Известие

Collapse
No announcement yet.

Питанка към ел разбирачите за делко и тн...

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Питанка към ел разбирачите за делко и тн...

    Така...
    Привет на всички.
    Направо към въпроса по които да се помисли.
    Гуфнята от подписа разполага с делко палец датчик на хол и комутатор.До тук нищо съществено, но ми доиде идеята неможе ли да се изхвърли капачката и палеца и да се заместят с една двойна бобина от 155-ца (примерно)?!
    Сега ясно е че наличния датчик прави за оборот на разпределителния вал 4 импулса които "отиват" в комутатора и тн. Как да ги разделя тея импулси за да се управлява бобината с 2 канала все едно (да се подава искра на 2х2 цилиндъра)!?
    Фият Типо примерно е с такава двойна бобина а има доколкото знам един датчик за запалването, как електрониката образува втория канал!? И как аз да го сътворя!?!?
    Всякакви идеи са добре дошли...
    sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

  • #2
    Не знам, доколко си запознат с логически схеми, но най-лесно ми се види с 2 Т тригера, вързани последователно.

    В зависимост от входните импулси, ще се получи следното:



    На долната графика е изхода на втория тригер, който реално ще ти превключва двата канала. Примерно високото ниво ще включва канал 1 а ниското - канал 2.
    При това положение нечетните импулси ще се отработват от канал 1 а четните - от канал 2.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • #3
      С вдин датчик няма да знаем кога трябва да изберем първата, кога втората група цилиндри.
      Арфа Ромео 146 1.6 боксер

      Comment


      • #4
        Да, това е важно уточнение. Т.е - ще трябва и втори датчик, който да цъка веднъж на всеки оборот на делкото.


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от ivan dimitrov Покажи съобщение
          С вдин датчик няма да знаем кога трябва да изберем първата, кога втората група цилиндри.
          До тук криво ляво схващам идеята.
          Как обаче да се избегне горното... Демек при гасене на двигателя делкото може да се "паркира" в различни положения а от там да се обърка тригеровата схемка защото може да се окаже че трябва да стартира от 2-ри канал (условно си наречен така от нас)
          sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от mimouzunov Покажи съобщение
            До тук криво ляво схващам идеята.
            Как обаче да се избегне горното... Демек при гасене на двигателя делкото може да се "паркира" в различни положения а от там да се обърка тригеровата схемка защото може да се окаже че трябва да стартира от 2-ри канал (условно си наречен така от нас)
            Нямам идея. Или трябва втори датчик в делкото, или такъв боднат някъде другаде по разпределителният вал. Друг вариянт е вместо наличният датчик, който мисля е индуктивен, да се използва действително датчик на хол, който е съпротивителен и плочката която го задейства да е с форма която да разграничава фазите на газоразпределението. Примерно едната група се задейства при падащ фронт, другата при възходящ. Електрониката естествено ще се усложни. Като прибавим и фактът че някой трябва да се грижи за зареждането на бобините..... микроконтролер е най разумно според мен. Или да се присади готовото решение от фията, ако е възможно.
            Арфа Ромео 146 1.6 боксер

            Comment


            • #7
              Всичко е само за идеята...
              Някъде трябва да имам и делко още едно та се замислих дали неможе да му насадя директно още един датчик които да е на 90 градуса завъртян спрямо оригиналния и да резна половината от перката вътре... После ще е лесно...
              Всякакви решения приемам...
              sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

              Comment


              • #8
                Ако датчикът е индуктивен, ще стане, но схемата малко ще се усложни заради отработването на импулсите от него. Помисли дали няма да е по-лесно на оста, вместо палеца да нанижеш една ламаринена "пеперуда" която да върви във въздушната междина на оптрон. Така оптронът директно ще ти превключва каналите и онова с Т тригерите ще отпадне.


                159 1.8 MPI
                166 2.0 TS (ex)

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от mimouzunov Покажи съобщение
                  Всичко е само за идеята...
                  Някъде трябва да имам и делко още едно та се замислих дали неможе да му насадя директно още един датчик които да е на 90 градуса завъртян спрямо оригиналния и да резна половината от перката вътре... После ще е лесно...
                  Всякакви решения приемам...
                  Това би решило проблемът с фазата. Остава да видим комутаторът в бобината ще се съгласи ли да работи с аналогов сигнал. Ако датчикът е една бобинка, както мисля, ше трябва някакъв буфер, най малко тригер на шмид преди бобината. Ако датчикът е Хол, то трябва да се съгласува с бобините по напрежение и товар. Има много неизвестни в задачата - с колко волта се управлява комутаторът, по падащ или възходящ фронт се задейства, какво му е входното съпротивление...
                  Арфа Ромео 146 1.6 боксер

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от ivan dimitrov Покажи съобщение
                    Това би решило проблемът с фазата. Остава да видим комутаторът в бобината ще се съгласи ли да работи с аналогов сигнал. Ако датчикът е една бобинка, както мисля, ше трябва някакъв буфер, най малко тригер на шмид преди бобината. Ако датчикът е Хол, то трябва да се съгласува с бобините по напрежение и товар. Има много неизвестни в задачата - с колко волта се управлява комутаторът, по падащ или възходящ фронт се задейства, какво му е входното съпротивление...
                    Гуфнята си има датчик с 3 крака е, има си и комутатор и бобина като жигулова...
                    Сложа ли още един датчик в делкото направо слагам още един комутатор като неиния си и сменям бобината с една двоина от алфата... (примерно)
                    sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от mimouzunov Покажи съобщение
                      Гуфнята си има датчик с 3 крака е, има си и комутатор и бобина като жигулова...
                      Сложа ли още един датчик в делкото направо слагам още един комутатор като неиния си и сменям бобината с една двоина от алфата... (примерно)
                      Ще стане , ако двойната бобина е със същата индуктивност и е без вграден комутатор. Под двойна бобина разбираме две бобини в един корпус с 4 извода за свещите, нали.
                      Силно се съмнявам параметрите им да съвпаднат. Дали различията ще са съществени - нямам представа.
                      Арфа Ромео 146 1.6 боксер

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от ivan dimitrov Покажи съобщение
                        Ще стане , ако двойната бобина е със същата индуктивност и е без вграден комутатор. Под двойна бобина разбираме две бобини в един корпус с 4 извода за свещите, нали.
                        Силно се съмнявам параметрите им да съвпаднат. Дали различията ще са съществени - нямам представа.
                        Да, бобината която ще се ползва (хипотетично) е без вграден комутатор и представлява реално 2 бобини в един корпус.
                        Значи ако се хващам на това цялото начинание излиза като най-читав вариант да се зацепи още един датчик като наличния в делкото и да се добави другото нужно...
                        По тая система ще се заигравам...
                        (капачката и палеца струват 10лв и се сменят на безброи километри, ама идеята е нещо да правя просто )
                        sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от mimouzunov Покажи съобщение
                          Да, бобината която ще се ползва (хипотетично) е без вграден комутатор и представлява реално 2 бобини в един корпус.
                          Значи ако се хващам на това цялото начинание излиза като най-читав вариант да се зацепи още един датчик като наличния в делкото и да се добави другото нужно...
                          По тая система ще се заигравам...
                          (капачката и палеца струват 10лв и се сменят на безброи километри, ама идеята е нещо да правя просто )
                          Ами това е най простият начин, май. Измерете съпротивленията на бобината кандидат и наличната и ако не се различават драстично - пробата ще покаже.
                          Капачката се сменя лесно и е евтина, но си има недостатъци които ще избегнете ако идеята се осъществи. Ако имате достъп до ЛЦ метър - мерете индуктивностите. Ако се различават доста, може комутаторът да "даде фира".
                          Last edited by ivan dimitrov; d.m.y г., 21:34.
                          Арфа Ромео 146 1.6 боксер

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от ivan dimitrov Покажи съобщение
                            Ами това е най простият начин, май. Измерете съпротивленията на бобината кандидат и наличната и ако не се различават драстично - пробата ще покаже.
                            Капачката се сменя лесно и е евтина, но си има недостатъци които ще избегнете ако идеята се осъществи. Ако имате достъп до ЛЦ метър - мерете индуктивностите. Ако се различават доста, може комутаторът да "даде фира".
                            В почивката пак се замислих аз..
                            Принципно на по-новите гуфни и техните производни, датчика в делката е консуматив.Спре ли тои цялата кола е до там, това някак не ми харесва а аз да слагам още един такъв....
                            Комутатора... Това животно маи ще е по-добре да взема и да ползвам такъв които "върви" с въпросната бобина (двоина) (тоест да са си комплект двете).
                            Сега гледам и какво представлява един "датчик" които се слага из разните компютърни вентилатори АН211 Може да помогне...
                            Attached Files
                            sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

                            Comment


                            • #15
                              Тоя е пълен мост. Магниточувствителните резистори са 4. Тук имате 1 извод който няма да се ползва. Има такива и с 3 извода и буферна електроника, при които резисторите са два(полумост). За съжаление и двата вида не се славят с голяма надеждност. Датчици от тоя тип се вграждаха във видеомагнетофоните и не рядко дефектираха. Особено при някой марки.
                              Бобините за 1.6 боксер са с вграден комутатор.
                              Арфа Ромео 146 1.6 боксер

                              Comment

                              Working...
                              X