Известие

Collapse
No announcement yet.

Маслена помпа

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Маслена помпа

    Преди време с един колега имахме спор дали трябва да се обръща внимание на маслената помпа, особенно при изтропал ТС мотор.

    Екипа на Екстрим сервиз ще се опитва нагледно да помага със снимков материал.

    Първото е снимка на видимо счупена маслена помпа.




    Това е рядко срещано, но явно все пак факт.



    При ремонт на двигателят е задължително проверка параметрите на маслената помпа.
    Първият параметър е проверка на износването на корпуса на маслената помпа.
    Според сервизната документация разстоянието между работното колело и корпуса на маслената помпа трябва да бъде в рамките на 0.005 до 0.185 милиметра.
    Проверката става с луфтомер.


    В случая луфтомер с размер 0.1 влиза трудно.



    Следващият параметър е разстоянието между работното колело и капака на маслената помпа.
    За случая ние използваме шублер(твърда права равнина) и луфтомер.



    В случая разстоянието е под 0.05 мм което е в рамките на допустимото.
    Проверява се и капака на маслената помпа, като при нужда може да се наложи шлайфане(изравняване).

    Третият параметър които трябва да се провери е пружината на байпасният клапан.
    Проверява се какъв е размерът и, при натоварване с контролен товар.
    За жалост снимков материал няма.


    Важно при сглобяването на помпата е да се осигурят резбовите съединения. Все пак детайла е подложен на интензивни вибрации.



    Прави се проверка дали работните колела на маслената помпа се движат без големи усилия(на ръка).
    След което можете да монтирате маслената помпа и да сте сигурно, че така нужното за ТС моторите мазане е проверено.



    П.П. при монтажа на маслената помпа има една малка хитрина която не е спомената тук.
    Екипа на Екстрим сервиз дава награда на този който познае как бихте могли да си "улесните живота" в последствие.
    Наградата е рекламна фланелка с логото на Екстрим сервиз.

  • #2
    Първоначално публикувано от голямата риба Покажи съобщение

    П.П. при монтажа на маслената помпа има една малка хитрина която не е спомената тук.
    Екипа на Екстрим сервиз дава награда на този който познае как бихте могли да си "улесните живота" в последствие.
    Наградата е рекламна фланелка с логото на Екстрим сервиз.
    Завива се тръбата на помпата за към картера?
    Last edited by Furious 155; d.m.y г., 16:39.


    Даването на газ, води до пристрастяване!
    Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
    Volvo V50 2.0D by RuBig

    Comment


    • #3
      Това беше много полезно Г.Р., мерси!
      sigpic
      156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
      "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от Furious 155 Покажи съобщение
        Завива се тръбата на помпата за към картера?
        Тези неща са ясни,просто има тънкост или уловка иначе помпата е много вероятно да не заработи!
        145 1,7 16v turbo http://www.youtube.com/watch?v=QP5CtDmTIpc

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от drigata Покажи съобщение
          Тези неща са ясни,просто има тънкост или уловка иначе помпата е много вероятно да не заработи!

          Аз да кажа ли като изстрадал заради тая тънкост?
          Alfa 33 1.7 16V QV `85г. карбураторен бензинояд

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от drigata Покажи съобщение
            Тези неща са ясни,просто има тънкост или уловка иначе помпата е много вероятно да не заработи!
            Нещо,свързано с центрирането на зъбните колела?
            sigpic

            Comment


            • #7
              Колеги написано е "да ви улесни живота".
              Няма се предвид последователност на сглобяването на двигателя.


              П.П. Боби ако ходиш с фланелката на работа

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от голямата риба Покажи съобщение
                П.П. Боби ако ходиш с фланелката на работа
                Аз фланелки си имам, ма рекох да ти я подаря, все пак си новобранец, да натрупаш актив
                Alfa 33 1.7 16V QV `85г. карбураторен бензинояд

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от drigata Покажи съобщение
                  Тези неща са ясни,просто има тънкост или уловка иначе помпата е много вероятно да не заработи!
                  Помпата преди монтажа не трябва ли да се "напълни" с мат'рял (масълце) ?
                  Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..

                  FIAT Coupe 16VT
                  Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от digitalundgrd Покажи съобщение
                    Помпата преди монтажа не трябва ли да се "напълни" с мат'рял (масълце) ?
                    имаме участник познал верният отговор

                    Comment


                    • #11
                      Няма да е лошо някой да поясни .
                      sigpicAlfa 155 2.0 16v

                      Comment


                      • #12
                        За да създаде отрицателно налягане на входа е необходимо да има флуид,който служи като уплътнител иначе к*р тати млеко.В общи линии принципът е валиден за всички ротационни помпи.
                        Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

                        Comment


                        • #13
                          Пояснението е че ако не се напълни помпата предварително с масло, което да уплътни, тея две колелца няма как да създадът вакуума необходим да се засмуче маслото от картера. В противен случай ще се въртят на сухо докато се случи това от първата снимка в темата или докато затегне коляновия вал.

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от digitalundgrd Покажи съобщение
                            Помпата преди монтажа не трябва ли да се "напълни" с мат'рял (масълце) ?
                            ей това ми беше първото предположение, но не мислех че "улесняването" е за живота на ползвателя, а не на сглобяващия .

                            Мерси за снимките в темата - досега раглобена маслена помпа не бях виждал! Полезно беше!
                            Last edited by Furious 155; d.m.y г., 16:00.


                            Даването на газ, води до пристрастяване!
                            Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
                            Volvo V50 2.0D by RuBig

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от digitalundgrd Покажи съобщение
                              Помпата преди монтажа не трябва ли да се "напълни" с мат'рял (масълце) ?
                              тъй като ,това е по подразбиране мислех, че има някъкъв специален чалъм на монтаж
                              sigpicAlfa 155 2.0 16v

                              Comment

                              Working...
                              X