Известие

Collapse
No announcement yet.

Един въпрос относно принципа на работа на JTD

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Един въпрос относно принципа на работа на JTD

    Визирам конкретно 105-коньовия мотор, т.е. първообраза на JTD-тата. Стана ми интересно, но не успях да открия в интернет дали има в действителност пилотно впръскване при този вариант. Разбрах със сигурност, че 115-коньовия си има такова впръскване, както и променлив ъгъл на потока на турбото.
    Та така: има ли или няма почва в JTD 105 коня пилотното впръскване на нафтичка или с други думи, 'има ли пилот в самолета'
    _______
    146 JTD - ex
    Renault Megane II 1.5 dci - ex

    Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

  • #2
    Мисля че в първо поколение JTD няма пилотно впръскване
    0888 232 484 - Бобо Extreme Service
    sigpic
    Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
    Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

    Comment


    • #3
      Абе и аз така мисля, ама понеже не го намерих черно на бяло да го пише...
      _______
      146 JTD - ex
      Renault Megane II 1.5 dci - ex

      Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

      Comment


      • #4
        Ето го и черно на бяло:

        The sophisticated MultiJet technology of second-generation JTD engines differs from its UniJet predecessor in two essential areas; the injectors and the electronic control unit.

        Within a UniJet engine, a pilot injection raises temperature and pressure inside the cylinder to improve combustion at the time of the main stroke. However, by dividing the main injection into a number of smaller injections, a MultiJet engine affords a fuller, more gradual combustion whilst the amount of diesel burnt at each stroke remains the same, thus promoting smoother, quieter combustion, reduced emissions and increased performance.

        To facilitate multi-injection, the new injectors can both reduce the time lag between injections from 1500 to just 150 microseconds, and reduce the minimum quantity of fuel injected from 2 to less than 1 cu mm. In tandem, the new control unit modulates injection strategy continually to adjust to changes within three parameters; engine rpm, torque required at any given time by the driver, and coolant temperatures.

        Thus, when coolant temperature is less than 60 degrees and torque requirement low, two small and one large injections are performed. As torque demand increases, the number of injections drops to two; one small and one large.

        Under conditions of high rpm and high torque demand, only one injection is required whilst, with coolant temperature at over 60 degrees, emissions are minimised with one small, one large, and then one small injection in the sequence.

        Кредитс то колегата pinko168 от фиат форума.

        С две думи: пилотно впръскване си има винаги, просто при милтиджет двигателите последващото основно впръскване може да се раздели на до 3 или да бъде само едно, в зависимост от режима на двигателя и някои съпътстващи параметри
        _______
        146 JTD - ex
        Renault Megane II 1.5 dci - ex

        Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

        Comment


        • #5
          Бях пропуснал тая тема, ама вече ти отговорих във фиатския форум.

          Ето малко по-подробна информация за JTD и другите двигатели на Алфа

          http://car.kak.net/Article1013.html
          Volvo XC90 D5 '06
          Alfa Romeo Spider 2.0 '90
          Lancia Ypsilon 1.2 '00



          ex Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Distinctive '02
          ex Jeep Grand Cherokee 3.1 TD Limited '00
          ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD Q2 '99

          Comment


          • #6
            е и аз вече ти цитирах източника тук
            _______
            146 JTD - ex
            Renault Megane II 1.5 dci - ex

            Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

            Comment


            • #7
              115 коня мотора също е униджет само дето има пилот
              0888 232 484 - Бобо Extreme Service
              sigpic
              Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
              Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

              Comment


              • #8
                Там 10-те допълнителни коня не идват ли от променливата геометрия на турбината Мисля, че това е единствената ралика между двата мотора
                _______
                146 JTD - ex
                Renault Megane II 1.5 dci - ex

                Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от trustworthy
                  Там 10-те допълнителни коня не идват ли от променливата геометрия на турбината Мисля, че това е единствената ралика между двата мотора
                  Еми променлива геометрия + пилот инжекция + по напомпена електроника И не са просто 10 коня има и бая въртящ момент в +
                  0888 232 484 - Бобо Extreme Service
                  sigpic
                  Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
                  Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

                  Comment


                  • #10
                    Mоже, но според цитирания по-горе текст, дори и началният вариант на ЖТд има пилот и според други неща, които четох в интернет, май няма комънрейл без пилотно впръскване
                    _______
                    146 JTD - ex
                    Renault Megane II 1.5 dci - ex

                    Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от trustworthy
                      Mоже, но според цитирания по-горе текст, дори и началният вариант на ЖТд има пилот и според други неща, които четох в интернет, май няма комънрейл без пилотно впръскване
                      В текста по горе е обеснено много тъпо

                      В униджет технологията има също две генерации и както написах първата няма пилот и променлива геометрия - демек твоя мотор който е 105 коня няма пилот
                      0888 232 484 - Бобо Extreme Service
                      sigpic
                      Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
                      Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от Bobo
                        ...В текста по горе е обеснено много тъпо
                        Наистина не е подробно обяснено, но мисля, че абзацът, макар и изваден от някакъв контекст, е насочен към обяснение принципа на действие на2-ро поколение комънрейл и униджетът се споменава само за сравнение

                        Първоначално публикувано от Bobo
                        В униджет технологията има също две генерации и както написах първата няма пилот и променлива геометрия - демек твоя мотор който е 105 коня няма пилот
                        Е това търся от няколко дена да прочета в гугълнякъде черно на бяло Ама все на общи приказки за комънрейлите попадам.
                        _______
                        146 JTD - ex
                        Renault Megane II 1.5 dci - ex

                        Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

                        Comment

                        Working...
                        X