Известие

Collapse
No announcement yet.

Измерване на вторичната намотка на бобина

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Измерване на вторичната намотка на бобина

    Здравейте,
    взех нова бобина за алфата BOSCH от официален представител. Обаче не мога да измеря съпротивление на вторичната намотка, по -точно измервам, но е много високо - 15 Мегаома ?!? Има ли нещо по-особено в схемотехниката или и новата бобина е проблемна? На старите също ми дава такова съпротивление.
    Меря между извода за свещта и маса (средното краче от купулнга) Пробвах и спрямо корпуса на бобината (магнитопровода) но спрямо него съпротивлението е безкрайно и в 200мегаомовия обхват.
    '05 166 V6
    '98 156 2.0 TS ex ...

  • #2
    Нормално е. Можеш и да я тестваш, като свържеш свещ на изхода на бобината и подадеш 12V на входа и. В момента в който прекъснеш захранването на първичната страна, трябва да се произведе искра.

    Не подавай напрежение на входа за повече от 1 - 2 секунди.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • #3
      мен ми се върти, че се мери между двата електрода за свещите
      alfa romeo 145 1.3 boxer K&N replacement MOMO GT2 WHEELS OMP Lowering Springs kit now on GPL rest in peace
      alfa romeo 147 2.0 ts DISTINCTIVE MY07 powered by Landi Renzo GPL

      Comment


      • #4
        Аха, т.е. вторичната намотка има някакво реле ли що ли, което затваря контакта при подадени 12волта? Защото въпросът е не дали работи, а как работи.

        Проблемът при мен е доста особен - колата уж работи нормално, но на тъмно се виждат искри и светения директно от бобината. Те са много слаби и не могат да се хванат с камерата на телефона, но ги има. Има ги не само на една или две бобини, а на всичките 3 от предния ред. Тогава реших да проверя свещите: оказа се че свещите (NGK BKR6EIX) които съм ги взимал специално за моя двигател са с междуелетродно разстояние 1.1мм вместо 0.7. Извадих всички свещи, направих ги на 0.7мм даже малко по-малко и сложих обратно нови бобини отпред. Колата почна да пали от четвърт оборот и почна да върви много по-мазно. Искри не се появиха в разтояние на 1 час работа на празен ход. Обаче щастието трая един следобед. Следващата вечер пак я гледах на тъмно и пак искряха трите предни бобини, включително и новата (пак казвам съвсем леко, не може да се видят на снимка или видео).

        ПП: сигурен съм, че това е често срещан проблем при алфите и въпреки че много хора биха казали това е нормално, аз съм сигурен че не е.

        ---------- Post added at 15:54 ---------- Previous post was at 15:39 ----------

        Първоначално публикувано от marian2784 Покажи съобщение
        мен ми се върти, че се мери между двата електрода за свещите
        Зависи, при ТС-а има два електрода, там се мери между тях, но при арезето има един електрод и маса. Повечето бобини са така, и би трябвало да и тук да е същото, но или не е, или имам проблем с бобините вкл. и новата.
        '05 166 V6
        '98 156 2.0 TS ex ...

        Comment


        • #5
          Няма никакво реле. Просто така работи импулсен трансформатор, какъвто е бобината. При подаване на напрежение на първичната страна, протичащият през нея постоянен ток поражда магнитно поле, което намагнитва сърцевината (магнитопровода). Когато се прекъсне напрежението на първичната страна, запасената в магнитопровода магнитна енергия се трансформира отново в електрическа, като във вторичната намотка се индуцира високо напрежение.


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
            Няма никакво реле. Просто така работи импулсен трансформатор, какъвто е бобината. При подаване на напрежение на първичната страна, протичащият през нея постоянен ток поражда магнитно поле, което намагнитва сърцевината (магнитопровода). Когато се прекъсне напрежението на първичната страна, запасената в магнитопровода магнитна енергия се трансформира отново в електрическа, като във вторичната намотка се индуцира високо напрежение.
            Това ми е ясно, но съпротивлението на вторичната намотка би трябвало да бъде лесно измерено с омметър и да има стойност от някололко десетки килоома, нали така? При мен странното е, че дава 15 МЕГАома, което грубо значи че трябва да има няколко дестки милиона навивки, което е абсурдно. Все пак, в аутодатата пишеше така:
            Код:
            Checking secondary resistance - Direct Ignition: 
            Note: secondary resistance cannot be measured
            , което ме усъмни, да не би да има някаква нова схемотехника, която на мен да не ми е известна... Също така ми е странно как ще изгори толкова лесно нова бобина - само за 1 ден.
            '05 166 V6
            '98 156 2.0 TS ex ...

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от 156 Покажи съобщение
              Това ми е ясно, но съпротивлението на вторичната намотка би трябвало да бъде лесно измерено с омметър и да има стойност от някололко десетки килоома, нали така? При мен странното е, че дава 15 МЕГАома, което грубо значи че трябва да има няколко дестки милиона навивки, което е абсурдно. Все пак, в аутодатата пишеше така:
              Код:
              Checking secondary resistance - Direct Ignition: 
              Note: secondary resistance cannot be measured
              , което ме усъмни, да не би да има някаква нова схемотехника, която на мен да не ми е известна... Също така ми е странно как ще изгори толкова лесно нова бобина - само за 1 ден.
              Не забравяй, че активното съпротивление на вторичната намотка, което всъщност мериш е право пропорционално на дължината на проводника и обратно пропорционално на сечението му. А то (сечението му) е много малко и поради това е нормално да се получи съпротивление от 15 мегаома и без да има десетки милиони навивки.

              Това, че бобината искри вършно зависи от качеството на изолацията, дори и от влажността на въздуха.

              Това, че искри, не означава, че е изгоряла.

              PS:

              Това, че съпротивлението на вторичната намотка не могло да бъде измерено не е вярно. Винаги може да бъде измерено с подходящия уред. Ако се ползва омметър, който мери максимално съпротивление от 2 мегаома, е естествено с такъв да не може да се премери.
              Last edited by ecotronic; d.m.y г., 17:59.


              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • #8
                Мисля, че разбрах защо не може да се измери съпротивлението директно,
                на картинката в следната статия се показва вътрешното свързване - вторичната е вързана към първичната през диод (и оттам към маса) Направо шах с пешката. Напрежението, което използва мултицета е явно недостатъчно да отпуши диода и да покаже коректно съпротивление.
                Иначе сега намерих една стара бобина от старата алфа, там си показва нормално съпротивление, около 7.5 килоома, но там принципът е по-различен, там бобината е проста, а тук има вградена и система за запалване директно в тялото й и тоя диод, който не знам защо е сложен.
                '05 166 V6
                '98 156 2.0 TS ex ...

                Comment


                • #9
                  Диод се поставя с цел предотвратяване на нежелана искра в момент в който става намагнитването на магниторовода при захранване на първичната страна. Не че произведената искра в нежелан момент от времето ще обърка работата на мотора, но това ще отнеме от енергията на основната искра.


                  159 1.8 MPI
                  166 2.0 TS (ex)

                  Comment


                  • #10
                    Мала, мале, мале. Я научи за какво се слага диод

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
                      Мала, мале, мале. Я научи за какво се слага диод
                      А ти вземи се ограмоти малко повече и спри да бълваш глупости срещу колегата. Той е написал абсолютно вярно целта на диода на вторичната страна за какво се поставя!
                      A20DTH ЖТД ама не баш
                      1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                      Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                      Comment


                      • #12
                        Само ще ви кажа, че аналоговата схемотехника не е никак просто нещо и дори най-елементарния диод може да се слага по много причини и в най-различни конфигурации и не винаги е очевидно какъв е смисълът му. За мен тази схема на свързваме ми изглежда доста странна и не мога да схвана как точно работи, ако диодът не е ценеров или някакъв друг с по-специална характеристика.

                        Важното е, че при такова свързване не може да се измери директно съпротивлението с мултицет, което мен ме интересуваше.
                        '05 166 V6
                        '98 156 2.0 TS ex ...

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от 156 Покажи съобщение
                          Само ще ви кажа, че аналоговата схемотехника не е никак просто нещо и дори най-елементарния диод може да се слага по много причини и в най-различни конфигурации и не винаги е очевидно какъв е смисълът му. За мен тази схема на свързваме ми изглежда доста странна и не мога да схвана как точно работи, ако диодът не е ценеров или някакъв друг с по-специална характеристика.

                          Важното е, че при такова свързване не може да се измери директно съпротивлението с мултицет, което мен ме интересуваше.
                          Явно ще трябва да навлезем малко по-надълбоко в електротехниката за да обясним механизма по който се подтискат нежеланите разряди на вторичната страна.

                          Без да навлизам в трузноразбираеми подробности, ще кажа най-важното:

                          Индуцираното във вторичната намотка напрежение е право пропорционално на скоростта с която се променя магнитното поле на магнитопровода.

                          Когато се приложи напрежение от 12V на първичната страна, започва да се променя (увеличава) магнитния поток през сърцевината. Тази скорост на нарастване е относително малка, но пак води до индуциране на напрежение във вторичната страна. В този момент поляритетът на това напрежение е такъв, че въпросният диод не позволява да протече ток през вторичната намотка.

                          Когато се прекъсне напрежението на първичната страна, магнитният поток започва да намалява доста по-бързо и поради това вторичното напрежение е и доста по-високо. В този момент вторичното напрежение е с полярност, която позволява през диода да протече ток и да се произведе искра.

                          Накратко - диодът е най-обикновен изправителен високоволтов диод, който не пропуска вторичния ток, когато магнитопроводът се намагнитва и го пропуска, когато той се размагнитва.


                          Надявам се да е станало ясно.


                          159 1.8 MPI
                          166 2.0 TS (ex)

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от 156 Покажи съобщение
                            Само ще ви кажа, че аналоговата схемотехника не е никак просто нещо и дори най-елементарния диод може да се слага по много причини и в най-различни конфигурации и не винаги е очевидно какъв е смисълът му. За мен тази схема на свързваме ми изглежда доста странна и не мога да схвана как точно работи, ако диодът не е ценеров или някакъв друг с по-специална характеристика.

                            Важното е, че при такова свързване не може да се измери директно съпротивлението с мултицет, което мен ме интересуваше.
                            И няма да имаш искра, щото бобината ще се разтовари през диода. Къде си видял бобина с диод на кола?

                            ---------- Post added at 13:29 ---------- Previous post was at 13:25 ----------

                            Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                            Явно ще трябва да навлезем малко по-надълбоко в електротехниката за да обясним механизма по който се подтискат нежеланите разряди на вторичната страна.

                            Без да навлизам в трузноразбираеми подробности, ще кажа най-важното:

                            Индуцираното във вторичната намотка напрежение е право пропорционално на скоростта с която се променя магнитното поле на магнитопровода.

                            Когато се приложи напрежение от 12V на първичната страна, започва да се променя (увеличава) магнитния поток през сърцевината. Тази скорост на нарастване е относително малка, но пак води до индуциране на напрежение във вторичната страна. В този момент поляритетът на това напрежение е такъв, че въпросният диод не позволява да протече ток през вторичната намотка.

                            Когато се прекъсне напрежението на първичната страна, магнитният поток започва да намалява доста по-бързо и поради това вторичното напрежение е и доста по-високо. В този момент вторичното напрежение е с полярност, която позволява през диода да протече ток и да се произведе искра.

                            Накратко - диодът е най-обикновен изправителен високоволтов диод, който не пропуска вторичния ток, когато магнитопроводът се намагнитва и го пропуска, когато той се размагнитва.


                            Надявам се да е станало ясно.
                            Пълни глупости, колега. На една бобина кое изпреварва - токът или напрежението?
                            Ох, вземи една електротехника и прочети. Това при колата е повече като блокинг генератор

                            ---------- Post added at 13:32 ---------- Previous post was at 13:29 ----------

                            Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                            Не забравяй, че активното съпротивление на вторичната намотка, което всъщност мериш е право пропорционално на дължината на проводника и обратно пропорционално на сечението му. А то (сечението му) е много малко и поради това е нормално да се получи съпротивление от 15 мегаома и без да има десетки милиони навивки.

                            Това, че бобината искри вършно зависи от качеството на изолацията, дори и от влажността на въздуха.

                            Това, че искри, не означава, че е изгоряла.

                            PS:

                            Това, че съпротивлението на вторичната намотка не могло да бъде измерено не е вярно. Винаги може да бъде измерено с подходящия уред. Ако се ползва омметър, който мери максимално съпротивление от 2 мегаома, е естествено с такъв да не може да се премери.
                            отново глупости - ти знаеш ли колко медна тел ти трябва за да получиш 15 мегаома съпротиление??? Я смятай - R= RoxL/S

                            ---------- Post added at 13:33 ---------- Previous post was at 13:32 ----------

                            Ако една бобина искри значи е пробила и е за буклука!

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
                              Пълни глупости, колега. На една бобина кое изпреварва - токът или напрежението?
                              Ох, вземи една електротехника и прочети. Това при колата е повече като блокинг генератор

                              ---------- Post added at 13:32 ---------- Previous post was at 13:29 ----------


                              отново глупости - ти знаеш ли колко медна тел ти трябва за да получиш 15 мегаома съпротиление??? Я смятай - R= RoxL/S

                              ---------- Post added at 13:33 ---------- Previous post was at 13:32 ----------

                              Ако една бобина искри значи е пробила и е за буклука!
                              Водя технически дискусии с хора, които са ми на равнището на познание.

                              Обяснявам технически постановки на хора, които проявяват елементарно възпитание.

                              Хора, които не проявяват нито първото, нито второто и се държат като пълни селяндури, спрямо мен персонално, отиват в черния ми списък.

                              Сбогом.


                              159 1.8 MPI
                              166 2.0 TS (ex)

                              Comment

                              Working...
                              X