Известие

Collapse
No announcement yet.

Има ли проблем турбината!? Alfa GT 1.9 JTDm 16V

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Има ли проблем турбината!? Alfa GT 1.9 JTDm 16V

    Здравейте колеги!
    Ще ви помомля за компетентно мнение относно следният проблем:
    На въпросният автомобил Alfa GT 1.9 JTDm 150к.с при движение със скорост около 130 на 5-та предавка се появи сигнал "electronic control system failure" и влезе в авариен режим. При диагностика показа 2 грешки P0180-Fuel temperature sensor и по-старшната според мен P1238-Air quantity.
    Закарахме я в сервиз и "майстора" се изказа, че турбото имало аксиален луфт, демонстрира ми че перката на въздушния му поток прехлопва при мърдане с пръст, че е омаслено вътре и че е за смяна или за ремонт турбото. Каза ми също така и че може би са натрупали нагар ЕГР клапана и всмукателните тръби за въздуха и че ако не могат да се изчистят трябва да се сменят. Най- страшното според него е, че ако гълта масло през турбото двигателя може да развие свръх обороти и да стане взрив.
    Така, всичко с изключение на това за запушването на ЕГР-а и тръбите ми се струва много нереалистично, най-вече историята за ремонт на турбото и свръхоборотите. При теста турбото държеше 988мBar налягане при 850 оборота и колата дърпа уникално добре. При "инцидента" в движение се бе извадил маркуча на отдушнка откъм утайника, който е зад двигатела откъм купето.
    Въпроса ми е какво мислите Вие по въпроса и най-вече за ремонт ли е турбината и има ли възможност наистина да се "взриви" от неконтролируеми свръхобороти двигателя!?
    Благодаря Ви предварително.

  • #2
    2-та грешка може да е от затапен егр, провери дали нямаш пластина по системата някъде. Нагара се чисти, но малко трудно се сваля колектора, откача се ангренажа и т.н.
    Луфта в турбото може да означава че турбината е пътник, но не е задължително да последва описания сценарий, ако усетиш че вдига сама критични обороти не я оставяй на свободна скорост, ръгай 6-та и гасиш, оставиш ли я на свободна 99,9% ще строшиш мотора. Преди да се стигне до този момент ще почне да сърба масълце, ще има синкави пушеци, чак тогава евентуално....
    Забиването се дължи на въпросния излязъл маркуч най-вероятно.
    Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
    Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
    Горе главата, нищо че е празна...

    Comment


    • #3
      EGR-a си е там, но най-вероятно е запушен, това е ясно!
      Въпроса беше за турбото!?

      Благодаря за мнението колега!
      Last edited by Bojidar Dobrev; d.m.y г., 15:32.

      Comment


      • #4
        Виждам че темата е много стара но относно грешка P0180 кой сензор се сменя и къде се намира?
        -------------------------------
        ALFA ROMEO 146 1.8 Twin Spark with head from QV - EX
        ALFA ROMEO 159 1.9 JTDm 16V , 150+++

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от bobi_kz Покажи съобщение
          Виждам че темата е много стара но относно грешка P0180 кой сензор се сменя и къде се намира?
          На филтъра за нафтата и може да се е откачил куплунгът

          Comment

          Working...
          X