Известие

Collapse
No announcement yet.

Бензин в маслото...

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Бензин в маслото...

    Днес, като си проверявах профилактично нивото на маслото, ми се стори че малко се е покачило - с около 3-4мм. Цвета на маслото е бистър - т.е. няма в него вода, но пък мирише на бензин. Това разбира се са само съмнения.
    Въпросите са ми:
    1. Как със сигурност да определя, дали има бензин в маслото?
    2. Ако наистина има бензин в маслото - откъде може да е влязъл?

    Само да добавя, че колата работи равномерно на празен ход - без отклонения от стандартните обороти 840 +/- 50, вдига си нормално работна температура - т.е. термостата е ОК. Маслото е сменяно преди около 2 месеца - MOTUL Synergie 10W40.
    Ако я закарам на компютърна диагностика, може ли нещо да покаже... или едно замерване на компресията ще даде по-ясна представа за проблема?

    Благодаря предварително!
    AR 155 1,7TS 8v, modified - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=29433
    Здравословно общество е това, в което почтено и с уважение към мнението на другите и към човечността, несъгласните могат да изразят своето несъгласие.

  • #2
    Закарай....
    най-много преебана ламда да видиш.
    Щом е бензин - лошо няма.
    Alfa 33 IE 1.7 8v 1993

    Comment


    • #3


      Да бе няма. Я познай ако има какво е мазането докато работи двигателя
      Alfa Romeo 155 2,5 TD 12.1994 recicled
      Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW 04.2003 EX
      Peugeot 508 RXH 02.2013

      Comment


      • #4
        Бензин.

        А ако си мислиш, че 10-15% бензин в маслото правят проблем....

        А ти пък пък ако си мислиш, че при бензинов двигател маслото мирише на теменужки....

        Или пък ако си мислиш, че в оборотно масло няма бензин....

        Бензина в малки дози единствено влияе на вискозитета без да променя кривата на смазване особено.
        В по-големи влияе и на фрикционния коефицент, но се предполага, че все пак има и масло в картера.

        Апропос, смея да отбележа, че 3-4 мм покачване на щеката едва ли е най-точното замерване на процента бензин в маслото.

        А и едно от качествата на бензина освен охлаждане е и смазване.
        Alfa 33 IE 1.7 8v 1993

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от pth7712
          Закарай....
          най-много преебана ламда да видиш.
          Щом е бензин - лошо няма.
          Точно това ще направя... ма засега чакам ред Дал съм заявка от вчера, та ме записаха чак за понеделник.
          Ейй, много се развалят тия пущини у нашийо край... па може и свестния майстор да е само един
          А инак, има идеи и за недобре затварящи дюзи...
          AR 155 1,7TS 8v, modified - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=29433
          Здравословно общество е това, в което почтено и с уважение към мнението на другите и към човечността, несъгласните могат да изразят своето несъгласие.

          Comment


          • #6
            А, и продължавам да раздавам акъл.

            В момента, в който стрелката за температурата на охлаждащата течност се отлепи и застане на номинал (40 градуса демек), бензина в картера започва да се изпарява през вентилацията с такава скорост, че до 60 вече нямаш и 10 мл. разтворен бензин на 5 литра. Ако и на 80 градуса продължава съотношението да е високо, проблема се търси в запушена вентилация и/или богата смес.

            Понеже майсторите тук ще ми се изсмеят, правели сме лабораторни тестове за поведението на 6 литрови двигатели в кртични условия. Е, не е като за 1-2 кубика, ама все вършат работа.

            Всъщност точно зара'д тези тестове никога няма да сложа газова уредба, пък била тя и с директно впъскване.


            Виждал съм пораженията върху цилиндър/бутало след 168 часа на 5000 оборота на газ без спиране.
            Alfa 33 IE 1.7 8v 1993

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от pth7712
              Виждал съм пораженията върху цилиндър/бутало след 168 часа на 5000 оборота на газ без спиране.
              я сподели
              Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

              Comment


              • #8
                Дране. Най-общо.

                Всички газаджии ми обясняват, че не било вярно.

                Ма аз, като прост сондьор винаги съм се чудил....

                При добива на нефт, първо се достига газовата шапка на залежа.

                За циркулация на промивната течност се използват помпи.
                Ма много тъпи ора. Вместо да използват газ след преработка от сондажа (дет така и така излиза и я сепарират от нефта термично) и да турят газови помпи, те карат нафта от рафинерията за да си наливат у помпата за промивка на сондажа дето специално е дизелова или бензинова. Е, има и на ток, ама са неприложими в пустинята, че требе и генератор да се мъкне.

                Мнооо прости ора са там. Вместу да турат газ, те се набутват с бензин/нафта.

                Ама една помпа ти е между 150 000 и $200 000 и не си правят бъзици с газ. Защото се износва по-бързо.
                Alfa 33 IE 1.7 8v 1993

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от pth7712
                  Дране. Най-общо.

                  Всички газаджии ми обясняват, че не било вярно.

                  Ма аз, като прост сондьор винаги съм се чудил....

                  При добива на нефт, първо се достига газовата шапка на залежа.

                  За циркулация на промивната течност се използват помпи.
                  Ма много тъпи ора. Вместо да използват газ след преработка от сондажа (дет така и така излиза и я сепарират от нефта термично) и да турят газови помпи, те карат нафта от рафинерията за да си наливат у помпата за промивка на сондажа дето специално е дизелова или бензинова. Е, има и на ток, ама са неприложими в пустинята, че требе и генератор да се мъкне.

                  Мнооо прости ора са там. Вместу да турат газ, те се набутват с бензин/нафта.

                  Ама една помпа ти е между 150 000 и $200 000 и не си правят бъзици с газ. Защото се износва по-бързо.

                  Нишо не разбрах
                  AR 145 , 1.6 , 76 kw- ex; GT 1.9 JTD 110 KW
                  Posted by Bat Vas:Алфиста трябва да има минимум две коли, ако не иска да ходи с градски транспорт от време на време.
                  sigpic

                  Comment


                  • #10


                    Споко човека ни образова. Сега любезно ще ни информира какво точно в бензина служи за смазване. Само дето да не се окаже че е оловото дето го извадиха от употреба напоследък.
                    А и за сведение ние не сме се родили в дизелови коли и по паркинзите около блоковете все още ни седи и по някоя и друга бензинова.
                    Аз лично не понасям газови автомобили ама смятам че е малко неточно да мешаш природната газ от сондите с пропан-бутана по газостанциите
                    Alfa Romeo 155 2,5 TD 12.1994 recicled
                    Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW 04.2003 EX
                    Peugeot 508 RXH 02.2013

                    Comment


                    • #11
                      Бе аз не го бъркам ами мисля много _ТОЧНО_ съм се изразил:

                      "Вместо да използват газ след преработка от"

                      Ключовата думе е _ПРЕРАБОТКА_. Ако искаш я замени с някой синоним

                      Що се отнася до мазането, прав си за оловото. Не го съобразих. Ама грешката е моя, защото помпите (които сме тествали) не работеха с безоловен. Съжалявам за неточността.

                      В този контекст, май не съм съвсем прав. Не съобразих, че е безоловен.
                      Alfa 33 IE 1.7 8v 1993

                      Comment


                      • #12
                        Мда. Дължа извинение.

                        То и аз говоря малко наиуст, ама пуста закостенялост и амортизирано оборудване дейба.

                        Оказва се, .... абе много неща, но в най-общи линии за двигатели работещи с _БЕЗОЛОВЕН_ бензин пропана (или в смес с бутана) е много по-полезен за цилиндър/бутало от бензина. Бах... човек се учи, докато е жив.

                        Съжалявам.
                        Alfa 33 IE 1.7 8v 1993

                        Comment


                        • #13
                          ...по темата!
                          Проблемът всъщност се оказа плод на моето въображение и прекомерната ми мнителност... за мое щастие, разбира се
                          Диагнистиката не показа никакви отклонения на параметрите и всички датчици и прочие сонди са ОК.
                          Казаха ми само да не я форсирам много много, докато не позагрее двигателя
                          AR 155 1,7TS 8v, modified - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=29433
                          Здравословно общество е това, в което почтено и с уважение към мнението на другите и към човечността, несъгласните могат да изразят своето несъгласие.

                          Comment

                          Working...
                          X