Известие

Collapse
No announcement yet.

Повече масло в двигателя

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Повече масло в двигателя

    Здравейте колеги. След закупуване на автомобила (преди по-малко от месец), колата ми беше напълно обслужена в сервиз. Днес един колега ми проверява маслото в двигателя и ме хвърли в ужас. Маслото ми е 5 мм над максимума на щеката за проверка. Според него това си е сериозен проблем и може да ми повреди двигателя и трябва малко да се източи. Според майстора, който ми обслужва колата това не е никакъв проблем. Моля за вашето мнение. Колата е alfa Romeo 147, 1.9 JTDM 16V, 2005 г.

  • #2
    ...
    Last edited by nickgaidarov; d.m.y г., 23:28.

    Comment


    • #3
      ако е малко не е проблем ще го изгори, но ако го напълниш догоре тогава си е сериозен проблем.
      Alfa Romeo 156 1.8 TS 98г.
      Alfa Romeo 156 2.4 20V 04г.

      Comment


      • #4
        ...
        Last edited by nickgaidarov; d.m.y г., 23:29.

        Comment


        • #5
          Не е вярно това, че ниво на масло се проверява на студен мотор. Достатъчно е да изминат 1 - 2 минути след гасене за да се отчете нивото.

          В случай не неизправен възвратен клапан във филтъра, докато изстине моторът, доста голяма част от маслото в магистралата се стича в картера и тогава нивото се покачва а когато бъде подкачено, пада. Ниво малко над максимума не е фаталтно, но е по-добре да не го надвишава.

          Добре е ситуацията да се следи, защото високото ниво на маслото може и да е симптом за по-неприятни неща.


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • #6
            Да вмъкна още малко смут в темата.Понякога в маслото влиза дизелово гориво. Колата има ли ДПФ ?
            AR 145 , 1.6 , 76 kw- ex; GT 1.9 JTD 110 KW
            Posted by Bat Vas:Алфиста трябва да има минимум две коли, ако не иска да ходи с градски транспорт от време на време.
            sigpic

            Comment


            • #7
              ...
              Last edited by nickgaidarov; d.m.y г., 23:29.

              Comment


              • #8
                Ъъъъ - Гайдаров, а как точно се отваря капака на мотора, че от инструкцията, която си посочил това не става много ясно. Натискам ръчката, ма не се отваря.....

                Полей цветята и постой малко до тях мирно и кротко, без да пишеш глупости по форумите.


                159 1.8 MPI
                166 2.0 TS (ex)

                Comment


                • #9
                  ...
                  Last edited by nickgaidarov; d.m.y г., 23:30.

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от nickgaidarov Покажи съобщение
                    Ех, алфисте-идеалист, пиле софийско шарено....
                    Ела до Пловдив и ще ти покажа как се отваря капака.
                    И колко пъти трябва да ти повтарям, че отглеждам декоративни растения, а не цветя. Разликата между двете е огромна.
                    А "глупости" по форумите ще пиша дотогава, докато искам.
                    Понеже виждам, че и тук знанията ти куцат, ще ти обясня едно важно нещо, при това безплатно.

                    Маслената магистрала се нарича участъка от пътя на маслото в който то се намира под налягане, когато работи моторът. Тази магистрала никога не трябва да е празна. За това се грижи възвратният клапан във филтъра, който пропуска маслото само в посока "нагоре" но не и обратно.
                    Веднъж преминало през въпросната магистрала, маслото се връща в картера през дренажни отвори, през които то тече на самотек.
                    При мерене на нивото се изчаква малко време за да се стече маслото от въпросните дренажни отвори, но не и от магистралата.
                    Last edited by ecotronic; d.m.y г., 15:53.


                    159 1.8 MPI
                    166 2.0 TS (ex)

                    Comment


                    • #11
                      ...
                      Last edited by nickgaidarov; d.m.y г., 23:31.

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от nickgaidarov Покажи съобщение
                        Благодаря за обясненията. Но защо не обясниш всичко това и на тези - професионалистите, на които това им е работата да правят подобни инструкции? А със сигурност няма да е и безплатно. Както знаеш, за новости, да се говорим за "гениални" нововъведения, хората плащат скъпо.
                        Познавам един, който до морето пътувал 24 часа, щото имал неблагоразумието да провери нивото на маслото по път, ма преди това и той като теб, чел професионално-изготвени инструкции.


                        159 1.8 MPI
                        166 2.0 TS (ex)

                        Comment


                        • #13
                          ...
                          Last edited by nickgaidarov; d.m.y г., 23:32.

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от nickgaidarov Покажи съобщение
                            Идеалисте, ами нали точно ти казваш да се провери нивото на маслото по път, когато е топло, само да се изчака 1-2 минути. Аз гледам, че в инструкциите пише да се проверява, когато маслото е студено, т.е. преди път.
                            Пак се обърка нещо. Май не си си пил още ежедневната порция ракийка, от която ти се оправя главоболието...
                            Потърси инструкцията, озаглавена "Какво да правя, когато мама ме е родила голяма тиква" и я прочети внимателно


                            159 1.8 MPI
                            166 2.0 TS (ex)

                            Comment


                            • #15
                              ...
                              Last edited by nickgaidarov; d.m.y г., 23:32.

                              Comment

                              Working...
                              X