Известие

Collapse
No announcement yet.

Странен проблем с алтернатор - 166 3.2

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Странен проблем с алтернатор - 166 3.2

    Лятото, докато си карах стабилно по магистралата към Бургас, ми светна лампата с акумулаторчето. Оставих я в един сервиз в Поморие - оправиха я - реле-регулаторът бил изгорял. Не след дълго обаче, почна да ми примигва таблото, когато колата е на празен ход- викам си то някоя маса сигурно се губи някъде в клъстера и си карах така. Оказа се, обаче че всички консуматори (без ксеноновите фарове) примигват по същия начин - габарити, светлини под вратата и т.н. Оборотите са бетон, макар че се усещат едни леки тласъци на празен ход. Сега обаче пак я поизрязах съботата и като мине 4500 об /мин лампата с акумулаторчето светва, като намаля оборотите -веднага изгасва. Мерих напрежение: твърдо 14 волта - и на празен ход и при форсиране. Разбира се, при меренето лампата не светна
    Дали пак е реле регулатора и ако да, какво го кара да изгаря? Напича ли се прекалено, какво ли? То реално в момента ту работи, ту не, странното е че при високи обороти се шашка, много ток ли му идва. Ето че и аз съм във филма на " тоци бегали", баси гадния филм
    '05 166 V6
    '98 156 2.0 TS ex ...

  • #2
    Колектора на ротора дали е бил добре? Т.е. там където опират четките на регулатора?
    Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
    Lancia Kappa JTD '98 -

    Comment


    • #3
      От пробил диод също може да прави фокуси със зареждането, при това разнообразни.
      Alfa 33 1.7 16V QV `85г. карбураторен бензинояд

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от didod Покажи съобщение
        Колектора на ротора дали е бил добре? Т.е. там където опират четките на регулатора?
        Не знам, не са ми казвали, че е зле. Колата е на под 100к км (почти сигурно) и затова не ми се вярва да се е износил, но знае ли човек...
        Първоначално публикувано от Bobi_33 Покажи съобщение
        От пробил диод също може да прави фокуси със зареждането, при това разнообразни.
        От това се опасявам, да не е пробил за втори път, че ако е така, значи има нещо друго, което да предизвиква пробив. Те (диодите) нали са в едно блокче заедно с реле -регулатора и четките за ротора?
        Явно ще трябва да се влиза в бокса пак...
        '05 166 V6
        '98 156 2.0 TS ex ...

        Comment


        • #5
          Или ни са стегнаи добре клемите на алтернатора или има проблем с диодния блок!
          Диодния блок е отделно от реле регулатора.
          sigpic
          Автосервиз, Варна, ул.Наум 8, 0888757558
          Alfa Romeo GT 1.9 16v 05'

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от pininfarina Покажи съобщение
            Или ни са стегнаи добре клемите на алтернатора или има проблем с диодния блок!
            Диодния блок е отделно от реле регулатора.
            Аз съм имал същия случаи от калпав релерегулатор, работи около месец и после същите аномалии!!
            sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

            Comment


            • #7
              Регулаторът може и да е здрав, но да има проблем с изправителя, осигуряващ тока за него (трите диода за възбудителната намотка).


              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • #8
                С една дума, първо си виж ремъка да не ти приплъзва! После виж, дали няма отделна маса за динамото. Понякога се къса, клеясва....
                После сваляне на динамото и мерене на диоден блок, статорна намотка, роторна намотка, оглеждане на пръстените на ротора, малките диоди и то друго май няма!
                Успех!
                На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от mordohy Покажи съобщение
                  С една дума, първо си виж ремъка да не ти приплъзва!
                  Голям си симпатяга обаче
                  sigpic
                  Автосервиз, Варна, ул.Наум 8, 0888757558
                  Alfa Romeo GT 1.9 16v 05'

                  Comment


                  • #10
                    Ми той освен 33 друго неще и да си помисли че има.
                    Alfa Romeo 156 3.0v6,Bmw E61 535d.

                    Comment


                    • #11
                      Не приплъзва, обаче сега замерих напрежението с цифров мултицет и се оказа, че пулсира в рамките на 14.1- 14.9 даже един път отчете 15.05 волта. Това на празен ход. При форсиране, картинката е подобна. Успях да накарам лампата да светне за няколко стотни, при което мултицетът не отчете пад. Това не е ли доста високо напрежение?
                      Така или иначе ще я карам на майстор, но ми се иска да съм макс подготвен предварително.
                      '05 166 V6
                      '98 156 2.0 TS ex ...

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от 156 Покажи съобщение
                        Не приплъзва, обаче сега замерих напрежението с цифров мултицет и се оказа, че пулсира в рамките на 14.1- 14.9 даже един път отчете 15.05 волта. Това на празен ход. При форсиране, картинката е подобна. Успях да накарам лампата да светне за няколко стотни, при което мултицетът не отчете пад. Това не е ли доста високо напрежение?
                        Така или иначе ще я карам на майстор, но ми се иска да съм макс подготвен предварително.
                        Ако е верен мултицетът, ситуацията е притеснителна. Изглежда, че регулаторът на напрежение не работи коректно. Това е опасно за всичката електроника по колата.
                        Моят съвет е да си потърсиш читав алтернатор - втора употреба. А този след задълбочена ревизия и ремонт, ще имаш като резерва или ще продадеш.


                        159 1.8 MPI
                        166 2.0 TS (ex)

                        Comment


                        • #13
                          Това е от кофти маса маса виж си кабелните обувки на кабелите които се закрепят към генератора,при беше се появил абсолютно същото нещо както при тебе,пулсиране на напрежението и всички светлини по колата,проблема беше точно във това кабелните обувки след ремонт на генератора,хлабава връзка,карай я обратно при този дето ти е правил колата да си оправи мизерията,и друг път да работи по внимателно,и после напиши какъв е бил точния проблем.
                          Last edited by BillyBoy`; d.m.y г., 14:28.
                          АлфаРомео 146 1.4 16V 103hp skype name billyboy2203/ ICQ: bili`- 166537162

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                            Ако е верен мултицетът, ситуацията е притеснителна. Изглежда, че регулаторът на напрежение не работи коректно. Това е опасно за всичката електроника по колата.
                            Моят съвет е да си потърсиш читав алтернатор - втора употреба. А този след задълбочена ревизия и ремонт, ще имаш като резерва или ще продадеш.
                            Дали не е по-добре тогава временно да разкача кабела, който идва към алтернатора и да карам само на акумулатор докато я оправят? Защото видях една кутийка (в коша към волана) с два дебели кабела и предполагам че единият отива към акумулатора, другият към алтернатора, а плочката към останалата електроника? Така ли е?
                            Първоначално публикувано от BillyBoy` Покажи съобщение
                            ...карай я обратно при този дето ти е правил колата да си оправи мизерията,и друг път да работи по внимателно,и после напиши какъв е бил точния проблем.
                            Лошото е, че е на другия край на БГ. Чак лятото ще имам път натам.
                            '05 166 V6
                            '98 156 2.0 TS ex ...

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от 156 Покажи съобщение
                              Дали не е по-добре тогава временно да разкача кабела, който идва към алтернатора и да карам само на акумулатор докато я оправят? Защото видях една кутийка (в коша към волана) с два дебели кабела и предполагам че единият отива към акумулатора, другият към алтернатора, а плочката към останалата електроника? Така ли е?

                              .
                              Определено ще е по-безопасно, но ще трябва да откачиш дебелия кабел от алтернатора, тъй като той отива до стартера и оттам до въпросната клема (A5). Ако откачиш кабела от клемата, няма да ти работи стартерът.

                              PS:

                              Ако откачаш този кабел, изолирай добре висящия край за да не допре до шаси.
                              Last edited by ecotronic; d.m.y г., 16:29.


                              159 1.8 MPI
                              166 2.0 TS (ex)

                              Comment

                              Working...
                              X