Известие

Collapse
No announcement yet.

Selenia Turbo diesel 10W40 vs Selenia WR 5W40

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Selenia Turbo diesel 10W40 vs Selenia WR 5W40

    Колеги, вчера смених маслото. Старото беше Selenia TD 10W40 а сега сложих Selenia WR 5W40. Днес, докато карах извън града, забелязах, че стрелката на датчика на температурата стои половин милиметър по ниско, т..е отчита маааалко по-ниска температура, отколкото със старото масло. Преди стрелката леко застъпваше 90-те градуса, а сега не стига до нея - на части от милиметъра е по-долу. Вероятността да е термостат съм я отхвърлил като вариант - колата си загрява нормално и държи температура, без значение дали я ръчкам или карам пенсионерската.

    Стана ми интересно просто и реших да споделя, за да видя какви мнения ще се дадат Дали смазочните качества на WR са толкова по-добри, че триенето в бутало-цилиндровата група чувствително намалява и оттам минималния спад в температурата
    _______
    146 JTD - ex
    Renault Megane II 1.5 dci - ex

    Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

  • #2
    ааа бате стига бе

    той датчика дето ти е на таблото ако показваше вярно ехааа

    нали знаеш че дадени градуси са според от -до съпротивление
    та този 1 мм
    Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от търтей
      ааа бате стига бе

      той датчика дето ти е на таблото ако показваше вярно ехааа

      нали знаеш че дадени градуси са според от -до съпротивление
      та този 1 мм
      Е бате, относителната грешка на датчика трябва да се запазва, без значение модела на маслото, нали
      Все пак дали не е повече от съвпадение, че има разлика именно след смяната на маслото
      _______
      146 JTD - ex
      Renault Megane II 1.5 dci - ex

      Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

      Comment


      • #4
        теоретично
        ама понеже температурата ти зависи пряко от термостата би трябвало да остане същата

        от по-хубаво масло виж може да ти падне разходът
        Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от търтей
          теоретично
          ама понеже температурата ти зависи пряко от термостата би трябвало да остане същата

          от по-хубаво масло виж може да ти падне разходът
          Е ма термостатът също си има диапазон на нечувствителност За разходът ще видя по-късно днес, ама той си зависи и от карането в по-голяма степен
          _______
          146 JTD - ex
          Renault Megane II 1.5 dci - ex

          Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

          Comment


          • #6
            бах не мое да ти врътне перките викаш ша клеясат ...
            баце не е от маслото - моита си ги качва до 90 па и перки завъртя 1нъж. ти го изкара бетер маргарин с фибри дееба.
            Ex: 146ti, 146JTD, 147JTD, Lexus IS220D, Lexus IS200 Auto, Swift Sport, Subaru Legacy IV
            Subaru Outback '09 & Alfa Romeo 156 2.4JTD

            Comment


            • #7
              че триенето в бутало-цилиндровата група чувствително намалява

              Е тва па как го измисли?
              Трябва да защитиш докторат на тема "Самовнушението като метод на лечение"
              Аlfa 164 Super 2.5TD

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от virusalfa
                че триенето в бутало-цилиндровата група чувствително намалява

                Е тва па как го измисли?
                Трябва да защитиш докторат на тема "Самовнушението като метод на лечение"
                "Самовнушението като метод на лечение или как да убедим ЖТД, че не му е жега"
                Ex: 146ti, 146JTD, 147JTD, Lexus IS220D, Lexus IS200 Auto, Swift Sport, Subaru Legacy IV
                Subaru Outback '09 & Alfa Romeo 156 2.4JTD

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от vladu
                  Първоначално публикувано от virusalfa
                  че триенето в бутало-цилиндровата група чувствително намалява

                  Е тва па как го измисли?
                  Трябва да защитиш докторат на тема "Самовнушението като метод на лечение"
                  "Самовнушението като метод на лечение или как да убедим ЖТД, че не му е жега"
                  ма тва е шото карате малолитражки
                  мойта си седи на 70 и не смее да мръдне нагоре
                  Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от търтей
                    мойта си седи на 70 и не смее да мръдне нагоре
                    Като пекне силното слънце през лятото тези градуси ще останат само като далечен спомен.
                    Alfa Romeo 156 2.4 JTD, 2000 г.

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от Димо
                      Като пекне силното слънце през лятото тези градуси ще останат само като далечен спомен.
                      мойта има и втора степен на перката бре

                      и повече коне - ма то тва май няма значение
                      Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от търтей
                        мойта има и втора степен на перката бре

                        и повече коне - ма то тва май няма значение
                        Бе тя и мойта има втора степен, ама слънцето май не се впечатлява много от този факт. Напъни я през лятото по автомагистрала Тракия в посока София, па да видим тогва термометърчето що щъ рече.
                        Alfa Romeo 156 2.4 JTD, 2000 г.

                        Comment


                        • #13
                          [quote=Димо]
                          Първоначално публикувано от "търтей":1q0cgj0m
                          мойта има и втора степен на перката бре

                          и повече коне - ма то тва май няма значение
                          Бе тя и мойта има втора степен, ама слънцето май не се впечатлява много от този факт. Напъни я през лятото по автомагистрала Тракия в посока София, па да видим тогва термометърчето що щъ рече. [/quote:1q0cgj0m]

                          е като я напъваш по магистралата се обдухва по-силно и температурата няма как да се дигне
                          не говоря за тази на маслото
                          ти термостата проверявал ли си си?
                          Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от търтей
                            е като я напъваш по магистралата се обдухва по-силно и температурата няма как да се дигне

                            ти термостата проверявал ли си си?
                            Абе обдухва се, ама с горещ въздух А и насрещният наклон на магистралата е постоянен почти до София.

                            При мен проблема със загряването го реших отдавна. Имаше някъде из форума дискусия на тази тема, та там си бях си бях изплакал мъката. Термостата го проверих, но не е от него. Оказа се, че в радиатора се е образувал някакъв филм, който пречи на циркулацията. Сложих нов радиатор преди около година и оттогава нямам никакви проблеми.
                            Alfa Romeo 156 2.4 JTD, 2000 г.

                            Comment


                            • #15
                              ма и аз да се изкажа ... шанса да се затоплиш обилно на дълъг път е по-малък от от градски "изрезвания" с порядъчен престой в задръствания след това ...

                              ПП "градски "изрезвания" ... ша кажеш, че карам 33-ка 1.7 16В перманент4 па се резгам
                              Ex: 146ti, 146JTD, 147JTD, Lexus IS220D, Lexus IS200 Auto, Swift Sport, Subaru Legacy IV
                              Subaru Outback '09 & Alfa Romeo 156 2.4JTD

                              Comment

                              Working...
                              X