Известие

Collapse
No announcement yet.

Избор на масло 10w60. Selenia vs The others

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Скъпо, скъпо - колко да е скъпо. Масло сменям средно на 2 години (10К).
    Не е толкова непосилно да дам едни 100 лв. и да живея с мисълта, че съм направил, каквото трябва, пък да става, каквото ще.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • #47
      И е така и нее така баш
      Принципно няма смисъл много от супер якото масло предвод че предните 200-300хил е карана с някакво си и е сменяно на по20-30к км.

      От друга страна има смисъл, щом о от фиат си го казват значи са си видяли и конструктивните пропуски. Все пак тоя твин спарк си е един обикновен 16в мотор и нее някво рейсинг чудо а нее като да си няма болежки.
      Вземете една проста хонда type r и вижте с какво масло е сметната да бачка а няма ядове с обороти от 7500-8000... Но изработката и е веднъж сметната вътре и веригата и няма нищо общо с други марки
      EX-AlfaRomeoSuper155 2.5 V6 + Remap by O.E.Motorsport and LPG Injection
      EX Mazda 6 2004 +Lpg ----EX SAAB 9-3ss 2.8V6-AERO 250hp MY2006 - With LPG+obd
      NOWAudi a6 c6 Allroad 3.2 FSI + LPG

      Comment


      • #48
        Първоначално публикувано от don_pepone Покажи съобщение
        И е така и нее така баш
        Принципно няма смисъл много от супер якото масло предвод че предните 200-300хил е карана с някакво си и е сменяно на по20-30к км......
        Е точно, защото в момента моторът ми е на около 200К и по всичко личи, че е стопанисван с грижа (яде 0,5 л. 10W60 на 10К, няма грам износване по разпределителните валове, вади нормална компресия, прекъсвач никога не е удрял, не е прегряван и дърпа прилично), що и аз да не му дам всичко на което съм способен?
        Last edited by ecotronic; d.m.y г., 20:29.


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • #49
          Първоначално публикувано от dansguardian Покажи съобщение
          Прав си колега, евтиното винаги излиза скъпо. Дай тогава всички да започнем да наливаме в таралясниците рацерски масла, които струват по 15-20 паунда литъра. Тези масла са за автомобилни двигатели които ще работят продължително време в критични режими, колко от вас, рацерите-Алфисти шофирате Алфите си в такъв режим? Най-много да изрежете на светофара някой Голф или Вектра. Пак обяснявам - безсмислено е на таралясник на 300000+ километра да се наливат скъпи и екзотични масла. Туин Спарковете, които съм притежавал си бяха със съвсем обикновени масла 10W40 и не съм имал никакви проблеми.
          Лично аз не си жаля колата откъм каране и няма ден в който да съм я карал и да не е карана в лютеницата, но и сипвам Castrol 10w60, взимам си го от сигурен източник и за 10к км. мога да мина и без доливане. Това не се е случило с нито едно 10w40, с което съм я карал преди да мина на 10w60.
          www.t-auto.bg

          Носачи ATEC, Авточасти, Масла Bardahl, Motul, Castrol, Mobil < - клик

          Comment


          • #50
            Зимата с 10w60 не е много добре за матора,особенно за хората с много студени стартове,а и в зимни условия няма кой знае колко възможности за каране в лютеницата Аз преди зимата си сипах 5/40,пък за лятото ще му мислим
            SAAB 9-5 2.0T Powered by Vialle

            Comment


            • #51
              TS със пластмасов капак много трудно може да му се задръсти сепаратора.

              10W60 не е никакъв тормоз за ДВГ щото вискозитета му е приблизително същия при ниски температури както и на 10W40. Щото и двете са 10W! Аз лично тази зима не съм забелязвал разлика в паленето или каквито и да било трудности. Ще имате проблеми след -25/-28, като при тия температури първо ще ви замръзне горивото. (ако разбира се не сипвате добавки)

              Първоначално публикувано от dansguardian
              Тези Алфи, които се карат като Алфи в режим "в лютеницата" се карат от определени хора, които преди това са ревизирали мотора, скоростната кутия и съединителя, почистени са разните му там маслени сепаратори, колектори и прочие. Трябва да си напълно луд на кола, чийто мотор не знаеш в какво състояние е да правиш лютеница. Но както е добре известно, във всеки дреме рацера който винаги е прав за всичко, без да е наясно с реалността. Та ако ще лично изпълнителният директор на Шел да ти е сменил маслото с най-сертифицираното и най-рацерското.
              Прав си, колега трябва да знаеш в какво състояние ти е мотора преди да очакваш върхов преформънс от него. За второто не си прав. Освен ако лагерите вече не са пътници и е въпрос на време, в останалите случай качествено 10w60 спасява мотора от преждевременни родилки дори и да не си наред с главата.

              Първоначално публикувано от dansguardian
              Пак обяснявам - безсмислено е на таралясник на 300000+ километра да се наливат скъпи и екзотични масла. Туин Спарковете, които съм притежавал си бяха със съвсем обикновени масла 10W40 и не съм имал никакви проблеми.
              Ако искаш спокойствие сипваш 10W60. Твоите двигатели, колкото и да са добри ще се износят по-бързо с 10w40. В това съм сигурен, макар и реално да не мога да го докажа. Даже може и да си ти падне налягането на маслото и да стърже лагери и валове, без да имаш проблеми с нивото на маслото. (без да го гори, пуши тече и т.н.)

              Първоначално публикувано от ecotronic
              Масло сменям средно на 2 години (10К).
              Доколкото знам масло се сменя на 12м. независимо от пробега.

              Comment


              • #52
                Първоначално публикувано от abs0lu7en Покажи съобщение
                TS със пластмасов капак много трудно може да му се задръсти сепаратора.

                10W60 не е никакъв тормоз за ДВГ щото вискозитета му е приблизително същия при ниски температури както и на 10W40. Щото и двете са 10W! Аз лично тази зима не съм забелязвал разлика в паленето или каквито и да било трудности. Ще имате проблеми след -25/-28, като при тия температури първо ще ви замръзне горивото. (ако разбира се не сипвате добавки)



                Прав си, колега трябва да знаеш в какво състояние ти е мотора преди да очакваш върхов преформънс от него. За второто не си прав. Освен ако лагерите вече не са пътници и е въпрос на време, в останалите случай качествено 10w60 спасява мотора от преждевременни родилки дори и да не си наред с главата.



                Ако искаш спокойствие сипваш 10W60. Твоите двигатели, колкото и да са добри ще се износят по-бързо с 10w40. В това съм сигурен, макар и реално да не мога да го докажа. Даже може и да си ти падне налягането на маслото и да стърже лагери и валове, без да имаш проблеми с нивото на маслото. (без да го гори, пуши тече и т.н.)


                Доколкото знам масло се сменя на 12м. независимо от пробега.
                dansguardian доколкото помня, единия матор го окоти, но май нещо имаше с картера не помня как точно
                Fiat Punto 1.4GT 1996
                Hyundai Tucson 2.0 2007
                Renault Clio 1.5 2019

                Comment


                • #53
                  Ъпдейтнал съм малко листа с добавено масло Millers NanoDrive 10W60 и United SR Sport Racing 10W60(макар и да не го намирам никъде).

                  Дадени са примерни цени от ОПИ взети БЕЗ отстъпките. Такива се правят често там.

                  Ако някой има други предложения за стабилни масла нека сподели. В темата ще се добавя САМО 10W60. За сега за добавяне има Fuchs Titan 10W60 и Shell Helix Ultra 10W60. Ще ги сложа когато имам повече свободно време.

                  Comment


                  • #54
                    Първоначално публикувано от thecleaner Покажи съобщение
                    dansguardian доколкото помня, единия матор го окоти, но май нещо имаше с картера не помня как точно
                    Тук уцели 10-ката, the cleaner! А дали си спомняш как по-точно се окоти? Ако не помниш моят разказ - ще ти припомня. Алфата се окоти, след като спуках картер и известно време двигателят работи без масло. В този случай даже и да бях с 10W60 кел файда. Т.е. причината за окотването не е марката и вида на маслото, а една непредвидено изникнала дупка на пътя. Същото може да се случи на всеки, без значение от марката на автомобила. Пред дупките, запълнени с вода, които не се виждат всички са равни .
                    Hennessey Venom GT, 2009 - ex, тоталка,
                    Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport 2011 - ex, за скрап,
                    Pagani Huayra 2014 - ex, за части,
                    Alfa Romeo 156 1.9JTD, 150 коня.

                    Comment


                    • #55
                      Първоначално публикувано от code Покажи съобщение
                      На Приста маслата са супер, но се продават по-добре навън понеже българина е скаран с българското(не че има нещо бг в тях). Отделно от това някои от продуктите им са безумно скъпи, като примерно 5W30 лонглайф, но това е друга тема. Много западни марки и преди и сега излизат от завода в Русе И това е добър вариант понеже други излизат от разни псевдоцехове и се отправят към olx-а. Казва ти го човек, който продава Приста от 20г на едни и същи фирми Това, че не правят масло за издухани TS-масларки не е основание да се плюе по тях, чувствах се длъжен да го напиша
                      По темата за 10W60 като изключим, че зимата е тормоз за двг, единственото му предимство е, че при тръгнали лагери какъвто е масовият проблем при TS ще обира до едно положение луфта без пад в налягането мн по-евтино ще Ви излезе да си свалите картера и да си смените биелните лагери превантивно
                      На твойте приста ли им сипваш ?

                      Comment


                      • #56
                        Първоначално публикувано от _power_ Покажи съобщение
                        2.0 16в мотор от 90-те няма вариант да не хапва масълце , даже от нови го правят! Проблемите идват като някой се пъне с ефтини масла и вика тя е стара, няма смисъл от скъпо масло. Как да няма, колкото по стара колата толкова повече грижи, то е като при хората. Искаш да те слуша, плащаш! Ако ти е през кура (щото нали горела масло) начи Приста дето за промивка не става.
                        П.С Венциии за смяна съм !!! И на двете коли
                        Па обади се, айде че идва 8ми март

                        ecotronic го каза много правилно. Все си мисля, че всеки който кара кола, може да си позволи едни 30лв. горница на година...Ей го всички имат 30лв. горница за винетка....

                        Ето няколко различни сметки. Ефекта е различен, но резултата в крайна сметка е един. Карате с много по-хубаво масло и запазвате много повече двигателя, с пренебрежимо по-голяма сума за по-качествено масло. Това са си моите сметки.

                        Пример:
                        10в40 - 5л. 55лв. смяна 10хил км.
                        10в60 - 5л. 95лв. смяна 12(поне 12, че да не хабим хубавия продукт)-15хил км.

                        Разход на масло за 10хил км давам за пример моя последен туин спарк:
                        10в40 - 2л.
                        10в60 - 500грама

                        Тотал цена за 10хил км.
                        10в40 55+22= 77лв.
                        10в60 95+9 = 104лв.

                        И всеки може да си направи колкото иска и разнообразни сметки. Важното е да не вярвате сляпо, а всеки сам да си намери най-изгодното и да си хареса неговата си сметка.
                        Alfa Romeo 147 1.6 TS 06' red Scarlet
                        exAlfa Romeo 156 2.5 V6 98' ...game over (((((
                        ex Legend 155 1.8 8v 95' SPORT MY.95 I am sexy and I know it...
                        ex Legend 155 2.0 8v 92' my Racing GLORY...
                        by RUBIG service

                        Comment


                        • #57
                          Първоначално публикувано от abs0lu7en Покажи съобщение
                          Ъпдейтнал съм малко листа с добавено масло Millers NanoDrive 10W60 и United SR Sport Racing 10W60(макар и да не го намирам никъде).

                          Дадени са примерни цени от ОПИ взети БЕЗ отстъпките. Такива се правят често там.

                          Ако някой има други предложения за стабилни масла нека сподели. В темата ще се добавя САМО 10W60. За сега за добавяне има Fuchs Titan 10W60 и Shell Helix Ultra 10W60. Ще ги сложа когато имам повече свободно време.
                          Millers-a ми се струва, че има ниска точка на детонация.

                          Comment


                          • #58
                            Един познат има от първите це ер иксове,не мога да се сетя колко коня беше но оборотомера и показва до ,,10,, на 70 000км я взе,сега е на 300 000км и матора е пушка винаги е карана с 10/40.Тия 10/60 са за тунинговани бензинови матори,а не за такива пред разпад В мойта турбобензинка намерих от последния сервизен интервал когато я взех, картичка в колата 5/40 ,,Avia,, верига бензиностанции,но марка куче и върви на пушилка
                            Last edited by кученцетоОгиитаткоДоги; d.m.y г., 19:00.
                            SAAB 9-5 2.0T Powered by Vialle

                            Comment


                            • #59
                              Одеве мерих нивото на маслото. Равносметката: около 8000 км. от смяната, на средата на щеката.
                              П.С. Не съм доливал и грам.
                              Hennessey Venom GT, 2009 - ex, тоталка,
                              Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport 2011 - ex, за скрап,
                              Pagani Huayra 2014 - ex, за части,
                              Alfa Romeo 156 1.9JTD, 150 коня.

                              Comment


                              • #60
                                Първоначално публикувано от dansguardian Покажи съобщение
                                Одеве мерих нивото на маслото. Равносметката: около 8000 км. от смяната, на средата на щеката.
                                П.С. Не съм доливал и грам.
                                Добре са се справили с основния ремонт. Ако плануваш да я караш не повече от 70-80хил. км. може да я караш и с най-големия бълвоч, все ще изкара
                                Alfa Romeo 147 1.6 TS 06' red Scarlet
                                exAlfa Romeo 156 2.5 V6 98' ...game over (((((
                                ex Legend 155 1.8 8v 95' SPORT MY.95 I am sexy and I know it...
                                ex Legend 155 2.0 8v 92' my Racing GLORY...
                                by RUBIG service

                                Comment

                                Working...
                                X