Известие

Collapse
No announcement yet.

Въпрос относно болтове за джанти - Alfa 156

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Въпрос относно болтове за джанти - Alfa 156

    Колеги преди няколко дни зададох същият въпрос в друга тема но не получих отговор, може би така ще е по-добре да се зададе въпроса в отделна тема.

    И така, до пролетта мисля да купя комплект оригинални лети джанти тел. шайба 15" за Алфата (156 1.9 JTD). И в момента съм с такива джанти, но искам още един комплект. Говорил съм с колеги от форума които предлагат точно такива джанти, но не съм взел окончателно решение.

    Въпросът: Текущите ми джанти са 6J. Ако купя такива които са 6.5J (от 2.4 JTD или 2.0 TS например), ще се наложи ли да сменям болтове? Не съм много запознат, не съм сменял досега джанти и затова питам с риск да се изложа с този елементарен въпрос.

  • #2
    Като купиш новите джанти, мушкаш болта и мериш колко се показва отзад. Ако е по-малко отколкото на старите, може да мислиш за по-дълги болтове. Аз карам 2 комплекта - оригинални 15-ки и 16-ки с болтовете от оригиналните стоманени 15-ки и се показват достатъчно на всичките 3 вида.
    2014: Deutschland über alles

    Comment


    • #3
      Благодаря за съвета, това със сигурност ще помогне за избора на болтове!
      Ще продължа да следя темата и за други мнения и препоръки, ако има такива.

      Comment


      • #4
        Ако решите да си смените джантите от 6J на 6,5J това няма да се отрази въобще на болтовете стига ЕТ на джантите да е еднакво J показва широчината на джантата нищо друго. При по-широки джанти но със еднакво ЕТ болтовете може да не се сменят.
        EX 156 1.6 TS

        Comment


        • #5
          Ако все пак ще сменяш болтове, внимавай да не купиш някакви дългучи
          sigpic

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от DJraceman Покажи съобщение
            Ако решите да си смените джантите от 6J на 6,5J това няма да се отрази въобще на болтовете стига ЕТ на джантите да е еднакво J показва широчината на джантата нищо друго. При по-широки джанти но със еднакво ЕТ болтовете може да не се сменят.
            Че J-то няма значение е така, но ЕТ-то също не играе, важна е самата джанта. Конкретен пример:
            Червената 155-ца преди беше с 15"-ки ЕТ35 6.5J, някакви фиатови... тръгнах да слагам пак 15-ки ET35 7J, Borbet - т.е. същия размер и офсет но малко по-широки. Задните се стегнаха без проблем със старите болтове (около 50-60мм дълги по спомен), докато отпред старите дойдоха дълги(!) и не прибираха джантата... Добре че гумаджията имаше налични болтове с подходящ размер и за 10 лева се обзаведох с 8 нови.
            167.AR67302

            Comment


            • #7
              Значение за дължината на болтовете в този конкретен случай няма да има нито офсета, нито широчината на джантата(от 6 на 6,5 цола) А това "J" не показва широчината, а профила на контактната повърхност, на която ляга гумата. Защото 6К също означава, че джантата е широка 6 цола В този конкретен случай си ползвай твоите болтове, без проблем. Ако пък решиш да купуваш, не забравяй да си вземеш с конусна контактна повърхност на главата(С), не с такава със закръгление(R), стъпка на резбата и дължина се подразбират.

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от badmadafaka
                За това не си прав - профила на повърхността се означава с нещо като "H2" примерно, "6J" означава точно, че е широка 6 инча/цола...
                Да не се опъвам като магаре ама баш съм прав. J, JJ, K, P, B и други показват точно този профил(контур), а означението H, H2, FH и др. са характеристика на гърбицата на този контур. Така че, джанти 6J15 и 6К15 са еднакви на габаритни размери(широки са по 6 цола и диаметър 15 цола). Ама после ще има проблеми с гумите...

                Comment


                • #9
                  Вместо да се дъвчете да ви кажа ако имате оригинални джанти с болтове и монтирате пак оригинални за модела няма никакъв проблем да са със същите болтове Пример: Железни джанти на 147 със оригинални болтове - спокойно се монтират ГТА джанти със същите болтове
                  0888 232 484 - Бобо Extreme Service
                  sigpic
                  Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
                  Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

                  Comment


                  • #10
                    Няма дъвчене, няма. Аз използвам едни и същи болтове на 7,5J17 ET 35, 8J18 ET 40 и 8,5J19 ET 20. Та затова казах, че не би следвало да има проблеми с посочените джанти.

                    Comment


                    • #11
                      Понеже ми стана интересно,от къде мога да получа инфо за тези означения и характеристики....нещо сайт,опитах но уви...благодаря.
                      156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
                      147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
                      159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от undy Покажи съобщение
                        Понеже ми стана интересно,от къде мога да получа инфо за тези означения и характеристики....нещо сайт,опитах но уви...благодаря.
                        Зачетох се и аз в темата. Да си призная и на мен ми стана интересно. Търсих и ето какво открих... http://webcache.googleusercontent.co...&ct=clnk&gl=bg
                        Last edited by ALF_RO_DiTa; d.m.y г., 05:17.

                        Comment


                        • #13
                          Нито един от споменатите параметри няма връзка с болтовете.Вземи си един болт пробвай дали се показва достатъчно и готово.

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от vertan Покажи съобщение
                            Нито един от споменатите параметри няма връзка с болтовете.Вземи си един болт пробвай дали се показва достатъчно и готово.
                            Така ще направя. Явно това е най-сигурният начин.

                            Това за параметрите също е интересно. Аз например незнаех, че J не означава широчина на джантата. Благодарение на me_to_u се изясни това.

                            Comment


                            • #15
                              Няма вариант някъде да не са споменати, явно са труднооткриваеми. Ако някой може да хвърли повече светлина по случая няма да е лошо.

                              Comment

                              Working...
                              X