Известие

Collapse
No announcement yet.

Автоматично включване на фаровете за мъгла.

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Автоматично включване на фаровете за мъгла.

    По молба на един ентусиаст, разработих това устройство, което пуска ляв или десен фар за мъгла при пускане на съответния мигач.

    След изключване на мигача, съответния фар изгасва плавно.

    В конкретния случай фаровете за мъгла са с LED крушки и изходите на устройството са с PWM, но не е проблем да се ползва и с халогенни крушки.

    При включване на аварийни мигачи, фаровете за мъгла не се пускат.

    Схемата:



    Необходимо е в оригиналните вериги на фаровете за мъгла да се свържат последователно подходящи диоди и изходите RH - out и LH - out да се свържат към катодите на въпросните диоди.

    RH - out - десен фар за мъгла
    LH - out - ляв фар за мъгла
    RDI - свързва се към десен мигач
    LDI - свързва се към ляв мигач



    HEX dump в прикачения файл.
    Attached Files
    Last edited by ecotronic; d.m.y г., 17:37.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

  • #2
    ...
    Last edited by nickgaidarov; d.m.y г., 16:38.

    Comment


    • #3
      За някой може да е интересно. За мен няма смисъл този начин на включване
      Но PWM управление на свтодиодите с плавно гасене? Как си го реализирал за да не примигват накрая като в купето, например?

      Comment


      • #4
        Това е искал човекът, това съм направил. Аз също няма да си сложа подобно нещо. Но след като вече съм го направил, го предоставям наготово в случай, че някой иска да твори.

        PWM съм го реализирал софтуерно на посочения контролер с фиксирано време от 100 на 0% к.з. за около 5 секунди.
        Не е проблем и да се направи да се управлява от външно аналогово напрежение.


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
          Това е искал човекът, това съм направил. Аз също няма да си сложа подобно нещо. Но след като вече съм го направил, го предоставям наготово в случай, че някой иска да твори.

          PWM съм го реализирал софтуерно на посочения контролер с фиксирано време от 100 на 0% к.з. за около 5 секунди.
          Не е проблем и да се направи да се управлява от външно аналогово напрежение.
          Имах предвид, че след определено намаляване коефициента на запълване може да започне да примигва

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от Alex_26 Покажи съобщение
            Имах предвид, че след определено намаляване коефициента на запълване може да започне да примигва
            Това може да се получи при прекалено ниско подбрана честота на цикъла. В конкретния случай честотата е 500 килохерца. Няма как да се получи примигване.


            159 1.8 MPI
            166 2.0 TS (ex)

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
              Това може да се получи при прекалено ниско подбрана честота на цикъла. В конкретния случай честотата е 500 килохерца. Няма как да се получи примигване.
              Пробвал ли си го реално?

              Comment


              • #8
                Да, пробвал съм го. Разделителната способност 0 - 100% e 254 степени. Работи много стабилно. При това - с вътрешния осцилатор на чипа.


                159 1.8 MPI
                166 2.0 TS (ex)

                Comment


                • #9
                  Поправи ме ако бъркам, ама идеята на цялата тази чудесия,дето я слагат на колите от магазина сега, не е ли като завиваш нанякъде да ти осветява пътя?
                  145, 1.6 boxer
                  156, 2.4 JTD - ex
                  Giulietta, 2.0 JTDm

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от pa4ito Покажи съобщение
                    Поправи ме ако бъркам, ама идеята на цялата тази чудесия,дето я слагат на колите от магазина сега, не е ли като завиваш нанякъде да ти осветява пътя?
                    Да, това е идеята. Вехтите кошници да го докарат откъм пинизи, като новите


                    159 1.8 MPI
                    166 2.0 TS (ex)

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                      Да, това е идеята. Вехтите кошници да го докарат откъм пинизи, като новите
                      Аха, а няма ли чалъм да се върже към волана някак си? Или най-лесно е с мигачите?
                      Макар че аз бих се замислил за ъгъла на колелата...
                      П.П. Лаик съм, просто правя "брейнсторм"
                      Last edited by pa4ito; d.m.y г., 23:45.
                      145, 1.6 boxer
                      156, 2.4 JTD - ex
                      Giulietta, 2.0 JTDm

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от pa4ito Покажи съобщение
                        Аха, а няма ли чалъм да се върже към волана някак си? Или най-лесно е с мигачите?
                        Макар че аз бих се замислил за ъгъла на колелата...
                        Може, но трябва да се сложи някакъв сензор.


                        159 1.8 MPI
                        166 2.0 TS (ex)

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                          Може, но трябва да се сложи някакъв сензор.
                          Да, това се замислих и аз. Че по-лесно е да направиш нещо в стил "Set and Forget", а не да разчиташ, че някой ще се съобразява с допълнителния хардуер....
                          Аз съм лаик в това и затова мисля като прогЪрмист, т.е. как софтуерно бих го направил...
                          145, 1.6 boxer
                          156, 2.4 JTD - ex
                          Giulietta, 2.0 JTDm

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от pa4ito Покажи съобщение
                            Да, това се замислих и аз. Че по-лесно е да направиш нещо в стил "Set and Forget", а не да разчиташ, че някой ще се съобразява с допълнителния хардуер....
                            Аз съм лаик в това и затова мисля като прогЪрмист, т.е. как софтуерно бих го направил...
                            Като имаш подходящата периферия, софтуерът е лесен
                            Като я нямаш е баята работа.
                            Ако знаеш, каква дилема ме обзема, като трябва да реализирам нещо софтуерно и за целта трябва да пиша 20 реда код на асемблер или в най-добрия случай на C а същевременно ми е ясно, че същата функционалност се постига хардуерно с 2 резистора и един кондензатор, направо охтиката да те хване


                            159 1.8 MPI
                            166 2.0 TS (ex)

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                              Като имаш подходящата периферия, софтуерът е лесен
                              Като я нямаш е баята работа.
                              Ако знаеш, каква дилема ме обзема, като трябва да реализирам нещо софтуерно и за целта трябва да пиша 20 реда код на асемблер или в най-добрия случай на C а същевременно ми е ясно, че същата функционалност се постига хардуерно с 2 резистора и един кондензатор, направо охтиката да те хване
                              Еми нямаш драма - бръсначът на Окам - правиш по-простото. Ама я се опитай да набуташ тез елементи на някоя баба счетоводителка, вместо хронологична справка от счетоводен софтуер... Ще те изяде с парцалите...
                              145, 1.6 boxer
                              156, 2.4 JTD - ex
                              Giulietta, 2.0 JTDm

                              Comment

                              Working...
                              X