Известие

Collapse
No announcement yet.

Проблем с разпределителен вал на 2.0V6 Turbo

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Проблем с разпределителен вал на 2.0V6 Turbo

    Проблема е следния:

    Когато взех колата от предната глава че чуваше цъкане като на хлабав клапан. Реших, че проблема ще се реши с регулиране. Отворих капака и се оказа, че гърбицата и повдигача на клапана на изпускателния клапан на 6-ти цилиндър са изядени и то много. Взех вал втора употреба и няколко повдигача. Вала и повдигачите бяха перфектни. Смених всичко и регулирах всички клапани.
    Карах около 25000 без да отварям капака и пак се появи същото цъкане! Отворих капак и пак повдигача на същия клапан беше издълбан, а вала имаше съвсем леки надирания! Смених пак повдигача, полирах вала и този път оставих по-голям луфт на клапана. Трябва да е м/у 0,27-0,30. Аз го регулирах м/у 0,30-0,35. Реших, че или седлото на клапана потъва в главата или е имало нагар по клапана и сега се е изчистил! Затворих всичко и днес след 3000км отворих пак контролно да проверя.
    Повдигача пак е целия на язви и подбит и вала пак има леки наранявания и вече не знам какво да правя! Явно не потъва клапана в главата, а има друг проблем!

    Луфта е същия както съм го регулирал - м/у 0,30-0,35!

    Всичко е в масло и има мазане!

    Повдигача се върти свободно в главата!

    Запалих я без капак и веднага качи масло и почна да хвърля вала на 3-те клапана еднакво масло!

    Натисках пружините и на 3-те клапана с идеята да има по-корава пружина на този клапан, но поне по усет и 3-те се натискат с еднаква сила!

    Мотора работи много добре, няма прекъсване, притрисане нито студен нито топъл! Въобще не се усеща, че работи. След газ до дупка и яко ускоряване, съм го оставял на празен ход и пак няма тресене, прекъсване или загуба на мощност. Ако блокира клапана от прегряване би-следвало да почне да тресе на празен ход.

    Няма никакви проблеми с другите клапани. Вече ще сменя 4-ти повдигач на този клапан и 2-ри разпреденителен вал!

    Дайте идеи защото вече не знам какво да гледам и какво да правя! Направих и няколко снимки да придобиете представа.







    Last edited by Boby; d.m.y г., 14:52.
    Alfa Romeo 166 2.0 V6Turbo
    Opel Astra J
    ex:
    Alfa Romeo 164 2.5TD
    Alfa Romeo 166 2.0 Т.S. CF3 LPG
    Alfa Romeo 164 2.0T.S.

  • #2
    Ами дай да видим де Значи ако имаш проблем с налягането на маслото, той ще се появява в работна температура. Аз бих го измерил с манометър в работна температура на празен ход. Другото което ми идва на ум е недобро движение на клапана при някаква температура, някакво минимално изкривяване на клапана или нещо от сорта, т.е. главата долу. Може да се пробва и с някаква промивка на двг и евентуално по-гъсто масло като превенция срещу пад на налягането. 10W60 ще му хареса, то и такова си му дават.
    sigpic
    156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
    "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

    Comment


    • #3
      Снимките не се ли виждат?

      Лятото я карам с 10В60 а зимата с 5В50. Тези 25000 ги измина с 10В60.

      Мазането не би трябвало да е проблем. При гърбиците на вала се образува като вана в главата която винаги е пълна с масло. И 5 години да не е палена там винаги е пълно с масло. Изключвам мазането и заради останалите 5 клапана. С тях няма проблем. Проблема е единствено на 6-ти клапан.
      Attached Files
      Last edited by Boby; d.m.y г., 15:53.
      Alfa Romeo 166 2.0 V6Turbo
      Opel Astra J
      ex:
      Alfa Romeo 164 2.5TD
      Alfa Romeo 166 2.0 Т.S. CF3 LPG
      Alfa Romeo 164 2.0T.S.

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от Boby Покажи съобщение
        Снимките не се ли виждат?
        Не. Избързах
        sigpic
        156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
        "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

        Comment


        • #5
          Та така...

          Давайте идеи щото съм решил да и правя пълно каско и после тоталка...
          Alfa Romeo 166 2.0 V6Turbo
          Opel Astra J
          ex:
          Alfa Romeo 164 2.5TD
          Alfa Romeo 166 2.0 Т.S. CF3 LPG
          Alfa Romeo 164 2.0T.S.

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от Boby Покажи съобщение
            Та така...

            Давайте идеи щото съм решил да и правя пълно каско и после тоталка...
            Е, ти пък като толкова си и набрал на тая глава сваляй я и виж какво може да се направи, в краен случай мятай я в кофата и слагай една друга. Малко ли са по моргите, части има
            sigpic
            156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
            "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

            Comment


            • #7
              Има ли начин да свалиш пружината на клапана и да провериш дали има луфт между стеблото на клапана и водача в главата. Ако не се води там нормално, може това да е причина за проблема.


              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • #8
                Мога да сваля пружините и това мисля да направя хем да видя луфта, хем да прегледам пружините, а може и гумичката на клапана да сменя.

                Сега правих замервания на топъл мотор.

                Луфта на клапана се е увеличил на 0,40, но толкова е луфта и на другите два клапана. Повдигача се движи свободно в главата. Клапана се натиска със същата сила както и останалите два клапана. Кобилицата се движи свободно на оста, масло колкото искаш.

                Ето и няколко снимки на повдигача с много лошо качество.
                Attached Files
                Last edited by Boby; d.m.y г., 10:30.
                Alfa Romeo 166 2.0 V6Turbo
                Opel Astra J
                ex:
                Alfa Romeo 164 2.5TD
                Alfa Romeo 166 2.0 Т.S. CF3 LPG
                Alfa Romeo 164 2.0T.S.

                Comment


                • #9
                  Като гледаш за луфт, завърти стеблото и виж да не би случайно да е криво.

                  PS:

                  И още нещо - на снимката на която се виждат и трите повдигача, ми се струва, че въпросният повдигач е по-къс от останалите 2.
                  Може и да е зрителна измама, но не е зле да ги премериш дали са еднакви трите.
                  Last edited by ecotronic; d.m.y г., 21:11.


                  159 1.8 MPI
                  166 2.0 TS (ex)

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                    Като гледаш за луфт, завърти стеблото и виж да не би случайно да е криво.

                    PS:

                    И още нещо - на снимката на която се виждат и трите повдигача, ми се струва, че въпросният повдигач е по-дълъг от останалите 2.
                    Може и да е зрителна измама, но не е зле да ги премериш дали са еднакви трите.
                    Не видиш ли,че едната гърбица е натиснала повдигача и единия клапан е отворен? К
                    Аlfa 164 Super 2.5TD

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от virusalfa Покажи съобщение
                      Не видиш ли,че едната гърбица е натиснала повдигача и единия клапан е отворен? К


                      Сега разбираш ли за какво говоря?


                      159 1.8 MPI
                      166 2.0 TS (ex)

                      Comment


                      • #12
                        Няма разлика в размерите на повдигачите. Всички са еднакви. Явно е визуална измама от снимката. Дори и да има разлика луфта м/у вала и клапана пак е еднакъв на всички клапани и на студен и на загрял мотор.
                        Alfa Romeo 166 2.0 V6Turbo
                        Opel Astra J
                        ex:
                        Alfa Romeo 164 2.5TD
                        Alfa Romeo 166 2.0 Т.S. CF3 LPG
                        Alfa Romeo 164 2.0T.S.

                        Comment


                        • #13
                          Не ти давам акъл, ама си мисля, че в Сф има къде да я закараш да я видят хора, дето чуват шестаци Аз също правя всичко, за да си отстранявам сам повредите, ама като запецна, пък и "майсторите" в сервиза почнат да ми обикалят колата като голям камък и да се чешат тук-там, пиша едни ЛС и дрънкам телефони до колеги със сервизи в Сф и никога не са отказали да ми помогнат. Особено един от тях ми е поставил повече вярни диагнози на ЛС отколкото всички сервизи, дето съм ходил(за което съм безкрайно благодарен). Та ти си решаваш, ама и това е вариант
                          ...
                          155 1,6 TS 16V `96
                          166 2,4 JTD `99
                          147 1,9 JTDm 8V `07

                          Comment


                          • #14
                            Хубаво си се сетил за пружините на клапаните, но защо търсиш по корава? Обикновено пружините се умарят и деформират - т.е. намалява им коравината и височината в свободно състояние.
                            Според мен това би могло да е евентуална причина. Не изключвам също и проблеми със самия клапан, които споменава ecotronic.
                            Alfa Romeo 156 2.0 TS `99

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от ksf Покажи съобщение
                              Хубаво си се сетил за пружините на клапаните, но защо търсиш по корава? Обикновено пружините се умарят и деформират - т.е. намалява им коравината и височината в свободно състояние.
                              Според мен това би могло да е евентуална причина. Не изключвам също и проблеми със самия клапан, които споменава ecotronic.
                              Търся по-корава пружина с идеята да има прекалено голямо усилие на вала и съответно голямо триене от това да се получава износването.
                              Last edited by Boby; d.m.y г., 12:49.
                              Alfa Romeo 166 2.0 V6Turbo
                              Opel Astra J
                              ex:
                              Alfa Romeo 164 2.5TD
                              Alfa Romeo 166 2.0 Т.S. CF3 LPG
                              Alfa Romeo 164 2.0T.S.

                              Comment

                              Working...
                              X