Известие

Collapse
No announcement yet.

Йонно азотиране на колянови и разпределителни валове

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Йонно азотиране на колянови и разпределителни валове

    Въпросът ми е, ако поради наложителна интервенция по двигателя, се налага да го разглобя, дали си струва да пратя коляновия и разпределителните си валове на йонно азотиране?! ...естествено ако в момента са в добро състояние, за да се подобри износоустойчивостта на шийките и гърбиците на валовете.
    И другото, което ме интересува, дали след подобна химико-термична обработка, се налага някакво допълнително полиране на споменатите "нервозни" места на валовете... и ако "да" - първо с шкурка и после с кече, или направо с кече+паста?!
    AR 155 1,7TS 8v, modified - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=29433
    Здравословно общество е това, в което почтено и с уважение към мнението на другите и към човечността, несъгласните могат да изразят своето несъгласие.

  • #2
    Колега не знам дали си заслужава да правиш такива интервенции по вала ако е много износен най вероятно ще трябва да се шлайфа а ако не е по добре вземи и смени лагерите на вала най вече биелните някой майстори дори не затварят мотори със стари биелни лагери дори и да са добре защото се износват повече от основните, но ако имаш възможност смени и едните и другите. С този метод не съм много наясно каква е дебелината на на азотирания слой и каква грапавост се получава върху третираната повърхност, дали е достатъчно гладко и равномерно че да иска само полиране. А за разпределителните валове те се износват два пъти по малко от коляновия ( лагерите и шийките ) така че там не е нужно да има интервенции. Но ако имаш възможност изглади острите ръбове и полирай противотежестите на коляновия вал и биелите ще го усетиш добре във вървенето и разхода успех с начинанието .
    156 1,8 ТS 99
    Nissan Murano 2005

    Comment


    • #3
      Какво правите бе хора? Ние сме на 470 хил км и все още сме ниско летящи самолети. Налягане на масло нормално. Температури също - гоним до 225 км/ч .

      Сменяте ли масло и филтри навреме и качествено масло ?????
      Аз сменям на масло на 8000 км .
      Едно време метода с азотирането го правеха за разпределителнителните валове на Жигули и Лада , че имаше виетнамски валове.
      Аlfa Romeo 155 Aspirato T.Spark 2.0 8 V S.S.
      Вечна и памет .Отиде на скраб ."Четирите необозначени автомобила Alfa Romeo 155 Twinspark изфучаха по Виа Дел Коронари като изстребители по самолетна писта" (цит. Дан Браун -"Шестото клеймо" гл. 56)

      Comment


      • #4
        Не съм казал, че валовете ми са за смяна... Разпределителните валове са си ОК, само коляновия не го знам, но като отворим двигателя ще видим (надявам се и той да си е ОК). Питането ми беше, дали от цялата тази работа ще има някакъв положителен ефект, защото йонното азотиране ще ми излезе без пари... И ако това ще ми гарантира, че валовете ми ще "живеят" още дъъълги км., защо да не се възползвам от възможността?
        AR 155 1,7TS 8v, modified - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=29433
        Здравословно общество е това, в което почтено и с уважение към мнението на другите и към човечността, несъгласните могат да изразят своето несъгласие.

        Comment


        • #5
          По дълго да, но май трябва и шлайф след азотирането.
          Аlfa Romeo 155 Aspirato T.Spark 2.0 8 V S.S.
          Вечна и памет .Отиде на скраб ."Четирите необозначени автомобила Alfa Romeo 155 Twinspark изфучаха по Виа Дел Коронари като изстребители по самолетна писта" (цит. Дан Браун -"Шестото клеймо" гл. 56)

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от kris11
            По дълго да, но май трябва и шлайф след азотирането.
            При йонното азотиране не се променят размерите и грапавостта на повърхнините. След него е необходимо само леко козметично полиране, за да се отстранят евентуални наслоявания.
            Alfa Romeo 155 1.7 TS '94

            Comment


            • #7
              Re: Йонно азотиране на колянови и разпределителни валове

              Първоначално публикувано от Z:)m
              Въпросът ми е, ако поради наложителна интервенция по двигателя, се налага да го разглобя, дали си струва да пратя коляновия и разпределителните си валове на йонно азотиране?! ...естествено ако в момента са в добро състояние, за да се подобри износоустойчивостта на шийките и гърбиците на валовете.
              И другото, което ме интересува, дали след подобна химико-термична обработка, се налага някакво допълнително полиране на споменатите "нервозни" места на валовете... и ако "да" - първо с шкурка и после с кече, или направо с кече+паста?!
              "Севлиево Рейсинг тим" доколкото знам се занимават с този вид дейност.Не ти ги рекламирам,може и на друго място да ти свършат работа
              Аlfa 164 Super 2.5TD

              Comment


              • #8
                Re: Йонно азотиране на колянови и разпределителни валове

                Първоначално публикувано от virusalfa
                Севлиево Рейсинг тим" доколкото знам се занимават с този вид дейност.Не ти ги рекламирам,може и на друго място да ти свършат работа
                Е, чак до Севлиево едва ли ще се емна
                Просто смятам да използвам това, че поне на 2 седмици веднъж изпращаме за йонно азотиране, в София, детайли от завода... Гледам, че добре се получава качеството на повърхнините. Но в случая по-важно ми е да знам дали се налага последваща обработка. От една страна, грапавостта на трябва да е прекалено ниска (да не са прекалено гладки), защото няма да има микрограпавини, в които да се задържа масло и да благоприятствува мазането. От др страна пък, прекалената грапавост също не е добра, заради самия процес на триене и износване... Та това ми е дилемата.
                AR 155 1,7TS 8v, modified - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=29433
                Здравословно общество е това, в което почтено и с уважение към мнението на другите и към човечността, несъгласните могат да изразят своето несъгласие.

                Comment


                • #9
                  Re: Йонно азотиране на колянови и разпределителни валове

                  Първоначално публикувано от Z:)m
                  Но в случая по-важно ми е да знам дали се налага последваща обработка. От една страна, грапавостта на трябва да е прекалено ниска (да не са прекалено гладки), защото няма да има микрограпавини, в които да се задържа масло и да благоприятствува мазането. От др страна пък, прекалената грапавост също не е добра, заради самия процес на триене и износване... Та това ми е дилемата.
                  Както съм писал и по-горе - не се налага последваща обработка. Прочети тук, ако те интересуват повече подробности за процеса йонно азотиране.
                  Alfa Romeo 155 1.7 TS '94

                  Comment


                  • #10
                    Re: Йонно азотиране на колянови и разпределителни валове

                    Първоначално публикувано от yovi
                    Както съм писал и по-горе - не се налага последваща обработка. Прочети тук, ако те интересуват повече подробности за процеса йонно азотиране.
                    Ти сега кажи, че работиш там и... ще ме убиеш
                    Точно там си караме "железата" за йонно азотиране.
                    За сведение - доволни сме от качеството
                    AR 155 1,7TS 8v, modified - http://www.clubalfaromeo.com/forum/s...ad.php?t=29433
                    Здравословно общество е това, в което почтено и с уважение към мнението на другите и към човечността, несъгласните могат да изразят своето несъгласие.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Йонно азотиране на колянови и разпределителни валове

                      Първоначално публикувано от Z:)m
                      Ти сега кажи, че работиш там и... ще ме убиеш
                      Точно там си караме "железата" за йонно азотиране.
                      За сведение - доволни сме от качеството
                      Работя в близост. И ние сме им клиенти.
                      Alfa Romeo 155 1.7 TS '94

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от kris11
                        По дълго да, но май трябва и шлайф след азотирането.
                        След такава обработка е абсурд да се шлаифа или каквото и да е. А и няма смисъл ако имаше файда щяха да го правят заводски още. Така се променя материала, а съответно и валът е изчисляван без допълнително азотиране.
                        Виж Алфата ...

                        Comment

                        Working...
                        X