Известие

Collapse
No announcement yet.

За шума на пластмасите в салона!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • За шума на пластмасите в салона!!!

    Колеги мисля да пишеме в тази тема за това как да спрем тези досадни траканиа , тропаниа и скърцаниа на пласмаси в салона . Лично на мен ми тропаха в самите врати тези прътове които са са отваряне и заключване и вървят от дръжката до самия механизм . Там е лесно , просто залепих между прътовете и вратата обикновенни гъби за миене на чинии . Проблема ми е с пласмасите !!! Е хаиде даваите с идеите )))))
    Осел Останется ослом, хотя осыпь его звездами;где должно действовать умом, он только хлопает ушами.................... Г.Державин

  • #2
    Понеже и аз съм повел кръстоносен поход срещу шума, ще споделя подхода и резултатите

    1. Ключалките и пантите на вратите
    Много пъти е писано за тях из форума, огромна част от гадните шумове са оттам. За себе си съм избрал като решение почистване с WD-40 и после графитна смазка. След като научих мивкаджиите да не ми бършат ключалките (и да не ми отварят капака на багажника посредством спойлера), ефектът трае вече месеци.

    2. Уплътненията на вратите
    След основно почистване на мивката следва обилно напръскване със силиконов спрей. Отварям/затварям последователно всички врати и капаци и ако чуя какъвто и да било шум някъде, пръскам допълнително. Тва е полезно и срещу замръзване. Пак трябва да се предупредят хората на мивката да не бършат гумите.

    3. Интериор
    Разглобих си централната конзола и напръсках всички детайли със спрей. При сглобяването на места между частите сложих ивици дунапрен с дебелина 1мм. После пръскане на сглобките на разните кори в краката около въздуховодите.
    След това подхванах плафона - скърцаше яко и мноо гадно! Достраша ме обаче да го разглобя и пръсках из фугите, та успехът не е пълен. Има някакво скърцане между него и стъклото, но не смях да пръскам там, че тоя спрей се чисти много гадно от стъклото после.
    Минах и дръжките за отваряне на вратите (извадих целите панели с копчетата за стъклата, напръсках със спрей и подложих дунапрен).

    След горните процедури излязох да покарам и направо щях да падна! Чувството беше все едно са ми заглъхнали ушите - чуват се само някакви тупкания от амортисьорите и тва е А, и почнах да чувам подрънкването на крика в багажника, което биде отстранено с още дунапрен

    За съжаление след месец пак се появиха някои от отстранените шумове - дали заради евтиния спрей или просто обективно е временно решение, но като цяло се убедих, че има начин шумовете да се сведат до някакво поносимо ниво. Понякога се чуват разни подрънквания от вътрешността на вратите, но се появяват инцидентно и не съм свалял корите. А, да - напръсках и местата, където корите опират върху метала на вратата, както и около пластмасовите триъгълници около стъклата.

    п.с. Забравих да кажа и за капачката на волана (бибитката) - махнах я, пръснах всичко вътре (има едни пружинки скърцащи), затворих.

    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 16v Elegante+Sport MY.08
    Alfa Romeo 155 1.8TS Sport MY.95

    Comment


    • #3
      Моята като я взех преди година само дясната врата прискърцваше леко. Днес, 1 година по-късно:
      1) 2-те предни врати + задна дясна
      2) 2-те предни седалки се разтропаха, особено дясната
      3) лявата колонка скърца
      4) и 2-та сенника се разскърцотиха
      5) жабката направо ме подлудяваше - тя е единственото, което оправих. Със самозалепвашо уплътнение за прозорци - мега грозно става, обаче вече неиздава и гък и не ми се отваря на всяка дупка, която уцеля.
      75 2.5 QV 08.86 г. - Ех...
      155 1.7 07.93 г. - Сиромашки тунинг + JR filter + ниска - замина за скрап...
      FIAT Tipo 1.6 12.93 г. 835С1.000 - вече 2.0 TS 8V Turbo с екстрите от горната...
      Мненията са като задниците - всеки си има!

      Comment


      • #4
        Изкарай я оттатък сръбско, да видиш че колата ти няма да скърца Най-лесния и изпитан ефект, за съжаление доста нетраен
        Алфа Ромео 146 '96 1.6i 8v Boxer, Mercedes Benz C 200 '01

        Comment


        • #5
          На Голфа бях пробвал всичко-спрей,дунапрен,левкопласт и какво ли още не...........за Алфата ми хрумна страхотна идея-БЛОКИТ слага се навсякъде междупластмасите където се търкат една в друга и спира завинаги
          Обаче........трябва ви хубав лепкав и еластичен блокит а не тоя българския дето е като маджун......значи като го лепнете леко на стъкло и трябва трудно да се отлепя.Забелязал съм че хубавия блокит е черния,а не кафевия
          Най-добре да търсите в големите вериги магазини,където повечето стоки са вносни като Masterhaus,в Метро няма
          Alfa Romeo 146 TI 97 FACELIFT

          Comment


          • #6
            И аз пробвах доста изолации и мазила ама нищо не помага или помага временно. За блокит не съм се сещал и едва ли щях да се сетя . Ти откъде си го купувал - Mr Bricolage, Praktiker?
            Alfa Romeo 155 1.8TS
            Alfa Romeo 156 1.9 16V m-jet

            Comment


            • #7
              провери в Практикер и Бриколаж,аз не съм го купувал,беше в една найлонова торбичка в алфата когато си я взех от Германия,така че е купуван от там
              Alfa Romeo 146 TI 97 FACELIFT

              Comment


              • #8
                бахти нечовешките мъки.., пръскай тук, пръскай там, разглобявай, тъпчи дунапрени, учи мивкаджии... - с малко по-добра музика в колата всички проблеми със скърцането изчезват. Даже и тупканията от амортисьорите не чувам, та даже и не чух кога си пукнах картера

                уещането е супер неприятно, особено като возя някого и всичко скърца и трака, а и па и тоя келев пепелник вече не го вдигам, щото от най-малката дупка сам пада с неприятен звук и ми е малко сконфузено пред пътниците .., добре че все още джапката не ми се отваря в дупките, макар че и тя трака здраво, бе 10 годишна алфа, кво да я правим..., газ и тва е :P
                ‘96 155 2.0 16v ts 150 bhp sport - чукнато, продъъ се на части

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от poznai
                  бахти нечовешките мъки.., пръскай тук, пръскай там, разглобявай, тъпчи дунапрени, учи мивкаджии... - с малко по-добра музика в колата всички проблеми със скърцането изчезват. Даже и тупканията от амортисьорите не чувам, та даже и не чух кога си пукнах картера
                  Абе да ти кажа wasp е прав, че не зависи изцяло от колата, а и от пътищата. Аз досега не съм се качил в кола на сходни години, която да не скърца или тропа вътре.
                  Първоначално публикувано от poznai
                  добре че все още джапката не ми се отваря в дупките, макар че и тя трака здраво
                  Аз вече съм се сблъсквал с тоя проблем и се оправя много лесно, затваря се по-добре и от оригинално , а за тракането... със замозалепващи гумени уплътнения има ефект.
                  Alfa Romeo 155 1.8TS
                  Alfa Romeo 156 1.9 16V m-jet

                  Comment


                  • #10
                    На мен ми скърца /тропа/ жабката. Голяма гадост. Имам и триене на нещо в лявата врата. В ауто италия ме отсвририха с тези проблеми! Незням някой да ги прави?

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от todorer
                      На мен ми скърца /тропа/ жабката. Голяма гадост. Имам и триене на нещо в лявата врата. В ауто италия ме отсвририха с тези проблеми! Незням някой да ги прави?
                      Относно жабката на 155 - наи големия проблем е от затварящите палци, които се износват или просто жабката провисва от към пантата. Според мен ще се оправи жабката ако се сменят тея палци, а иначе си затягаите болтовете които държат жабката към пантата, има голям ефект.
                      sigpic
                      === 75 1.8 T '86 ===
                      === 156 SW 2.4 JTD '01 ===

                      If Rust Is Lighter Than Carbon Fibre, My 75 Is A Superleggera!

                      Comment


                      • #12
                        Става дума за 156

                        Comment


                        • #13
                          А ако салона ми е в светло сиво как ще сложа черен блокит??? и другиа ми проблем е че вчера една патка ми одра задниа десен калник и почна и там да скърца нещо което ме притеснява повечe от пласмасите (с тях всичко е ясно) . Някои да се сеща от какво може да иджа това скърцане ??? Щото съм сигурен че тенекеджиите изобщо няма да се занимават с това....
                          Осел Останется ослом, хотя осыпь его звездами;где должно действовать умом, он только хлопает ушами.................... Г.Державин

                          Comment


                          • #14
                            Алфа 145 1.6 boxer
                            Осел Останется ослом, хотя осыпь его звездами;где должно действовать умом, он только хлопает ушами.................... Г.Державин

                            Comment


                            • #15
                              Да ви имам проблемите. Над 190 не се чуват тези неща.
                              Аз имам сериозен проблем -как да вдигна повече от 225 на равно и 230 на съвсем леко надолнище.
                              Аlfa Romeo 155 Aspirato T.Spark 2.0 8 V S.S.
                              Вечна и памет .Отиде на скраб ."Четирите необозначени автомобила Alfa Romeo 155 Twinspark изфучаха по Виа Дел Коронари като изстребители по самолетна писта" (цит. Дан Браун -"Шестото клеймо" гл. 56)

                              Comment

                              Working...
                              X