Известие

Collapse
No announcement yet.

ЕГР клапан - някой елиминирал ли го е?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Ами, има - сепараторът не може да се разглоби! Поне ние почти под лупа го разглеждахме и не разбрахме как се разглобява без риск от счупване. Пластмасата е термоустойчива, твърда почти като бакелит и не посмяхме да го напъваме. Затова съгласно заръките във форума му направихме обилно накисване и промивка с бензин, после срещу 5 лв. го варихме на 70 градуса в една почистваща вана /като автоклав/ в близкия сервиз, и накрая на автомивка на самобслужване срещу 1 левче хубаво го издухахме /ама яко се накиснахме и ние, голямо пръскане беше/. Всичко това, за да си гарантираме почистването, като е затворен, и без да виждаме резултата вътре. Капакът се сваля много лесно - 6 винта торкс и едно винтче отстрани - при ремъка. Гарнитурката е гумена, здрава, и при нас стърчи от канала равномерно навсякъде 1-2мм., достатъчно да уплътни добре при нормална работа и без свръхналягане под капака.

    Вярно, че темата е за ЕГР, но мръсотията и проблемите в дросела и интейка се предизвикват съвместно от саждите на ЕГР-а и маслото от сепаратора и отдушника, затова си позволявам да пиша тук по-подробно и за тва проблемче .
    Alfa Romeo 147 JTD 115hp+
    Fiat Croma 2.4 Mjet 200hp

    Comment


    • #77
      Първоначално публикувано от haljscho Покажи съобщение
      ............
      А през ЕГР-а няма как да мине..........
      Иначе моята кола със запушен ЕГР, върви една идея по-слабо.....
      Така че сега си работи........
      Мдааа - наистина няма как да мине /виж снимките/

      Днес в хубавото време със сина свалихме за профилактика запушения вече с ламаринка ЕГР. Оказа се, че не е имало нужда да го запушваме - така беше натъпкан и спекан със сгур и сажди, че нищо не му мърдаше, даже му счупих лостчето - резбичката на плунжера, опитвайки да развия клеясалата гайка. И двете клапи бяха в затворено положение и няма мърдане, сгур и ръжда станали на бетон - едвам ги отлепих с чука! Сега вече разглобен кисне в нафта, пък по-нататък ще видим, може да опитаме да го възстановим и да поекспериментираме - със, без?
      МАП-сензора също го беше закъсал, както е видно от снимката.
      Attached Files
      Alfa Romeo 147 JTD 115hp+
      Fiat Croma 2.4 Mjet 200hp

      Comment


      • #78
        Хора , прочетох темата и останах с впечетлението че и бензиновите двигатели имат ЕГР клапан , а до сега незнаех. Имам бегла представа какво е това и за какво служи , та искам да питам моята ГТВ 2.0ТС има ли такова чудо и ако да , какво да го правя , щото вероятно е задръстено яко?
        Алфа 156 1.8ТС+ГИ-метан

        Comment


        • #79
          Колеги аз също опитах с ламаринка.
          Мисля, че съм доволен от резултата,
          колата върви по-добре (незнам дали си въобразявам).
          Но имам дилема -
          да изчистя цялата гнус и да карам с ламаринка,
          да го махна изцяло или да го сменя с нов (130лв.)

          Click image for larger version

Name:	IMG015.jpg
Views:	1
Size:	97.2 Килобайта
ID:	2303339

          Click image for larger version

Name:	IMG016.jpg
Views:	1
Size:	96.0 Килобайта
ID:	2303340

          Click image for larger version

Name:	IMG017.jpg
Views:	1
Size:	95.2 Килобайта
ID:	2303341
          Last edited by Alfaro76; d.m.y г., 22:50.
          sigpic
          Alfa Romeo 145 1.9 JTD, 105Hp. - до 2012г.
          Alfa Romeo 166 2.4 JTD, 136Hp. - до 2016г.
          Subaru Outback 2.5i 165Hp automatic - сега

          Comment


          • #80
            Изчисти си целя колектор и го затапвай ЕГР-a. И ще тръгне още по-добре.
            Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

            Comment


            • #81
              Колеги днес си изчистих дросела, мап сензора и запуших Егр това като на долната картинка и колата тръгна много, но ми светна червената лапма на таблото и ми изписва Failure motor control. Заради изолирането на Егр ли се получи така, че направих всичко едновременно.


              Last edited by ditko1; d.m.y г., 23:47.
              sigpic

              Comment


              • #82
                Да на твоята кола за да махнеш ЕГР-а се изисква софтуерна намеса. Все пак напиши каква е колата макар че по схемата се ориентирам горе-долу
                0888 232 484 - Бобо Extreme Service
                sigpic
                Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
                Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

                Comment


                • #83
                  алфа 147 1.9 жтд 115
                  sigpic

                  Comment


                  • #84
                    Първоначално публикувано от ditko1 Покажи съобщение
                    алфа 147 1.9 жтд 115
                    Не ти е от ЕГР-а След 2005-та мултиджетите имат нужда от намеса
                    0888 232 484 - Бобо Extreme Service
                    sigpic
                    Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
                    Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

                    Comment


                    • #85
                      може ли от мап сензора да е при чистенето, да е станало нещо, някъде из форума четох, че при откачането на мап сензора, трябвало акумулатора да е откачен.
                      sigpic

                      Comment


                      • #86
                        Диагностикааааа Ако си прецакал МАП-а колата ти ще се държи странно или ще умрела от всякъде. Най-добре я закачи на диагностика и ще се разбере какво е. Не е ЕГР-а въпреки, че ще имаш грешка за него, но това, че ти свети дисплея не е от него.
                        Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                        Comment


                        • #87
                          Според мен,си забравил нещо да закачиш,но все пак си трябва комп за таз работа,да се види какво е записала
                          Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                          Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                          Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                          Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                          Comment

                          Working...
                          X