Известие

Collapse
No announcement yet.

Проблем с мощността/ускорението

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Проблем с мощността/ускорението

    Здравейте, колеги !
    Пиша ви за проблем не с Алфа, но пак е от италиански произход - Fiat Punto mk2 1.2 16V 80 к.с.
    Понеже Фиат форума не е от най-активните се обръщам към вас.
    Сагата е много дълга, мъчителна и скъпа (вече).
    Ще се опитам да опиша всичко, предупреждавам, че поста ще бъде малко дълъг.

    Купих колата преди около 5,6 месеца до преди 2,3 месеца никога не и бях давал газ "до дупка". Една вечер и дадох газ и останах с пръст в уста. Никаква мощност между 3000 и 5000 оборота.
    Студена ускорява, топла не ще. Един или два пъти ми се е случвало да не умира в тези обороти и бих казал, че за 1.2 си върви, ама рядко.
    Студена при смяна на предавките всичко е наред, когато е топла при смяна на предавките сама вдига оборотите с 100-200 оборота, все едно не съм си махнал крака от газта.Когато я засиля и изключа от скорост задържа оборотите на около 1500 за 2 секунди и после падат на около 1000. Колата има ГИ, проблемите са и на газ и на бензин.Ако плавно вдигна оборотие до към 3500 и тогава и дам газ до долу - ускорява по-добре, не забива толкова.На 2 от 5те (ПЕТ) диагностики установиха, че в този диапазон от обороти сместа обеднява. От скоро първото палене за деня е трудно, после няма грижи и когато премине на газ започва велико клатене на оборотите от 500 до 1500 след като я покарам още няколко километра това клатене изчезва. Колата си е добре загряла още преди да мине газ.
    Сега ще ви кажа, какво правих по колата :
    -Смених кабели и свещи Bosch- не знам дали имат нещо общо с проблема, просто преди това не я бях ръчкал
    -Смених ламбда сонда - никаква разлика
    -Чистих MAP сензор, пробвах и с друг работещ - никаква разлика
    -Чистих дросела със спрей за карбуратори - никаква разлика
    -Правена е диагностика при 3ма форумни майстора (няма да казвам кои са) всички казват, че колата е перфектна, правени са диагностики, замервания и т.н.
    Всеки вдига рамене.
    -Махнах катализатора - никаква разлика
    -Смених цялата генерация, заради съмнения за запушване - никаква разлика
    -Отново смених свещите (на 4000км.) с оригинални NGK - никаква разлика.
    -Проверена е и е зацепена правилно
    -Мерено налягане на гориво уж е добро
    -Смених 3,4 бензиностанции - никакъв ефект
    -Мерена компресия - майстора малко с чингел му извадих думите, ама била еднаква на цилиндрите и е около 11.

    Сигурно пропускам нещо, ако някой се сети нещо да пита. След всички тия смени на части и чистения си оставаме с уговорката, че нещо, което уж съм правил не е гаранция, че е направено като хората. Както се оказа със свещите, които сменях 2 пъти. Уж нови, пък даваха други проблеми.
    Много ми се иска да открия какъв и е проблема, та да мога най-после да и се порадвам

    Благодаря предварително.
    Last edited by diapper; d.m.y г., 22:07.
    Alfa Romeo 146 Junior 1.4i 16V Twin Spark 103hp 98'
    sigpic

  • #2
    Калпав дебитомер би могъл да бъде причина за подобно поведение.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • #3
      Тая няма дебитомер, с МАП е.
      Сетих се, че температурния датчик е нов също.
      Alfa Romeo 146 Junior 1.4i 16V Twin Spark 103hp 98'
      sigpic

      Comment


      • #4
        Пробвана ли е с друг ТПС
        Fiat Punto 1.4GT 1996
        Hyundai Tucson 2.0 2007
        Renault Clio 1.5 2019

        Comment


        • #5
          Не, нямам под ръка, но ми казаха, че щяла да го запише като грешка. Дали е така не знам.
          Alfa Romeo 146 Junior 1.4i 16V Twin Spark 103hp 98'
          sigpic

          Comment


          • #6
            Ламбда сонда, ако и дадеш газта до долу и не реагира ще се получи обедняване, ако и дадеш плавно газта сонда постепенно ще промени сместа и ще е правилна. Датчик за температура на ЕКУ-то също може да се бъзика.

            П.С. Опа, видях, че си сменил сондата..

            Comment


            • #7
              Сондата е мерена и ръчно с мултицет при единия от майсторите. Тази, която сложих е 2ра употреба, но нямаше разлика нито със старата, нито с "новата"

              edit: днес се сетих и още нещо, което може да е от полза. Да речем, че карам на 3,4 предавка с X оборота ако от позиция на поддържане на газта я сритам и я пусна рязко двигателя по никой начин не разбира за това, евентуално може да реагира със секунда закъснение, но евентуално. Пробвах го какви ли не други коли това и го няма (дизел, бензин, газ, джипове).
              Вече не съм сигурен, че проблема не се изразява и на студен двигател, но по-слабо. Просто ми е жал студена да я ръчкам.
              Last edited by diapper; d.m.y г., 13:56.
              Alfa Romeo 146 Junior 1.4i 16V Twin Spark 103hp 98'
              sigpic

              Comment


              • #8
                Вземи от някой колега друго ЕКУ и пробвай как ще бъде за ден-два

                Comment


                • #9
                  На първо време виж плюса на бобините. Даже горещо ти препоръчвам да им дадеш директен от акумулатора и да видиш дали има разлика. Свързваш един кабел за плюса на бобината и като запали го слагаш на плюса на акумулатора.
                  Симптомите са класически.
                  Другото- виж да не смуче въздух от някъде. Включително и от сервото.
                  На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                  Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                  Comment


                  • #10
                    Не ми става ясно къде да сложа този плюс на бобината
                    Бобината има 4 изхода за кабелите и една букса, която се включва в бобината.
                    Благодаря за съветите.
                    Alfa Romeo 146 Junior 1.4i 16V Twin Spark 103hp 98'
                    sigpic

                    Comment


                    • #11
                      Вътре са две бобини. Най-често са три кабела. Плюс по средата и двата сигнални кабела. Много рядко имат по два плюса. Хващаш един мултицет и мериш!
                      Обаче внимавай! След като дадеш на кантакт, плюса се явява само за няколко секунди. Трябва някой да ти асистира.
                      успех!
                      На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                      Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                      Comment


                      • #12
                        Смених бобината (нова Beru).
                        В деня, когато я смених колата се беше сдухала тотално. Едва тръгвах, тресене, прекъсване...ужас
                        Смених я и уж беше добре...ама за 2 дена.
                        Мудно палене сутрин, бавно падащи обороти при изключване от скорост, при изкачване на баир например, когато малко по-дълго време е била в по-високи обороти и след това изключа от скорост оборотите застават на около 3000 и нямат сваляне поне 20 секунди.
                        Иначе пак си няма мощност, тоест ту има, ту няма. (по-често няма). На газ брутално клатене на обороти, при ускорение (умерено, не агресивно) има едни прекъсвания моментни, все едно хълца.
                        Междувременно дядо ми като разбра какви премеждия имам настояваше да отида при негови познати майстори от едно време. Гледаха, пулиха се, закачаха на диагностика, форсираха я почти до смърт, и отново "Ми нищо й няма".

                        Питане:
                        Ако вема друго ЕКУ за проба, каква е процедурата там?
                        Вземам, слагам и паля или има драми с имобилайзери, адаптации и т.н.
                        Last edited by diapper; d.m.y г., 23:21.
                        Alfa Romeo 146 Junior 1.4i 16V Twin Spark 103hp 98'
                        sigpic

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от diapper Покажи съобщение
                          Смених бобината (нова Beru).
                          В деня, когато я смених колата се беше сдухала тотално. Едва тръгвах, тресене, прекъсване...ужас
                          Смених я и уж беше добре...ама за 2 дена.
                          Мудно палене сутрин, бавно падащи обороти при изключване от скорост, при изкачване на баир например, когато малко по-дълго време е била в по-високи обороти и след това изключа от скорост оборотите застават на около 3000 и нямат сваляне поне 20 секунди.
                          Иначе пак си няма мощност, тоест ту има, ту няма. (по-често няма). На газ брутално клатене на обороти, при ускорение (умерено, не агресивно) има едни прекъсвания моментни, все едно хълца.
                          Междувременно дядо ми като разбра какви премеждия имам настояваше да отида при негови познати майстори от едно време. Гледаха, пулиха се, закачаха на диагностика, форсираха я почти до смърт, и отново "Ми нищо й няма".

                          Питане:
                          Ако вема друго ЕКУ за проба, каква е процедурата там?
                          Вземам, слагам и паля или има драми с имобилайзери, адаптации и т.н.
                          Пробвай с друг ТПС втори опит
                          Fiat Punto 1.4GT 1996
                          Hyundai Tucson 2.0 2007
                          Renault Clio 1.5 2019

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от thecleaner Покажи съобщение
                            Пробвай с друг ТПС втори опит

                            ТПС-а е едно цяло с дроселовата клапа, нали така?
                            Трябва ми цял дросел?
                            Alfa Romeo 146 Junior 1.4i 16V Twin Spark 103hp 98'
                            sigpic

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от diapper Покажи съобщение
                              ТПС-а е едно цяло с дроселовата клапа, нали така?
                              Трябва ми цял дросел?
                              Дай VIN а на Рунти.
                              Fiat Punto 1.4GT 1996
                              Hyundai Tucson 2.0 2007
                              Renault Clio 1.5 2019

                              Comment

                              Working...
                              X