Известие

Collapse
No announcement yet.

Проблем с топка на скоростен лост

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Проблем с топка на скоростен лост

    Здравейте,
    Преди дни купих Алфа GT 1,9 JTD 2004-та. Топката на скоростния лост ми се стори не достатъчно запазена и реших да погледна какво е захващането с лоста, предвиждайки евентуална смяна. Измъкнах я със силен напън нагоре и действително видях , но после при малко по-рязко боравене със скоростите започна да излиза без да го желая. Реших да я залепя, намазах лоста и отвора в топката с едно, както се оказа наистина много здраво лепило, обаче сложих и малко повечко от необходимото. В крайна сметка топката няма измъкване а "спринцовката", която се дърпа за да се вкара лоста в задна скорост, не се връща в изходна позиция. Както и да е, ръчно също се получава. Проблема, който ме притеснява е, че и с дръпната нагоре и натисната надолу "спринцовка" влизат всички скорости без проблем, включително и задна, а това от своя страна води до проблема, че задна може да се вкара в движение,а при условие, че колата е с 6 скорости твърде е вероятно да се случи. Махнах маншона около скоростния лост, не личи да има някакво счупване. Въпросът ми е - дали е възможно да съм счупил нещо или правилната подмяна на топката ще реши проблема. В тази връзка, някой знае ли универсалните топки, които се продават по магазините дали вършат работа. Благодаря предварително!
    Last edited by NIKI_ARGT; d.m.y г., 01:10.

  • #2
    Ми залепил си и спринцовката сигурно.Вероятно ще решиш проблема или със цялостна смяна на скоростния лост или с основно почистване от лепилато, ма как, не знам,щом казваш че лепилото е яко...
    По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
    конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
    Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
    Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

    Comment


    • #3
      Спринцовката се връща, но го правя ръчно, а не сама. Притеснява ме, че и в двете позиции влизат всички скорости. Ако счупя топката и я махна може би ще разбера каква беля е станала, но засега не мога да открия и топка за подмяна.

      Comment


      • #4
        Питай в раздела купува-продава или пусни обява в купува и ще се намери.
        По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
        конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
        Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
        Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

        Comment


        • #5
          Да, така направих.

          Comment


          • #6
            Универсална топка надали ще стане!
            Топката се вади по начина по-който си го направил ти!
            Има шлици на лоста и на топката, които предотвратяват въртенето на топката.
            Има една много важна пружина!
            Когато си изкарал топката, тя най-вероятно е изхвърчала!
            Тази пружина служи за автоматичното връщане на спринцовката и спомага на топката да не се откача от лоста!
            Mercedes S320 W220
            Ex: Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 mJTD 16v 140cv+++

            Comment


            • #7
              Да не си завъртял спринцовката? На нея долу ниско има една палче, трябва да е обърнато надясно - като бутнеш лоста към 5-а/6-а то трябва да опре в пластмасата долу и да ограничи хода. Или пък си го счупил при ваденето.

              Става с универсална топка. Аз бях с такава на 156-цата. Търси си такава с отвор за спринцовката, че повечето нямат. Но може да се наложи малко да я доработиш.
              Last edited by tonov; d.m.y г., 12:00.
              166 2,4JTD 20V Sportronic Edizione collezionisti
              ex 156 2,4JTD; ex 146ti; ex 145 1,6 boxer

              Comment


              • #8
                Пружината си е вътре. Надявам се да не съм счупил нещо, изобщо не знаех за палчето, може и да съм обърнал спринцовката. Не искам да рискувам отново да дърпам топката със сила, че а не счупя лоста този път. Първо да се намери нова топка, после ще видим.

                Comment

                Working...
                X