Известие

Collapse
No announcement yet.

Странна`или сгрешена` подредба на свещи ТС от 2001 г. 1,8 лт. ЦФ3-двигател

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Странна`или сгрешена` подредба на свещи ТС от 2001 г. 1,8 лт. ЦФ3-двигател

    Онзи ден след като почистих всички "лули" на бобините на свещите с контактен спрей с изопропанол ми направи впечатление, че свещите са подредени малка-голяма, малка-голяма, и така четири пъти. А бобините на металната шина са разположени огледално от двете страни. Тоест ако двете бобини отляво са над големи свеши, отдясно са над малки. Самите контактни елементи в лулите също са различни(пружинки на тези с кабелите и вложки на тези които излизат от бобините).
    Попрочетох доста теми във форума, които са за старите ЦФ2 ДВГ с дългите разменени кабели, то за ЦФ3 не намерих смислени отговори.

    Нямам подходящ ключ в момента и не можах да сваля свещи и да ги разгледам.

    Въпросът е, сгрешени ли са местата на свещите(на еднаква резба ли са) или всичко е правилно на мястото си?

  • #2
    всичко е нормално колега така си е ,свещите са с различни резби,и не може да се разменят и бобините са така на 2 цилиндъра на големите,на другите на малките.
    155 2.0 16v МY95 Sport

    Comment


    • #3
      При CF2 и CF3 разлика в подредбата на свещите и на бобините няма.
      И в двата случая откъм ангренажа в посока 4 - ти цилиндър свещите са подредени "голяма - малка > голяма - малка......
      Така бобините на първи и втори ц-р са монтирани над големите а тези на трети и четвърти - над малките свещи.

      Разликата е в подредбата на кабелите, които излизат странично от бобините.

      При CF2 те се кръстосват между цилиндри 1-4 и 2-3
      При CF3 те не се кръстосват с "чужди" цилиндри.


      159 1.8 MPI
      166 2.0 TS (ex)

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
        При CF2 и CF3 разлика в подредбата на свещите и на бобините няма.
        И в двата случая откъм ангренажа в посока 4 - ти цилиндър свещите са подредени "голяма - малка > голяма - малка......
        Така бобините на първи и втори ц-р са монтирани над големите а тези на трети и четвърти - над малките свещи.

        Разликата е в подредбата на кабелите, които излизат странично от бобините.

        При CF2 те се кръстосват между цилиндри 1-4 и 2-3
        При CF3 те не се кръстосват с "чужди" цилиндри.
        При ЦФ2 и двете свещи в цилиндъра се палят едновременно, такова кръстосване 1-4, 2-3 има при цф1.

        Comment


        • #5
          Те на всички мотори и цф1 и цф2 и цф3 двете свещи се палят едновременно,само на цф3 има разлика в окабеляването.
          155 2.0 16v МY95 Sport

          Comment


          • #6
            Това е... меко казано странно! Аз не съм инженер или спец по темата, разбира се, но логиката подсказва, че бобините би трябвало да следват подредбата на свещите.
            Най-малкото заради контактните повърхности на самите свещи, които са различни. Едните са плоски месингови, а другите са гайки с дупки отгоре, както се вижда. Всичко това е против здравия смисъл, все едно е монтирано от пиян монтьор. Двата типа лули са различни и половината са разменени по двата вида свещи.

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от pyle Покажи съобщение
              При ЦФ2 и двете свещи в цилиндъра се палят едновременно, такова кръстосване 1-4, 2-3 има при цф1.
              Не знам как е при CF1, но при CF2 въпросното кръстосване го има.


              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • #8
                Ние и друг път сме писали ,за тия кабели,на ЦФ1 кабели бубини всичко е еднакво,като на цф2 ,само на цф3 кабелите са по къси,и има разлика и в бубините.
                155 2.0 16v МY95 Sport

                Comment

                Working...
                X