Известие

Collapse
No announcement yet.

Отзиви за 2.0 mjet (844А2 и 198А5)

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Отзиви за 2.0 mjet (844А2 и 198А5)

    Колеги, от известно време се опитвам да събера систематизирана информация относно този двигател (2.0 mjet) и разликите според кодовете (844А2.000 и 198А5.000). Понеже се оглеждам за Делта ІІІ, но повечето са с този мотор. Откъслечната информация до която успях да се добера може да се обобщи с две думи - "гаден мотор", "не е за препоръчване" и пр.
    Все пак това, което съм събрал до момента е:
    - не добре преценено подвързване на смазването за турбината и съответно сдало турбо;
    - чести случаи на "изтропали" лагери (?!);
    - бърза амортизация на дюзите.
    Макар и само тези неща да са достатъчни да ме откажат, искам да разбера повече информация, понеже част от тези данни са отнесени към Опел... а там вероятно двигателите не са съвсем идентични.
    ...въобще, добрият стар униджет има ли алтернатива и коя е тя (за италиански дизелов автомобил става въпрос).

  • #2
    Ами към изброените проблеми е добре да включиш и всмукателен колектор като проблем. Или по-точно проблем с неговите вихрови клапи.
    Alfa 33 1.7 16V QV `85г. карбураторен бензинояд

    Comment


    • #3
      Проблемът с вихровите клапи, познати още като "пеперудки" е решим - отстраняват се и всичко е ток и жица .
      Hennessey Venom GT, 2009 - ex, тоталка,
      Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport 2011 - ex, за скрап,
      Pagani Huayra 2014 - ex, за части,
      Alfa Romeo 156 1.9JTD, 150 коня.

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от dansguardian Покажи съобщение
        Проблемът с вихровите клапи, познати още като "пеперудки" е решим - отстраняват се и всичко е ток и жица .
        Да, ама при тия въпросни мотори колата хваща липсата им. Трябва и софтуерно лечение.
        Alfa 33 1.7 16V QV `85г. карбураторен бензинояд

        Comment


        • #5
          Значи отиваме на варианта 1.9 туинтурбо. От нея имам преки наблюдения (но само като вървеж) и страховете са ми свързани с качеството на горивото. Брат ми кара такава, но в Германия, за момента (за две години) и е направил към 80 хиляди без проблем, но като дойде в БГ се оплаква от горивото (усещал как става по шумна и по-не вървяща). Само да не се окаже, че на запад вървят без проблем, а у нас сдават за нула време.
          Проблемът е, че тука 1.9 се появява на високосна година, а да тръгна да обикалям из Европа да търся нямам нито време нито възможност.

          Comment


          • #6
            Гледам по обявите в Дойчланд има доста читави би-турбо,щом брат ти е там набелязваш няколко и си ти.

            Comment


            • #7
              Туин турбото не е лош вариант,но никакво ремапване,защото не издържат турбините,пък те са на цената на една кола среден клас на 10 г. Карал съм няколко пъти,кефи ме много как върви,идентично на 1.9 16в с читав ремап.......
              Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
              Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
              Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

              Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

              Comment


              • #8
                Пфф чета тука и оставам замислен яко.... Жабчовците лъсват пак с поредната недомислица

                Тоя мотор същият ли е като на 159 2.0 170кс или има разлика понеже колегата пуснал темата е упоменал някаки кодове намотори, но на мен не ми говорят много
                EX-AlfaRomeoSuper155 2.5 V6 + Remap by O.E.Motorsport and LPG Injection
                EX Mazda 6 2004 +Lpg ----EX SAAB 9-3ss 2.8V6-AERO 250hp MY2006 - With LPG+obd
                NOWAudi a6 c6 Allroad 3.2 FSI + LPG

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от don_pepone Покажи съобщение
                  Пфф чета тука и оставам замислен яко.... Жабчовците лъсват пак с поредната недомислица

                  Тоя мотор същият ли е като на 159 2.0 170кс или има разлика понеже колегата пуснал темата е упоменал някаки кодове намотори, но на мен не ми говорят много
                  Същия е,въпроса е,че тези неща които ги е описал като проблеми,ги има при Опел,аз досега Алфа или Ланча с такива проблеми не съм вижда,не че са много де.Но в действителност Опелите имат проблеми с лагерите и коляновия вал,но там нещата са ги променяли те,при италианките май не е така.
                  Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                  Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                  Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                  Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                  Comment


                  • #10
                    При 159-ката кода е друг 939В3. Аз затова умишлено питам за конкретни кодове, понеже подозирам разлики... при това вероятно съществени. Посочените от мен кодове са единствена за Делта ІІІ. Наведе ме на мисълта за разликите, понеже на 1.9 туинтурбото кода е 844А1 (а на единия който е 2.0 - 163 к.с. е 844А2), което предполага някаква близост.
                    При Опел моторите са някаква форма на ребилд, понеже при тях има и варианти с 8 клапана, а отивайки в GM получават други кодове.

                    Comment


                    • #11
                      хмм тия от Опел нестига, че не могат да правят дизели, ами и развалят тези които купуват... баси пичовете
                      EX-AlfaRomeoSuper155 2.5 V6 + Remap by O.E.Motorsport and LPG Injection
                      EX Mazda 6 2004 +Lpg ----EX SAAB 9-3ss 2.8V6-AERO 250hp MY2006 - With LPG+obd
                      NOWAudi a6 c6 Allroad 3.2 FSI + LPG

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от D. Stanev Покажи съобщение
                        При 159-ката кода е друг 939В3. Аз затова умишлено питам за конкретни кодове, понеже подозирам разлики... при това вероятно съществени. Посочените от мен кодове са единствена за Делта ІІІ. Наведе ме на мисълта за разликите, понеже на 1.9 туинтурбото кода е 844А1 (а на единия който е 2.0 - 163 к.с. е 844А2), което предполага някаква близост.
                        При Опел моторите са някаква форма на ребилд, понеже при тях има и варианти с 8 клапана, а отивайки в GM получават други кодове.
                        Пич,на Фиат,Алфа и Ланча,едни и същи мотори винаги са с различни кодове,по това се познават в коя от трите марки е монтиран Иначе двигателите при трите марки са 100 % еднакви !!!!!!
                        Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                        Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                        Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                        Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                        Comment


                        • #13
                          Не съм съвсем сигурен за това с кодовете, затова за по-сигурно ги споменавам. Конкретно при Делта ІІІ за 2.0 мултиджета те са цитираните два 844А2.000 и 198А5.000, като единия го дават 163 к.с. а другия 165, което значи, че би трябвало да има разлика. Иначе този двулитров мотор се среща в много возила и общо взето замества 2.4-ката. За да продължава и до днес да се вгражда в различни коли, включително и извън групата, значи може и да не е толкова лош.
                          А по отношение на цените в немското мобиле, не се наблюдава разлика в цените делтите 1.6, 2.0 и 1.9... но някакси не ми се ще аз да съм този който да разбере дали и какви слабости има. Затова търся инфо...

                          Comment


                          • #14
                            Какъвто и мотор да избереш, може да се счупи моментално. Всичко зависи от това как се е отнасял предишния собственик, кога (и дали) е сменявал масло и филтри, или само е доливал, плановите ремонти извършвани ли са навреме и прочие. Може най-калпавият мотор с най-многото недостатъци да изкара повече, отколкото най-железния мотор, поддържан мърляшки. Такива сравнения са уместни, но при едно необходимо и достатъчно условие - чисто нови автомобили. И... всичко е късмет.
                            Hennessey Venom GT, 2009 - ex, тоталка,
                            Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport 2011 - ex, за скрап,
                            Pagani Huayra 2014 - ex, за части,
                            Alfa Romeo 156 1.9JTD, 150 коня.

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от D. Stanev Покажи съобщение
                              Не съм съвсем сигурен за това с кодовете, затова за по-сигурно ги споменавам. Конкретно при Делта ІІІ за 2.0 мултиджета те са цитираните два 844А2.000 и 198А5.000, като единия го дават 163 к.с. а другия 165, което значи, че би трябвало да има разлика. Иначе този двулитров мотор се среща в много возила и общо взето замества 2.4-ката. За да продължава и до днес да се вгражда в различни коли, включително и извън групата, значи може и да не е толкова лош.
                              А по отношение на цените в немското мобиле, не се наблюдава разлика в цените делтите 1.6, 2.0 и 1.9... но някакси не ми се ще аз да съм този който да разбере дали и какви слабости има. Затова търся инфо...
                              163 коньовия е за Бенелюкс,там винаги са с извратени конски сили,реално няма разлика с 165 коньовия.
                              Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                              Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                              Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                              Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                              Comment

                              Working...
                              X