти, не е сигурно, че новата клема е най-културния начин...

                          Някой виждал ли е в БеГе да се продава нещо подобно:
                          http://shop.alfisti.net/Tuning-Styli...Off::5402.html

                          оригиналната клема на пунтото е такава , ела да ти подаря една
                          Volvo S80 2.0 T5 180hp
                          Saab 9-5 2.3 Hot Aero 250Hp Turbo
                          Alfa 147 1.9JTD 16V Turbo- Powered by DAGi and SprintAuto

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от badmadafaka
                            Много хубаво и ясно обяснение.
                            Всичко това ми е ясно, но не отговаря на въпроса ми.
                            Повечето коли имат един дебел кабел от минуса на батерията до някаква точка по желязото. Въпроса беше дали има (положителен или отрицателен) ефект добавянето на още един кабел от минуса на батерията до друга точка в желязото... Не говоря за конкретен консуматор.
                            да, това е свързване тип звезда. минус на консуматорите се свързва в една обща точка . по този начин никой консуматор не променя потенциала на другия и се избягват смущения.
                            точка

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от badmadafaka
                              Това означава ли, че ако си пусна профилактично едно допълнително кабелче от минуса на акумулатора (примерно 4 квадрата) до друго място по каросерията (да кажем калника) може да има всъщност негативен ефект..?

                              Оригинално има един-единствен кабел който свързва минуса на батерията с един болт навит в каросерията.
                              този болт оригинално в действителност се явява средната точка на звездата.
                              понеже става дума за усилвател, ако ще правиш такова нещо, корпуса му трябва да е изолиран от каросерията и с кабел да се върже към минуса на батерията, като в зависимост от строежа му , може да се вържат "-" на всички говорители в звездата - тоест клемата на акумулатора. следва и източника и той да се върже по същия начин.
                              това се прави с цел избягване на смущения, брумове и т.н.т. така че по-добре не се занимавай
                              точка

                              Comment

                              Working...
                              X