Известие

Collapse
No announcement yet.

чип за JTD - какво точно прави и откъде ги вади тез коне...?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • чип за JTD - какво точно прави и откъде ги вади тез коне...?

    сигурно ако се поровя ден два ще намеря отговорите някъде, но ме интересува:

    1. Какаво точно променя чипа ?? И откъде точно идват тея 30 коня и ~80 Нм?
    (говоря за дигиталтунинг чип за 145 1.9 ЖТД 105 коне/255 Нм -> 135 коне/332 Нм)

    2. Как точно ще се отрази тая интервенция на моя мотор/турбина - 135к по километраж и поне 250к реални (не гори масло грам, турбината се предполага е в ред и си набира колицата прилично)

    Благодарско предварително за всеки смислен отговор и не само от мое име
    Ex: 146ti, 146JTD, 147JTD, Lexus IS220D, Lexus IS200 Auto, Swift Sport, Subaru Legacy IV
    Subaru Outback '09 & Alfa Romeo 156 2.4JTD

  • #2
    До колкото знам нормално е да ти търка по бързо съединителя ако ти е чипосана колата ама чак пък 3 пъти по бързо. Все пак въртящият момент е по голям. Други последествия не знам - следя на един добър приятел Фиат Браво 1,9JTD от почти 7 години. Има чип от почти 4 години за които е минал към 200 000 км Абсолютно никакви оплаквания. Забравих да кажа колата се кара Испания и е на общо 550 000км . Турбината е сменяна преди чипа на 340 000км, дебитомер е сменян 2 пъти на 20 000(гаранционен) и заедно с турбината. Колата е карана до чипосването от моят приятел който е много внимателен - изчаква да загрее леко преди да тръгне не я юрка и т.н След подобренията се кара от жена му която забравя тези неща Подръжка и съответно диагностика се правят почти всеки месец. Та ако има развитие ще кажа Мечтата му е да направи 999 999 км Прочети и това ако не си го чел http://www.digitaltuning.bg/faq.php?ID=1
    '08 Alfa Romeo 159SW ti 1.9 JTDm *'98 Alfa Romeo 145 1.6 T.S *
    Ex -'98 Alfa Romeo 156 1.9 JTD
    Ex - '93 Alfa Romeo 33 1,7 I.E, Ex - '90 Alfa Romeo 33 1,5 I.E

    Comment


    • #3
      В статията на диджитал тунинг е ясно, че няма как да изтъкнат недостатъците на чипа, ако има въобще такива. Не че се съмнявам в качествата на продукта им, но си е нормално за един търговец.
      Аз също съм ровил много по темата, но подобно на Владу, не съм открил отговор на поставените от него въпроси. Статиите по сайтовете на фирми, предлагащи чип-тунинг, засягат общия случай, когато двигателят е на достатъчно малко километри и проверено адекватно състояние, а в конкретния случай с нашите кошници, докарани в България по неведоми пътища и с недостоврерно минало, това не е съвсем така.

      Случаят с бравото е доста показателен и определено вдъхва оптимизъм, само дето акъла не ми го побира как ше чипне колата и ще я даде на жена си, но това излиза в офтопик и затова спирам.
      _______
      146 JTD - ex
      Renault Megane II 1.5 dci - ex

      Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

      Comment


      • #4
        Дай сега от самото начало. ДВГ е сложна машина от системи и агрегати които преобразуват химическата енергия на горивото в топлина а топлината в механична работа. Ако искаш да накараш един двигател да развива по голяма мощност трябва да приложиш по голяма сила върху челото на буталото т.е. трябва да се увеличи налягането което действа върху челото на буталото. Най лесния начин да увеличиш налягането е като вкараш повече гориво и въздух вътре (като се увеличи коефициента на запълване на цилиндъра). Съответно това става с помощта на турбо компресор Колкото с по голямо налягане нагнетява турбото толкова повече въздух постъпва в цилиндъра. Съответно променената от чипа програма за управление на двигателя кара турбото да работи с по големи налягания и да се впръсква повече гориво в цилиндъра. с което се увеличава мощността на двигателя.
        Щом се увеличава мощността се увеличава налягането и температурата в цилиндъра, а от там и натоварването върху коляномотовилковия механизъм. По натоварена е и турбината защото трябва да създава по-голямо налягане. Щом се увеличава натоварването се увеличава износването и на двигателя и на турбината.
        Чипа ще направи мотора не екологичен но по динамичен и по мощен, но с по малък ресурс. С колко че се намали ресурса зависи от това как че я караш колата.
        Сам трябва да прицениш
        156 1,8 ТS 99
        Nissan Murano 2005

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от Novachev
          П- натоварена е и турбината защото трябва да създава по-голямо налягане. Щом се увеличава натоварването се увеличава износването и на двигателя и на турбината.
          Чипа ще направи мотора не екологичен но по динамичен и по мощен, но с по малък ресурс. С колко че се намали ресурса зависи от това как че я караш колата.
          Сам трябва да прицениш
          За по-бързото износване на турбината по-може да се съглася. На теория при двигателя, според мен, може да се наблюдава повишено износване само на биелни и основни лагери, но предвид презумцията , че добрият чип би трябвало да е оразмерен така, че да използва оптимално презапасяването по якост на детайлите, без да го превишава, то пак по моя виждане, би трябвало да не се наблюдава такова износване
          Last edited by trustworthy; d.m.y г., 21:27.
          _______
          146 JTD - ex
          Renault Megane II 1.5 dci - ex

          Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

          Comment


          • #6
            извинете ме ако мислите че ще прозвочи като офф само недете

            искам да питам въобще възможно ли е да се чипоса тд и тези неща които говорите само за жтд ли се отнасят
            Alfa Romeo 146TD '97 156 2.4 20v
            sigpic

            Comment


            • #7
              "Чипосва" се механично
              Fiat Punto 1.9 JTD
              Alfa Romeo 156 2.4 JTD
              sigpic

              Comment


              • #8
                Гледам много са изписало Аз понеже съм виждал по телевизията да дават за тия неща да ви кажа При комонреил дизелите се увеличава налягането на турбината и се вдига мощността съответно зависимост от това колко надува. Ефекта - по-голям въртящ момент и мощност в коне. Странични ефекти при старите коли - всички турбопътища се натоварват и ако има слабо място има вариянт да изпляка от някъде Всяка турбина има карта на ефективност при определен бууст, ако имате чип който е истински надува на турбината остава в ефективната част на картата и по този начин здрава турбина не се товари реално Температурата в горивната камера определено се повишава НО свястния чип е сметнат така че с подходящо количество НАФТА мотора да може да поддържа безопасни стойности на температурата в цилиндъра и двигателят да не грее. Якостните характеристики са пряко свързани с условията които описах по-горе ако те се спазват бутално-мотовилковата група остава в безопастност Въпроса за съединителя е логичен, но и глупав - съединителя естественно ще се товари повече но живота му неможе да се скъси с повече от 20% при нормална експлоатация При истински чип разхода реално пада поради по-добрите динамични характеристики на колата и поради правилното и перфектно балансиране на аванса и горивото (при сток кола това е съобразено с хиляди норми за екология и безопастност) Писна ми да пишем глупости Накратко ако колата е читава без чип и си е ок всичко по нея няма никакви ядове слагайте и се не бойте
                0888 232 484 - Бобо Extreme Service
                sigpic
                Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
                Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

                Comment


                • #9
                  Ууу забравих за колегата дето си мисли че менте чиповете правят същото трябва да кажа че силно се е убъркал С менте чип колата може да роди на първото извънградско
                  0888 232 484 - Бобо Extreme Service
                  sigpic
                  Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
                  Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

                  Comment


                  • #10
                    данке бат бобо.

                    кейс клоузд

                    2-3 страници спам бяха зачистени и затова може да изглежда леко накъсаната темата ...
                    Ex: 146ti, 146JTD, 147JTD, Lexus IS220D, Lexus IS200 Auto, Swift Sport, Subaru Legacy IV
                    Subaru Outback '09 & Alfa Romeo 156 2.4JTD

                    Comment


                    • #11
                      Смятате ли, че тази тема трябва да е важна?
                      www.facebook.com/workshox

                      Comment


                      • #12
                        аха
                        stilo sw 1,9 JTD 03g
                        alfa 147 1,9JTD 01g
                        alfa 156 1,9JTD 01g
                        barchetta 1,8 98g
                        alfa 145 1,6 97g

                        Comment


                        • #13
                          zdr

                          Бих искал да попитам за 2.5ТДто как стои въпроса с чипването?
                          Защото в диджиталтунинг дават някав чип пък аз си мисля, че освен механично друг вариянт няма.
                          Моля ако някои знае нещо по въпроса да сподели.
                          sigpic 155 2.5 TD VM31B 07.03.1997
                          http://www.youtube.com/watch?v=r7_l0...6CE27&index=21
                          !!! http://vbox7.com/play:8b1da481&al=1&vid=1084993 !!!

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от Bobo
                            ... При комонреил дизелите се увеличава налягането на турбината и се вдига мощността съответно зависимост от това колко надува...
                            Здравейте!Един въпрос към Bobo: как става точно това увеличение на налягането?Говоря за двигател JTD105 ,при който няма електронно управление на турбината!При JTD110 доколкото зная турбото е с променлива геометрия и се управлява от компютъра на колата,но при Фиат Браво JTD105 не е така!
                            Говоря за фиатовското JTD!!!
                            Поздрави!
                            иноишес турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, иначе ... сток
                            http://www.keepfighting.ms

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от Jimy
                              Първоначално публикувано от Bobo
                              ... При комонреил дизелите се увеличава налягането на турбината и се вдига мощността съответно зависимост от това колко надува...
                              Здравейте!Един въпрос към Bobo: как става точно това увеличение на налягането?Говоря за двигател JTD105 ,при който няма електронно управление на турбината!При JTD110 доколкото зная турбото е с променлива геометрия и се управлява от компютъра на колата,но при Фиат Браво JTD105 не е така!
                              Говоря за фиатовското JTD!!!
                              Поздрави!
                              И мен ме интересува този въпрос.Тъй като няма как да се управлява турбината на JTD105 софтуерно.Как ще се надуе турбото?И което е по-важно точно с колко?
                              И още нещо : добре е да почне да се прави разлика между чип и ремап.Функцията и на двете е абсолютно една и съща,само че при чипа се слага нов носител с оптимизирания софтуер-чип,а при ремап-а се презаписва новия софт върху стария без да се слага нов носител.Това го казвам щото всеки трети взе да казва "чипосах" се. Да ама не.

                              Comment

                              Working...
                              X