Известие

Collapse
No announcement yet.

внимавайте! антифриз "приста" продаван и като "петрол""

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Ако не са зимата и студа, които да водят водата до вледеняване, антифриза дори нямаше да е позната съставка за охладителните системи. Водата си охлажда най-добре.
    Две черни перли...

    Alfa Romeo 156 1.6 Twin Spark '99 | Renault 19 1.4 Energy '93

    Comment


    • #17
      а какво става, когато водата заври, ако е чиста вода без антифриз
      Ако парите ти стигат, значи нямаш въображение.
      AR 156, 1.6 TSpark 2000г на метан - R.I.P.

      Comment


      • #18
        Първоначално публикувано от mim Покажи съобщение
        а какво става, когато водата заври, ако е чиста вода без антифриз
        В охладителната система течността е под налягане. А това означава, че водата няма да заври при температурата при която си варим чай а при по-висока. В случая - над 110 гр


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • #19
          Първоначално публикувано от mim Покажи съобщение
          а какво става, когато водата заври, ако е чиста вода без антифриз
          значи че вече двигателя е прегрял или системата е разхерметизирана.
          точка

          Comment


          • #20
            Първоначално публикувано от badmadafaka
            Мисля, че се получава леко объркване с "прегряване на мотора" и "завиране на течността" - според мен на антифриза пише, че повишава температурата на завиране на течността, а не, че пази мотора от прегряване...
            Един вид може охладителната течност при 160 градуса да не е завряла все още, което много малко те брига, понеже още на 130-40 двигателя ти е издухал гарнитурата и е покривил главата... Примерно...

            Това, което аз питах (относно уреда за мерене) беше как да определим оптимална концентрация, така че наистина да "важи" до -40 но да не е прекалено висока концентрацията за да е по-добро охлаждането (един вид да не е излишно висока концентрацията на антифриза защото ако си го направя за минус 200 и при 10 градуса прегрее двигателя заради висока концентрация на алкохола, е някак тъпо)...
            Иначе отговор от типа на "има си уред" е типичен за този форум...
            Ами ако имаш вяра на производителя на антифриза относно това което е написал за концентрациите и за температурите. Ако вярваш и на метеоролозите относно възможно най-ниските очаквани температури, си правиш концентрация такава, че колкото по високо е съдържанието на вода - толкова по-добре.


            159 1.8 MPI
            166 2.0 TS (ex)

            Comment


            • #21
              ми най-точно се мери с рефрактометър, а каква да е концентрацията определяш според климата. другото е че концентрата има по-висока точка на замръзване от оптимално разредения.
              точка

              Comment


              • #22
                аз изкам да попитам става ли лятото да източа антифриза и да си налея дестилирана вода и да карам така тъй като охлажда по добре .. дали ще причиня корозия по главата термостати водни помпи и т.н.
                alfa romeo 145 QV 15.38 (400m)
                Fiat punto GT in progress ~200hp

                Comment


                • #23
                  Първоначално публикувано от tqnbtb Покажи съобщение
                  аз съм с червена приста лонг лаиф и пише че "пази" мотора от прегряване а ся де как да си го обясня това
                  Антифриза има ред важни характеристики и една от тях е ниската склонност към пенообразуване, обем на пяната, разпадане на пяната и т.н. Антипенните присадки са за това. Ако не отговаря на стандарта резултата е въздушна възглавница в мотора и оттам прегряване. Хубавия антифриз го сипваш примерно от едно кубче 1000л в кофа и се образува пяна, която изчезва докато преброиш до 6.
                  sigpic
                  156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
                  "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

                  Comment


                  • #24
                    бе карай си с антифриза, не се занимавай с такива глупости.
                    точка

                    Comment


                    • #25
                      Аз например се сещам за следния прост метод:

                      1 - Разполагаш с антифриз-концентрат
                      2 - Правиш разтвор с вода с някакво малко съдържание на концентрат (примирно 1:20)
                      3 - Слагаш разтвора във фризара и се опитваш да измериш температурата при която замръзва.
                      4 - Провеждаш втори такъв експеримент но с по-висока концентрация на антифриза (примерно 1:10)
                      5 - По така получените 2 стойности можеш доста добре да определиш съотношението за желаната температура.


                      159 1.8 MPI
                      166 2.0 TS (ex)

                      Comment


                      • #26
                        Първоначално публикувано от code Покажи съобщение
                        Антифриза има ред важни характеристики и една от тях е ниската склонност към пенообразуване, обем на пяната, разпадане на пяната и т.н. Антипенните присадки са за това. Ако не отговаря на стандарта резултата е въздушна възглавница в мотора и оттам прегряване. Хубавия антифриз го сипваш примерно от едно кубче 1000л в кофа и се образува пяна, която изчезва докато преброиш до 6.
                        ясно мерси за инфото
                        alfa romeo 145 QV 15.38 (400m)
                        Fiat punto GT in progress ~200hp

                        Comment


                        • #27
                          Абе има едни уредчета за мерене на антифриз и електролит....5 кинта са.......там всичко си показва.
                          EXАlfa Romeo 156 1.8ТС 98г.+ кожа МОМО и капли тип ГTA
                          Suzuki GSXF600 99г.
                          Bravo 1.9 8V Multijet

                          Comment


                          • #28
                            Първоначално публикувано от sp_romeo1 Покажи съобщение
                            Абе има едни уредчета за мерене на антифриз и електролит....5 кинта са.......там всичко си показва.
                            2.90 в Кауфланд
                            Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
                            156 1.8TS 16V (01.2001)
                            147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
                            0879369082

                            Comment


                            • #29
                              Абе и аз съм с такъв на ВЕРИЛА обаче на -70 концентрат само. Като го замерих с ареометъра показа - 68. Доволен съм. При готовият за употреба го има тоя филм.

                              Поздрави
                              алфа ромео 166 2.0 ТС 1998 г.
                              алфа ромео 166 2.0 ТС 2003 г.

                              Comment


                              • #30
                                Преди ~ 2год. смених радиатора и тогава сложих концентрат само, от тогава съм долял около половин литър и то пак концентрат. От любопитство го гледахме с един уред, не знам как се казва, слагаш една капка и гледаш вътре в него, показа ми -65, то и скалата беше до толкова. Дали е вярно или не...

                                Предпочитам да не си правя ескперименти и радиатора най-малко ми е скъп и мисля, че е добре да се кара само с антифриз.
                                sigpic
                                ex Аlfa Romeo 156 2.0 16V TWIN SPARK mod '99 замина...
                                0889 636 093

                                Comment

                                Working...
                                X