Известие

Collapse
No announcement yet.

Въпрос за ГНП

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Въпрос за ГНП

    Здравей те колеги.Тези дни ми се случи да имам на разположение 3 модела ГНП-та .Едната е от 1.9 JTD 0 445 010 007/4с/, втората е от 2.4 JTD 0 445 010 008/5с/, и третата е от BMW 3.0 /0 445 010 009/6e/.Въпроса ми е следния.Каква е разликата в помпите и кое определя дебита им.Помпите са разглобени и от това което виждам/измерих/нямат разлика в буталата,гърбиците и клапаните.Единствената разлика която намерих е в пружините на буталата.На БМВ-то пружините са по-дебели и с повече витки.
    Alfa Romeo 156 2.4JTD , 156 SW 2.4 JTD ,156 SW 1.9 JTD , 156 SW 1.9 JTD Q4 ,147 1.9 JTD

  • #2
    0 445 010 007 тази помпа доставя максимален дебит от 55 кубика за един оборот и се върти надясно.
    0 445 010 008 не се монтира в алфа/фиат. Това е помпа на мерцедес с друг тип регулиране на налягането, доставя 60 кубика за оборот и се върти наляво.
    0 445 010 009 помпата от бмвто доставя максимален дебит 70 кубика за оборот, върти се надясно и разликите между помпите не е някаква тайна, но не биж желал да говоря наизуст, защото пак ще се намери някой да спори
    Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

    Comment


    • #3
      Никой няма да спори, кажи разликата що я знаеш.
      Alfa Romeo EX 155 1.8SS,147jtd,156TS,156jtd,
      159 1.9 няколко. 2.4 няколко, Auto, ръчка - всичко
      NEW 159 2.0 JTDm Black TI

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
        0 445 010 007 тази помпа доставя максимален дебит от 55 кубика за един оборот и се върти надясно.
        0 445 010 008 не се монтира в алфа/фиат. Това е помпа на мерцедес с друг тип регулиране на налягането, доставя 60 кубика за оборот и се върти наляво.
        0 445 010 009 помпата от бмвто доставя максимален дебит 70 кубика за оборот, върти се надясно и разликите между помпите не е някаква тайна, но не биж желал да говоря наизуст, защото пак ще се намери някой да спори
        Грешката е моя ,006 е втората помпа.Аз нямам намерение да споря с никой.Просто ми е чудно от къде идва разликата в дебита.
        Last edited by alfista 96; d.m.y г., 09:49.
        Alfa Romeo 156 2.4JTD , 156 SW 2.4 JTD ,156 SW 1.9 JTD , 156 SW 1.9 JTD Q4 ,147 1.9 JTD

        Comment


        • #5
          Принципно помпите имат разлика с диаметъра на буталата. Тези помпи които си дал като номера са с различен диаметър на буталата, но с еднакъв ход. (не съм помпаджия, не съм ги мерил лично аз, но това знам)

          Обозначението на помпите:
          CR = common rail
          CP1 = поколението на помпата
          R = дирекция (лява или дянса)
          65 = Теоретичен дебит в mm3/rev делено на 10, демек 65 реално(теоретично) е 650mm3/rev

          Една и съща помпа при 4 цилиндров мотор и при 5 цилиндров мотор ще доставят различен максимален дебит поради разреждането. За това примерно нещата изглеждат по следния начин:

          8V - 650 (теоретичен максимален дебит) x 0.5814 (предавателно съотношение) / 2 (брой на инжектиранията) = 188 mm3/i при 1350 бара
          10V - 650 x 0.5814 / 2.5 = 151 mm3/i при 1350 бара

          При по-високи налягания дебита пада значително.
          Разбира се всичко това е само теоретично. Данните от стенда изглеждат по-различно. Обикновено реалния дебит излиза с около 20-30 кубика по-малко.
          Last edited by oem; d.m.y г., 10:26.
          Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
            Принципно помпите имат разлика с диаметъра на буталата. Тези помпи които си дал като номера са с различен диаметър на буталата, но с еднакъв ход. (не съм помпаджия, не съм ги мерил лично аз, но това знам)

            Обозначението на помпите:
            CR = common rail
            CP1 = поколението на помпата
            R = дирекция (лява или дянса)
            65 = Теоретичен дебит в mm3/rev делено на 10, демек 65 реално(теоретично) е 650mm3/rev

            Една и съща помпа при 4 цилиндров мотор и при 5 цилиндров мотор ще доставят различен максимален дебит поради разреждането. За това примерно нещата изглеждат по следния начин:

            8V - 650 (теоретичен максимален дебит) x 0.5814 (предавателно съотношение) / 2 (брой на инжектиранията) = 188 mm3/i при 1350 бара
            10V - 650 x 0.5814 / 2.5 = 151 mm3/i при 1350 бара

            При по-високи налягания дебита пада значително.
            Разбира се всичко това е само теоретично. Данните от стенда изглеждат по-различно. Обикновено реалния дебит излиза с около 20-30 кубика по-малко.
            Благодаря за инфото.Но загадката при мен си остава,понеже и на трите помпи буталата са 6.5мм
            Alfa Romeo 156 2.4JTD , 156 SW 2.4 JTD ,156 SW 1.9 JTD , 156 SW 1.9 JTD Q4 ,147 1.9 JTD

            Comment


            • #7
              Помпите са тествани вече и се знае коя за какво става. По-добре кажи какво искаш да правиш и да ти кажа коя помпа ти трябва. От сбирщайни файда няма.
              Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
                Помпите са тествани вече и се знае коя за какво става. По-добре кажи какво искаш да правиш и да ти кажа коя помпа ти трябва. От сбирщайни файда няма.
                На ясно съм че са тествани.На ясно съм и къде какво слагат.На моята засега няма да и сменям помпата.Просто ми стана много интересно ,че след като на пръв поглед и замерване на бутала,няма разлика/освен в пружините/как са постигнали по-високия дебит.Не знам на БМВ-то какво му е колелото на помпата.Но при останалите две е еднакво.
                Alfa Romeo 156 2.4JTD , 156 SW 2.4 JTD ,156 SW 1.9 JTD , 156 SW 1.9 JTD Q4 ,147 1.9 JTD

                Comment


                • #9
                  Някои помпи са просто с по-малък входен и изходен диаметър на горивопровода.

                  Колелото при БМВ мисля, че беше по-малко. С такава помпа съм бил лично на теста. След ремонт дебитита и беше около 660 кубика за оборот при 1000 оборота на помпата и 1350 бара налягане, и около 140 кубика за цикъл при 6 цилиндъра.

                  При 1600 бара мисля, че беше около или малко под 600 кубика при същите условия.

                  Температура на горивото 40 градуса и при изрядни инжектори

                  Някои хора се разочароват от резултатите когатне съвпадат с теоретичните данни, други пък не знаят какво впръскват и търсят под вола теле... за това може да срещнеш и различни мнения по тези въпроси

                  Лошото е, че почти не се намират инженерни характеристики и всичко което го има и в интернет е на база на нечии дали верни, дали грешни измервания и тестове. Дори и в БОШ сервизите доста често техниците там се чудят какво да отговорят на подобни въпроси
                  Last edited by oem; d.m.y г., 11:16.
                  Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
                    Някои помпи са просто с по-малък входен и изходен диаметър на горивопровода.

                    Колелото при БМВ мисля, че беше по-малко. С такава помпа съм бил лично на теста. След ремонт дебитита и беше около 660 кубика за оборот при 1000 оборота на помпата и 1350 бара налягане, и около 140 кубика за цикъл при 6 цилиндъра.

                    При 1600 бара мисля, че беше около или малко под 600 кубика при същите условия.

                    Температура на горивото 40 градуса и при изрядни инжектори

                    Някои хора се разочароват от резултатите когатне съвпадат с теоретичните данни, други пък не знаят какво впръскват и търсят под вола теле... за това може да срещнеш и различни мнения по тези въпроси

                    Лошото е, че почти не се намират инженерни характеристики и всичко което го има и в интернет е на база на нечии дали верни, дали грешни измервания и тестове. Дори и в БОШ сервизите доста често техниците там се чудят какво да отговорят на подобни въпроси
                    Благодаря за отговора.Ако наистина на БМВ-то колелото е по- малко,тава ми дава отговор на въпроса защо пружините му са по-дебели.Точно в един такъв сервиз имам приятел и като му зададох същите въпроси и той онемя
                    Alfa Romeo 156 2.4JTD , 156 SW 2.4 JTD ,156 SW 1.9 JTD , 156 SW 1.9 JTD Q4 ,147 1.9 JTD

                    Comment


                    • #11
                      Ами... не им дават информация... за тях в стенда има достатъчно информация. Закача помпата, прави измерване. Ако не е добре му светва червено ако е, зелено. Повечето така работят и хал хабер си нямат от инженерни данни. Има и изключения разбира се.
                      Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                      Comment


                      • #12
                        И аз имам въпрос за помпа на 2.0 ХДИ Пежо 206.Пише,че е ниско налягането в рейла-заменени са регулатора и датчика на рейла,нафта идва от подкачващата до помпата за високо.Отвъртях щуцера на подаващата тръбичка от помпата към рейла и на стартет нафта няма...Това само от механичен проблем в помпата ли може да се случи(смяна с друга) или може и от електрически да е затворил нещо вътре в помпата (еку,букси и т,н.) ..
                        Alfonso 1.3 Boxersigpic EX

                        Alfonso 156 2.4 140 -new breed

                        Comment

                        Working...
                        X