Известие

Collapse
No announcement yet.

От какво "не влиза" първа предавка..?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • От какво "не влиза" първа предавка..?

    А..?
    Last edited by badmadafaka; d.m.y г., 20:28.

  • #2
    Предполагам, че съединителя е наред ? Ще следя темата с интерес, дано някой ти даде отговор, но определено при Lancia Kappa със същият мотор го няма проблемът!
    Alfa 159 1.9 16V JTDm Lusso (150)08'; EX Alfa 145 1.6 TS

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от badmadafaka Покажи съобщение
      ..... все едно, че лоста просто няма ход там, където е първа...

      Без да съм виждал механизма на скоростите но:
      Този механизъм няма ли някакви регулировки?
      В смисъл когато се опитваш да включиш първа,механизма за включване да застава в междинно положение и да се опитва да включи две скорости, което е невъзможно и затова да не може да влезе.
      Alfa Romeo 156 1.8 T.SPARK

      Comment


      • #4
        А синхронизатор на 1-ва скорост?


        Даването на газ, води до пристрастяване!
        Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
        Volvo V50 2.0D by RuBig

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от Furious 155 Покажи съобщение
          А синхронизатор на 1-ва скорост?
          Неможе ли да се пробва когато запъва и неиска да влезе първа да се тръгне от втора?! Ако от 2-ра няма грижи (всеки път когато има проблем с 1-ва) нее съединителя а самата 1-ва скорост.. И другото, като неиска да влезе първа ако се изгаси двигателя промяна има ли?!
          sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

          Comment


          • #6
            Единствената причина е непълно отделяне, при мен се получи също след смяна на съединителя. Когато времето е студено вкарването е невъзможно почти( нито първа, нито втора), когато колата е топла и лятото влиза лесно( не знам защо). За да включа зимата първо вкарвам четвърта и после първа влиза веднага, ако пусна и натисна съединителя на свободна пак не влиза. Имам една тема по въпроса- ето тук го коментираме http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=65286
            Лятото бях забравил за проблема, сега когато захладня се появи пак. Все се надявам, че като се поизноси феродото ще се оправи
            Last edited by lordliness; d.m.y г., 20:29.
            Не всички, които се скитат, са изгубени.

            Comment


            • #7
              С риск да ти оспамя темата..след смяна на съединителя,1-ва предавка влиза по абсолютно същият начин като при теб.Може би с разликата че като загрее колата проблема се среща по-рядко.Процедурите които си описал някои от тях съм ги дублирал...помпите и течността с маслото.Разликата е че сваляхме отново скоростната кутия заради съмнения за износена шийка.Сменихме я но проблема с първа остана.Тампоните не съм сменял,за разлика от жилата с които си поиграх на воля няколко дни.Разлика никаква,освен че лоста стана по стегнат.Съединителя е Валео.За неправилен монтаж или менте и дума не може да става.Проблема повече от година.Не съм се примирил не те и съветвам защото е изключително дразнещо направо побъркващо,макар че е 166-та на жена ми и рядко я карам представям си какво и е на нея.Варианта които съм намислил е смяна на цялата кутия напролет,тъй като механизма,избирача и течностите не са причината
              sigpicnicola 59 каза:....трее да помислиш по въпроса за засилването,понеже в момента можеш да спреш,и хеопсовата пирамида,ма не си в състояние да засилиш и кучешка колиба.

              Comment


              • #8
                Въпроса е много интересен.
                Липса на масло, счупен синхронизатор, калпав съединител....
                Всички тия неща са много правилни, но никой не спомена за лагера в коляновия вал.
                Сачмен, ролков или просто бронзова втулка, той е най-често срещаната простотия, заради която първа не включва добре.
                Защото може всичко да изключва много добре, но затяга ли тоя лагер, никакъв синхронизатор не помага.
                Обикновено при смяна на съединителя, ако не се погледне, може да попадне някоя мръсотия и той да блокира.
                Поради тая причина съм виждал човек да къса три феродови диска, преди да се усети!
                На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от mordohy Покажи съобщение
                  Въпроса е много интересен.
                  Липса на масло, счупен синхронизатор, калпав съединител....
                  Всички тия неща са много правилни, но никой не спомена за лагера в коляновия вал.
                  Сачмен, ролков или просто бронзова втулка, той е най-често срещаната простотия, заради която първа не включва добре.
                  Защото може всичко да изключва много добре, но затяга ли тоя лагер, никакъв синхронизатор не помага.
                  Обикновено при смяна на съединителя, ако не се погледне, може да попадне някоя мръсотия и той да блокира.
                  Поради тая причина съм виждал човек да къса три феродови диска, преди да се усети!

                  Иво, Моля те, не пиши простотии. Ако не си запознат с конструкцията на конкретният автомобил, не пиши Общи Приказки, не е този раздел. Тази кутиа, както и всички други Фиатски ск. кутии от последните 20 години няма лагеруване на първичния вал на скоростите във коляновия вал.

                  А по темата: Всичко отива в синхронизатора на 1-ва скорост. Специално на тази кутия е двоен бронзов и ако се преебе (например сцепи) дори единият от 2-та, то 1-ва няма да влиза.
                  Alfa 33 1.7 16V QV `85г. карбураторен бензинояд

                  Comment


                  • #10
                    Сигурно понякога включвате трудно и задна?
                    Не всички, които се скитат, са изгубени.

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от badmadafaka

                      @Linkestis: В какво състояние беше съединителя като сваляхте втори път кутията..? Какъв модел е съединителя - "усилен" или стандартен..? Всъщност то май твоя стандартен е това, на което викат "усилен" за 156, демек вида няма значение, щото моя е оригиналния за моя си мотор...
                      Ами свалихме кутията няма и след седмица.На жената е със стандартен съединител които го дават за 166-ца.На моята има само дрънчене сутрин /така наречения "усилен"/при отрицателни температури.Не съм специалист но съм склонен да повярвам че проблема е в кутията.
                      sigpicnicola 59 каза:....трее да помислиш по въпроса за засилването,понеже в момента можеш да спреш,и хеопсовата пирамида,ма не си в състояние да засилиш и кучешка колиба.

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от badmadafaka
                        Пичове, евала, че споделяте възможните прични за невключване на първа предавка, само, че аз изрично съм помолил да прочетет внимателно всичко, което съм написал и да кажете предположение... Не, че имам против всеки да сподели какво знае за невключването на първа, но все пак мен ме интересува отговор на симптомите, които аз съм изброил...
                        Адаш, тоя лагер много логична причина ми се вижда, ама дали от него може понякога да влиза перфектно, понякога не..?
                        Някой има ли картинка как изглежда това нещо..?
                        Както Боби е писал, при вас тоя лагер липсва.
                        Все пак дали го има в коляновия вал или не, първичният вал трябва да лагерува някъде. Проявявайте малко въображение.
                        Оказва се, че това е синхронизаторите за 1-ва скорост.
                        На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                        Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от badmadafaka
                          Супер... Ама ако е тоя синхронизатор не трябва ли да се държи по различен начин при работещ и загасен двигател..? Защото това съм го пробвал специално - на изгасен двигател изреждам с/без съединител 100 пъти предавките, за да видя дали ще "забие" първа и резултата е точно същия като в при работещ двигател - горе-дулу 50:50 или включва перфектно без намек, че ти е топила нервите, или просто я няма...
                          Тогава забрави за лагеруване, криви дискове и прочие.
                          проблема е от топката на скоростният лост, през жилата и вилката, та чак до муфата, вилката и синхронизатора.
                          На една 146-ца имаше подобен проблем и преди да сменят скоростната кутия се оказа закъсано жило. Я едната посока задържаше, а в другата не.
                          Сега само си философствуваме!
                          На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                          Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                          Comment


                          • #14
                            Аз имах проблем с една такава. Оказа се избирача и по-точно съчмата която щраква когато лостчето избутва. Просто съчмата не искаше да прибера и се наложи да се отвори кутията и да се замени. Може да не използвам точните изрази понеже не съм специалист по кутии.
                            Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                            Comment


                            • #15
                              Проблема е простичък и всеки който се занимава със скорости може да го отстрани Състои се в лоста който държи вилката на първа скорост там където лоста лагерува в кутията се получава задиране и вилката блокира Айде дерзайте
                              0888 232 484 - Бобо Extreme Service
                              sigpic
                              Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
                              Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

                              Comment

                              Working...
                              X