Известие

Collapse
No announcement yet.

LTFT и STFT адаптивни параметри.

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • LTFT и STFT адаптивни параметри.

    Поради това, че наскоро в други теми бяха епизодично споменавани краткия (STFT) и продължителния (LTFT) бензинови тримове, отварям нова тема с надеждата да изясним добре това къде и как те могат да бъдат наблюдавани.

    Това, което аз съм разбрал до момента:

    Дългият трим (LTFT) представлява мултипликативен параметър, чиято идеална стойност е 1.

    Респективно той бива <1, когато инжекторното време се намалява и >1, когато се увеличава.

    LTFT е видим в интерфейса на MES, като "self-adaptive FRA parameter"

    Относно адитивния параметър STFT нещата не са толкова ясни (поне на мен).

    Търсейки информация по въпроса, реших да тръгна отдолу нагоре - т.е - от OBD2 протокола и съдържащата се в него информация.

    Така попаднах на този документ:

    http://www.autoequipment.com.au/imag...iagnostics.pdf

    В него освен други полезни неща, за въпросните тримове е записано:

    - Block learn is known as LTFT
    - Integrator is known as STFT.

    В интерфейса на MES са видими стойностите за lambda sensor integrator и те (поне при мен) варират в границите 0,9 - 1,1 като идеалната стойност е 1.

    Питам се, дали действително стойностите на интетратора могат да се приемат за STFT ?

    И ако да, то как следва да се приравнят към време в ms или в % ?

    Зе сведение - съгласно OBD2 стандарта, информацията, която връща ECU - то за STFT се съдържа в един байт.

    Ако се приеме, че десетичната стойност на този байт е "А", то формулата по която се пресмята стойността на краткия трим е:

    STFT = (A - 128 ).100/128 [%]

    Кодовете на заявкитe за четене на краткия трим са както следва:

    >0106 (Short term fuel trim—Bank 1)

    >0108 (Short term fuel trim—Bank 2)

    отговорът е в hex формат.

    Повече информация за това, как могат да се четат "живи" данни само със софтуер за терминална емулация (hyper-terminal) - тук.
    Last edited by ecotronic; d.m.y г., 01:21.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

  • #2
    Такамм.
    Както бях казал инфото за Тримовете е редно да е в % по принцип.
    Краткият трим е еквивалент на Ламбда интегратоора и щом твоят показва 0.9-1.1, то излиза, че диапазона на корекции на ламбдата е +/- 10% , което можеби ебило и причинат ада ти забива така лесно грешката преди, защото този диапазон е малък. Има и друг вариант и той е в МЕС да е използвана някаква иновация и ламбда интегратора да визуализира корекциите в Коефициенти спрямо моментните стойности на инжекторното време (което ако е така за мен е пълен майтап..) и това да е и причината да виждаш другите параметри в М.секунди, а не в %

    Дългосрочния трим се натрупва и визуализира по формула спрямо краткосрочният и визуализира някаквка осреднена стойност в съответната посока +или- според това дали сместта е била бедна или богата (съответно ако е била богата трима е отишъл на - в опит да я обедни
    Повечето коли имат диапазон на ламбда интеграция 15 или 25% =/- , което дава сравниетлно добър диапазон на корекция без странични ефекти (на теория), но в крайна сметка ако ЕКУ-то запише дългосрочна интеграция по-голяма от -7-8% то има шанс да имаме леки вибрации в мотора при студен старт ,а ако премина -10% е възможно направо да претриса в началото или да има опити загаснене
    EX-AlfaRomeoSuper155 2.5 V6 + Remap by O.E.Motorsport and LPG Injection
    EX Mazda 6 2004 +Lpg ----EX SAAB 9-3ss 2.8V6-AERO 250hp MY2006 - With LPG+obd
    NOWAudi a6 c6 Allroad 3.2 FSI + LPG

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от don_pepone Покажи съобщение
      Такамм.
      Както бях казал инфото за Тримовете е редно да е в % по принцип.
      Краткият трим е еквивалент на Ламбда интегратоора и щом твоят показва 0.9-1.1, то излиза, че диапазона на корекции на ламбдата е +/- 10% , което можеби ебило и причинат ада ти забива така лесно грешката преди, защото този диапазон е малък. Има и друг вариант и той е в МЕС да е използвана някаква иновация и ламбда интегратора да визуализира корекциите в Коефициенти спрямо моментните стойности на инжекторното време (което ако е така за мен е пълен майтап..) и това да е и причината да виждаш другите параметри в М.секунди, а не в %

      Дългосрочния трим се натрупва и визуализира по формула спрямо краткосрочният и визуализира някаквка осреднена стойност в съответната посока +или- според това дали сместта е била бедна или богата (съответно ако е била богата трима е отишъл на - в опит да я обедни
      Повечето коли имат диапазон на ламбда интеграция 15 или 25% =/- , което дава сравниетлно добър диапазон на корекция без странични ефекти (на теория), но в крайна сметка ако ЕКУ-то запише дългосрочна интеграция по-голяма от -7-8% то има шанс да имаме леки вибрации в мотора при студен старт ,а ако премина -10% е възможно направо да претриса в началото или да има опити загаснене
      Ако допуснем, че ламбда интеграторът не е краткия трим а стойност, която се получава чисто математически, като се интегрира по време изходния сигнал на сондата, то не биха се получили такива стойности.

      А ако приемем, че "e", това обяснява, защо стойността му намалява при богата смес и обратното.

      Т.е - ето още 2 довода в подкрепа на това, което и ти казваш.

      На този етап ще го приемам за вярно


      159 1.8 MPI
      166 2.0 TS (ex)

      Comment


      • #4
        .....ламбда интеграторът не е краткия трим а стойност, която се получава чисто математически, като се интегрира по време изходния сигнал на сондата...
        Браво, това е вярно и е най-важният параметър при настройка на газова, който е подценяван

        Comment


        • #5
          ...
          Last edited by nickgaidarov; d.m.y г., 13:49.

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
            Браво, това е вярно и е най-важният параметър при настройка на газова, който е подценяван
            Така, както си отрязал началото на цитата излиза, че смяташ, че стойността на ламбда интегратора и краткия трим не са едно и също нещо.

            Ако това не е неволна грешка, то моля да се обосновеш, защо смяташ така.


            159 1.8 MPI
            166 2.0 TS (ex)

            Comment


            • #7
              Ами,че аз съм казал каквото имам да кажа. Колегата след мен даде добър пост, но защо го изтри....? Той отговаряше точно на твоя въпрос

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
                Ами,че аз съм казал каквото имам да кажа. Колегата след мен даде добър пост, но защо го изтри....? Той отговаряше точно на твоя въпрос
                Не съм видял никакъв пост и поради това не знам, какво е било казано.

                Ти си казал, че ламбда интеграторът е много важен параметър.

                А съм на същото мнение и не това оспорвам.

                Големият въпрос, който разискваме в темата е това дали
                лабда сензор интегратор и кратък трим са едно и също нещо.

                На този етап аз и колегата don_pepone сме на мнение, че са.

                Това все още не означава, че не грешим.

                Поради това помолих, ако ти разполагаш с обективни аргументи от които да следва, че тези 2 понятия не означават едно и също нещо, да ги дадеш да ги видим тук.


                159 1.8 MPI
                166 2.0 TS (ex)

                Comment


                • #9
                  Не съм толкова учен за тази тема, а като гледам и никой не го вълнува.
                  Самите имена дават отговор на въпросите ти

                  Comment


                  • #10
                    Що не земете да спретнете една темичка за това какви протоколи се ползват, когато ги закачите на хипер терминал с какви АТ команди кво се вади,съответно с инфо за това суровите данни или хексовете на отговорите когато се обръщат как се получават стандартните данни,с кои команди могат да се тестват отделни джаджи от колата,кодовете за грешки за какви евентуални проблеми пеят и т.н. вместо се дрънкате .

                    Колкото до краткия трим,едва ли ламбда сензора е единствения който го променя въпреки ,че доколкото разбирам от това което пише в линка който си дал изглежда да е така.Хвърлям боб ,че вероятно върши и друга работа в натъкмяването на сместа.Може да дръпнеш щесела на сондата и да наблюдаваш има ли промени,ако е само от него би трябвало да закове на 128,но малко ме съмнява това да стане.Вероятно когато мотора не е в нормалния температурен режим и когато сондата дава показания извън някакви определени от производителя граници се променя по предварително зададени параметри записани в таблици някъде .
                    А и кво става с коли дето са с повече от една сонда,там филма къв ли ще да е.
                    Last edited by 546; d.m.y г., 12:14.

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от 546 Покажи съобщение
                      Що не земете да спретнете една темичка за това какви протоколи се ползват, когато ги закачите на хипер терминал с какви АТ команди кво се вади,съответно с инфо за това суровите данни или хексовете на отговорите когато се обръщат как се получават стандартните данни,с кои команди могат да се тестват отделни джаджи от колата,кодовете за грешки за какви евентуални проблеми пеят и т.н. вместо се дрънкате .
                      Колкото до краткия трим,едва ли ламбда сензора е е единствения който го променя въпреки ,че доколкото разбирам от това което пише в линка който си дал изглежда да е така.Хвърлям боб ,че вероятно върши и друга работа в натъкмяването на сместа.Може да дръпнеш щесела на сондата и да наблюдаваш има ли промени,ако е само от него би трябвало да закове на 128,но малко ме съмнява това да стане.
                      А и кво става с коли дето са с повече от една сонда,там филма къв ли ще да е.
                      AT инструкциите за повечето параметри ги има на много места, включително и тук.
                      Проблемът е в това, че за да се чете някой параметър, чиято стойност е интересна, как се променя във времето, процесът по пускане на заявки за четене и интерпретирането на отговорите трябва да се автоматизира. Това може да стане, като се напише една програмка, примерно на C.


                      159 1.8 MPI
                      166 2.0 TS (ex)

                      Comment


                      • #12
                        а ако се направи и графика на събраните данни ще може да се прави анализ на работата на моторетката досущ като в инжинерния отдел на производителя,въпроса е ние като едни обикновени любители до какви ли гениални изводи ще стигнем..
                        (if B==$FF, sensor is not used in trim calculation)-ей това да видиш е най-готино
                        Last edited by 546; d.m.y г., 12:26.

                        Comment


                        • #13
                          Напрактика цялото разнообразие от софтуер, което се намира тук и там, работи точно на този принцип.
                          Разликата е в това, че в определен софтуер (примерно MES) няма възможност да се добавят нови параметри или да се променят алгоритмите по които се интерпретира получената информация.

                          Съществуват и такива при които може.

                          Примерно в torque pro могат да се добавят или премахват параметри, да се задават формулите по които се пресмятат и визуализират стойностите им и пр.


                          159 1.8 MPI
                          166 2.0 TS (ex)

                          Comment


                          • #14
                            Еко,когато колата почне да тъпче и ако видищ ,че краткия трим увеличава инжекторното време и съответно мотора дърпа тунджа баш както моя милост пие бира в жегата до кой извод ще стигнеш-
                            сондата ли е скапана,инжекторите ли пикаят или бензина е гаден?
                            опс --може и свещите да са без покритие или смуче въздух от не където трябва
                            Last edited by 546; d.m.y г., 12:59.

                            Comment


                            • #15
                              Каквото и да се прави, трябва преди всичко да се провери това, дали сондата е изправна.

                              Ако тя е ОК а инжекторното време е ненормално голямо, следва да се търси причината за бедната смес.

                              Кофти свещи, кабели, бобини, инжектори, ниско налягане на горивото, калпаво гориво, пробив по генерацията преди сондата,....................

                              Накратко - също, както когато си жаден и пиеш бира, пък не ти се утолява жаждата, търсиш причината.

                              Топла, калпава, безалкохолна, вкисната............. ?



                              159 1.8 MPI
                              166 2.0 TS (ex)

                              Comment

                              Working...
                              X