Известие

Collapse
No announcement yet.

TD не пали, не му стига гориво може би...

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • TD не пали, не му стига гориво може би...

    Мотора е фиатски 1.7 ТД (мисля, че същия го има в по-старите алфи), скрапа е "Палио".
    Първо започна да пали трудно и в първите 5-10 секунди да работи като на три цилиндъра, след това започна да пали само ако му припомпаш педала на газта при паленето, и накрая спря да пали съвсем.
    Горивния филтър е на 5К километра, но въпреки това го смених, въпреки, че нафта сипвам само от колонка... Когато развих стария вътре беше почти празно (я имаше 50-100 мл нафта, я не), което ясно показва, че нещо се случва с горивото...
    Обаче какво..?
    Консултирах се с приятел, който ми каза, че най-вероятно този леген няма горивна помпа в резервоара, така, че да търся проблема на друго място... Огледах всички маркучи и връзки в коша - няма нещо течащо, няма и нещо, което да прилича на възвратен клапан (примерно нещо да се е прецакал ако има такъв клапан)...
    Проверих и филтъра да не би да тече през тапата отдолу за източване на утаената вода - няма драми, сухо е.
    Когато вече е запалила, след първите секунди, в които както казах работи като на три цилиндъра, започва да работи съвсем нормално и няма никакъв проблем, което ме кара да мисля, че основната (и може би единствена) дизелова помпа си работи перфектно.
    Когато върти да запали през ауспуха излиза чисто бял дим, което доколкото разбирам пак е знак, че сместа е бедна, тоест няма нафта...

    По принцип логиката е да има нещо с филтъра, защото като му гледам устройството, той трябва да е пълен догоре с гориво за да тръгне горивото към инжекторите - и двата маркуча, входящ и изходящ са му отгоре... Тоест когато запали и вече работи нормално аз си мисля, че филтъра е нон-стоп пълен, или греша..? Обаче и стария си беше перфектен и новия, който сложих също, теч видимо няма, а за да изтече целия филтър все ще се вижда нещо олято...

    Кажете мнение къде да търся проблема...
    Last edited by badmadafaka; d.m.y г., 08:53.

  • #2
    Мери компресия.
    Fiat Punto 1.4GT 1996
    Hyundai Tucson 2.0 2007
    Renault Clio 1.5 2019

    Comment


    • #3
      Как се мери компресия на нафтова печка..? Мога ли в домашни условия или..?
      А ако е компресия как това ще се отразява на горивото - защо е празен филтъра и защо като запали работи нормално..?

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от badmadafaka Покажи съобщение
        Как се мери компресия на нафтова печка..? Мога ли в домашни условия или..?
        А ако е компресия как това ще се отразява на горивото - защо е празен филтъра и защо като запали работи нормално..?
        В домашни условия трудно, ще я премериш. Първо оттам почни преди да си изпосменил, половината кола около мотора и да се окаже че мотора е напуснал бара.

        Преди първото виж да не смуче въздух отнякъде де
        Fiat Punto 1.4GT 1996
        Hyundai Tucson 2.0 2007
        Renault Clio 1.5 2019

        Comment


        • #5
          Ясно...
          Все пак докато стигна да го направя дайте и други мнения от какво друго би могло да е, ако ще и чисто теоретично, нещо, което бих могъл да проверя в домашни условия евентуално...
          А не разбрах смучене на въздух и липса на компресия как влияят върху липсата на гориво във филтъра..?
          По принцип винаги като съм сменял филтър на нафтовата печка, винаги е пълен на преливане с нафта, ако ще 3 седмици да не е палена колата преди това...

          Примерно ако е работила колата и е престояла малко време, после си пали както трябва да пали, няма помен от проблема, ако това дава други насоки за разсъждение... А пък като заработи, работи на змей - развива без проблем скорости, които едва ли е могла да развие и като нова...
          Няма ли да има някакво отражение на цялостната работа на мотора ако няма компресия..?

          Comment


          • #6
            пробвай да поставиш възвратен клапан след филтъра или направо ръчна подкачваща помпа за дизел. за френските дизели ги има и изглеждат като круша.
            точка

            Comment


            • #7
              Провери подгревните свещи и релето. Скоро се забавлявах с един мерцедес ТД с такъв проблем и се оказа скапано реле на подгрева. След ремонта му колата е пушка и пали с поглед.
              Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

              Comment


              • #8
                Много неща може да са, на студено може и някоя дюза да се ебава и затова да работи мотора неравномерно.
                AR 145 , 1.6 , 76 kw- ex; GT 1.9 JTD 110 KW
                Posted by Bat Vas:Алфиста трябва да има минимум две коли, ако не иска да ходи с градски транспорт от време на време.
                sigpic

                Comment


                • #9
                  Виж си и резервоара в какво състояние е,аз имах подобен проблем и след два дена ходене по мъките 'смяна на филтър,дифтунги,уплътнения' резултата беше нулев,оказа се че цедката в резервоара беше затлачена с гняс,нещо като медуза,гадно желе,провери го обезателно.
                  Alfa 155 1.9TD '97 EX
                  Alfa 166 2.4 JTD EX
                  Alfa 156 2.4 JTD

                  Comment


                  • #10
                    Ясно ми е, че може много неща да са, но освен в това за резервоара честно казано не виждам логика филтъра да е празен след като колата е работила...
                    За дюзата - да, може, ама няма как да не запали съвсем ако е това, нали..?
                    В началото като започна леко да прави мизерии и аз си помислих за последици от гадно гориво и профилактично сипах на един резервоар една бутилка "Редекс" която е за два резервоара по принцип - бсолютни никаква промяна нямаше...
                    А как да проверя релето на свещите и имате ли идея точно къде се намира на тоя мотор..? Защото може да има друга причина за непаленето, но за работата на 3 цилиндъра в началото и аз си помислих точно за свещите...

                    Comment


                    • #11
                      Колега,нищо не ти пречи да погледнеш набързо в резервоара,филтъра и при мен беше празен,при мен случая беше следния,въртиш като луд на стартер и по някое време припалва що годе даваш газ 2-3 пъти и започва да пуши бяло 'както в твоя случай' и гаснеше,на добавки не разчитай да изчистят гняса от резервоара,айде иди го погледни и кажи как е
                      Alfa 155 1.9TD '97 EX
                      Alfa 166 2.4 JTD EX
                      Alfa 156 2.4 JTD

                      Comment


                      • #12
                        Иво,щом се изпразва филтъра значи гълта въздух някъде,там е проблема.Възвратния клапан би трябвало да е горе в конзолата на филтъра.Има много тестове които аз бих направил,а първия да направя импровизиран резервоар с една туба,слагаш и една помпичка от френски дизел/20-ина лв. е макс/помпаш от тубата и палиш,не забравяй да пъхнеш и маркуча от обратната нафта в тубата.Нека колата да поработи известно време за да обезвъздуши,гасиш я и пробваш пак след 2 часа или на сутринта.Ако всичко е наред,значи гълта въздух някъде назад към резервоара.

                        П.С.Ако нещо се затрудняваш,звънкай
                        Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                        Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                        Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                        Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                        Comment


                        • #13
                          Това последното МАЙ мога да го направя в полеви условия но не съм сигурен, защото имам някакъв спомен, че като оглеждах в коша за течове, видях, че тръбата, която идва откъм резервоара е метална и е завита директно в конзолата на филтъра, оттам пък маркуча до помпата и в двата края май имаше такива резби, тоест може да се окаже, че единствения начин да направя описаното да е да режа маркуч или метална тръба, което не е оферта... Лошото е, че колата ще е при мен чак по тъмно и не знам дали ще станат нещата...
                          Въпросната цедка в резервоара би трябвало да е на мястото, където нормалните италиански коли имат помпа там, нали..?
                          А иначе чак сега зацепих, че под "смучене на въздух" имате предвид да смуче въздух откъм резервоара, аз си мислех да смуче въздух от въздуховода/колектора и т.н....

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от badmadafaka Покажи съобщение
                            Това последното МАЙ мога да го направя в полеви условия но не съм сигурен, защото имам някакъв спомен, че като оглеждах в коша за течове, видях, че тръбата, която идва откъм резервоара е метална и е завита директно в конзолата на филтъра, оттам пък маркуча до помпата и в двата края май имаше такива резби, тоест може да се окаже, че единствения начин да направя описаното да е да режа маркуч или метална тръба, което не е оферта... Лошото е, че колата ще е при мен чак по тъмно и не знам дали ще станат нещата...
                            Въпросната цедка в резервоара би трябвало да е на мястото, където нормалните италиански коли имат помпа там, нали..?
                            А иначе чак сега зацепих, че под "смучене на въздух" имате предвид да смуче въздух откъм резервоара, аз си мислех да смуче въздух от въздуховода/колектора и т.н....
                            Старите дизели без подкачваща помпа са с вакумирана система,за да седи винаги горивото при помпата,иначе ще въртиш до утре,Коагато смукне въздух от някъде,той избутва горивото обратно в резервоара и затова пали трудно колата
                            Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                            Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                            Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                            Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от badmadafaka Покажи съобщение
                              Въпросната цедка в резервоара би трябвало да е на мястото, където нормалните италиански коли имат помпа там, нали..?
                              В багажника трябва да има едно пластмасово капаче та под него,само внимавай като махаш маркучлетата да не се наиграеш айде разбурми го и пиши дали е там проблема......
                              Alfa 155 1.9TD '97 EX
                              Alfa 166 2.4 JTD EX
                              Alfa 156 2.4 JTD

                              Comment

                              Working...
                              X