Известие

Collapse
No announcement yet.

Странен случай с туин спарк.

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    На диагностика нещо показва ли като грешки?

    При мен на бившата 147-ца след като превъртя шпонката на коляновия вал, центровката избяга с 2 зъба. И беше така като подаваш газ и почваше да се чува някакъв звук като стържене/чаткане.
    Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..

    FIAT Coupe 16VT
    Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD

    Comment


    • #17
      Първоначално публикувано от digitalundgrd Покажи съобщение
      На диагностика нещо показва ли като грешки?

      При мен на бившата 147-ца след като превъртя шпонката на коляновия вал, центровката избяга с 2 зъба. И беше така като подаваш газ и почваше да се чува някакъв звук като стържене/чаткане.
      За мятането на боба и аз клоня на някъде там.
      Fiat Punto 1.4GT 1996
      Hyundai Tucson 2.0 2007
      Renault Clio 1.5 2019

      Comment


      • #18
        Първоначално публикувано от thecleaner Покажи съобщение
        За мятането на боба и аз клоня на някъде там.
        И аз си го помислих, но рещих, че Ицо я е зацепвал с индикатор, което изключва евентуалния проблем със шпонката.
        Alfa 33 1.7 16V QV `85г. карбураторен бензинояд

        Comment


        • #19
          Първоначално публикувано от Bobi_33 Покажи съобщение
          И аз си го помислих, но рещих, че Ицо я е зацепвал с индикатор, което изключва евентуалния проблем със шпонката.
          И аз точно заради това не съм изказал същото мнение.
          Fiat Bravo 1.6 16V 97" ex ex...My first italian beast
          Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde 95" 150+++hp ex... Bye my come dream...
          Alfa Romeo 156 1.8 T.S. 99" with head from Quadrifoglio Verde ex.
          Alfa Romeo 155 2.0 8V SUPER 94"

          Comment


          • #20
            Да, освен, че е зацепвана с индикатор, съм слагал пети и и индикатор преди да я разглобя, за да видя дали е била коректно зацепена и всичко си дойде.(силно казано понеже гърбицата точно на шаблона липсваше преди да сменя вала, но все пак горе-долу) То и няма как по друг начин да я зацепя при положение, че съм свалял и двата вала. Странното е, че звукът не се е променил въобще, а двете зацепвания няма как да са напълно еднакви. Шпонката на вала, ако е тръгнала тя става една .. едно нещо като хората има ли в тоя мотор - не Доста хора са превъртали шпонки и то все след като някой е пипал болта дето не трябва да се пипа - не съм чувал някой да е стържел така.
            sigpic
            156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
            "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

            Comment


            • #21
              Интересна е и причината поради която са били износени въпросните гърбици (калпави повдигачи или водачи на клапани или превъртяла шпонка). Възможно е именно тя да обяснява и загадката със звуците при задействан вариатор.
              Last edited by ecotronic; d.m.y г., 11:55.


              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • #22
                Абе аз се замислих нещо,може и да е глупост ама нали разсъждаваме.Дали няма вариант да е запушена магистралата дето набива маслко във вариатора и до него да не стига и като се изключи от клапана да не му пречи вече.
                Fiat Bravo 1.6 16V 97" ex ex...My first italian beast
                Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde 95" 150+++hp ex... Bye my come dream...
                Alfa Romeo 156 1.8 T.S. 99" with head from Quadrifoglio Verde ex.
                Alfa Romeo 155 2.0 8V SUPER 94"

                Comment


                • #23
                  Малко се притесних с тая шпонка за момчето та му се обадих да го доразпитам и ето неговата история. Купува я на 1000км след смяна на ангренажен к-кт (уж-нали) вкарва я да и сменя маслата някъде из Комлука(не можах да разбера точно) там разбира, че вариаторът не е закачен, закачат го, нещо трака- дали от него дали е била с добавка не разбрах. Казват му,че моторът е за ремонт и сменят гумички, сегменти, свалят коляновия за шлайф, но в крайна сметка го полират, колата пак трака - вариаторът се откача и момчето си взема колата понеже е стояла в сервиза 1 месец, междувременно и текнала рейката и разни други дандании. Та вече се омотах нацяло, дали добавка е запушила нещо, дали друго, както се казва - разбазикана работа, разбрахме се след време пак да я докара и ще я мислим. Сега-засега върви доволно без вариатор, обратно на всякаква логика.
                  sigpic
                  156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
                  "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

                  Comment


                  • #24
                    Ицо малко потвърждаваш размишленията ми,ако наистина е била с добавка нищо чудно да е запушила нещо,наистина няма логика със закачен клапан да трака,а с откачен всичко да е наред и да върви доволно.
                    Fiat Bravo 1.6 16V 97" ex ex...My first italian beast
                    Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde 95" 150+++hp ex... Bye my come dream...
                    Alfa Romeo 156 1.8 T.S. 99" with head from Quadrifoglio Verde ex.
                    Alfa Romeo 155 2.0 8V SUPER 94"

                    Comment


                    • #25
                      Първоначално публикувано от ivailo rachev Покажи съобщение
                      Ицо малко потвърждаваш размишленията ми,ако наистина е била с добавка нищо чудно да е запушила нещо,наистина няма логика със закачен клапан да трака,а с откачен всичко да е наред и да върви доволно.
                      Ами освен да я паля и да поработи с промивно масло, ама като го знам колко е тънко и как мие всичко с тоя туин спарк лошо ми става, пък и те промивката я дават да работи на празен ход, а клапана пуска при подаване на газ.. Не стига другото ами колата си гори масло мъжката все едно тепърва трябва да се отваря абе греда отвсякъде.
                      sigpic
                      156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
                      "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

                      Comment


                      • #26
                        Имал съм такъв случай след смяна на сегменти(не от мен) да продължава да гори и да не върви,отварям и гледам цилиндрите на око се виждат,че са елипсовидни и вътре няма и помен от хонинг.Ако му се налее възможно най-тънко не промивно примерно 0 и да се подържи на някви да речем 2000 оборота за да работи вариатора дали няма да пробие.
                        Fiat Bravo 1.6 16V 97" ex ex...My first italian beast
                        Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde 95" 150+++hp ex... Bye my come dream...
                        Alfa Romeo 156 1.8 T.S. 99" with head from Quadrifoglio Verde ex.
                        Alfa Romeo 155 2.0 8V SUPER 94"

                        Comment


                        • #27
                          Нямам душа да я държа в обороти с това стържене, може и да пробие ама не знам откъде
                          sigpic
                          156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
                          "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

                          Comment


                          • #28
                            Ако го беше докарал тоя кенеф още като ми званя по тел. сега щяха да му пукат регулатори в несвяст.
                            ALFA ROMEO 156 2.4 20V JTDM sportwagon ALFA ROMEO 155 Q4 300+++Ps.
                            Alfa Romeo 145 3.0V6
                            Alfa Romeo 33 1.7 16V 4x4 Аlfa spider 3.0 V6

                            Comment


                            • #29
                              Първоначално публикувано от Gosheto30v6 Покажи съобщение
                              Ако го беше докарал тоя кенеф още като ми званя по тел. сега щяха да му пукат регулатори в несвяст.
                              Гоше, аз няма как да я докарам, на момчето съм му обяснил точно къде си, телефон съм му дал - всичко, както и още 1-2 места където може да отиде след това за всеки случай, той в момента си кара колата каза, че ще я мисли чак на пролет.
                              sigpic
                              156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
                              "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

                              Comment


                              • #30
                                Забравил съм да пиша продължението на случая. Колата наби клапани, развали главата, купихме нова(стара) глава сглобих я, момчето я покара 10 минути и наби клапани пак. След, което 2 дена я обикалях, оглеждах, мерих и т.н. Оказа се, че джамбазите(много свестни пичове) са я сглобявали от скрапа с различни бутала(или биели - не зная колата отиде на скрап) и 2-ро и 3-то бутало стърчат над останалите с 5 десети та това беше цялата загадка .. При една фабрична глава този проблем скоро нямаше да се усети, но при шлайфана такава просто хода на буталото свършва в клапана.
                                sigpic
                                156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
                                "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

                                Comment

                                Working...
                                X